Letecké společnosti Letectví

Další krach evropských aerolinek? Řecké Astra Airlines přestaly létat

Letadlo BAe 146-300 společnosti Astra Airlines. Foto: Dejan Milinkovic - http://www.airliners.net/photo/Astra-Airlines/British-Aerospace-BAe-146-300/1826046/L/, GFDL 1.2, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=18532594
Letadlo BAe 146-300 společnosti Astra Airlines. Foto: Dejan Milinkovic - http://www.airliners.net/photo/Astra-Airlines/British-Aerospace-BAe-146-300/1826046/L/, GFDL 1.2, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=18532594

Potíže evropských leteckých dopravců nekončí. Řecké aerolinky Astra Airlines mohou být osmou leteckou společností v Evropě, která nevydrží letošní rok. Sedmým letošním zkrachovalým dopravcem byly slovinské Adria Airways.

Aerolinka o víkendu zastavila provoz a zrušila všechny lety. Vyplývá to z informací na stránkách firmy i zpráv z řeckých médií. Letenky už nejdou rezervovat, na webu firma uvedla, že žádosti o kompenzaci budou přezkoumány po 15. listopadu.

Letecká společnost Astra Airlines vznikla v roce 2008, sídlí v Soluni, provozuje hlavně vnitrostátní linky ze Soluně a Atén na řecké ostrovy. Provoz linek z velké části financuje řecká vláda, protože slouží k zajištění dopravní obslužnosti ostrovů. Ve flotile má firma jeden Bae 146-300, dvě ATR 42 a jedno ATR 72.

Řecký server Capital.gr upozornil, že podle výročních zpráv aerolinky nebyli auditoři spokojeni s hospodařením firmy za rok 2017 a k účetní závěrce měli několik výhrad. Novější výsledky dosud firma nezveřejnila. V roce 2017 byla firma v mírném zisku.

Od začátku letošního roku zkrachovaly v Evropě letecké společnosti Germania, FlyBMI, WOW Air, Thomas Cook, Aigle Azur, XL Airways a Adria Airways.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Přivést aerolinky k plajte není zase až taková věda. Ale málokdy je příčina krachu jen jedna, téměř vždy jde o souhru více nepříznivých okolností a jevů. A těch je v této části světa víc, než kde jinde.

Jirka B.

Jak vidím ten výčet na konci článku, tak je mi smutno a obzvlášť líto je mi Germanie :o(

Jen tak

v podstatě až na thomase cooka samý bezvýznamný pidi aerolinie, pro ktereé je v dnešní době hodně náročné přežít.

ceny jsou na minimech, a fixní náklady pro tyhle mini společnosti jsou vražedné.

Vítek

WOW taky nebyla uplně malá a bezvýznamná.

Jen tak

No .. 10 airbusů 32x … to neni zrovna příklad velké aerolinky 🙂

Jirka B.

Ale jo, já s Vámi souhlasím, jen se mi prostě nelíbí, kam celý ten letecký svět v poslední době směřuje.

VíKo

Tak konec takovych miniaerolinek snad nemuze trh ani zaznamenat. Litat trema ATRkama a jednim 4motorovym BAe… to fak nikoho asi trapit nebude. On to za ne nekdo vezme, kdyz je to dotovany.

Přemek

Tak si říkám: Kam vede „kreativní účetnictví“? Stojí za to zahladit dnešní potíže za cenu větších v budoucnosti? Řekové na takovou „dobrou“ radu od Golden a Sachs z roku 2991 již doplatili a ztěží se z obrovských problémů vyhrabou. Pokud jim pomůže EU včetně nás, zahrabeme se všichni.