Další komplikace pro VRT do Ústí. Stát selhává v dialogu, stěžují si obce a podaly žalobu
Vizualizace vedení trati VRT Podřipsko. Foto: Rusina Frei Architekti

Obce a města upozorňují na nevyhodnocení dopadů kvůli novému terminálu.
Nezapomínejte, že dálnici vidí každý jako něco, co fyzicky sám vlastními silami a prostředkem může použít. U vlaku je to víc zprostředkované
Na jednu stranu spousta lidí obdivuje s VRT Čínu, co si odstraní i kus kopce pro koleje nebo dálnice, ale pak zase brojí proti čemukoliv, co se má postavit. Ta Čína by si klidně udělala tunel prostředkem Řípu, kdyby to byla optimální varianta.
„Důvodem žaloby není podle sdružení rozporování zvoleného trasování, ale selhání státu v komunikaci s obcemi ohledně možných rizik, která přinese neřešený souběh vysokorychlostní trati (VRT) a dálnice D8 a nevyhodnocení dopadů Terminálu Roudnice VRT.“
Tak toto je pěkná blbost. Souběh zajistí co nejmenší fragmentaci krajiny novým koridorem.
Mno, takze nic nebude. Sprava zeleznic se opet vycajchnovala.
Ja vam to rikal, ze se tohle nikdy nepostavi…
Ve VRT v ČR snad nikdo soudný nevěří…
Nevim, jak je kdo soudny, ale rozhodne tomu postaveni nekteri veri.
> Samosprávy zastávají názor, že VRT může být motorem udržitelného rozvoje pouze tehdy, bude-li okolí stanic plánováno jako kompaktní, dopravně dostupná zástavba
Tesat do kamene.
Co si představujete pod tou „kompaktní, dopravně dostupnou zástavbou“? Co by tam mělo stát? Byty? Nebo kanceláře? Kdo si bude chtít koupit byt někde u Roudnice s tím, že se mu pár metrů za domem budou rozjíždět a brzdit rychlovlaky? Možná singl šotouši, co to budou brát jako splnění životního snu a pak možná pár levicových urbanistických aktivistů. To se ale nikomu nevyplatí stavět. Do Roudnice a okolí se po případné realizaci VRT budou stěhovat lidé, co nechtějí žít v blokové zástavbě Prahy, ale naopak chtějí dům se zahradou a přitom chtějí být za chvíli v centru Prahy v práci.… Číst vice »
SŽ utratí miliony za studie, ale lidem sdělí jen „VRT je potřeba“. Kdo řekl, že toto rameno je potřeba na 320km/h? Kvůli tunelům =max 250km/h, tudíž 320km/h lze asi 55km. Nebylo by lepší obecně úseky do 60km stavit na 250km/h, a přiblížit tak VRT ekonomické realitě ČR?
1/ Vždyť „zkušení“ Němci staví trať Berlín-Praha „jen“ na 200km/h
2/ Krátký úsek 320km/h proti 250km/h je při 55km rozdíl jen 2,5min … je důvodem pro dražší výstavbu, vlaky i odpor vzduchu?
3/ Brzdit 250-0 kvůli malýmu terminálu už je rozumnější než z 320km/h = více spojů, levnější a méně hluku
No jo, SŽ dělá studie za miliony a tady v diskusi jsme zdarma rozkryli, že celé VRT je nesmysl a stačí konvenční trať do 160 km/h!
Proč do 160 km/h? Ono by stačilo, kdybychom se inspirovali Rakouskem, které je nám co se cestovních vzdáleností týče mnohem blíže, než Francie a Španělsko.
Vyjdu z bodů uvedených výše:
1/ stejně jako na německé straně Krušných hor umožní nižší rychlost provoz s nákladní dopravou
2/ časový rozdíl na uvedeném úseku ani ne deset minut, ale 160 km/h je mnohem levnější na výstavbu, vlaky i provoz
3/ brzdit ze 160 km/h je ještě rozumnější než brzdit z 250 km/h
Nepíšu „stavte do 160km/h“. Uvedl jsem důvody, proč nedává 320km/h smysl. Dejte si trochu práci a zjistíte, že tvrzení „než my postavíme 320, Čína jezdí 500“ je zcela mimo, byť ho mnozí používají. Proto si myslím, že než aby SŽ obhajovalo „jen“ 250km/h (levnější a na tak krátké úseky vhodnější), tlačí na 320km/h, protože většina z lidí, co VRT fandí, chce „aspoň 320km/h“. Já jsem psal, že 250km/h je zde logičtější viz výše.
