Další konkurence pro Mošnov. Ryanair spustí 12 nových linek z Katovic

Ryanair používá výhradně letadla Boeing 737-800. Foto: RyanairRyanair používá výhradně letadla Boeing 737-800. Foto: Ryanair

Obyvatelé Moravskoslezského kraje budou mít od příštího zimního letového řádu více možností, kam létat. Nikoliv však z krajského letiště Ostrava,

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiřík

Kuba s Jardou …. manažeři jako lusk. Pokud byl cíl zlikvidovat veškerou leteckou dopravu na Sev. Moravě, tak to dali tomu nejlepšímu

Permonik

„Takto tomu bylo v minulosti u Helsinek a Amsterdamu, ovšem nebylo to z naší strany nejlépe připravené. Všechno bylo jen v češtině a špatně inzerované, z toho se musíme poučit,“ ubezpečil náměstek pro dopravu…. zdroj: http://www.patriotmagazin.cz/linka-ostrava-bergamo-uz-neleta-mosnov-ale-chysta-tri-nove-linky-do-evropy

Pro mě jako rodilého Mošnova, ty perly toho managmentu, to je něco neuveřitelného.
Někdy mám pocit, že nerozeznají letadlo od lodě. (Pozn: Jeden v nejvyšších manageru příšel z povodí Odry, možna tam ještě je)….

Snad se v tomto životě dočkám slova, zajistily jsem spojení s…. Jak někdo ve vrchním managmentu muže použivat v praxi slova,: veříme, snad se povede atd….

Pavel

Osobně by mne zajímalo, kdyby se někdy kolem roku 2000 řeklo, že pro Moravu bude 1 centrální letiště, zda by dokázalo ekonomicky fungovat lépe a dokázalo by přitáhnout dostatek cestujících. Měl jsem na mysli Přerov-Bochoř, který mohl mít velmi dobrou napojitelnost na dálniční i železniční síť.

Pavel

Dodnes je v Bochoři nic, i když tam kdysi zlínské a olomoucké hejtmanství nalily dost peněz. Ale Ostrava i Brno už alespoň měly charterovou dopravu na relativně slušné úrovni. Strategicky je Přerov jako hlavní letiště pro Moravu nesmyslné, protože neustojí konkurenci s Vídní (pro Brno) a Kotovicemi a Krakovem (pro Ostravu). Olomouc a Zlín to neutáhnou.

železničář v důchodu

Úplně jinou kategorií jsou „sezónní charterové“lrty, a něco zcela jiného je (celoroční) potřeba kontaktu s nějakými „huby“: využití Přerova jako lokality v přirozeném „geografickém centru“ Moravy by asi pro celoroční každodenní spojení s těmi „huby“ smysl mělo, ale pro charterové lety budou Ostrava i Brno jistě zajímavými destinacemi – a co tedy a tím teď chcete udělat?
Opačným „problémem“ jsou třeba i Pardubice -ale pokud Paha-Ruzyně totáně nezkolavuje (ani s přátelskou výpomocí třeba Vodochod), tak stejně navždy budou mít „ohodnocení“ mnohe nižší než třeba dálkové vlaky ČD

Nekdo

nesmysl, kdyz v Brne nebo Ostrave sedam na vlak nebo do auta a jedu mimomesto na letiste, tak mne absolutne nezajima, zda do Prerova, Vidne, Katowic nebo Prahy. Chci aby to bylo co nejrychlejsi, pokud mozno bez prestupu a pak se taky mozna zamyslim i nad cenou letenek… Takze za Brno a sirsi okoli jednoznacne vyhrava BRQ (ktere je ovsem mrtve a nikam se odtama nelita), pak VIE, a pak jsou daleko za nima Ti ostatni…

Frank

Potřebujeme pravidelné přímé letecké spojení do západní Evropy, …
Potřebujeme spojení s významným mezinárodním dopravním uzlem,…
Proto jsme připraveni tyto lety spolufinancovat formou závazku veřejné služby, podobně jako je tomu u vlaků a autobusů,“ vysvětlil náměstek hejtmana Jakub Unucka s tím

