Další komplikace pro Městský okruh. Politikům se nelíbí přímé zadání projektu kvůli časovému tlaku
Vyústění tunelu na Černokostelecké. Foto: Satra
Hrozící posun dokončení okruhu až do let 2040-2050 je podle právníků pro rozvoj Prahy katastrofální.
Považuji za nesmysl, že by městský okruh trvale snížil počet vozidel tak jak to prezentuje právní posudek.
Nicméně, pokud je ta stavba skutečně tak zásadní, a bavíme se tady o pokutě 10% z ceny zakázky, tedy o pěti usmolených milionech – což jsou peníze, které jinak Praha bez mrknuí oka prošustruje za kdejakou blbost každý den v týdnu – tak absolutně nechápu o čem je diskuze. Prostě se to zadá, pokuta se zaplatí, okruh se postaví.
Dokud se z toho nestane prvotridni politicke tema, nekdo se toho nechopi ve volbach a nezacne na tom vysivat, nic se nezmeni. Zatim je nejjednodussi nic nedelat. Az zacnou lidi brblat a volit podle toho, kdo bude ochoten na tom zacit makat, neco se zmeni…
Tajné hlasování zastupitelstva je asi řešením. Pak nelze jednotlivce trestně stíhat, ale pokuta od ÚOHS asi přijít může (nevím). Tajné hlas. se ovšem neslučuje s otevřeností a transparentností.
Ale take to bude znamenat vyrazny narust dopravy v ulicich Sokolovska, Kolbenova, Ceskomoravska, Podebradska, Ceskobrodska, Hartigova, Novovysocanska… to uz zmineno neni…
Kazdopadne nove vedeni Prahy nehnulo ani brvou dokud nezjistili, ze jim tece do bot ohledne EIA…
Doporucuji urychlene resit prumyslovy polookruh, ktery na dobu zpozdeni prevezme ulohu MO…
Jinak nic noveho, spousta staveb dopada podobne,…
Stačí zavést mýto a zdražit parkování.
A nejde tedy rovnou zadat EIA znovu a nečekat na 2027, až to propadne? (zohledňuje stávající EIA ty provedené změny – delší tunely?)
Takže nic nebude, možná až někdy za 20-30 let. Bravo Praho, bravo naše slavná vládo, co jste na stejném půdorysu a nedokážete se spolu domluvit na financování takové stěžejní stavby. Jde to tu od desíti k pěti. Jsem nasranej jak už dlouho ne.
Vnitřní městský okruh je čistě v gesci Prahy…. Vnější městský okruh je zase v gesci státu.
Proc?
Protože si to přečetl v řetězáku 😉
Vlada s tim nema nic spolecneho. Tohle je bordel Prahy. Ale chapu, ze si potrebujete zanadavat na vladu a zafnukat.
Ano, právníci ví nejlépe, co je pro rozvoj města nejlepší!🙃
A zaspala soucasna koalice nebo ne? Mohli to delat rychlejs/lip? Bez ohledu na politiku.
Oni to delaji s ohledem na politiku. Se slibem MO vyhravaji nekolikate volby a zaroven s odkazem na MO blokuji jakoukoli humanizaci dopravy v celem meste.
A ti truhlíci jim po pokaždé zase znovu hodí.
Mohli být rychlejší s přípravou, ale zase kam spěchat, když nejsou peníze na samotnou stavbu.
Předpokládané náklady Troja – Balabenka 16 mld., Balabenka – Rybníčky 68 mld., Libeňská spojka 27 mld., dohromady tedy 111 mld., když příslušná část rozpočtu kapitálových výdajů je cca. 10 mld. (a musí se tam vejít ještě metro D a automatizace (resp nové vlaky) trasy C; i když na obojí se dají získat nějaké evropské dotace).
Tuhle předraženou blbost pro autíčkáře bych postavil až po tom, co budou postaveny všechny železniční tunely, metro D, okružní metro a bude zavedené mýto v centru. Možná pak zjistíme, že tuto stavbu ani nepotřebujeme…
Po roce 2100 to tu ale bude vypadat asi úplně jinak, než se SZ k něčemu rozhoupe
A na to jste přišel jak? Tyhle úvahy o tom, že lidi nevědí nudou co dělat a proto jen tak pro radost jezdí po městě a čoudí druhým pod nos mne fakt už štvou. Město je živý organismus a potřebuje mít své tepny, které ho zásobují, stejně jako se rozvádí krev v těle. Navíc město roste. V roce 2050 bude souvisle urbanizovaná oblast Prahy a okolí zahrnovat přes 2 milióny lidí. Musíme rozvíjet všechny druhy dopravy, ale nemůžeme žádný vynechat. Protože víme, co (ne)bude k dispozici za MHD v této době a jaké budou nároky na zbytkovou IAD a hlavně… Číst vice »
Teda, cela ta situace je k vzteku a neschopnost tu stavbu pripravit je priserna. Ale kupeckymi pocty – pokud se bavime o pokute v hodnote 10 % zakazky, cimz se odvrati stagnace mesta dalsich 30 let, tak neni o cem premyslet a jit do toho i s tim, ze se ta pokuta proste zaplati… nelibi se mi to, ale prijde mi ti jako racionalni reseni.
