Další krok k přímé lince Řím – Berlín. Trenitalia poslala první rychlovlak na přestavbu

Italské dráhy chtějí začít s linkou Řím - Mnichov.
Italský státní dopravce Trenitalia poslal do závodu Alstomu v italském Vado Ligure první vysokorychlostní jednotku ETR 1000 Frecciarossa na přestavbu pro provoz v Německu a Rakousku. Důvodem jsou plány italských drah expandovat na německou železnici s vysokorychlostním spojením Řím – Mnichov a později až do Berlína.
O zahájení úprav informoval italský server Ferrovie.it. Důvodem jsou rozdílné napájecí systémy: jednotky Frecciarossa 1000 zatím neumí jezdit pod německou napájecí soustavou pro vysokorychlostní železnici 15 kV, 16,7 Hz. Kromě nových pantografů dojde rovněž k instalaci zabezpečovacího zařízení pro Rakousko a Německo a úpravám brzdového systému. Úpravou má projít celkem 9 jednotek. Zatím není jasný termín zahájení provozu.
O zavedení nové přímé linky z Mnichova do Říma se začalo mluvit předloni, loni v závěru roku podepsaly Trenitalia a Deutsche Bahn dohodu na zavedení nové linky. Přímé spojení se má stát jedním z pilotních projektů nového akčního plánu Evropské komise na podporu přeshraničního železničního spojení.
Mezi oběma městy dosud jezdí jen přímý noční vlak. Trenitalia si od nové nabídky slibuje další posílení svého působení v Evropě a rozšíření nabídky služeb v mezinárodní dopravě. Dopravce se netají ani plány expandovat dál v Německu, například jezdit z Říma až do Berlína.
Dosud trvá nejrychlejší spojení mezi oběma městy zhruba 9 hodin s jedním přestupem v Boloni. Zavedením přímého spojení má dojít ke zkrácení jízdní doby pod 9 hodin. S otevřením nového Brennerského úpatního tunelu, který se aktuálně staví, by mělo dojít ke zkrácení jízdních dob ještě o hodinu.
V minulosti už jezdil mezi Mnichovem a Římem vlak kategorie EC Michalengelo, spojení ale v roce 2008 skončilo.