Další komplikace pro Pražský okruh: MMR řeší námitku proti územnímu rozhodnutí

Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia CommonsPražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Propojení dálnic D1 a D11 je zřejmě nejpotřebnější chybějící část české dálniční sítě

104 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka_S

Otevření okruhu do 9 let je sci-fi.
Bude max. tato stavba.

KarelF

Udělal bych to jako v Německu chcete prudit a nemáte sousedící pozemek tak složte kauci kde u nás bych dal vyšší než mají Němci tak 500-750 000 Kč. Která v případě, že se ukáže, že jste neměl pravdu propadne státu. Mnoho opruzu by hned ubylo. Sousední pozemky by kauci neplatili nebo nižší do 250 000 Kč a v případě, že by majitel pozemku prokázal nemajetnost tak například zkrácené řízení bez poplatku. S možností propadnutí pozemku státu místo kauce. Toto bych praktikoval nejen na dálnice, ale i železnici a další stavby například liniové jako telekomunikační vedení, vodovody, plynovody, elektrická vedení atd.… Číst vice »

JR25

9.11. Dostali k vyrizeni. Tak to jim tech 30 dni na vybaveni brzo skonci… tohle prece nebudou vyrizovat pul roku?!

Jakub

Je to dost divné. Systémová podjatost se užívá, je-li podjatost namítána u celého úřadu, nikoliv jen u jedné konkrétní osoby. Týká-li se podjatost konkrétní osoby, pak tuto řeší nadřízený této osoby.

Tomáš Gottschalk

Už jsem na to upzornil. Systémová podjatost se namítala například při odvolání proti územku na odsunutó rolu v šalingradu, proto je projednával Krajský úřad v Českých Budějovicích.

Jiří

Nechápu, proč se proti územnímu rozhodnutí pro část pražského okruhu 511 – Běchovice-Modletice, odvolávají městské části jako Dolní Chabry, Horní Počernice, obce Veleň a Přezletice, včetně dalších spolků, když se jeji území tento úsek vůbec netýká. Takže buďto opět novinářská kachna, nebo zmatky na magistrátě, aneb občane vyber si…

Jakub P

Pracuje-li ŘSD desítky let salámovou metodou, kdy nejprve pomocí relativně nekonfliktních úseků co nejvíc zafixuje svůj první nástřel trasy a omezí možnosti změn tam, kde čeká konflikt, aby nemuselo pro tu svou první verzi trasy hledat nějaký zásadní argumenty a vystavit ji veřejnýmu projednávání jako celek hned na začátku, nedá se samosprávám moc divit, že to vědí a zařídily se podle toho – tedy zapojujou se ne až u těch úseků přes ně nebo kolem nich, ale i u těch před tím, který by pak ty možnosti u nich výrazně omezily… To je celkem logický, ne? Stejně, jako si ŘSD… Číst vice »

Fish

Ta trase je na papíře už 50 let.

Jakub P

A za tu dobu se nestalo nic významného, co by mohlo rozumnost vedení okruhu tudy ovlivnit.

KarelF

A co přesně rozumného by se mělo stát? Vrátit čas o 40 let zpět a dát soudruhům více peněz a prostředků, aby to postavili a vy jste tu neměl o čem plkat? Nebo snad, aby jste se odstěhoval do této lokality kde denně objíždějící osobní auta kličkují po místních komunikacích místním pod okny? Zatím tu máme národ preferující individuální dopravu a zaklínače kamionů bez kterých bychom se nenajedli a nedošli si ani na záchod takže někudy to jet musí. Soudruh to vymyslel, ale nepostavil. Lokalitu znám dobře. Osobní auta tento úsek dávno objíždějí různě přes Uhřiněves, Dubeč, Běchovice, Štěrboholy, Koloděje… Číst vice »

Jakub P

Treba se zmenilo to, ze soudruzi odesli a s nimi nastesti i pravidlo, ze jak to oni vymyslej je svaty a nikdo ze zasazenych do toho nema co mluvit. Taky se hodne zmenily intenzity, smery nejvetsi poptavky po doprave, technologie, atd.

Jozef

Oprávněnost a legálnost koridoru prověřila SEA a v případě stavby 511 i EIA. Čili fáze UR nemá být o koncepci, ale o umístění stavby v daném koridoru.

Jirka_S

Tato trasa je stará cca 25 let. Určitě ne 50. Tehdy měla vést okolo Petrovic.
I na severu neměla vést okolo Přezletic, ale západněji.

leviathan

Pokud vím, vedení MMR se zavázalo stavby nezdržovat, takže snad to půjde s vyřízením podání rychle. Jsou někteří advokáti, kteří hájí hlavně svoji kapsu.