Němci staví často „jen“ 200km/h, ale NIKDE nestaví 320km/h. Němci na takovou trať nemají?
Fandím VRT hodně, ale udržitelné VRT.
250 km/h není na stavbu o moc levnější. Od začátku se navíc počítá, že na českých VRT budou jezdit i pomalejší vlaky. V návrhu linkového vedení se s Roudnicí uvažuje jen pro rychlíky, které následně sjíždějí z VRT směrem na Lovosice a Litoměřice, takže reálně spíš jednotky s maximální rychlostí spíš 200-230 km/h.
Budeme stavět místo 320km/h jako Francouzi raději 300 km/h jako Němci a bude to tím pádem udržitelné?
Ad 1) Označovat Němce za zkušené je dost zavádějící.Jsou to spíš takoví průkopníci slepých uliček. Když k nim přišli kvůli VRT auditoři EU, jejich síť nesíť označili za „nefunkční patchwork“. Druhá věc je, že mezi Berlínem a Drážďany (zatím) žádnou VRT nestaví, jen se snaží udělat rozumnou konvenční trať na 200 km/h bez propadů na 60 km/h. VRT tímhle směrem pro ně nebude priorita, dokud konečně nepropojí jih a sever země nějak rozumněji a nespojí je s velkými aglomeracemi v Porýní. Ad 3) Nenechte si od nikoho nakecat, že by se v Roudnici mělo brzdit z 320 km/h. Zastavování se… Číst vice »
A přesně z těch důvodů , které uvádíte , bude mít VRT 320 km/hod na omezeném úseku význam pouze pro odklonové penězovody. Pro cestování lidí v ČR to bude mít nulový význam. Nehledě na zhoršení kvality života v okolních obcích. Může mi někdo vysvětlit, proč se VRT neplánuje v trase , kterou požadovala hospodářská komora? To znamená v trase, která by spojila Letiště V.H. s Ústím? Opravdu tomu zabránilo jedno ptačí území?
Z hlediska ceny je podstatě jedno jestli stavíte na 250 nebo na 320. Teoreticky jsou náročnější protihluková opatření.
Prakticky je trasování na 350 lepší do budoucna, kdy ten hluk máte stále šanci mírnit, ale když natrasujete na 250 tak už těžko budete zvyšovat rychlost nějakýma přeložkama v budoucnu.
Tady se připojím s obecným přitakáním, aniž bych znal detaily … VRT podle mě MĚLA/MÁ vést trasou a mít zastávku na letišti … prostě proto že typická cílová skupina letecké dopravy ve velké míře ocení možnost přesunu na letiště z podstatné části naší země právě rychlou, kvalitní s pohodlnou dopravou. Na ten letištní terminál mohly zajíždět i linky z východu a jihu, popř úvraťově i ze zàpadu …
Terminál VRT na letišti jako obratiště většiny expresních linek končících teď na hlaváku
Zkušení němci nestaví trať Berlín – Praha, pouze bypass mimo Hřensko a zbytek je přestavba trati zhruba ve stávající stopě.
My stavíme mj. i pro podílení celkové kapacity sítě v rozhodujících směrech trať zcela novou a tedy pochopitelně navrhovanou v parametrech odpovídajících době rozhodování.
Němci jezdí 250 odhadem 20-40 let, tedy projektovali ještě před převratem u nás.
Hlavně se nechtějte držet při zdi a taky do toho všichni ty vidle neházejte až příliš.
Ono bude stačit až budoucí vícepremiér spočítá náklady splnění alespoň části slibů jejich „cílovým skupinám“ … na VRT nebudou tiňtili vantili … uvidíte
A proto se toho nedožiju
Pouhych 550 metru… to me dostalo…
Takže 250 metrů od každé obce….U jedné nejmenované obce se při této vzdálenosti staví tunel v délce 3.4 km 😉
Libeznice budou trochu jiny pribeh… asi bych to nesrovnaval…
Ja mam v Praze do cca 500m hned dve trate, koridor na Pardubice a trat na Hradec, vcetne presmyku balabenka cca 600m a ani o tom nevim, vse prehlusi silnicni doprava…
U tech Libeznic si myslim, ze to je neco za neco, kdyz tam bydli vlivna osoba…
Neresi se tam zadna phz?
Parkoviště u Roudnice pro tisíce aut??
Kdo tam asi bude parkovat a proč?