NEPOTŘEBUJETE ! Bylo by na nejvyšším čase, aby se kraj konečně probral do holé reality a ty miliony, které cpe do rozvoje zcela nesmyslných osobních leteckých linek radši věnoval do oblastí, které pocítí i běžný občan Moravskoslezského kraje. Rád bych viděl alespoň jednu nezávislou a kvalitní studii, která by jasně řekla, že jsou pro kraj takové linky nezbytné…

čecháček

Pravdu díte. MSK by udělal nejlíp, kdyby se letiště zbavil, páč to je asi jediný, co je možný vydávat za ‚péči řádnýho hospodáře.‘ A utržený prachy třeba vrazit do rozpadajících se nemocnic.

Pavel

Ostravští by si měli sebekriticky přiznat, že v tomhle konkurenčním boji prostě prohráli a měli by hodit ručník do ringu a přestat dotovat z veřejných peněz Ostravské letiště. No a obávám se, že podobný osud čeká Tuřanské letiště u Brna.

jiný Petr

Jako Ostraváka mně osud Mošnova mrzí, ale bitva s Katowicemi je dávno prohraná a je otázka, zda se vůbec dala vyhrát. Na druhou stranu mně těší, že mám v podstatě za humny letiště s širokou nabídkou spojení, i když neleží na území ČR. Navíc podle google map to z mého bydliště u centra Ostravy není ani o moc dál, časově to je autem na Mošnov 26 min, do Katowic 69 min a do Krakówa 92 min.

Glutexo

Mošnov je výrazně dostupnější hromadnou dopravou. Jakože linkovou veřejnou za normální ceny a ne předraženými letištními autobusy. Z centra Ostravy je v Mošnově linkový autobus/vlak za pár minut. Z centra Katovic se do Pyžovic jede přes hodinu a ještě s přestupem.

železničář v důchodu

Úplně jen „házet ručník do ringu“ a nesnažit se dohodnout na nějaké smysluplné spolupráci s ostatními (a úspěšnějšími a už zavedenými potenciálníi patnery) je hloupost – ale o to musí být aktivní zájem minimálně většiny (samozřejmě nejlépe všech) zúčastněných stran. A TO V PČÍPADĚ Ostravy ani Brna příliš nevidím – nebo to aspoň nedělají tak chytře, aby to mělo opravdvý úspěch a následný trvalejší „všeobecný“ efekt …

Rado

V konkurenčním boji jsme prohráli již na samotném počátku. „Štěstí“ na lokální politiky v kombinaci se zájmy protěžovaných subjektů Mošnov dokonale pohřbily. Pokud si chce člověk dokonale zkazit náladu, není lepší recept než si číst sliby místních politiků, že teď už to opravdu vyjde. Jsou to jenom jejich vlhké sny, realita je úplně někde jinde. Má rada je, zbavit se letiště, protože kraj ukazuje, že to moc neumí. Resp. vůbec.

Lukáš F.

„Nákladní cargo“. Pán bude asi odborný expert.

Omar Baba

Z odborného hlediska je zajímavé, že provozovatelem většiny (všech?) letů pro Ryanair v Polsku se postupně stane „nová“ společnost Ryanair Sun (IATA kód: RR), resp. její plánovaný rebrand „Buzz“. Ta byla založená původně jako charterový dopravce pro polské a německé cestovky, ale po období stávek a další odborové aktivity v Ryanairu na ni postupně přecházejí i pravidelné spoje, protože funguje podle polského (nikoli irského) práva, které mj. umožňuje zaměstnávat piloty i další palubní personál jako „podnikatele“ (v ČR známe jako „švarcsystém“).

Tom

Ryanair Sun už například čas od času operuje v rámci nově zahájené expanze na Ukrajině některé pravidelné lety z Kyjeva z Boryspilu a Lvova na polská letiště Varšava Modlin, Gdaňsk, Poznaň nebo Krakov.

Nicky

Tam je problém v tom, že i když toho dopravce seženou, tak bude létat s malými letadly a letenky budou i přes dotace stát pořád několik tisíc a většina lidí tak bude stejně létat z Polska kde budou začínat na pár stovkách. A jen byznys klientela ty lety několikrát denně nevyprodá. Možná by měli raději zavést aerotaxi, než bojovat s větrnými mlýny.

