Další konkurence mezi španělskými rychlovlaky. Iryo začal prodávat jízdenky, nasadí nové soupravy
Vysokorychlostní jednotka ETR 1000 v barvách dopravce Iryo. Foto: Iryo.eu
Dopravce začne se šestnácti páry spojů mezi Madridem a Barcelonou.
Fotky interiéru.
https://www.heraldo.es/multimedia/imagenes/aragon/zaragoza/fotos-presentacion-tren-iryo-zaragoza/30/
Sedačky jsou 2+1. V Iryo by měly být taky vagony se sedačkami 2+2 jako v F1000 v Itálii u firmy Trenitalia, ale tyto fotky jsem nenašel.
Na jedné fotce tam sedačky v konfiguraci 2+2 jsou. 🙂 A znamená to, že Iryo nepočítá s Executive třídou?
Šestnáct párů spojů, tomu říkám vstup na železnici!
Dlužno doplnit, že Trenitalia pro španělské linky objednala celkem 23 vlaků Frecciarossa .
A F1000 již jezdí také mezi Francií a Itálií. A tento typ patrně bude základem pro konstrukci 54 vlaků na britskou vysokorychlostní linku HS2.
Kéž by to jezdilo už i nás ☺️
Tak typ Zefiro300/F1000 byl vyvíjen pro nasazení v:
Belgii
Francii
Holandsku
Itálii
Německu
Rakousku
Španělsku
Švýcarsku
Čili z hlediska napájení by teoreticky mohl jezdit i v ČR
A koza domácí by z hlediska napájení mohla bydlet u mě v garsonce.
Az se v Cechach prestane krast ( coz bude v roce 2460 +/- 100 let) tak budem mit rychlovlaky taky !
Taková Itálie je třeba zářným příkladem, že?
V naší domácí lokalitě se bohužel krást nikdy nepřestane, takže máme smolíka. Leda, že by už nebylo co, ono se vždy něco najde k „podojení“ aneb Čechystán :‘-(
Ze Španělska bych si opravdu příklad nebral. Tratě mají krásné, ale tím to končí. Teď se to začíná zlepšovat, ale stále jsou většinou dost vysoké ceny a bídná nabídka spojů (o taktu nelze mluvit). Navíc kromě pár relací spojení neexistuje a to ani např. do Portugalska.
Z hlediska rychlovlaků na tom nejsou špatně mezi velkými městy. V článku jsem zmíněny:
– Avlo
– AVE
– Ouigo Espana
– Iryo/Ilsa
plus Elipsos mezi Francií a Španělskem. A vlaky jezdící jak po konvenční tak po vysokorychlostní železnici Altaria. Plus Intercity.
Ono to souvisí s hustotou zalidnění ve Španělsku, zejména mimo velká města Madrid, Barcelona, Malaga, Valencia, Seville, Bilbao
Do pr***e a kde jsou teda v reálu ty rozpadající se VRT-ojetiny, co si koupí nějaký soukromník za cenu šrotu z vrakáče, aby s nima jen za náklady brázdil budoucí české VRT-ky s cenou jízdného 1 Kč fix na všechny relace, jak neustále dokola jak kolovrátek omílají místní VRT-fans ? 1) Avlo – to jsou Talga S-112, to žádná ojetina ze smetiště není.. 2) Quigo – to jsou jednotky TGV Duplex, patráky..ty taky na vrakáči asi nebyly.. 3) Iryo – jednotky Frecciarosa 1000..fajn a ty byly někde vyřazené na vrakáči ? To asi těžko.. Všechno jsou to státní dopravci, co… Číst vice »
V250/Fyra asi byly za dobrou cenu po odstoupení NS
To byl zmetek už z výroby. Proto to Holanďani ani nepřevzali.
17 z 19 vlaků V250 prý jezdí v Itálii. A asi fungují, neboť začnou jezdit na vyšší kategorii vlaků = jako Frecciarossa
https://www.ferrovie.it/portale/articoli/11789
Hele, přestaň si vsugerovávat lži, které nikdo nenapsal. Pak nebnudeš mít důvod na základě lží nadávat jiným do zkur**synů.
Jaké lži ? Lži tady valí VRT-fans – mě to ale zajímalo, tak jsem se na to schválně zaměřil, co teda za vyřazené VRT-ojetiny jako low-cost ve světě jezdí a světe div se ! Nejezdí absolutně žádná !! To jsou fakta:-))
Přebytečné rychlé vlaky které asi jsou/do 5 let budou k dispozici:
elektrické
– ETR 485
– Class 373
– TGV Reseau popř. Thalys PBA
dieslové Class 221, DSB IC3
rychlé vagony jako Railjet – ICE Metropolitan. A novými vlaky od CAF (Confort200) budou nahrazovány rychlé vagony Corail.
Ojeté VRT vlaky z druhé ruky se ve světě opravdu moc často nevidí. Možná to souvisí s tím, že namáhání v těch vysokých rychlostech je zřejmě obrovské a ty vlaky jsou na odpis mnohem dříve. Extrémem je třeba Japonsko, kde jedna generace shinkansenu obvykle slouží kolem 20 let.
Německým ICE 1 z 1988-1993 kolem roku 2020 prodlužovali životnost zhruba do roku 2030. To už budou padesátileté.
Osobně si myslím, že TGV 60xReseau/9xPBA/17×373 popř. 17xPBKA z 90. let by mohly být perspektivní. Neboť TGV 19xReseau Duplex/19xPOS jsou z cca roku 2007, tj. servisní podporu by podobné starší TGV měly mít zajištěnou.
No, sám jste si odpověděl. Buď si je dopravce servisuje a udržuje při životě co nejdéle a nebo prostě doslouží a vyřadí se. A pokud se vůbec nabídnou k prodeji, tak koupíte ojetou VRT jednotku a dáte navíc nějakou šílenou částku za to, aby mohla ještě 20 let jezdit? Nevyplatí se rovnou nová? Nevím, přijde mi, že to možná není taková win win situace jako u vagonů, které možná nejsou tak strašlivě za život namáhané.
Já jsem reagoval na Dušana, který tvrdil, že žádné ojeté VRV nejsou/nebudou k dispozici.
Ojetiny by stačily an otestování zájmu cestujících platit násobně vyšší jízdné. A teprve bude-li zájem tak kupovat nové VRV vlaky.
Tím jim nikdo jezdit nebude, to nemá potenciál. Nedá se stáhnout okno a jede to moc rychle.
Kvůli takovým soukromníkům je totiž zrušená trať Santander-Středozemní moře na metrovém rozchodu. Ta cesta mohla trvat tři dny! https://www.mapa.gob.es/en/desarrollo-rural/temas/caminos-naturales/caminos-naturales/sector-noroeste/santander-mediterraneo/default.aspx
😀
To nebylo nikdy dostavěné celé! A metr to taky nemělo.
No dyť, kdby nestavěli VRT, tak mohli mít jednokolejnou lokálku od pobřeží na pobřeží.
Tohle přestali stavět ještě před rozmachem VRT. Tohle byl takový pologulag Frankova režimu.
Co by to u nás dělalo?
To co Pendolino – jezdilo. Ekonomicky blbost, ale pár lidí by to pohladilo na srdíčku. A i vlak na 320 může jezdit jen 160.
Jo, ale pořizovací náklady se pak rozpočítají na cca poloviční kilometrický nájezd za ten samý čas.