Za zdržení při realizaci VRT může NESCHOPNOST Správy železnic!
Může být něco více absurdního, než když to říkají obce dotčené stavbou VRT :))??
Obecne za zdrzeni muzou vlady, ktere to 25 let neresily a meli moznost na to ziskat dotace… navic v 90 letech nebyly lide proti vsemu jako dnes…
To se tedy v roce 2028 stavět nezačne ??
Co vás nemá, na 2028 se z VRT plánují začít jen Moravské brány.
Ani po 97 letech nezačali stavět nádraží v Brně.
Ať ještě 100 let počkají
Jsem rad, ze denik Zdopravy se teto klicove stavbe venuje. A rovnez jsem rad, ze pan Klecka z tohoto pofiderniho seskupeni pekne odkopal (vcetne lokalnich politiku). Pred nedavnou dobou tu byly clanek o obci Chlumec ( u Usti n. L.), kde si samosprava stezovala na VRT, protoze nedaleko jejich obce ma byt zausteni VRT do tunelu. Jeste pred tim, tu bylo par clanku, jak magistrat Usti dela ofuky, protoze diky VRT bude pry moc husta zeleznicni doprava v uzlu Usti nad Labem. A proto by chteli, aby trat vedla mimi zastavenou obec atd. A pak si tu na druhou stranu… Číst vice »
Nejsem absoutně proti tomu, abychom vlakem jezdili na úrovni 21.století. Ale existuje někde nějaká skutečně ekonomická rozvaha, kolik nás bude stát provoz? Neboli, nebude to pro nás moc drahé? Dostat ze z Ústí do Prahy za půl hodiny by bylo fajn, ale pořád mi chybí alespoň hrubý odhad nákladů na provoz.
Provoz zvladnou i mnohem chudsi staty, to neni polozka, ktera by zasadne ovlivnila hospodareni SZ a dopravcu…
Nakladna je vystavba, ale to je kazda liniova stavba…
Někde jsem četl souhrnnou zprávu o přínosu VRT, rozvoj celé oblasti, protože se dopravně zpřístupní. Stát v tomto opakovaně selhává, je potřeba pořádně bouchnout do stolu. Místo aby se stavělo, nekonečné spory mezi sousedy, „ne u mého dvorku“.
Prvotní ekonomická rozvaha byla ve studii proveditelnosti na celou síť. SŽ pak musí ekonomicky obhájit stavbu každé VRT zvlášť. Měla velké potíže s větví na Hradubice a do Polska, tak ji musí zlevnit.
To je otazka, protoze posuzovani se casto rozkouskuje na jednotlive useky a pak to samozrejme nevychazi, navic dalnice take stavime v techto dulezitych smerech a velmi casto bych rekl, ze nejsou do prinosu vrt vubec zapocitavany, nebo jen okrajove… Prikladem je Praha-Plzen,… Druha vec je ta, ze cile mame prilis slabe, hlavni trat Usti-Praha-Brno je OK, vyrazne zrychli dopravu, ale u ostatnich vetvi jako bychom nechteli vyraznou usporu casu a tak volba mezi dalnici a zeleznici bude stejna a tim bude nutne i dotovat provoz, coz je trochu absurdni… Jako kdyby si stat/kraje/obce neuvedomovali, ze mohou velkou cast dalkove dopravy… Číst vice »
budete chtít ekonomickou rozvahu i u chodníku?
Pro tebe to bude drahé i za dvě koruny šedesát.
Jednak takové analýzy existují a vy jste si je nepřečetl, jednak vám možná nedochází, že pro obsloužení daného množství cestujících např. při dvojnásobné rychlosti souprav jich potřebujete zhruba poloviční počet. Zvláštní, že?
a jeste pri vyrazne kratsim case spoje nebude nutne ani dotovat nebo s nizsi dotaci, nebot cestujici si to ziska stejne jako usek Praha-Ostrava na koridoru…
Ani mi to zvláštní nepřipadá, počítat umím. Ale kolik bude těch cestujích? Kolik se vybere na jízdném a kolik bude stát provoz?
Vypadá to, že stejné obce podporují rychlé železniční spojení Praha – Mělník…
To na NIMBY pomatence nevypadá:)
https://zdopravy.cz/obce-severne-od-prahy-volaji-po-vybudovani-nove-zeleznicni-spojky-stat-slibil-nove-provereni-243121/
To sdružení si Líbeznickou spojku přeje. Ale samotné Líbeznice ji – nepřekvapivě – odmítají, a také tuším Čakovice.
