Další krok k pokračování D35. Krajský úřad potvrdil územní rozhodnutí pro úsek do Vysokého Mýta
Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD
Další úsek dálnic D35 se má začít stavět v roce 2023.
Další úsek dálnic D35 se má začít stavět v roce 2023.
a co takhle Turnov-Hradec?
V přípravě. Úlibice – Sadová zatím +- 2023-2026. A pak zbývá Český Ráj – a tam se to musí pro změnu udusit. Nejdřív průser, pak řešení.
MÚK Úlibice – zaseklé územko
Úlibice – Hořice – výkupy na 87%, úprava ÚR pro hluk.
Hořice – Sadová – výkupy 62%, žádá se o SP.
Sadová – D11 – výkupy 60%, úprava ÚR kvůli PHS a polňačkám.
Nedelal bych si moc velke iluze a nadeje na brzkou realizaci dalsich useku D35.. Krize, umocnena dalsi vnitrni ceskou skrtovou krizi se jiz blizi a zopakuje se 2010-2012.
Jenže toto je naplánováno až 2023 nejdříve, takže spíše později. To už by mělo být po krizi.
2023 uz muze byt po krizi, ta trva vsude 1rok, max 2, u nas to byla vyjimka, ze trvala az do roku 2012, protoze my jsme meli 2 krize za sebou, tzv tvar W.
Druha vnitrni, ceska chcete li krize, byla vyhradne domaci a vytvorena kroky vlady..
Na té vizualizaci není předpokládám východní, ale západní portál.
Ale že nám ty prioritní stavby jako D0 a D35 odsýpají co? 🙂
stále mám pocit, že prioritou je utrácet peníze tak, aby tady nestavěla konkurence ze zahraničí.
Ano, je to tak. To mám potvrzeno z dobrých zdrojů.
Úsek Janov – Opatovec má územné rozhodnutie od 19.11.2018. Doteraz nebol vykúpený ani meter pozemkov, dokumentácia pre stavebné povolenie je už dávno hotová, ale žiadosť o SP doteraz nebola podaná…
Je tu evidentne snaha aby sa celá D35 stavala naraz, špekuluje sa aj o PPP.
Je to neuveriteľne smutné a frustrujúce, že existujú kriticky dôležité úseky diaľničnej siete, ktoré vďaka neznámej zhode veľmi šťastných náhod už majú právomocné územné rozhodnutie, nevedú sa žiadne súdne spory, boli by aj financie, a napriek tomu ŘSD nekoná. Frustrujúce.
Jedna z takých je aj napr. chýbajúca D35 okolo kruháču pri Globuse pri Olomouci, ktorá by odstránila denné kolóny. Je to 2 km dlhý úsek vedený v poliach a lúkách ďaleko od zástavby, s pravomocným územným rozhodnutím, nízkymi nákladmi, vysokými prínosmi, avšak očakávanou realizáciou po roku 2024.
Nepochopiteľné.
Velmi přesné.
Zde za to může Křelov, neustále do toho házel vidle.
Proč až 2023? Když to má ÚR
Protože to nemá DSP? 🤔
Stavební povolení se neudělá za měsíc…
Ale dá se to udělat za méně než 3 roky. Nikdo netvrdí, že to má být za měsíc.
Dá se udělat za rok. Pak se může 2 roky protestovat proti zbytečnému tunelu, který nenávratně rozdělí obce. Stejné protesty provázely tunel na obchvatu Českých Budějovic, přestně takto jeden aktivista argumentoval proti. Nemám to z vlastní hlavy. Ač jsem četl Orwella, tohle bych vymyslet nedokázat.
Ja si myslím, že najlepšie možnosti na protesty proti samotnému umiestneniu a vecnému riešeniu stavby sú práve pred územným rozhodnutím.
Můžete prosím vysvětlit, jak tunel může „nenávratně rozdělit obce“?
Nenávratně, říkali.
Musí se udělat DSP – tam se zjistí, jaké pozemky je potřeba vykopit, jaké přeložky, … To bude trvat tak rok – tj někdy v roce 2021. Pak se 2 roky budou vykupovat pozemky a máme rok 2023.
Pozemky je potřeba vykoupit na základě ÚR, resp. na jeho základě zpracovaného záborového elaborátu. Bez výkupu pozemků nelze vydat SP.
Ano přesně tak, teoreticky by se dali pozemky vykupovat po ÚR a nemuselo by se čekat až na DSP, ale ŘSD to tak má. Je to pro případ, kdyby DSP odhalilo, že se musí vykoupit ještě někde nějaký pozemek, což by znamenalo sice zrychlení přípravy až o rok a také více práce pro ŘSD.
SP na VPS jde vydat i bez pozemků.