Brankoslav

Ta ilustrační mapka s termíny výstavby je dost ulítlý humor

looking4bucho

To pouze dokazuje jak zkostnately je soucasny system. Udajna podjatost jednoho cloveka muze zastavit projekt podstatne ovlivnujici zivoty statisicu lidi. Na druhou stranu jako jednotlivec mam nulovou sanci tomuto projektu pomoci. Muzu se jen modlit, ale ze zkusenosti vim ze to nepomaha… Tak tedy v roce 2050, pripadne az budou vznasedla.

Tomáš Gottschalk

Systémová podjatost znamená, že pochybnosti o nestrannosti se týkají celého úřadu, nikoli jedné konkrétní osoby.

leviathan

Potvrzuji.

Michael

Přesně, paralela s Přerovem při D1,tj.posunuti termínů všeho..

racio

a pak je také institut odvolacího orgánu, který je daný zákonem a je výš nad „podjatostí“

thegrid

Že se odvolá kdejaký místní…. Pepek Vyskoč je jasné. Otázka proč na to má dle naší legislativy právo. Nevím kde je spravedlnost, zda má mít větší právo rolník s polem, nebo statisíce lidí, kteřím se absencí okruhu zhorší respirační podmínky a tím zdraví. Ale když to srovnám se západem, tak je něco špatně. Tak kde je problém, že jinde se staví a u nás ne. Proč si může odvolat někdo, koho se to netýká.Teď se navíc ukazuje, že stavbu neblokuje jen pomatenec z Tetčic, ale i námi volení zástupci různých městských částí.

Y.K.

Samozřejmě že právo mají. I vy byste měl právo, ve chvíli, kdyby vám stavěli dálnici kousek za domem. A je to tak správně. Neexistuje žádné právo statisíců ani právo na rychlejší jízdu. Existuje veřejný zájem, ale to neznamená, že si stát může dělat co chce – ti co zájem na projektu ve veřejném zájmu mají by měli kompenzovat ty co trvale ponesou zátěž. To tu neexistuje. Špatné je, že to úřady neumí dirigovat, hledat kompromisy a tlačit to v před. Takhle je to válka státu, který si myslí, že může cokoliv (což není pravda), šílených lhůt a trucnutých „dotčených osob“,… Číst vice »

Kebab

Tu dálnici si tam ovšem nikdo nevymyslel včera, ta je v plánu desítky let. Navíc je výborně odhlučněná, stačí se podívat na vizualizaci. https://www.youtube.com/watch?v=3w1CvjW9ySM Prakticky celá trasa je spoustu metrů pod úrovní terénu, navíc v okolí budou ještě protihlukové valy a zeleň, někde dokonce tunely. Co by za to dali lidé poblíž stávajících silnic a dálnic… Právo statisíců na rychlejší a úspornější jízdu pochopitelně existuje, to je právě ten veřejný zájem. Kompenzace jsou v tomto případě více než dostatečné.

Y.K.

Já tu ovšem nehodnotím provedení. Jen princip, že dotčené osoby musí mít právo vstoupit do řízení. Rozhodně nemají mít právo veta, což nemají. Většina problémů je způsobena neschopností a umanutostí úřadů (stavební úřady kupříkladu jsou jedny z nejhorších v Evropě), natahováním lhůt na jejich maxima, neschopnost poznat kdo je dotčený a kdo jen zkouší uplatnit nějaké své zájmy, do toho soudy co rozhodují desetiletí.

S veřejným zájmem je ten problém, že v legislativě neexistuje. Je to spíše princip (politický) se spoustou třecích ploch a nejasných definicí, ale třeba proti ústavnímu právu a listině svobod v právu neexistujei.

Walker

Omlouvam se, ale nesouhlasim, ze je to spravne.
Pokud nejaky rolnik nechce, aby kolem nej byl okruh tak se odvola a ma na par let zase vystarano. Ale v pripade obyvatele, ktery je nyni postizeny neumernou dopravni zatezi ve svem bydlisti, tak si muze maximalne rvat z okna na kolony aut. Ano, to pole je tam uz nejspis delsi dobu nez zastavba, nicmene se domnivam, ze v obou pripadech se majitele techto nemovistosti stali ve chvili, kdy uz davno okruh byl planovan. Takze jsou ve stejne situaci, ale rolnik vyhrava, protoze se muze odvolat.

Y.K.