Neexistuje moznost se antimonopolniho uradu zeptat predem?
Jestli to neschválí tak ať celé vedení města odstoupí a vyhlásí nové volby!
V analýze naléhavosti stavby mi chybí předpokládaný pokles dopravy na Smetanově nábřeží a v Karmelitské. ODS nás přece stále přesvědčuje, že nejde zavést mýto v historickém centru, dokud nebude hotový městský okruh.
A kudy ta auta budou jezdit, pokud se mají centru vyhnout? Zahltí ulice po okraji vyznačené zóny. Auta nezmizí, jak si někdo přeje, ale přesunou se jinam a tam vzniknou nové problémy. Ve finále se vše zasekne a nebude přístup pro nikoho nikam. Ani IZS natož zásobování a místní obyvatele. Už máme zkušenosti s parkováním, kdy každá další zóna znamenala přesun problému do vedlejší zástavby. Bez kapacitních parkovišť na okraji zóny a obdobně kapacitních komunikací nic omezovat nelze.
Adam Scheinherr na Z.Hříba vy zstavujete výstavbu!
Na zastupitelstvu..
Nejsme proti okruhu, ale nechceme nést riziko,“
říká člen výboru Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Adam Scheinherr na U. Hříba vy zstavujete výstavbu!
Na zastupitelstvu.
Nejsme proti okruhu, ale nechceme nést riziko,“
říká člen výboru Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Posun do čtyřicátých let by dával naději, že při tom dohánění západoevropských měst můžeme jednu etapu přeskočit.
Tedy že ve čtyřicátých letech už budem mít dost rozumu na to nestavět další kapacitní komunikaci pro IAD, které se teď třeba Paříž pokouší naopak utlumit. Nemluvě o zabraném prostoru a bariérách způsobených MÚK. Třeba v plánech na humanizaci magistrály se řeší případné obnovení úrovňové křižovatky na Florenci, ale bude to složité a drahé.
Což takhle ty desítky miliard vrazit raději do kolejové dopravy?
Tahle stavba měla stát už v 90 letech a s minimem tunelů a z a za minimum peněz a pak bychom byli dávno o kroky dál. Je potřeba ji postavit aby vůbec Praha mohla žít a fungovat a ulevit si od aut
Praha by mohla žít a fungovat a ulevit si od aut kdyby bylo v centru mýto. Všechno ostatní situaci nezlepší
Auta nikam nezmizí. Uzavřete centrum a zkolabuje vám zbytek města.
Centrum se neuzavře, jen bude zpoplatněné. Centrum jde autem objet už teď
Okruh není žádná „další“ kapacitní komunikace, je to základ páteřní městské infrastruktury.
Paříž má v širším centru města okružní osmipruhový Boulevard Périphérique s mimoúrovňovými křižovatkami. Kromě toho je v městské zástavbě okružní dálnice A86 s dálničními radiálami z/do centra a vnější městský polookruh – dálnice 104.
To, že se snaží zklidnit centrum města, je dobré, ale je třeba se podívat i na zbytek infrastruktury celého města a okolí.
Tak oslavovaný Amsterdam má stále potřebu mít v širším centru města okružní osmipruhovou dálnici A10 + vnější dálniční polookruh A9 s radiálami. A to je menší město než Praha.
Paříž ale zklidňuje právě ten Boulevard Périphérique. Původně se tam jezdilo 90, pak 80, 70, od loňského září 50.
https://zdopravy.cz/od-rijna-maximalne-50-km-h-pariz-znovu-snizi-rychlost-na-okruhu-kolem-mesta-219993/
Počet pruhů se ale na té ulici-dálnici nesnižuje. Snížení z 70 na 50 naopak způsobí, že teoreticky tam ubude fantomových zácp a kapacita bude ještě vyšší.
Jakoby existoval nejaky zákon, ze urychleni vystavby dalnic pod Matlovym vedenim RSD musí byt vykoupeno naprostym diletantismem pražského vedeni a nekonecnym zmarem při priprave MO a radial… Jakoby existoval nejaky zákon, ze urychleni vystavby dalnic pod Matlovym vedenim RSD musí byt vykoupeno naprostym diletantismem pražského vedeni a nekonecnym zmarem při priprave MO a radial…
I kdyby se ty poklesy dopravy nakonec splnily, tak bez omezení dopravy po dokončení okruhu v těchto zmíněných ulicích na povrchu (např. redukcí počtu pruhů) dojde jen k dopravní indukci a postupně se vrátí na stejná čísla. Viz ulice nad Blankou, kde se profil ulic nijak neměnil a vidíme, jak to dopadlo.
