Další konec mezi evropskými závody na výrobu autobusů, po Volvu končí v Polsku také Scania

Scania Citywide LE pro společnost Lutan. Foto: ScaniaScania Citywide LE pro společnost Lutan. Foto: Scania

Pro přibližně 90tisícové město na severu země může jít o zásadní problém, firma je totiž tamním největším zaměstnavatelem.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda První

A mezitím Setra nezvládá dodávat co je objednáno a bazary autobusů jsou prázdné.

Han van Meegeren

Pro 90tisícové město je zásadní problém propuštění necelého 1% obyvatel?
(pominu, že část propuštěných ve městě ani nemusí bydlet)

medák

Ono sice to město má 90 tisíc obyvatel ale všechno nebudou lidi v produktivním věku co chodí do práce.. v tom čísle bude jistě dost dětí, studentů ale i důchodců takže se reálně dostáváme na trochu jiné procento.. 😉

Han van Meegeren

Jsem si jen vystřelil z toho, jak je to napsáno a hned se kde kdo čertí.

stanik

Doufám a nepřeji podobnou zkušenost Vysokomýtské Karose -Iveco !! To co vedlo managmentu Volvo je věcí vlastníka, likvidovat zahraniční filiálky před kmenovými ve švédsku. HvM je mladoch s nízkým IQ, Může to podobně postihnout vysokomýtské Iveco-Karosu , kdy italský manament to také nezvládne. Karosáci snad by našli český schopný náhraddní managment jež by dokázal obnovit českou Karosu, případně by pomohli vzdělanci ze SOR !! Obnovit polskou regionální výrobu půjde těžko i s kvalifikovanými řemeslníky .

Han van Meegeren

Nejspíš bych ti mohl dělat fotra mistře. A když nepochopíš nadsázku, přemýšlej o svém iq než nakydáš hnůj.

Han van Meegeren

A co se týká Karosy, to byla nikam nevedoucí záležitost. Naposled, kdy to mělo v Mýtě drive, bylo za pana Sodomky, to byl někdo. Bohužel se pak z toho stala klasická socialistická fabrika a to byl hrob většiny z nich.
Takže rudou knížku, co máš schovanou po dědovi a sni dál. Jistou možností je též emigrace do Severní Koreje, Venezuely nebo i Ruska, dle vkusu každého soudruha.

Bobes

Tak zrovna děti a studenti do toho spadají taky, protože mají ve fabrice třeba alespoň jednoho rodiče, který je živí… A ti pracující rodiče krom toho živí obchody ve městě a tak dále. On to je problém trochu komplexnější.

www

5tis. obyvatel (800 Scania zbytek subdodavatelé) z 35tis. všech pracujících.

www

Čili přímo zasažených bude 15procent domácnosti ve městě

Vít Jůza

Odvrácená tvář úspěchů českých výrobců ….

Jenki

Spíš čínských. A tureckých.

Han van Meegeren

Ani jedno ani druhé. Jen si manažeři a politici nikdy nepřipustí, že růst nelze do nekonečna.

Jarda

Tak Scania koupila velmi dobře zaběhnutej španělskej Irizar (moc dobře známe z Regio|Jetu a nově i Arrivy) – takže se zbavuje toho co jim nevydělává…. NJN mizerný hospodářský výsledky v EU oscilující kolem recese , německá produkce založená na vykořisťování střední evropy a nutný extrémní investice na přemrštěný ECO normy pročišťují trh v EU… Mimochodem Experti včetně profesora Staňka prorokují velmi silné finanční těžkosti Polska nejdéle do 2 let – a to jen díky obrovským výdajům na zbrojení a obrovské náklady na provoz té nakoupené techniky… Zavírané podniky zahraničních majitelů to jen urychlí.. Mimochodem víte, že právě a jen objednávky… Číst vice »

Kernteriér

Scania koupila Irizar? KDd?

Kernteriér

Kdy?

Ivan_pha

Kdo nabízí lehké motoráky pro český trh?
To myslíte tu jednu studii? Možná mi něco uniklo, prosím odkaz, díky.

Vojtěch

Místní, to co píšeš, nechápou… tady něco jako systémové souvislosti je nepochopení věci

a8n

Słupsk.

Martin

V logu maji logo ceskeho hokeje, resp. spis cesky hokej ma logo scania…

yxc

Drobný rozdíl je v tom, že Skåne má ve znaku hlavu Griffina ( takže orlí hlavu) a my máme ve znaku lva. Ale vizuální styl je obšlehnutý o tom není pochyb.

Pavel Vavříček

Již objednané dodávky, ale budou ještě vyrobené, jmenovitě vozy pro Teplice

Martin

to me taky prastilo do oci…

Zdrasa

Škoda, z mé osobní zkušenosti s jejich autobusy pro Ústecký kraj šlo o dost slušný výrobek. Co se dá dělat…

Mufiklo

Však jsou to hrozný vrzající střepy, co mají motor ze sekačky a nedá se v tom sedět déle než 10 minut. Zlatá Setra nebo Iveco.

Peeetr

Konečně tyhle desetiletí ztrátové podniky zavřeli, a přestanou kazit biznis i českým výrobcům skutečných autobusů, a ne takových těžkopádných kompromisech na nákladních podvozcích.

Arthur

Jak se dá použít podvozek nákladního vozu s motorem vpředu na stavbu nízkopodlažní autobusu s motorem vzadu a portálovými nápravami? 😀

Kernteriér

RTO LE?

P. K.

Pán viděl autobus nejspíš naposledy na obrázku ve školce 😀

PvvS

Crossway LE a na zpátečku 🙂

Otakar

Petře, Iveco ve Vysokém Mýtě není český výrobce autobusů. Ještě byly nějaké pokusy v Libchavách, ale skončilo to u traktorů.

Pavel B.

Jo, kéž by to v Libchavách už skončilo… Kdo s tím má jezdit…

X 1

Ještě zde krátce byl výrobce autobusů Tedom. Ale opravdu jen krátce.

Otakar

Ano, ten vlastnil toho času i Liaz.

Han van Meegeren

Dovolím si poznámku: Tedom je pohrobek Liazu, resp. jeho části. Když dělali busy, už byl Liaz po smrti.

JiraH

sice Iveco není majitel český ale sídlo je v CZ což je stejné jak ta Scanie a v Libchavách sídlí český výrobce autobusu s českým majitelem. Sice někdo zpochybnuje kvalitu ale autobusy to jsou.

Y.K.

Iveco CZ rozhodně je český výrobce. Majoritní majitel a značka je sice přespolní, ale jinak výroba i vývoj je místní, dokonce i značná čast akcionářů je místní.

PvvS

To bude mít SOR radost, že mu ubyla konkurence.

Otakar

Počkat, Zetor stále funguje, ne?

Jarda

ZETOR je i výrobce zbrojní techniky…!!!!
netušil jsem to – ale … viz video: https://www.youtube.com/watch?v=RbhaUIqID-c

TrBus

Jasně, není biznis jako byznys 😂