Já vím že se to spoustě lidem těžko chápe, ale přijdou na to ve chvíli kdy se to dotkne jich osobně. Klasický postoj je „mě se to netýká, ale tu dálnici bych chtěl“. Což je čistě konzumní pohled. Chtít nestačí. Prostě se musíte vypořádat s lidmi, kterým to ovlivní život (a podali námitky) a je jich hodně. Na západě to nefunguje jinak. Rozdíl je v aktivitě úřadů a rozhodnosti soudů. V tomto státě a kdekoliv na západě platí ústavní ochrana soukromého majetku. Stát prostě své potřeby musí aktivně řešit, jako kdokoliv jiný. To co popisujete je neschopnost úřadů a justice,… Číst vice »

Havel

Ale ať mi nikdo neříká, že oni pak ten okruh nevyužívají a když už ne fyzicky, tak vzdáleně, protože se jim po něm přiveze zboží co konzumují atd. ale to si spousta lidí neuvědomuje. Ano, odvolej se, ale musí se to vyřešit okamžitě a jedeme dál a né čekat dalších x let na jedno rozhodnutí ,,,

Y.K.

To nevím. Ale rozhodně všichni nebydlí pod silným hlukovým vlivem automobilové dopravy, aby se řeklo, že to je zátěž spravedlivě rozložená na všechny.

Michal J.

Vaše komentáře jsou skvěle formulované a vyargumentované, díky za ně! Ti, kteří na ně reagovali mínusem, je buď pořádně nečetli, nebo nepochopili.

KarelF

Sranda je, že kdejaký místní se neodvolává místní už své politické body nabrali a sedí na radnici Běchovic. Teplé místečko v kanclu za naše peníze pro ty kteří to blokovali hodně let dozadu a to jen protože si koupili baráky a pozemky v místě kde bylo jasné ještě déle předtím co tam má stát. Je až úsměvné, že tuším 3 lidi dokážou znepříjemnit život desítkám tisíc lidí jak v autech tak domech a bytech v okolí.

Kodl

Je mi 36, jsem jiz nyni prakticky skoro presvedcen o tom, ze se techto staveb, hotovych podotykam, nikdy nedoziji. Toto je ukazka totalni neschopnosti a neumetelstvi MD, RSD, mesta Prahy a dotcench obci, najit spolecny konsensus a dohodnout se na naprosto extremne dulezite stavbe.

Leon

Jenže spousta lidem současný stav vyhovuje a nemají zájem se dohodnout.

MLB

To je přirozené a v pořádku. Špatné je, že neexistují žádné efektivní nástroje, jak je v rozumné době přetlačit, pokud nemají opravdu silné a relevantní argumenty (a ne pouze účelové kroky k blokování a oddalování).

Jan

Obávám se, že to vyhovuje spíše jednotlivcům. Přece to musí být v zájmu všech volených politických funkcí s tím pohnout, protože veřejnost to vnímá jako jeden z nejdůležitějším projektů Prahy a to se bude reflektovat v následujících (několika) volbách. Tedy pokud se to umně neokecá nějakým PR typu Prchal.

Vašek

V zájmu dotčených obcí to rozhodně není, neb jejich představitelé jsou voleni právě lidmi, kteří v blízkosti budoucí dálnice postavili své domy a teď hlasitě proti té dálnici protestují… Je to sice jejich právo, ale věděli, do čeho jdou…

Luboš Beneš

Všimněte si, že o rychlodráze na letiště se vždy hovoří před volbami….a byly už aspoň 4 a rychlodráha stále nikde….

On.

Jediný kompromis na který je ochotná je většina odpůrců přistoupit je stavba o 20 kilometrů dále a překvapivě tam žijí podobní odpůrci se stejným požadavkem.

Jakub

A jak nazýváte sebe, když nejste schopen se domluvit byť jen s jedním člověkem? Předpokládám, že takové situace ve vašem životě nastávají. Jste taky neumětel a neschopa?

Havel

Vsem temhle ekofanatikum bych sebral auta a dal povinne kola a jezdete si… Fakt hruza…

Láďa

Tak asi nikdo nechce mít za domem místo pole 6-proudou dálnici ,,, asi tam někde přímo o ekologii,,, druhá stránka je ta že lidé vědí kam se stěhují a plány na okruh jsou desítky let staré,, pokud novostavby se přiblíží až tak blízko tak pak asi se nemůžou divit ,,, ale proč to nezkusit a neodvolat se ,,,

dejf

udělal bych to jednoduše. pokud není člověk majitelem nemovitosti od doby, kdy předmětná stavba nebyla v územním plánu, nebo není dědicem majitele ze stejné doby, tak by se nejen k námitkám nemělo přihlížet, naopak by se mělo jeho jméno někde zveřejnit spolu s tím, že je blbej a kupuje aniž by se kouknul co kupuje. když může bejt soudem uznanej pitomio, tak je mi líto, že je v množině soudem potvrzenejch blbců sám. třeba na takový rozvadovský spojce by to hned nabralo jiný obrátky. zase na druhou stranu, férový jednání se samosprávou je následující. zeptat se, jak by to šlo… Číst vice »