A bude se v tom trochu zbytečném tunelu zpomalovat na 80 nebo 100 nebo bude na 130, jako to běžně mají v Itálii a to při podstatně horších parametrech?
a je to tak důležité? Hlavně aby to bylo. Na D5 to taky trvalo věčně a je jedno jestli se tam jezdí 80 nebo 100
Itálie je v tomto trochu výjimka, v sousedních zemích (Rakousko, Slovensko, nebo i Slovinsko, Chorvatsko) je všude v tunelech 100.. a obecně je snad snad tu 100 v tunelech postupně zavádět, byl to i legislativní problém
100 chápu v 12km tunelech, ale v tomhle trochu delším přemostění?
Tohle je to co Vás trápí nejvíc? Že pojedete celých 500m stovkou?
no jo, ale když on tam prostě musí být první
Tak z hlediska ekonomického i ekologického to celkem hloupý je, brzdit ze 130 na 100 (nebo 80) kvůli takovýmu kousku.
Ale tak zas tak náročný to není. Krátkým pohybem levýho palce vypnu tempomat, když auto dost zpomalí, druhým pohybem ho znova zapnu a za tunelem chvilku podržím pro opětovný zrychlení. Dá se to celkem zvládnout i opakovaně.
Pro autobusy, kamiony a šetřílky jedoucí pomalu nepoznají rozdíl. Auta trochu zpomalí. No problem.
Trochu zbytečný? Raději tunel než závěje a retězovku jako na Vysočině.
To jste se asi zbláznil, ne? Z hlediska bezpečnosti, rozsahu údržby či provozních nákladů je tunel proti běžnému úseku 10x horší varianta a to i přes to, že v něm nikdy nesněží.
V jakém stavu jsou přípravy ve směru od Mohelnice? A nepočítá se s rekonstrukcí staré mohelnické? Odstavné pruhy tam jsou, pokud si dobře pamatuji, dost úzké.
Dík za info.
Vše najdete popsané zde: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/
Zapnete ve filtru i stavby v přípravě, rozkliknete si detail k danému úseku a v něm v sekci „ke stažení“ Infoleták PDF, kde je vše poměrně aktuální…
No a co se týče staré Mohelnické D35, tak tam je údajně v plánu vybudovat nejdříve SOS zálivy.. Celkové rozšíření je problematické kvůli průchodu přes CHKO Litovelské Pomoraví (i když osobně nechápu skrz ty 2metry navíc na každou stranu)…
Takže protože součástí stavby není sjezd Vysoké Mýto sever, tak se bude sjíždět před tunelem a postavená část bude čekat až se dostaví obchvat Mýta….kvůli 1 křižovatce a 100m dálnice…Děkuji ŘSD
Nejdřív si se podívejte třeba na web ŘSD než vypustíte takový nesmysl… navazující úsek Vysoké Mýto-Džbánov má pravomocné ÚR už od 04/2020 a stavba má být zahájena v roce 2022, takže by se úseky měly otevřít zároveň
Cca 10x – 30x ročně jezdíme se synem po „ertřicátýpátý“ a vždycky na zkratce na stavbách mezi Holicemi a Sezemicemi uvažujeme, jestli se ještě dožiju celé D35 i já nebo jestli jen syn, kterému je nyní 10. Děkuji tímto za pozitivní zprávu, že jsme zase o krůčel blíž 🙂
Celá – jako od Turnova? Nedělal bych si velké naděje ….
od Jičína věřím do roka 2030, ten Turnov je holt problematický
pane kolego, přesně tyto otázky si také často kladu a nejen ohledně této silnice, ale třeba i ohledně 1/43 – Brno směr sever ….
Jaký je důvod začátku realizace až za 3 roky?
to mě taky zajímá
Co třeba stavební povolení?
Nevi tu někdo jak pokračuje diskuze o múk Litomyšl sever? Bez ní bude dálnice vůči okolí a předváděce platný jak sáňky v létě… Beztak už mají v Litomyšli nahnáno že budou jezdit všichni zTřebovy, Ústí a Chocně jezdit přes jejich malebné městečko aby najeli na dálnici..
Jako obyvatel posledního ze jmenovaných měst slibuji, že přes Litomyšl-sever bych na D35 nenajížděl ani, pokud by měla vzniknout. Stačí mi MÚK Vysoké Mýto-západ případně MÚK Džbánov.
V Litomyšli sjezd nebude. Ústí s Třebovou budou muset před Svitavy nebo do Mýta.
