Další krok: Nová tramvajová trať na Žižkově hladce prošla posouzením vlivů na okolí
Celkem vznikne šest nových zastávek: Nový Žižkov, Nákladová, Malešická, Nad Kapličkou, Habrová a Sídliště Jarov.
Pražský dopravní podnik (DPP) má za sebou další krok v přípravě stavby nové tramvajové trati v oblasti někdejšího nákladového nádraží Žižkov. Plán hladce prošel procesem posouzení vlivů na okolí (EIA), když magistrát konstatoval, že nebude mít významný vliv na životní prostředí.
Posouzením prošla takzvaná první etapa tratě, tedy její provizorní podoba s jednokolejným úsekem a ukončením úvratí. Stavět by se měla podle dokumentace EIA v letech 2025 a 2026.
Dvoukolejná část tratě, jejíž podoba bude definitivní, bude zbudována zhruba v 1300 metrů dlouhém úseku Jana Želivského – zastávka Nad Kapličkou. Pro zbývajících zhruba 600 metrů je navržena jednokolejná trať, jejíž ukončení bude úvratí v zastávce Sídliště Jarov v blízkosti areálu Auto Jarov.
Celkem vznikne šest nových zastávek: Nový Žižkov, Nákladová, Malešická, Nad Kapličkou, Habrová a Sídliště Jarov. Pro část tramvajové tratě bude využito stávající těleso železnice.
Do budoucna město plánuje na Žižkově novou silniční spojku, které pracovně říká Jarovská třída. Ta má skrze areál Nákladového nádraží Žižkov propojit Malešickou a Českobrodskou ulici. Po jejím dokončení na ni bude přeložena a následně zdvoukolejněna část tramvajové trati. Zakončena pak má být trianglem, nikoliv smyčkou. Součástí záměru je výstavba nové měnírny ve svahu mezi ulicemi K Červenému dvoru a Na Viktorce.
Tramvajová trať má vzniknout dříve, než v areálu nádraží začne vznikat bydlení. To chystá několik developerských firem, celkem zde má najít bydlení až 15 000 lidí.