posily_do_teamu

Další krok v přípravě D35 u Mohelnice. Archeologický průzkum vyjde na 164 milionů

D35 Staré Město - Mohelnice, vizualizace. Pramen: ŘSDD35 Staré Město - Mohelnice, vizualizace. Pramen: ŘSD

Stavba má začít v roce 2026, hotovo má být v roce 2029. Úsek je zahrnut do projektu PPP.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kanil83

Smutný je ze tyhle archeologické průzkumy jsou neskutečným plýtváním penězi – tedy ted přijedou archelogovove , ti tam budou mit těžkou techniku -> ta odhrne svrchní vrstvy , po te tim proběhnou “štětečky” a svrchní vrstvy jdou zpět . Střih +2 roky , přijede ten stejný bagr a dává ty všechny vrstvy pryč jen nyní už na auto a to je převáží “někam” tedy platíme 2x za zbytečnou práci 🙁

Kanil83

Tím nechci říci , že průzkum je špatně , má smysl . Nesmysl je organizace práce /(

Zbyněk19

dobře, že se něco pohlo. Jen nerozumím, proč už se nemohlo začít s MUK Mohelnice sever s napojením na I/44 jako obchvat Libivé. V Mohelnici i Libivé se výstavba obchvatu slibuje přes 30let, pozemky pro stavbu jsou téměř vykoupeny, SP je v běhu…..

Sáček

Stejně tak by se mohlo uvažovat, že onen rekordní tunel by se mohl začít stavět v předstihu.

Zbyněk19

výstavba tunelu asi neurychlí obchvat některé z obcí, viďte…..

Zbyněk19

Dobře, že se něco konečně pohlo. Každopádně, nechápu proč se např. už nezačalo stavět MUK Mohelnice západ s napojením na I/44 obchvat Líbivé směrem na Šumperk. V Mohelnici a zejména v Libivé se obchvat slibuje už přes 30let a teda při každém průjezdu si říkám, že chudáci lidi… Pozemky jsou téměř vykoupeny, SP je v běhu a dva roky se má ještě čekat. Od MUK dál na Staré Město si zatím archeologové mohli vesele zkoumat

Ondra

Jen bych se chtěl zeptat někoho zkušeného. Je to opravdu reálné postavit za 3 roky dálnici od Opatovce po Mohelnici vč. tunelů? Vždyť na Slovensku staví 2x dlouhý tunel (Višňové), takřka 30 let.

dantex

Zkušený nejsem, ale zatím nejdelší tunel Panenská na D8 (2,1 km) se stavěl od 9/2023 do 12/2026. Takže to asi není nereálné, pokud to dobře naplánují, razit se může z obo stran zároveň. Snad se nesetkají s nějakým problémem.

dantex

opravuji bylo to samozřejmě 2003-2006 🙂

vrms

2026-2029 nejsou nutně 3 roky, teoreticky skoro 4, pokud začnou v lednu a skončí typicky 20. prosince. U tunelu Čebrať zvládli i Slováci prorazit 2800 metrů za necelé dva roky (bez stavebního povolení, proto jen z jedné strany). Takže hrubá ražba čtyřkilometrového tunelu, pokud budou razit z obou stran, by mohla zabrat rok a půl. Další 2 roky tak budou mít na výstavbu samotné silnice, ventilace, odvodnění a technologie.

Sáček

Podobně dlouhý Ejpovický tunel (4150 m) se stavěl 4 celé roky. Kdyby začli na zač. 2026, tak to vyjde na konec 2029

Jakub

Pouze jedna nabídka ve veřejné soutěži je vždycky taková zvláštní a investoři to nemají obecně moc rádi, protože to nevypadá úplně dobře – na Správě železnic by mohli vyprávět (i když na druhou stranu nehrozí riziko podání námitek proti výběru od neúspěšných uchazečů), ale zřejmě je tento druh prací tak specifický (nebo je trh přesycený?), že se více zájemců zkrátka nenašlo.

Fajfojistič

Rozhodně nechci zpochybňovat význam archeologického výzkumu, obzvláště v této lokalitě.
Mohl by někdo uvést, co se bude zachraňovat? Srovnávám totiž rozpočet nejdůležitější grantovky, kde se každý rok musí podělit o 4 mld. celá vědecká komunita, od archeologů až po chemiky a nejlepší projekty z nejlepších dostávají sotva 30 mega.

Jirka

Do té ceny je započítána taky skrývka a odvoz púdy v celé délce úseku. Proto to nemá smysl srovnávat s grantovými projekty na nějaký konkrétní výzkum. Spíš mě ale šokuje, že je něj alokována tak malá částka.

Fajfojistič

Díky za informaci. Laikovi mnohé věci nejsou na první dobrou zřejmé.