Takže Líbeznice jsou NIMBY…To by si pan nejvyšší měl udělat doma pořádek 😉
Mám pro sž takový tip. Co takhle využít ten zbrusu nový krásný vysoce vytížený zvedací most v Lužci a postavit tu vrt přes Lužec…(samozřejmě se zastávkou v Lužci)…
Problém je jeden velký. SŽ vidí české občany jako třidního nepřítele a ne jako zákazníka, který tu stavbu z velké části platí a bude ji využívat. Když se k tomu přidá komunistické papalášství představitelů SŽ, arogance a neochota k čemukoliv funkčnímu a logickému, tak se nemůžeme divit, že tady vše trvá tak dlouho a výsledné stavby nesplňují očekávání ani lidí ani firem. Proto je třeba vyházet klíčové lidi a restrukturalizovat tuto organizaci od základů. Např. takové ŘSD působí jako fungující společnost, ale je to dáno z velké části privilegiem silničních staveb. Bohužel.
SŽ vidí nepriateľov všade. Fírovia, cestujúci atp. Žijú si vo svojej bubline, akí sú záchrancovia sveta, a nad nich nie je.
Fakt to znáte ! (???!)
Ta VRT nemá jít okolo D8, aby se ještě více členila krajina, to si přejí VRT pod Řípem, aby to nebylo v souběhu?
Nepřehlédl jste informaci: Důvodem žaloby není podle sdružení rozporování zvoleného trasování ?
A co si mám teda představit pod pojmem „která přinese neřešený souběh vysokorychlostní trati (VRT) a dálnice D8“?
Co teda tady chtějí řešit? Jestli další ekodukty, tak by to měli říci rovnou.
Asi jim nejvíce vadí hluk z dálnice D8…Pokud VRT a D8 vede v souběhu, nedávalo smysl řešit eliminaci negativních vlivů dohromady?
https://zdopravy.cz/boj-proti-hluku-z-d8-i-vrt-35-obci-se-spojilo-chteji-po-statu-ochranu-jako-v-libeznicich-221625/
To jsou ale uplne neporovnatelne pripady, hlik z dalnice je kontinual i od projizdejicich vozidel,… u vlaku pri 300km/h prevlada aerodynamicky hluk pri prujezdu vlaku, ten projede pomerne rychle a urcitem miste uslysite zvuk od prechodu mezi vozy a pantografu a to na pomerne kratkou chvilku…
Myslím si, že hluk se řešil a řeší. Ale jak píše Martin, tak bude primárně hluk ze železnice stejně přehlušen dálnicí.
Jdu si pro veliké množství mínusů… Ale: přestože naprosto chápu potřebu terminálu u Roudnice… – nechcete…? No tak holt nebude… Správná VRT je prosté Praha – Ústí – Drážďany a když tam vlak nechcete, no tak tam prostě nebude, ať je po vašem… Stokrát je to vymyšlený a stokrát je to potřeba, ale co už…
Nechce to jen pár prudičů. Pak je sousta těch, co se těší a spousta těch, kterým je to úplně jedno.
Jo, ovšem ti prudiči jsou bohužel nejvíc slyšet… Oba víme, že je to potřeba, ale… To je jak kdysi dávno, když si v dobách první železnice radní odhlasovávali, že potřeba to je, ale hlavně ne u nás… (Nepomuk, Jihlava, Kaplice a jistě spousty dalších míst)
Pročež se to plánuje už rovnou v polích, ať si dojedou. 😏 Roudnice má i nádraží v centru, bez té polní stanice se obejde. A kdyby okolí bylo pořádně napojené, tak také. Vlak by mohl sjet a najet po spojkách, pokud jde o to. Až na příjezd auty, to je to jediné, kvůli čemu je navrženo zastavět pole.
A co je to okolí „pořádně napojené“? Pokud budou „rychlé vlaky“ zastavovat v Roudnici v centru na nádraží, nebudou rychlé, ony ty spojky na konvenční trať budou celkem dlouhé a pomalé, takže to už ten vlak může jet rovnou po současné trati přes Lovosice. A navíc ty spojky zase by někomu vadily a rozdělovaly krajinu. Terminál VRT Roudnice nemá sloužit jen Roudnici, ale celému širokému okolí. Kde v Roudnici u nádraží zaparkují? Na jedné straně Labe, na druhé zámek, nemluvě o ucpání města. A pokud jde o pořádné napojení okolí, předpokládám VHD, tak jak? Naplánovat kolem Roudnice další železniční tratě?… Číst vice »
Kraj by klidně mohl objednat i nějakou linku ve smyslu Ústí – Lovosice – Rudnice – Roudnice VRT, osobáky od Prahy (po trati 090) klidně můžou končit v Roudnici.