MildaIV

To by porušovalo ústavní právo rovnosti před zákonem. Z ústavního hlediska by bylo možné jedině větší část správního řízení přenést do doby, kdy se stavba teprve plánuje. Jenže pak by se ten plán nesměl měnit, takže to taky není moc reálné.

Honza

Úplně přesně to vidím v Březiněvsi, tam je ta stavba 520 /519 plánovaná od r 1983, dnes jsou v místě plánované MÚK novostavby (2 ulice) a retail park s Billou atd…
Nevím, kdo to povolil, ale už vidím, jak se za 15,20 let začne plánovat i tam a ty lidi budou řvát, že tam tu dálnici nechtějí.
Když si tam ty baráky ty lidi kupovali, tak se s tím snad seznámili, ne?
Neumím si představit, že si kupuju barák v satelitu na okraji Prahy a vůbec se nezajímám o to, jak se to město bude rozrůstat. To mi hlava nebere.

Jakub P

A proč se při povolování těch staveb neozvalo ŘSD a neřeklo: „hele, počkejte, tam máme už od 1983 v plánu MÚK. Sice jsme na to za třicet let ani nešáhli, ale možná se k tomu během dalších 50 let dostanem“…

blue

Třeba proto, že ŘSD o povolování těch staveb ani neví. Nějaká obec se prostě rozhodne, že změní územní plán, z polí najednou udělá stavební pozemky, prodá nějakému developerovi, a tomu je jedno, že o sto metrů dál má stát dálnice. Tohle se děje co je kapitalismus kapitalismem, protože jde v první řadě o zisk a nic jiného.

KarelF

Tak celé toto je začarovaný kruh. Vychcanost a nenažranost developerů kteří kupují levné pozemky s tím, že majitelům pozemku nakecají, že tam nikdo nikdy nic moc nemá šanci tam cokoliv postavit a pak postaví domy tam kde se začne přesně dít to co děje. Taková Dubeč směrem do Běchovic postavené 4 bytové domy cca 300 metrů vzdušnou čarou od budoucího okruhu Běchovice-říčany. Lidi se nezajímali a teď řvou. Přezletice tuším M-Stavby postavili rodinné domy na pozemku kde severní okraj je cca 600 metrů od budoucího okruhu. Samozřejmě, že už řvou. To samé Radonice kde přímo obec rozparcelovala a prodávala pozemky… Číst vice »

blue

No právě. Tohle byl měl v první řadě zarazit úřad, ne nějaké ŘSD. Ale úřad zjevně nemá zájem blokovat výstavbu, byť by to bylo oprávněné.

Jméno

Pokud byste měl osobní zkušenost, možná byste psal jinak. Problém je, že v tomto státě se šetří na nesprávných místech. Obvykle těm spolkům nejde o nic jiného, než aby ta stavba byla např. v zářezu nebo měla protihluková opatření.

...

Jenže tady jim jde o nesmyslnou spirálu kolem Prahy, který přiblíží okruh dalším statisícům lidí a to tam, kde to v ÚP nikdy nebylo.

Honza

Ale UP s pražským okruhem je znám někdy od r 1983, ty novostavby tam vznikají od 95+,takže švihnout barák na pole, kde má vést ZŠ 30-40 let dálnice je prostě vychcanost majitelů pozemků, anebo debilita majitelů novostaveb.
Takže nejdřív se plánoval okruh a pak tam někdo naflákal satelity, shrábnul prachy a po něm potopa.

Luboš Beneš

A nebo tuší, že se stavět nebude ani po 100 letech…

Dusanh

Celý život bydlím v Mirošovicích, 100m vzdušnou čarou od D1. Takhle blízko zástavby okruh nikde nepůjde. V pohodě se to dá.
Opatření na zklidnění jsou dnes naprosto nadstandardní v porovnání s tím nic, co bylo kdysi (první PHS nám udělali až někdy v půlce 90. let). V rámci rekonstrukce D1 nám tu ještě místo standardního CB povrchu udělali „tichý asfalt“. Takže to jde.