Kanil83

Pozor , ve většině případů se ta zemina zas vrací zpět 😉 a to je mega drahá sranda

Frank

Vy si zjevně pletete dvě slova, průzkum a výzkum. Jinými slovy, než dojde k průzkumu, tak se neví co se bude zkoumat a nikdo vám nemůže uvést co se bude zachraňovat ….

Fajfojistič

Díky vašemu příspěvku si již nepletu!

asfalter

Co si budem, vidina D35 do roku 2030 je opravdu potěšující zpráva, hlavně pro Ostraváky. I kdyby se Mohelnice nestihnula, stále budeme Vysoké Mýto a Litomyšl objíždět a ta cesta je už teď atraktivní. A s každým rokem to bude ještě víc atraktivnější.
Beru to hlavně z pohledu TIRu, osobáci to mají v celku jednodušší.

Otakar

Ano, z pohledu TIR bude ta cesta z Ostravy do Prahy jednoznačná. Kamion víc než na 90 km/h člověk nerozjede, takže zpomalení skrze tunely žádné (o co, že tam někdo prosadí radar na 80 km/h pro TIR?), dále se vyhne zdržení u olomouckého Globusu. vyhne se člověk Brnu, kde kamion nesmí do levého a po dostavbě východní části D0 bude jedno, kam člověk v Praze jede, protože se nebude muset trmácet přes Spořilov.

Už dnes je severní trasa +/- časově stejná jako jížní a záleží na Praze kam člověk jede. S každým dalším úsekem bude získávat náskok.

František

Kamionům z Ostravy vadí kupodivu ta Praha, dostat se od Čerňáku na D5 a pak do Německa prostě bez obchvatu trvá dlouho.

D35 pak bude pro TIR víc zajímavá až v 2027 s dostavbou části okruhu.

Modré zábradlí

Když vás ta minuta zpomalení v tunelu tak irituje, tak jeďte osobákem po D1 🙂

Hoermalmeister

Já v eurotrucku vyjedu i 150 xd

Kanil83

A co třeba taková Ostravsko/Žilina -> Lipsko tam už bude v případě řešení casu zajímavá Severní varianta skrz LIberec (srovnatelná délkou přes Brno) ano D35+D11 bude kratší , nicméně ta mnou zmiňovaná severní varianta vychází lépe TIR se vyhne Brnu i Praze . A pokud takováto trasa bude vycházet lépe (to ukáže realita) pak úsek I35 “TurnOFF -> Jičín” v režimu 1+2 budou jen vyhozeny peníze

Dusanh

TIR hlavně ušetří nemalé stoupání. Nicméně už dnes to podle navigace často vychází z Prahy do Olomouce rychleji přes D35.

peter

A když pokračuješ na Plzeň, je to pro TIR stále lepší? Nechce to ještě severní obchvat Prahy?

Milan

Severně to vychází mezi D5 a D11 +/- o nějakých 6 km kratší, část ještě ale není ani naznačená v mapě. Oproti závleku na Spořilov bude 511 i tak velká úleva. To se už aspoň staví…

Jirka

I pro Olomoučáky.

Ing. Vladimír Bílý

Nerad Vám beru radost že života, ale za dva roky se to zase otočí. Navigace nyní posílá na severní trasu ne proto, že by byla dobrá, ale protože ta jižní je aktuálně špatná. Od září 2027 bude u Brna 3+3 i přestavěná křižovatka s D2, takže na Ostravu to tudy a dále okolo Přerova komplet po krásné opravené dálnici vesměs D28,5. Zatímco na severní trase si ve špičce postojíte na okružní křižovatce u Svitav a Moravské Třebové a v jakémkoliv omezení na D11 nebo Hanácké dálnici, kde bude doprava svedena do jednoho pruhu. A to je (vzhledem k postupně narůstajícím… Číst vice »

radys

Nechci vám kazit iluzi, ale Brno bude neprůjezdné ještě dlouho. Rozšiřování D1 má ŘSD naplánované po etapách až do roku 2031. Do té doby kolony (minimálně pro kamiony) nezmizí.

Jirka

Přesně tak a rozhodně z toho nemám radost.

Ing. Vladimír Bílý

Zvažte, jestli další úseky nebudou ohledně organizace dopravy během rozšiřování o dost jednodušší.

ukulele

Ta krátkozrakost v případě úseku Mohelnice – Olomouc bohužel bude stát životy. V Olomouci na ŘSD do zprovoznění nových úseků D35 nebudou schopni připravit ani zálivy, rozšíření je nemyslitelné.

Verrr2

Už aby bylo hotovo, bude to pěkná konkurence pro železnici 🙂

Sáček

Někdo tu nedávno tvrdil, že když začne archeologický průzkum, že když se kopne do země, tak stavba začala. Takže tento úsek se začíná stavět letos. Podobně jako se už staví trať Brno-Přerov

František

Hýbe se to, a to je dobře. Pak člověk tomu 2029 věří víc…