Mohl by jste alespoň naznačit (mapy.cz), kudy by ty spojky měli vést?
A jsou na ně v územním plánu nějaké rezervy?
no, mohl, ale neni to idealni. Ono pak chvili trva nez se vlak doplazi do mesta a z nej, navic musite resit ten sjezd a presmyk,… Idealni je samozrejme stanice ve meste, zde ma byt i spojka reg. vlaku k VRT stanici,…
Bystřice nad Pernštejnem. Tam si kdysi odhlasovali „ne na mém dvorku“ a dneska mají dráhu kilometry od města. Z centra oblasti se stala Šípková Růženka, zadumaná v čase.
Doufám, že se SŽ pochlapí.
Jaký rozdíl?
Že točení kolečkem rozumí každý?
Mezi působením ŘSD a SŽ je propastný rozdíl. Na druhou stranu, mezi námi děvčaty, uválcovat kus pole a vyblejt to asfaltem, znovu uválcovat umí každý jouda bez maturity.
A ten rozdíl teda spošívá v čem? Výraz „propastný o ničem nevypovídá.
A koukám, že i stavbě silnic začíná rozumět každý. 🙂
P.S.: Vylejvá se to zpravidla betonem…
Milé děvče, vaší prudkou inteligenci není nutno tady presentovat tak stupidním způsobem.
Mě by fakt zajímalo ,co nebo kdo tam bakaláře pořád drží.
Milí kolegové, aniž bych měl jakýkoliv osobní důvod se generálního ředitele SŽ zastávat … vážně myslíte, že v jeho funkci zbývá nějak víc prostoru na vlastní názor?(!)
On je taky „námezdním dělníkem“ politiků (,ministra). A ty vztahy s monopoly? … ty mají hlubší a nejhlubší kořeny
Obce si u ŘSD zvykly, že se s nimi jedná na nějaké úrovni a takové jednání očekávají. Správa se bude muset změnit, stejně jako se muselo změnit ŘSD od dob Havránkové.
Ona velká výhoda ŘSD je, že silnice a dálnice jsou lidmi obecně lépe přijímány, protože mají nějaký hmatatelný přínos pro ně samotné – auto má dnes prakticky každý.
Z VRT pro pražáky a cizáky jsou jen omezení a nějaký zřejmý přínos žádný, tak proč je nezablokovat?
Naše zapojení do evropské VRT sítě je nutnost, ale ekonomicky to moc s dálnicemi porovnávat nelze. Přínos dálnice je pro ekonomiku regionu prakticky okamžitý a silný. U VRT bych to viděl spíše tak, že jakmile je lidé opravdu pochopí a naučí se je používat, může to být zajímavé. Ještě teda uvidíme, jak dopadnou ceny jízdného …
Za pár let nám nicnežnárodi odhlasují odchod z EU, čímž v podstatě zanikne smysl VRT, paralelní dráhy v Ruzyni apod., tak proč by měli mít za barákem staveniště?
Jak přínos žádný? Budou tam mít zastávku na VRT.
Jako že místo po dálnici do Prahy či Ústí pojedou na zastávku? No nevím, dosavadní masírka je „bez auta nejsi člověkem“…
Ano, a budou ještě rádi, protože Praha se bude množství aut bránit.
Ale s masírkou máte pravdu.
Nebavit se a stavět, jinak se nikam neposuneme!
Však „mělo být hotovo v roce 2030“.
Někdo „se nebaví“ už roky.
Včetně změny trasování zrovna v oblasti okolo Ústí.
Bla bla bla, ve skutečnosti NIMBY.
Leoš ze Správy železnic?
Kdepak, jste vedle. Já dělám software.
Před hodinou dvěma byl poměr obrácený. Zřejmě se sešikovali místní NIMBYsté.
„Samosprávy zastávají názor, že VRT může být motorem udržitelného rozvoje pouze tehdy, bude-li okolí stanic plánováno jako kompaktní, dopravně dostupná zástavba. I odborná veřejnost se shoduje, že bez koordinace (minimálně na krajské úrovni) hrozí expanze tzv. sídelní kaše,“
Tohle je opravdu skvělá myšlenka. Místo terminálu v polích obklopeném parkovišti pro obyvatele satelitů bychom měli mít kompaktní výstavbu. Akorát se trochu obávám, že jí samospráva ve skutečnosti nezastává a kdyby někdo s tímto plánem přišel, tak bude následovat obvyklé NIMBY.