Kebab

Vždyť je to celé zakopané snad 10 metrů pod terénem, k tomu navíc protihlukové valy, zeleň a dokonce i tunely. Co by ještě chtěli?

blue

Nejlépe aby se tam nestavělo vůbec. Nechal bych vést obchvat Prahy po jejich vesnicích a čtvrtích, a uzavřel Jižní a Štěrboholskou pro kamióny, to by je pak velmi rychle přešlo protestování.

MLB

Máte pocit, že na všemožných opatřeních omezujících hluk a dopady dopravy na okolí se šetří? Možná kdysi, ale dnes je to jeden z prvků, který stavby prodražuje úplně nejvíc – viz např. nedávno probíraný průchod železnice na letiště severozápadní částí Prahy.

V drtivé většině případů jde o obyčejný NIMBY syndrom, který ve skutečnosti nechce změny, ale chce blokovat.

Broge

Představte si, že jsou opravdu lidé, kteří nemusí jezdit autem, mají jiné hodnoty než Vy a nějaký blbý okruh je jim ukradený. Stejně jako Vy bych argumentovat, že všem motofanatikům bych vzal jejich domečky a byty a nastěhoval je kolem hlučných dálnic a silnic. Souhlasíte?

Kebab

Přesně tihle si bezautaři si pak nechávají všechno vozit, včetně třeba jídla. Samozřejmě autem…

Andrej

Ale diaľnice nie sú len pre tých, čo priamo používajú osobný automobil. Každá jedna vec, ktorú ste si kúpil, a jej rôzne súčasti, boli pri procese výroby, distribúcie a predaja vozené krížom-krážom kamiónmi, dodávkami a autami. Tak to proste je.

Okruh, v tomto prípade vedený tunelmi a hlbokými zárezmi, s tichým asfaltom, vedený i v najbližších miestach stovky metrov od obydlenej zástavby, nebude mať charakter „hlučné dálnice kolem domů a bytů“ Naopak. Práve súčasná situácia s celkovým nedostavaním diaľničnej siete v ČR, spôsobuje, že státisíce hlučných kamiónov jazdia státisícom ľudí priamo pod oknami, stredom obcí a miest.

KarelF

Tak je to může postihnout jinak. sanitka nebo hasiči přijedou pozdě, protože obtížně projížděli kolonou aut. To v horším případě v lepším případě jim nepřivezou jídlo nepřijede kurýr s jejich balíčkem pro který by si přeci do obchodu mhd nejeli, že.

KarelF

jinak to co píšete, že nemusíte jezdit autem jsou jen řeči. Já osobně nemám problém se třebas autem někam přiblížit a poté dojet vlakem například do centra pokud to dává smysl. Jdu k lékaři na úřad a pod.

Jakub P

Postavte poradnou, propojenou, dostatecne kapacitni a bezpecnou infrastrukturu pro kola vcetne jejich chranenyho parkovani a spousta lidi si je koupi sama zcela dobrovolne a silnicim pro auta se ulevi… V pripade Prahy dost mozna vic nez samotnym okruhem, jakkoliv je potrebnej.

MLB

Zrovna Praha má klimatické a terénní podmínky dost nevhodné pro nějakou masovější cyklistickou dopravu. Ani skvělá infrastruktura to úplně nevytrhne.

Jakub P

To je neobvyklá námitka, kterou jsem ještě nikdy neslyšel, zajímavé… Záleží na tom, čemu říkáte masovější. Během jarní vlny pandemie ubyla asi pětina aut a bylo to na plynulosti dopravy hodně znát směrem k lepšímu. Vzhledem k tomu, že auta tvoří v Praze obvykle asi tak čtvrtinu dopravy, jejich úbytek o pětinu by nemusel být tak těžkej, je to nějakejch 5 procent všech cest. To není pro cyklodopravu nijak nedosažitelnej cíl. Podstatně víc (někdy i násobně) má dneska díky infrastruktuře řada měst, který asi nikdo nepodezírá z toho, že by měly terén a klima pro jízdu na kolech ideální. Třeba… Číst vice »

Pražák

Doprava se zmenšila proto, že lidé zůstali doma, při druhé vlně už to tak masivní nebylo, nikoliv proto, že by toužili jezdit na kole.

Jakub P

Já jsem někde psal, že se na jaře snížila zrovna proto, že lidi přesedli na kola a ne proto,že zůstali doma? Psal jsem jen, že se o tolik snížila a že takovej pokles IAD v Praze stačil k významnýmu zlepšení situace ve městě. Pro srovnání toho, jak velké a masivní změny by byly pro zlepšení potřeba je to myslím velmi slušná ilustrace.

petr 5

Jak pomůže elektrokolo v dešti?

