Další konec mezi evropskými závody na výrobu autobusů, po Volvu končí v Polsku také Scania
Scania Citywide LE pro společnost Lutan. Foto: Scania
Pro přibližně 90tisícové město na severu země může jít o zásadní problém, firma je totiž tamním největším zaměstnavatelem.
A mezitím Setra nezvládá dodávat co je objednáno a bazary autobusů jsou prázdné.
Pro 90tisícové město je zásadní problém propuštění necelého 1% obyvatel?
(pominu, že část propuštěných ve městě ani nemusí bydlet)
Ono sice to město má 90 tisíc obyvatel ale všechno nebudou lidi v produktivním věku co chodí do práce.. v tom čísle bude jistě dost dětí, studentů ale i důchodců takže se reálně dostáváme na trochu jiné procento.. 😉
Jsem si jen vystřelil z toho, jak je to napsáno a hned se kde kdo čertí.
Doufám a nepřeji podobnou zkušenost Vysokomýtské Karose -Iveco !! To co vedlo managmentu Volvo je věcí vlastníka, likvidovat zahraniční filiálky před kmenovými ve švédsku. HvM je mladoch s nízkým IQ, Může to podobně postihnout vysokomýtské Iveco-Karosu , kdy italský manament to také nezvládne. Karosáci snad by našli český schopný náhraddní managment jež by dokázal obnovit českou Karosu, případně by pomohli vzdělanci ze SOR !! Obnovit polskou regionální výrobu půjde těžko i s kvalifikovanými řemeslníky .
Nejspíš bych ti mohl dělat fotra mistře. A když nepochopíš nadsázku, přemýšlej o svém iq než nakydáš hnůj.
A co se týká Karosy, to byla nikam nevedoucí záležitost. Naposled, kdy to mělo v Mýtě drive, bylo za pana Sodomky, to byl někdo. Bohužel se pak z toho stala klasická socialistická fabrika a to byl hrob většiny z nich.
Takže rudou knížku, co máš schovanou po dědovi a sni dál. Jistou možností je též emigrace do Severní Koreje, Venezuely nebo i Ruska, dle vkusu každého soudruha.
Tak zrovna děti a studenti do toho spadají taky, protože mají ve fabrice třeba alespoň jednoho rodiče, který je živí… A ti pracující rodiče krom toho živí obchody ve městě a tak dále. On to je problém trochu komplexnější.
5tis. obyvatel (800 Scania zbytek subdodavatelé) z 35tis. všech pracujících.
Čili přímo zasažených bude 15procent domácnosti ve městě
Odvrácená tvář úspěchů českých výrobců ….
Spíš čínských. A tureckých.
Ani jedno ani druhé. Jen si manažeři a politici nikdy nepřipustí, že růst nelze do nekonečna.
Tak Scania koupila velmi dobře zaběhnutej španělskej Irizar (moc dobře známe z Regio|Jetu a nově i Arrivy) – takže se zbavuje toho co jim nevydělává…. NJN mizerný hospodářský výsledky v EU oscilující kolem recese , německá produkce založená na vykořisťování střední evropy a nutný extrémní investice na přemrštěný ECO normy pročišťují trh v EU… Mimochodem Experti včetně profesora Staňka prorokují velmi silné finanční těžkosti Polska nejdéle do 2 let – a to jen díky obrovským výdajům na zbrojení a obrovské náklady na provoz té nakoupené techniky… Zavírané podniky zahraničních majitelů to jen urychlí.. Mimochodem víte, že právě a jen objednávky… Číst vice »
Scania koupila Irizar? KDd?
Kdy?
Kdo nabízí lehké motoráky pro český trh?
To myslíte tu jednu studii? Možná mi něco uniklo, prosím odkaz, díky.
Místní, to co píšeš, nechápou… tady něco jako systémové souvislosti je nepochopení věci
Słupsk.
V logu maji logo ceskeho hokeje, resp. spis cesky hokej ma logo scania…
Drobný rozdíl je v tom, že Skåne má ve znaku hlavu Griffina ( takže orlí hlavu) a my máme ve znaku lva. Ale vizuální styl je obšlehnutý o tom není pochyb.
to me taky prastilo do oci…
Škoda, z mé osobní zkušenosti s jejich autobusy pro Ústecký kraj šlo o dost slušný výrobek. Co se dá dělat…
Však jsou to hrozný vrzající střepy, co mají motor ze sekačky a nedá se v tom sedět déle než 10 minut. Zlatá Setra nebo Iveco.
Konečně tyhle desetiletí ztrátové podniky zavřeli, a přestanou kazit biznis i českým výrobcům skutečných autobusů, a ne takových těžkopádných kompromisech na nákladních podvozcích.
Jak se dá použít podvozek nákladního vozu s motorem vpředu na stavbu nízkopodlažní autobusu s motorem vzadu a portálovými nápravami? 😀
RTO LE?
Pán viděl autobus nejspíš naposledy na obrázku ve školce 😀
Crossway LE a na zpátečku 🙂
Petře, Iveco ve Vysokém Mýtě není český výrobce autobusů. Ještě byly nějaké pokusy v Libchavách, ale skončilo to u traktorů.
Jo, kéž by to v Libchavách už skončilo… Kdo s tím má jezdit…
Ještě zde krátce byl výrobce autobusů Tedom. Ale opravdu jen krátce.
Ano, ten vlastnil toho času i Liaz.
Dovolím si poznámku: Tedom je pohrobek Liazu, resp. jeho části. Když dělali busy, už byl Liaz po smrti.
sice Iveco není majitel český ale sídlo je v CZ což je stejné jak ta Scanie a v Libchavách sídlí český výrobce autobusu s českým majitelem. Sice někdo zpochybnuje kvalitu ale autobusy to jsou.
Iveco CZ rozhodně je český výrobce. Majoritní majitel a značka je sice přespolní, ale jinak výroba i vývoj je místní, dokonce i značná čast akcionářů je místní.
To bude mít SOR radost, že mu ubyla konkurence.
Počkat, Zetor stále funguje, ne?
ZETOR je i výrobce zbrojní techniky…!!!!
netušil jsem to – ale … viz video: https://www.youtube.com/watch?v=RbhaUIqID-c
Jasně, není biznis jako byznys 😂