To já jasné že by to následovalo, ale tady by se hlavně muselo těch samospráv domluvit několik a to se v Česku absolutně nenosí..
Tak když má zastupitelstvo každá osada o 100 lidech, to je domluva kor v českém prostředí nemožné
Jakto, že je D8 hotová? Stejné prostředí, stejné zákony, stejné čechy.
Kolik lidí má auto a kolik lidí ma vlak?
Velmi trapné.
Porußily se vlastní normy … salámem se D8 ořivedla k hrsnicím chko, a pak se se smutnýma prasečíma očíčkama řeklo, že jinudy to nejde … česká klasika.
Pěkně to trvalo … jen vzpomeňte
Proto by měla legislativa přikázat slučování obcí, aby měli cca minimálně 1000 obyvatel, ale lépe ještě více.
Jenže málokdo si chce vypustit rybníček…
Za účelem společného postupu se tuším 11 obcí pro tento účel „sloučilo“ do „rozVRTané krajiny“.
Á, už zo začíná, malí diktátoři se ozývají, zakázat, přikázat, nařídit … nechcete ty obce rovnou zrušit?
Ne, nechci, proč se ptáte?
Vám nevadí, že se vydává za ve své podstatě za platy zastupitelstva cca 50 mld Kč zbytečně? Ta prachy by se mohly částečně ušetřit a částečně využít při správě obcí. Jen by se prostě někomu zrušily pašalíky a to by bylo hodně křiku…
Běžte do těch malých obcí, zrovna tam na Podřipsku … o pašalících nemůže být řeč, píšete bez znalosti poměrů a bez schopnosti to nacítit.
Bylo by opakováním chyby ze ’60 let nařídit nucené sloučení obcí (tehdejší vznik střediskových obcí).
Když už … vytvářejme prostředí a přirozenou motivaci, ať na to ty obce mohou přijít samy a vyplatí se jim to
Beru vaše vyjádření právě za ten křik za pašalíky.
A pašalíky právě brání tomu, že by na to „mohli přijít sami“.
Tady nejde o „rybníčky“. Z velké části je to pozůstatek z doby nadšení po revoluci, kdy byly zrušeny a většinou i vůlí občanů rozdrobeny původní direktivně poslučované střediskové obce.
Navíc …. česká nátura ve většině případů moc nenapomáhá spolupráci, natož pak spojení
A co? Není spíš problém ve správě železnic a její komunikaci? Btw, desítky let stabilizovanou trasu v ZÚp ústeckého kraje před pár lety šmahem změnili a obce … přizpůsobte se. Tam kde se s tím počítalo to nepovede a tam kde to nemělo vést to povede. A vaše myšlenka? K smíchu.
Pokud si myslí, že hrozí sídelní kaše, tak ať ji ve svém územním plánu zakážou.
Jenže ÚP jednotlivých obcí nezmůže vše, krajské ZÚR je přebije (a možná i něco celostátního? teď nevím).
Jako že kraj může určit, které pozemky budou k bydlení (a typ zástavby)? To si myslím, že nejde.
No ono je to těžké, ta pole vlastní soukromí majitelé, kamarádi, oříbuzní … vždy se to povede převést na stavební pozemky.
V tom případě ať si nestěžují.
Kaši už podněcuje dálnice. Kompaktní zástavbu už mají a mohou udržovat v obcích (kolem dnešních nebo přisunutých zastávek). Parkoviště pro „družice“ místo pole není o moc lepší. Mimochodem, místo čeho – terminálu obklopeného.
Velmi zajímavý článek na téma dosud neřešeného územního rozvoje v okolí Terminálů VRT: https://denikn.cz/1776594/pristi-stanice-sidelni-kase-ceska-vize-budoucnosti-jsou-rychle-vlaky-na-parkoviste-v-polich/?ref=tit
Ano, toto je pravděpodobný scénář, nebude to třeba ihned, sle časem se z okolí tohoto (nejen) terminálu stane sídelní hnus. Ty reklamy … „bydlení v zeleni, 20.in do orahy …“.
Tak kdo by se měl pochlapit? A odejít?
Ředitel SS VRT Ing. Bazgier a jeho náměstek Ing. Hruška
Klidně i Svoboda. Ten je největší žábou na prameni.