Jakub P

Celkově je cesta na něm snazší (a ta snadnost se dá regulovat stupněm dopomoci), takže si např. člověk může brát nepromokavý oblečení s menším rizikem, že se v něm v prvním kopci uvaří a promáčí si ho zevnitř. Tipuju to zhruba jako rozdíl mezi tím, jít v dešti a chladu ven z baráku do obchodu a jít v tom samým dešti běhat.

Dost samozřejmě i tady pomůže kvalitní infra – dobře udělaný stezky bez louží, buď oddělený od aut, nebo aby auta taky neměly v cestě louže a nerozstřikovaly vodu všude kolem…

blue

Mohu tě ubezpečit, že sebelepší infrastruktura neudělá s cyklistickou dopravou v Praze a okolí vůbec nic, dokud ti dementi za volanty plechovek nezačnou respektovat cyklisty jako rovnoprávné partnery na silnicích, a dokud se tak cyklisti taky nezačnou chovat. A to nastane asi rok poté, co koně začnou skládat básně. Jezdím na kole poměrně dost, ale do Prahy bych prostě dobrovolně nejel, protože tam prostě cyklistika nemá odpovídající prostor, a ani to mnohdy nejde technicky provést. No a další věc je, že masová cyklistika má smysl tam, kde je prostor pro uschování kola na obou koncích té cesty. Budeš jak někteří… Číst vice »

Jakub P

Píšu použitelná a bezpečná infrastruktura. To znamená na hlavních tazích dostatečně oddělená od aut, vedlejší ulice zklidněné na třicet a upravené tak, aby se tam o moc víc než na třicet nedalo autem rozjet. A vím, proč jsem psal včetně bezpečného parkování kol, který by mělo podle mě především stavět město. Velcí zaměstnavatelé s vlastníma budovama nebo rozhodujícím slovem v budově mu můžou pomoct (a řada z nich to dobrovolně dělá, protože je to pro ně snadný a část zaměstnanců o to má zájem. Pokud by těch zaměstnanců díky městské infrastruktuře přibylo, určitě by přibylo i těch zaměstnavatelů, který to… Číst vice »

blue

Použitelná a bezpečná infrastruktura se přímo vylučuje s existencí Prahy jakožto města s dávnou minulostí. To jde dělat u maličkých měst a nebo v případě, kdy se bude město navrhovat od nuly na zelené louce (a to dělá jen Čína). Jinak prostě cyklistická infrastruktura bude vždycky komplikovaná a pomalejší, než automobilní, v kopcovité Praze dvakrát tak hůře.
Nedovedu si tedy představit, jak město zabezpečí parkování kol. To je naprostá kravina. Zase to jde provést tak maximálně u velkokapacitních budov či úřadů, ale ne pro desítky samostatných menších pracovišť. Na to prostě v Praze není prostor.

Jakub P

Spousta měst s dávnou minulostí to dělá, ale zrovna v Praze to nejde. My máme takovou smůlu… To zabezpečený parkování pro kola by samozřejmě město nestavělo lidem přímo v budovách jejich pracovišť. Stačilo by v městských objektech, na rozích parků a podobně, klidně pod zemí. Plus ještě hustší síť venkovních stojanů (na tý v poslední době docela pracujou, což je fajn). Člověk jedoucí zdaleka na drahým kole na celej den by zaparkoval v tom zabezpečeným stání a došel kousek pěšky (pokud nebude mít tu kliku, že mu parkování pro kolo umožní přímo zaměstnavatel), člověk jedoucí na levným kole, protože to… Číst vice »

KarelF

Tak jako to co předvádí tak 95% cyklistů opravdu respekt nevyvolává. Oblíbená zábava kombinování chodník silnice kašlání na červené kde cyklisti nemají problém vjet na chodník, aby přejeli křižovatku kde jim spadla červená. A další a další. Co potkání cyklisty tak osobně problém a to najezdím 50000 km ročně.

blue

Však píšu, že je to oboustranné, jak od cyklistů, tak i řidičů. On ten útěk cyklistů na chodníky je taky jen důsledkem odpadního chování řidičů vůči cyklistům.
Já zase najezdím na kole docela dost tisíc kilometrů a to, co předvádí někteří točvolanti, to je na pěst. Ale pancéřovou.