IMHO součástí povolení stavby mají být rovnou změny profilu ulic nad tunelem
Přesně tak. Ono se na ty ulice na povrchu stejně sahat nebude, protože to bude objízdná trasa když bude zavřený tunel. Takže reálně to bude na nic jako už je to teď
To, že se neměnily ulice nad Blankou, není tak úplně pravda. Například na Veletržní byl odstraněn třetí pruh v celé délce. Z Bubenské se ze čtyřproudové komunikace stala dvouproudová, s parkováním a cyklopruhy.
Reálně i Blanka pomohla ke snížení intenzity na některých hlavních komunikacích. Například na Magistrále byla v roce 2000 (v době, kdy vlastnilo auto méně lidí a Praha byla méně zastavěná) větší intenzita než dnes.
Ono to je pravda, ale take zase naroste doprava jinde, viz Dejvice a prijezd k tunelum…
Intenzity na Evropske, Podbabske v roce 2014 ( kdy jeste Blanka nefungovala ) byly porovnatelne s rokem 2023. Dokonce mirne klesla.
K narastu doslo na Svatovicke, co je logicke, protoze je tam vjezd/vyjezd z Blanky. Snad se ta Blanka nestavala proto, aby v ni nejezdila auta.
Vyrazny pokles je napr. na ulici Pod Kastany.
Nějak nevidím důvod, proč by tahle stavba měla vést k tak razantnímu poklesu provozu v Holešovičkách.
Taky mě to překvapilo.
Ve všech jimi zmiňovaných případech mi to snížení přijde účelově přestřelené. Tedy kromě Povltavské, která bude patrně zcela uzavřena.
Není to nerealne. Dnes zadne okruhy neexistuji, pouze polofunkcni torza. Pokud bude systém dokonceny, vse, co se hrne od vychodu Holesovickami do Blanky a miri na druhy breh bude moci pouzit vychodni část MO a Vysocanskou radiálu takze pokles v Holesovickach lze ocekavat…
Ano – a zároveň mě zaujalo, že vůbec neuvádějí dopad na dopravu v ulicích, kde by to teoreticky mělo mít největší vliv a kde bych čekal, že se udělá analýza jako první – Průmyslové, Kbelské, potažmo Českobrodské a Poděbradské 😀
Zrovna tam to take nevidim o tolik, castecne se presune provoz do libenske spojky, ale tim se uvolni prostor pro vice aut do Dejvic…
Navic prijezdove cesty na teto casti okruhu nejsou zrovna idealni a vyrazne zvysi dopravu v okoli… napr. Prosecka, narust s otevrenim Blanky, narust po dokonceni teto casti, totez Ceskobrodska,…
To jsou asi nějaké údaje vycucané z prstu. V pokladech EIA je 64 tis. (s Vysočanskou radiálou) a 69 tis. (bez Vysočanské radiály).
Tak když jsou si správností takového postupu jisti právníci, vypadá to od zastupitelů co jsou proti jako obyčejný politický boj… To ať se na mě nikdo nezlobí. Scheinherra uznávám jako politika, který dělá skutečně věci pro dobro města a zároveň není dopravní ideolog, tohle mi k němu tím pádem moc nesedí.
JŘBÚ je vždycky risk, zvlášť když se Praha dostala do časové tísně vlastní nečinností. To bych klidně vsadil levé varle, že jim to ÚOHS zamázne.
Scheinherra neuznávám od doby jeho zpátečnického prosazování rekonstrukce Libeňáku a teď i železničního mostu.
No bohužel každý politik dělá některé věci jinak, než je naše představa. Ale z toho co je na výběr, je v Praze jednoznačně jedním z nejlepších.
Zadnej pravnik si nikdy neni nicim jisty a kazdy pravnik ma soucasne na stejnou vec zcela odlisny nazor….
Ekonom, matematik a právník dostanou zadání. Ekonom řekne: Za těchto a těchto podmínek to bude tak a tak. Matematik to přesně spočítá. A právník odpoví: A kolik byste si přáli, aby to vyšlo?
Současné vedení Prahy dva roky pro okruh nic neudělalo. Jejich straničtí kolegové pak prosadili novelizaci zákona o posuzování vlivů na životní prostředí tak, že se naše platné stanovisko EIA nedá prodloužit za rok 2027. Ta novela je platná už od ledna 2024 a nyní chce vedení města, abychom podpořili přímé zadání předem vybranému zhotoviteli v hodnotě okolo 200 milionů Kč. Ty problémy si způsobily samy, tak pokud jsou si tim jisti, ať si to prosadí samy v rámci koalice. Já se obávám, že se to ani tak nestihne 🙁
Nojo, máte pravdu, když budou chtít, prosadí si to. Ale na druhou stranu, když tohle neprojde, víc než současná koalice se v tom vykoupeme my, obyvatelé města. A nakonec to ODSáci stejně svedou na Vás a jejich ovce jim to zbaští i s navijákem… Třeba se všichni nějak dohodnete a pomůžete to prosadit, i kdyby se v tom pár koaličních politiků kouslo a nechtělo hlasovat pro. Všichni minimálně z Jarova, Malešic a Libně Vám za to poděkují…
Pristup chapu, koalice si to zavarila, tak at si to vyresi.