Infrastruktura Železnice

Další komplikace v pohraničí. Němci mají opět zpoždění s rekonstrukcí žitavského nádraží

Nádraží Zittau, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Nádraží Zittau, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

O více než měsíc posunul německý správce kolejí DB Netz datum plného zprovoznění nádraží v saské Žitavě. Rozsáhlý výluka má velký dopad i na české cestující. Kvůli ní mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou jezdí stále autobusy.

Původně se měly vlaky rozjet po prvním odložení termínu tento pátek, nakonec nebude nádraží hotové dříve, než 10. února. To je zatím poslední termín, který německý správce železnice oznámil. Minimálně do té doby budou jezdit mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou autobusy.

DB Netz zatím v Žitavě zprovoznily jen část nádraží, omezeně mohou přijíždět vlaky ve směru od Varnsdorfu a Drážďan. Náhradní autobusy jezdí ve směru do Hrádku nad Nisou i do Görlitz.

Komplikuje to život cestujícím i nám. Je to větší nápor pro personál, máme problémy například dostat některá vozidla k pravidelné údržbě,“ řekl Michal Barták, šéf organizační jednotky Trilexu v Česku. Trilex má aktuálně část vlaků mezi Libercem a Hrádkem a část mezi Žitavou a Rybništěm. Technické zázemí má ale v Německu, takže když chce vlaky z liberecké větve dopravit k údržbě v Německu, musí je složitě převážet přes Českou Lípu.

Výluka mezi Hrádkem a Žitavou by měla skončit 2. února, naváže na ní ale další zhruba týdenní ve směru do Drážďan. Důvodem bude zapojování celé stanice do dálkového řízení, kvůli tomu je nádraží už od srpna uzavřené. Stále zůstává částečně omezený provoz i na trati z Žitavy do Drážďan, kde večerní vlaky končí už v Ebersbachu. Stejně tak musí být autobusem nahrazen například poslední vlak z Rybniště do Varnsdorfu. Kompletní výlukový jízdní řád je na stránkách Trilexu.

Výluka komplikuje i přechod na nový jízdní řád, který platí 10. prosince, který počítá s křižováním vlaků ve Varnsdorfu namísto Großschönau. Z toho důvodu jezdí většina vlaků na varnsdorfské straně nadále přiblížně v časech starého jízdního řádu.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Berda
Host
Berda

Tedy, tohle normálně nedělám, ale jako fakt? Žitava a Görlitz? A nebylo by tedy lepší Zittau a Zhořelec? A nebo obojí česky? Či německy?

redakce
Člen

Ejhle: další dopad „liberalizace železničního trhu“ – kdyby v té oblasti veškerou železniční dopravu provozoval jediný dopravce, který tam má i patřičné zázemí, problémy typu „když chce Trilex vlaky z liberecké větve dopravit k údržbě v Německu, musí je složitě převážet přes Českou Lípu“ by nevznikaly!
V civilizované společnosti by se ovšem měli jednotliví dopravci umět vzájemně a také s objednateli VHD dohodnout na dočasné výměně výkonů svých vozebních náležitostí tak, aby vozidla některého dopravce nezůstávala zablokována v úseku za výlukou a nekomplikovala se tím jejich údržba – u nás ale něco takového asi ještě dlouho možné nebude …

Bidlo
Host
Bidlo

Modrý pionýr promluvil…… 🙁

Michal
Host
Michal

No tak ja jednoho dopravce zapomeň, bez konkurence zahnije všechno do srágor, jaké na trati panovaly za ČD. Takové poměry můžou chybět jenom senilům jako jsi ty, nebo režistům, kteří tam ušetří dvacetikorunu.

Honza
Host
Honza

Nejenom u nás, v Nemecku to je stejný problém, každý z dopravců si hraje na svém písečku a ostatní ho nezajímají. Výluka, nevýluka, ať se každý stará. Smutné je, že jediní kdo na tohle doplatí jsou cestující.

Newsletter

Výběr editora