X 1

Nebo by mohli za ty prachy koupit dvě, tři schopny vlakovy soupravy a jezdit do Vídně.

Nekdo

ano, taktova doprava primo na VIE by urcite pomohla daleko vic. a to se tyce i BRQ…

DPDP

Tak ať se domluví alespoň to cargo a linka do Warsavy.
Katovice už Ostrava nepředežene a sypat mil. do další linky bych považoval za vyhazování peněz oknem. 🙂

Martin - rypalista

Ostravské letiště už není konkurence pro nikoho v celé Evropě a nikdy nebude. Slouží jen jako politická trafika a mrhaní financí daňových poplatníků. Veškerá jejich aktivita za 3 roky je jednoduše dohledatelná, nulová zodpovědnost, sebereflexe managementu. … (sliby, sliby, sliby a něco někdy bude) Katovice se mohou doplnit ještě o nové linky Castelon + Alesund. + i Krakow se nám činí Berlin Tegel (7x w tygodniu), Bordeaux (2x w tygodniu) Bari (2x w tygodniu), Bruksela (4x w tygodniu) Hamburg (3x w tygodniu), Katania (2x w tygodniu). Kopenhaga (2x w tygodniu). Londyn Luton (4x w tygodniu) Szczecin (3x w tygodniu) Saloniki… Číst vice »

Janek

Ostrava letiště už bohužel vzhledem k počtu pravidelných linek není konkurenci pro nikoho – Poláci Ostravu válcuji – to je bohužel fakt

V.N.

Jasně , další a další letecké linky za peníze daňových poplatníků. Další důkaz toho , jak jsme na tom jako země po finanční stránce dobře. Zajímalo by mne , kolik platí Katowický region na dotacích pro letecké dopravce.

Pavel

Už nic. To dělali před cca 15 lety, kdy lákali lowcosty. Tehdy nad nimi Mošnov ohrnoval nos, výsledkem čehož je, že dnes dotovanou linku z Ostravy do Bergama Ryanair zruší a raději jí přesune do Katowic bez dotací.

Martin - rypalista

Máte absolutní pravdu „Like“ opakování matka moudrosti…. Vyhodá internetu, seznamu, googlu je nikdy nezapomíná…… https://www.euro.cz/byznys/vzhuru-k-vyskam-785895

PetrD

S tvrzením, že internet „nikdy nezapomíná“ bych byl hoooodně opatrný.

Tomas

Proc si myslite, ze v Polsku jedou bez dotaci? Obecne snad v Evrope neni zeme, ktera by na letectvi davala takovou statni podporu a vsemozne ulevy, jako prave Polsko. Tady resote dotaci jedne linky, ale Polaci tady jedou ve vetsim :D. Dale treba Viden…X let „opomijene“ letiste z hlediska nizkonakladovek a potom najednou Wizz z niceho nic zavre baze a lety z okolnich statu a otevre 27 novych linek? Najednou se tam ukaze Ryan, Level….ja vam tu do diskuze nemuzu napsat konkretni cisla – bohuzel, ale zkousim vam naznacit, odkud vitr vane.

Butrusik

Mluvte jasne. Nebo nenaznacujte. Ale nechovejte se jako spiklenec.

Frank

Já vám tu klidně konkrétní čísla napíšu.
V roce 2017 bylo v rozpočtu MSK vyčleněno na „propagaci prostřednictvím letecké dopravy“ celkem 31,9 milionu Kč. V roce 2018 tato částka byla ve výši 31,5 milionu.
Dotace na provoz linky Ostrava-Dubaj v maximální výši 1.rok 24 mil., 2.rok 16 mil atd.

To jen, aby bylo jasno, kdo do čeho cpe peníze. Když Ryanair zatlačil na MSK o další dotace, zvýšil se rozpočet na zmíněnou propagaci o dalších 390 tisíc Kč.

Takže jako kolega výše, napište konkrétní čísla 🙂

jiný Petr

I v Polsku jsou letiště, která mají stejné (nebo ještě větší) problémy než Mošnov, za všechna jmenujme třeba Radom. Takže Polskem to rozhodně není.