KarelF

Neobvyklá námitka kterou jste neslyšel. Tak to nebydlíte v Praze nebo bydlíte v Karlíně. Zbytek města nedává moc smysl. Zkuste si třebas jet z centra na Prosek pak napište jak se vám jelo. Schválně nepíšu, aby jste jel obráceně z kopce to umí každý. Nebo si to pak můžete objet přes Vysočany, Hloubětín, Kbely a zpět na prosek to je sice sakra delší, ale pozvolnější. A znám to za mlada jsem se kolo nahoru na Prosek z Vysočan něco natlačil.

Jakub P

Poridte si aspon zakladni detektor ironie. Ne, opravdu nebydlim v centru nebo v Karline, naopak dost vysoko na kopci a cestou z centra domu jeden kopec na tlaceni mam.

Pražák

Krásná ukázka toho čemu si říká „život v sociální bublině“. To, že si to Vy a Vaši přátelé skutečně myslí, je asi fakt. Ale pokud byste někdy vyrazil mimo tuto bublinu, byl byste asi dost překvapen jak moc je Vás názor v menšině. Respektive za jak absurdní či dokonce extrémní by ho ostatní lidé měli.

Jakub P

Já vůbec nepopírám, že spousta lidí stále není v náhledu na dopravu ve městě schopná chápat souvislosti a důsledky jednotlivejch rozhodnutí. Místní diskuse mě o tom například ujišťujou dnes a denně.

Martin

A co v zimě ? Nejsme v jižní Evropě, já jsem byl také fandou celoroční cyklistiky, než mi ustřelilo přední kolo na zasněženém ledu a skončil jsem na chirurgii, takže asi tak. V létě zase dorazíte do práce zpocený a třeba se vysprchovat. A pro většinu lidí musím dojezd rozumný kilometricky. A pokuď cestou musíte vyzvednout děti ze školky, tak je to prostě neřešitelný …

Jakub P

V zimě by bylo pochopitelně třeba tu infrastrukturu udržovat (nebo začít ze Skandinávie dovážet pláště s hřebama). Zpocení elegantně řeší pro někoho sprchy v práci (řada, i kancelářskejch firem, je má) nebo městský (e-)kolo, na kterým se jezdí v normálním oblečení a ne na výkon, takže zpocení hrozí v podstatě stejný jako když někam jdete pěšky. Kilometricky rozumný dojezd je jasný, ale řada cest po městě je do 5km, což je v pohodě. U delších cest se nabízí kombinování s pohodlnou a kapacitní veřejnou dopravou (vlak, metro), což ale vyžaduje tu infrastrukturu pro bezpečný parkování. Děti ve školce nemá převážná… Číst vice »

Vašek

Já vám něco povím. Já na kole do práce jezdím 5 km tam i zpět celoročně, pohodlně po cyklostezce, ale jakmile mrzne, tak skoro zásadně na kole nejedu. Když prší a sněží rovněž nejedu. A tak to má naprostá většina lidí – ano existují „fanatici“, co jezdí za každého počasí, ale ti asi nemají moc jiných možností…
Ano, mohl bych bych se pořádně obléci, vzít si pořádné, či dvoje rukavice, ale za to mi to opravdu nestojí, nehledě na to, že i kolo za takového počasí zbytečně trpí…

Jakub P

Jasně, vždycky v takových dnech pojede na kole výrazně míň lidí. Byť i pak platí, že čím kvalitnější infrastruktura, tím míň lidí počasí odradí. Pak je ve velkých městech důležitý, aby spíš přesedli do kvalitní MHD než do plechovýho deštníku…

Luboš Beneš

Mě maminka do školky vodila a v první třídě jsem od října chodil sám (stejně jako mí spolužáci) pěšky i do školy a ta nebyla za rohem… dneska se děti do školy vozí i když ji mají děti za rohem.Místo nožiček se používají auta a rodiče dělají taxikáře. Ano aut je mnohem víc, pedofilů je stejně….

Vašek

Toto je velmi dobrý postřeh platící vesměs bohužel všude…

Jakub P

A jedním z hlavních důvodů, proč se ty děti musej vozit do skolek a škol autem a nemůžou jít samy je to, že je to nebezpečný, protože jezdí moc aut…

blue

Panejo, jel jste vůbec někdy na kole? To jsou strašné slinty, co píšete.

Jaaa

V klidu, všude jinde to funguje normálně, jenom Čecháček zvyklej na svůj automobilovej komunismus hledá důvody, proč to nejde. Naštěstí se množí takoví, co na tom západě žili, nebo tam aspoň byli na stáži, takže ti se těmhle troglodytům smějí. Vydržte.

Jakub P

Ono to, ze kdo chce, hleda zpusoby, kdo nechce, hleda duvody je celkem obecne platny a clovek s tim samozrejme pocita.

