Další konkurence mezi španělskými rychlovlaky. Iryo začal prodávat jízdenky, nasadí nové soupravy
Dopravce začne se šestnácti páry spojů mezi Madridem a Barcelonou.
Velké otevírání sítě španělských vysokorychlostních tratí pokračuje. Svůj provoz zahájí 25. listopadu Iryo, který je společným podnikem italských státních drah Trenitalia a Air Nostrum. Půjde o třetího vysokorychlostního dopravce a již čtvrtou značku, jakou si mohou cestující ve Španělsku v tomto segmentu vybrat.
Iryo dnes zahájil prodej jízdenek. Dopravce se rozhodl neoslovovat zákazníky nejnižší cenou. Tarif mezi Barcelonou a Madridem začíná na 18 eurech, zatímco značka Avlo španělských drah Renfe či Ouigo nabízí spojení ve stejné relaci za ceny pod 10 eur. Za hlavní konkurenční výhodu označuje Iryo především flexibilitu – jízdenky půjde zrušit, i když v nejlevnějších tarifech zdaleka ne za tak výhodných podmínek, jako jsou zvyklí cestující například v Česku. Jízdenky nabízí ve čtyřech různých třídách. Součástí nabídky je i věrnostní program, který umožňuje současně sbírat body za lety s Air Europa nebo ubytování v řetězci hotelů Melia Hotels.
Iryo začne s šestnácti páry spojů mezi Madridem a Barcelonou, postupně chce rozšířit svůj provoz na další destinace. Od prosince začne jezdit z Madridu do Valencie, příští rok do Sevilly a Alicante.
⚠ WARNING! for people booking @iryo_eu services.
For some unbelievably stupid reason, the website shows you the train times in YOUR timezone, not when the train actually departs.
This is terrible website design, and will likely lead to people missing their trains.
— Superalbs (@superalbs) September 18, 2022
Nový dopravce vyjede postupně s 20 novými jednotkami ETR 1000, stejný typ jezdí pod označením Frecciarossa v Itálii. Jde o společný produkt Hitachi Rail a Alstomu. Firma chce získat třicet procentu trhu. „Naším posláním je nabízet nejlepší zážitek z vysokorychlostního cestování ve Španělsku. Sázíme na nabídku, která se přizpůsobí potřebám každého typu cestovatele. Chceme být u zásadní změny, kdy bude vlak základem udržitelné mobility,“ řekla generální ředitelka dopravce.
Od vstupu konkurence klesly ceny jízdenek mezi Madridem a Barcelonou o 49 %, uvedla v analýze společnost Trainline. Prodeje jízdenek raketově stouply. Mezi Madridem a Barcelonou dnes jezdí rychlovlaky společnosti Renfe pod značkou AVE a Avlo a francouzské státní dráhy SNCF pod značkou Ouigo.