Ha haha ani náhodou… Hezký na Litomyšl a na jedu v na jakýkoliv směr v janově… A adios
Také budu jezdit v Litomyšli okolo zámku. Jsem ze Třebové. Vy by jste jel na dálnici do Mýta 30 km když přes Litomyšl to bude maximálně 10km? Oni už to pochopili i v Litomyšli ale jejich bývalí starosta Kortys to prostě odmítá uznat…
Ano, trvalo jim to dlouho, ale už i v Litomyšli jim došlo, jaký nesmysl to celou dobu prosazovali. Bohužel už je ale trochu pozdě…
To neni nesmysl… To je proste kokotina 1.radu… Nechat si jezdit dopravu z CT a UO pes Zamecke navrsi…zonu UNESCO….Co tam pri schvalovani vsichni hulili….hlavne ze ted se dodelala rekonstrukce silnice Trebova – Litomysl…. Jako privadece D35…. Ha ha ha
Jojo. Prostě sjezd bude too vám říkám… Sice ne hned ale až se to postaví a začnou se tvořit kolony od Ústí a ČT tak to schvalování bude Mít rychly proces že ta křižovatka bude dvou let…
Kazdy kousek se pocita. Snad na stavbu zbydou i po letosnim a budoucim planovanem rozpoctu i nejake kacky na realizaci.
Tak snad by nezařízli tak důležitou stavbu. Pokud by se mělo rozhodovat co ze staveb s plánovanou realizací 2023-26 kvůli financím odsunout, volil bych třeba dostavbu D6 v Karlovarském kraji, kde je provoz poloviční oproti I/35
Asi vsichni moc dobre vime, jak se v nasem bananistane vypocitava dulezitost
To vezmete koeficient politicke poslusnosti kraje a umocnite jej poctem blizkych kamaradu, kteri v cili cesty (smerem od Prahy) maji svoje haciendy. K tomu celemu prictete promennou „jak moc je stavba bezproblemova a da se rychle pripravit“
Tj. videl bych to na brzke dokonceni D7 a prave mozna te D6. A D48 Belotin-Rybi
Belotin-Rybi se stale nestavi a pokud ano, neomezuje aktualne ridice, teda krome stavby mostu v obci Belotin
Co se tyce dulezitosti staveb, za me jsou duluzite vsechny, protoze mesta co maji dobre dalnicni a vlakove spojeni tak se rychle rozviji. Budeme pozorovat po dostavbe d3,d4,d6,d7 silny rozvoj jak krajskych mest, tak celeho regionu.
Co bych ihned zastavil: pripravu stavby Dunaj-Odra-Labe, nebo s ohledem na krizi i prehradu Nove Herminovy.
Stavba přehrady Nové Heřminovy je opožděna minimálně o 20 let, měla by se postavit alespoň v té minimální schválené variantě do doby, než přiteče další stoletá voda… Kdyby už stála, tak by minulý týden řeka Opava rozhodně v Děhylově na několik dní nedosáhla 3. SPA…
Pokud jde o kanál D-O-L, rozhodně zastavit a miliardy přesunout na železnici, nejlépe VRT. Smysl má pouze splavnění Odry do Ostravy. Lodní doprava je pomalá a smradlavá, dráha může být rychlá a ekologická.
Tam se to nikdy nepostavi. Odra a jeji okoli CHKO je meandrovita reka s uzasnym ekosystemem. Nastesti tu mame ochranare prirody, kteri se snazi udrzet aspon to malo z krasy prirody co nam zbylo. Az se nauci vsichni dodrzovat pravidla, tak pujde vystavba jedna basen. Studoval xkrat napadnuti staveb a musim rict a uznat, ze ochranari vyuzivaji chyb co udelali lidi pred nimi.
Kolikrát jste letos jel po D6 nebo I6? Cesta je nacpaná neuvěřitelně, u Prahy na D6 už nestačí ani ty dva stávající pruhy, chtělo by to třetí.
U Prahy ano, ale, ruku na srdce, západní úseky už zdaleka tolik frekventované nejsou.
Nejel jsem tam, ale jezdím všude jinde a navíc mám přehled o aktuálních intenzitách provozu.. subjektivně vám to samozřejmě přijde ucpané, ale veřte jsou výrazně horší úseky kde se třeba ani v budoucnu s dálnicí nepočítá, kde je provoz 2x větší, a to mám teď na mysli porovnání se západní části I/6, tj. od Petrohradu dále (např. I/50 Brno-Uherské Hradiště, I/38 Čáslav-Poděbrady, celá I/35 tam teda dálnice bude a další mnohé případy. A když jsme u té D6 u Prahy, tam ty 2+2 jsou a budou ještě nějakou dobu OK, taková D1 kolem Brna má 2x větší intenzity a větší… Číst vice »
Silnici I/50 by měla značně odlehčit D49 (o relace na sever a východ Slovenska), ale ta také hodně vázne, bylo by potřeba její výstavbu urychlit.