Další krok ke středočeským vlakotramvajím. Kraj využije zkušenosti z Karlsruhe

Vlakotramvaje Flexity od Bombardieru pro tratě v Karlsruhe. Foto: AVGVlakotramvaje Flexity od Bombardieru pro tratě v Karlsruhe. Foto: AVG

Kraj chce vlakotramvajemi řešit provoz na méně vytížených tratích.

Středočeský kraj navázal oficiální spolupráci s německým dopravním systémem Karlsruher Verkehrsverbund (KVV). Cílem je získat zkušenosti z provozu vlakotramvají pro jejich zavedení na území Středočeského kraje. Středočeští radní schválili uzavření dohody mezi Integrovanou dopravou Středočeského kraje (IDSK) a KVV.

Organizátor veřejné dopravy v Bádensku-Württembersku se stal významným průkopníkem konceptu vlakotramvají, které jsou dnes považovány za nejefektivnější model regionální železniční dopravy. V provozu jsou od roku 1994, dnes je součástí systému 15 vlakotramvajových linek.

Jak dostat na české koleje vlakotramvaje. Stát vytipoval čtyři tratě, kde by mohly jezdit

Kraj o zavedení vlakotramvají usiluje dlouhodobě pro využití na méně vytížených železničních tratích v rámci systému Pražské integrované dopravy (PID). „Inspirace úspěšnými dopravními modely ze zahraničí nám může v mnohém pomoci. Vlakotramvaje představují moderní a efektivní způsob, jak zajistit lepší dopravní dostupnost v regionech, kde není ekonomicky výhodné provozovat klasické železniční spoje. Spolupráce s KVV nám umožní využít jejich cenné zkušenosti a přizpůsobit je potřebám Středočeského kraje,“ řekl radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký.

Kraj chce využít zkušenosti KVV například s s nejnovějšími požadavky evropské legislativy, včetně technických specifikací pro interoperabilitu. Součástí spolupráce bude také odborné poradenství týkající se zavedení tohoto systému do českého prostředí.

dříve kraj uvedl, že vlakotramvaj řeší pro železniční tratě Praha – Hostivice – Rudná u Prahy, Čelákovice – Neratovice, Praha – Vrané n. V. – Čerčany/Dobříš a souboru železničních tratí 012, 013, 014, 212 a 235 v okolí Kutné Hory a Kolína. 

 

Tagy KVV Středočeský kraj vlakotramvaj
168 komentářů