Další krok k proměně brněnského uzlu. Z černovické zastávky bude terminál, SŽ vypsala obří projekční soutěž

Zastávka Brno-Černovice. Foto: Migormcz / Wikimedia CommonsZastávka Brno-Černovice. Foto: Migormcz / Wikimedia Commons

Ze současné zastávky vznikne nový dopravní terminál.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lex009

Už dnes je most šikmou délkou cca 30m široký a to tam jsou jen 3 koleje. A jak bude asi široký se vším co tam je naplánováno? Takže to bude temný kout s bezďákama…? Gratulujeme!

A jasně že vyšel tenhle terminál. Když pojedu Os, tak je rychlejší přesednout tady na šalinu a jet do centra, než ztrácet čas jízdou na odsunutý nádraží a pak přesednout na šalinu.

A nádraží je odporný. Jak ukázaly ty nové pohledy od jihu, tak je to jen prosklená krabice, ale hlavně, že zpředu jsou obloučky.

trapper

Celý tento projekt je odsouzen k zániku, pokud se do dvou let nezačne skutečně realizovat. Pak už bude tzv. zastaralý a další miliony spolknou jeho aktualizace, aktualizace aktualizací atd. Další desítky, v součtu spíše stovky milionů budou stát přeložky sítí městské infrastruktury, kterých bude nepočítaně a cvaká to investor (SŽ), tedy stát. Kdo chce, ať podobným nesmyslům věří. Za mě je jen škoda těch stovek milionů za všechny ty chiméry kolem VRT a ŽUB, které končí pouze ve sklepení archivů.

Ondra

Jaký je prosím status zastávky v Maloměřicích? Některé vlaky tam zastavují, nastupuje a vystupuje tam docela dost lidí, ale v jízdním řádu není. Jsou to všichni zaměstnanci nádraží? Díky

Lukáš

300 mega za projekt? to ty stránky budou asi ze zlata

PetrN

Jak s tratí od Chrlic? V mapce z webu SŽ je zaústěna přímo do podzemní stanice jakožto přípravy na výhledové pokračování diametru. V textovém popisu se vedle této mapky (na SŽ) píše o napojení do severního zhlaví hlavního nádraží jak bylo plánováno od počátků. Která varianta tedy platí? Bude rovněž umožněno i vedení linek mimo hlavní nádraží z Chrlic přes Černovice a dále třeba na KrPole? Dle schematické mapky kolejí ano…

Ojin

Teoretický vlak ..-Chrlice-Židenice-.. by musel úrovňově překřížit většinu kolejí (opačně skoro všechny), tou dobou by nic jiného neprojelo. I ten manipulák do Chrlic myslím bude muset přes Slatinu

PetrN

pravda, to mi vůbec nedošlo že by to byla blbost 😀 každopádně počítá se rovnou se zaústěním do podzemní stanice nebo přes komárovskou spojku do severního zhlaví?

Pavel

Podle všeho Chrlická trať bude zaústěna do podzemní části stanice.

Dan82

V zaměru projektu ŽUB schváleno zaústění do podzemní stanice kolmo pod nádražím na povrchu.

Vojta

Brněnský uzel potřebuje obrovské investice, dost mě zděsilo, jak to (nejen) vizuálně vypadá. Koleje, mosty, zastávky. Přitom Brno by mohlo mít skvěle vnitroměstské S linky.

Peter

To by Brno nesmělo ležet v ČR 🙂

Taros

A nebo se jmenovat Praha

Peter

Ani tam to nikdo nepostaví

MP22

No jasně třeba taková Bratislava má vynikající S linky žejo…

Martin Toman

Hurá! Bude soutěž, pak vizualizace, pak zase soutěž a vizualizace a tak pořád pryč.🤡👌

Dizgrafyq

2028 😄

Pavel

Na tento přestupní uzel nad ulici Olomoucká se moc těším. Nádraží bude nahoře na novém mostě, dole pak zastávky šalin a trolejbusů, doufám že i regionálních autobusů, které sem přesunou z Tržní.
Na tomto nádraží by měly stavět všechny osobní vlaky linek od Židenic, od Vyškova a Slavkova. Takže přestup i mezi nimi.
Podle předpokladů by tohle nádraží mělo být dvojkou v počtu cestujících a výrazně předběhnout i Královo Pole.

Zlámalík

A možná nebude potřeba ani hlavák 🙂

Pavel

Reálně vyjma regionálních linek od Střelic a Chrlic tady budou zastavovat všechny osobáky. Na hlaváku pak jak všechny osobáky, tak rychlíky a VRT.

PetrN

a nemá být náhodou regionálka od Zastávky (S4) provozně propojena s S2 na Blansko/Letovice, zatímco osobáky od Křenovic/Chrlic budou na hlaváku končit?

Rei

Existuje už k tomu nějaký změněný koncept vedení linek MHD? Celkem hozená rukavice pro magistrát.

Pavel

S tím se počítá už dlouho. Prvním krokem je přeložka šaliny č. 8, která už nebude zajíždět na Geislerku, ale pojede rovno z Olomoucké, pod novým nádražím, k židovskému hřbitovu a dál do kopce.

radis

Přesně tak. To místo („koridor“) na tramvajovou trať je tam připravené a upřímně, dost by to pomohlo nejen pro přestup vlak – tram, ale také zkrácením jízdní doby pro tram linky 8 a 10 v jejich východní části.

Taros

A nemela byt v rámci modernizace i zastávka Cernovicke terasy?