Další krok v přípravě rychlé trati z Brna na Přerov. Poradci pomohou Správě železnic s výběrem investora
Vizualizace nové trati Brno - Přerov u Holubic. Pramen: SŽ

PPP projekt se týká prvních 50 kilometrů trati, tedy úseku mezi Brnem a Nezamyslicemi.
Otázka, jestli to ministr dopravy Filip Turek nehodí pod stůl :)))
Lepší trať nažene lidi do vlaků = můžeme jezdit rychleji na prázdných dálnicích 😀
To je na tu hranatou hlavu moc složitá dedukce.
Jenomže to je až moc logická úvaha, která nevede k většímu počtu pruhů na dálnicích, takže u lidí jako je pan Turek nemá šanci na úspěch.
do vlaků může nahnat lidi akorát levné jízdenky…
a vy si myslíte, že nyní na to jsou peníze?
Tak diky PPP to mozna bude jedinej usek, kterej se postavi … protoze tam nejsou vesti naklady po dobu vystavby 3-4 let. Co na tom, ze je to zavazek na 25-30, to uz tady nikdo z tech co to podepisou nebude.
Což je nesmysl protože ostatní úseky se už staví.
Které úseky vysokorychlostní železnice se už prosím staví?
VRT a RS jsou dvě různé věci. Ale z RS Brno-Přerov už ty úseky mimo PPP jsou ve výstavbě.
Staví jakože vizualizace?
Staví jakože dva úseky RS Brno-Přerov jsou ve výstavbě
Dokumentaci probíhající stavby Nezamyslice-Kojetín-Přerov můžete najít na youtube.
Že vás ty pohádky o PPP ve vztahu k RS a VRT pořád ještě baví . . .
Ale představoval bych si tedy PPP vyššího levelu = tady je výchozí bod typu Brno Černošice a cílový bod (nejraději bych řekl Ostrava, ale dobře dáme Nezamyslice) a chci trat. 4 koleje, 2x 160 a 2×300 vyprojektujte to, prohloubíte, schvalte a postavte to celé…
To by mělo větší razanci..
Vysvětlete Brňákům, kde najdou v Brně Černošice. Černovice určitě, ale jako výchozí bod? Kde tam? 🙂
Myslím si, že je relativně nereálné něco takového vysoutěžit – množství rizik spojených s takovým přístupem je natolik vysoké, že to není možné. Zároveň je žádoucí aby bylo pečlivě zváženo kde a jak bude tra’t obsluhovat sídla po cestě, tedy zadání musí být z podstaty věci komplexnější.
Tak PPP můžou začít všechny etapy najednou, jediná kolize je s 340 = Vlárou.
Což je nevýhoda a bude se čekat na nejpomalejší ( přípravou) úsek, u Brna kde se dají čekat jako obvyklé protesty Dětí Země.
Byť se uvádí Brno – Přerov, ve skutečnosti tato stavba začíná Šlapanice-mimo. Samotné Šlapanice jsou hotové a pak následuje už vlastní projekt ŽUBrno. Děti Země už blokují první etapu modernizace trať podél ulice Klíny (stromy a keře) mezi stanici Brno-Židenice a trianglem na Nezamyslové.