KarelF

Víte co je mamacar? V Horních Počernicích to došlo tak daleko, že ke škole udělali ráno zákaz vjezdu. Takže děti do škol vozí tolik rodičů, že bych doporučil si ráno stoupnout před školu a divil by jste se.

Jakub P

Samozřejmě. To je autobazar u toho kruháče na Vídeňský cestou do Jesenice. Argument byl o školkách a tam opravdu věřím, že ten počet zas tak kritickej není. U škol je to samozřejmě horší a nedivím se tomu Počernickýmu řešení (a věděl jsem o něm už dřív) kéž by byly takový zákazy zavedený u daleko víc škol než jenom tam.

petr 5

Praha není Amsterdam. Je tu poněkud kopcovito. Takže ano, pokud chcete nahradit posilovnu, ale denně jezdit do práce spocený …

Jakub P

Taky bychom na výraznej pokrok zdaleka nepotřebovali amsterodamský čísla. Do infrastruktury pro kola investujou i velmi kopcovitý města, třeba takovej Lisabon asi nikdo z rovinatosti podezírat nebude. Myslím, že u těchto měst brzy uvidíte, že to není jen o rovinatosti.

Navíc řada lidí pracujících v centru by to do práce měla z kopce, pocení (pokud by ho chtěli, dá se mu i vyhnout) by přišlo na řadu až cestou z práce.

Brankoslav

Počkej si deset let, a stane se.
Zelený úděl 😁

Havel

Haha, prava 🙂

Vladimír

Z vystoupení některých činitelů EK mám někdy pocit, že spíš Zelený osud…v TV stále dávají takový ponurý seriál Nezvratný osud…

Kalanis

A ještě bych jim znemožnil využívat dovoz nákupu v autech, veřejnou dopravu nebo jiné prvky infrastruktury, kterou blokují. Ať zmizí na samotu a tam žerou seno a pěstují kočky.

Jaaa

A to si nepřejte vědět, co bych pak teda zakázal já vám.

Leon

Vlastnící blízkých domů udělají cokoliv pro oddálení stavby to se dalo čekat. A když budou úřady každou námitku řešit čtvrt roku tak je stavba v nedohlednu.

Jan

Mě by zajímalo co brání magistrátu či ministerstvu nabrat úředníky, aby se rychle vyřešili prioritní projekty, nebo aspoň přesunout již existující. Přece je v zájmu všech včetně politiků aby tyhle klíčové stavby byly co nejdříve připravené ke stavbě. Chápu že 10x víc úředníků to neudělá za 10% času, ale když jinde to jde rychleji, tak proč se to u nás tak vleče? Málo lidí? Nebo zodpovědným lidem jde práce pomalu od ruky? Nebo jsou zákony tak komplexní že se tím musí prokousávat měsíce? Já bych rád věděl jak to zlepšit, ne jen nadávat že nám jde všechno blbě.

Vašek

Ano, málo lidí, najít kvalitního člověka s odpovídajícím vzděláním ochotného pracovat na stavebním úřadě za ty peníze je kumšt. Proto na stavebních úřadech pracují vesměs lidé, kteří by se jinde neuchytili, a nebo se recyklují ti samí, co je z jiných stavebních úřadů vyhodili – toto je např. u nás… A pak ta kvalita podle toho vypadá:
Např. teď u nás jenom perličky: trať ČD, geodetické zaměření pod dokončení stavby (dle zákona má být před záhozem) a takhle by se dalo pokračovat…

Jakub

To není o počtu lidí, těch je dost. Problém je v legislativě.

Luboš Beneš

Úředníci u nás umí jen buzerovat, kontrolovat a dávat pokuty. Ale správně a zákonně rozhodovat to ne…natož vysvětlit a obhájit své rozhodnutí….a nést důsledky(to už je scifi)

Jaaa

Základním problémem je legislativa a především šéfové na úřadech, kteří nejsou schopni a ochotni nic předjednávat.

Poudy

Úseky 518-520 se nedokončí nikdy. Buď se změní rychlost vypořádávání průtahů ze strany státu a zkvalitní se příprava staveb a nebo se to potáhne ještě minimálně 10-15 let než se vůbec kopne do země. Hádám to druhé. Tohle už je opravdu tragédie i na české poměry.

Poudy

A samozřejmě vím, že se tu píše o úseku 511. Ale už jen to kdo si na tento úsek nejvíce stěžuje a kudy mají vést další části okruhu.. no stát by měl opravdu začít v těchto stavbách šlapat na 1000%. Bohužel zase lážo plážo..