Další komplikace pro D11 do Polska. Firma Metrostavu si stěžuje na výběr Budimexu u ÚOHS

D11 u Královce. Foto: ŘSDD11 u Královce. Foto: ŘSD

Sdružení vedené společností MI Roads napadlo hlavně reference polské firmy.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Jojo, za to Metrostav s tunelama má zkušenosti, finančníma ….
Se bojí, že by tu někdo postavil něco kvalitnějšího a rychleji
a už o ně nebude takový zájem……
Dostanou zákaz účasti na takových zakázkách a tak si založí dceřinku? Také divné , ne?

Tiburon

Pro zajímavost.. Nenašel jsem, o který tunel v Kolumbii se má jednat? Věděl by to někdo? Napadá mne Tunel de Oriente v Medellinu.

Semba

Jako občan sousedního města jsem byl po celou dostavbou S3 ke hranicím svědkem velmi velkého pracovního nasazení jak max. počtu strojů, ale i lidské práce, SO-NE bez přestání včetně nočních hodin. Je velmi smutné sjíždět z S3, vidět osvětlení až po hranice/ skoro jako výsměch/, a na naší straně jenom louka. Nejsem odborník na tunely, ale jistě by si to Budimex nerisknul, toť můj názor.

Daniel Tyč

Jezdím tam na S3 pravidelně a člověk se opravdu musí stydět.

Mysel

Tak, jak popisujete intenzivni vystavbu S3, probiha i vystavba D4. V ramci CR je to unikat.

vlachjan

Příliš se metrostavu nedivím. Od dob, kdy jej klepnuli přes prsty se musí otáčet, aby ten svůj kolos zakázkově naplnili a to i za cenu nižších marží. A teď si přijde nějaký Polák, s úplně jinou efektivitou, danou velikostí mateřské skupiny a dodavatelsko-odběratelskými řetězci, o nichž si v Praze mohou nechat jen zdát a chce jim sebrat i to málo, co si naškudlí. Možná by udělali nejlépe, kdbyy na příštím tendru zajistili pro budimex výstavbu tunelové části a soustředili se na to, co asi opravdu umí.

Petr Sodomka

Metrostav….No co na to říci.. Celá léta si tu neskutečně mastí kapsu a s nimi podniky ,které se vezou s nimi se znamostmi a pak není divu ,že firmy co měli po léta jistotu u Metrostavu,že tam.dodaji ty a ty stroje a inkasuji obrovské částky, což teď firmám není příjemné, zeeee!!!Prizivovat se a hrabat ,ale ne u Bydumexu,ten velmi dobře ví jak to tu je. Celá sebranka Metrostavu teď brečí?To je v pořádku, proč by měla pořád jedna a ta samá firma mít nehorázné výdělky?? Korupce ,obalkovy systém, aby subka mohla hrabat s nimi,To teď ejhle nepůjde, že. Takže Metrostave… Číst vice »

PetrM

tohle psala umělá inteligence?

Jan

Na místě Metrostavu bych si více hleděl prevence korupce než tunelu v Kolumbii…

mgr.pavel

MI roads, co by si bez referencí od korupčního Metrostavu nikde neškrtnul, tak tato firma má tu drzost napadat reference jiných firem?

Ať si zametou před vlastním korupčnickým prahem, pokrytci jedni.

jarda

MI Roads šlo na trh bez referencí jako nová firma, vždy s nějakým partnerem… pane Pavel

Kodl

Jak velká je šance, že se tento rok kvůli sporům nepodaří zahájit?

Kodl

Je tímto stavba defakto zaseklá?

Gawain

Odhaduji, že by to ÚOHS mohl do pár měsíců rozhodnotu, přeci jenom je na to velký tlak.

V. F.

Téměř žádná, přezkum je na týdny.. maximálně pár měsíců, než se ta bezdůvodná stížnost zamítne. Máš to uvedeno i v článku.

Honza

Snaží se prostě využít všechny možné cesty, aby zabránili vstupu další konkurence na trh. Doufám, že toto je už poslední pokus. Konkurence je třeba. Ještě aby se tak stalo i na železnici a bude to top.

Dony

Nerad bych tu Metrostav nějak vyzdvihoval , kór ohledně jeho minulosti. Ale pravdou je že co jsem pozoroval u Loun tak firma Eurovia na obchvatu Loun tempo více než ležérní a hned vedle Chlumčany zkapacitnění , Metrostav tempo skoro vražedné. U Loun pohodové víkendy, u Chlumčan jeli stroje i o sobotách i nedělích. Také je to vidět na době kdy stavby byli zprovozněné . Ale je to spíš jen vsuvka , každopádně obstrukcemi Metrostavu budou trpět nejvíc ti jichz se stavba přímo týká následně i široká motoristická veřejnost.

platamond

Rychlost stavby a tím nasazení personálu je dané tím co chce ŘSD. Dražší stavby je efektivnější roztáhnout do více let, aby zbyly peníze i na jiné. Firma o vlastní vůli dá více lidí jen těsně před dokončením, pokud zjistí, že něco hoří, a ono hoří skoro vždy.

Aileeen

Zrovna Metrostav s jejich pochybnými referencemi z metra D?

Radim

Že mne to nepřekvapuje…

Rvdh

Já být majitelem Metrostavu, Mi Roads a dalších těchto budoucích firem, tak raději držím hubu a chodím kanálem tak, ať mě nejde vidět, a aspoň předstírám, že se za své minulé chování stydím.

DuK

A proč? Myslíte, že podstata jejich námitek proti výběru Budimexu, tedy prokazovat se coby reference stavbou tunelu v Kolumbii, je v pořádku?

jiný Petr

A co je špatného na stavbě tunelu v Kolumbii?

Karel Mio

Kartel je taky zákazník.

DuK

Byl jste někdy v Koumbii? Viděl jste tam nějak stavbu a jejich přístup k BOZP a ŽP? Že ne?
V Polsku, konkrétně ve Varšavě se v posledních 20-25 letech stavělo nové metro s ražbou pomocí NATM a TBM metod, proč Budimex neposkytlo referenci od tamtud? Jednoduché žádnou nemá….
Na stavbě 1109 jsou dva tunely 576 (540) m a 2 x492 m s navrženou NATM metodou ražby, zvládnou to?

Sněhulák

No v Kolumbii jsem parkrat na stavbe byl a co se tyka BOZP, tak je to mozna jeste prisnejsi, nez tady, jedou dle USA norem.. Navic geologie tam byva vyrazne komplikovanejsi, takze byt Metrostavem sklapnu paty, sklapnu usta a staram se o vlastni falesne reference na metro D (+ cinknute vyberko)

Otto

Ono je asi jedno, jestli ten tunel stoji v Kolumbii nebo Tramtarii. Predpokladam, ze RSD stanovilo nejake podminky pro referencni stavbu a spor je o tom, jestli tyto podminky Budimex splnil nebo ne.

Michal M

To neumím posoudit, ale Budimex nedávno dostal kontrakt na 4 km dlouhý železniční tunel v Lodži. 🙂

Jan z Rokycan

Dokud ho nepostaví, tak to žádná reference není. To musí být jasné i vám.

Nechci se tu nějak Metrostavu zastávat, ale aby polská firma dávala reference zrovna z Kolumbie, je trochu divné. A to i při vědomí, že má španělskou matku.

libor

Zkorumpovaný metrostav si vyskakuje. Měl by zalézt a několik let raději mlčet…

Otto

Zase na druhou stranu – pokud je presvedcen o tom, ze ma pravdu, tak si stezovat na postup zadavatele muze. Ale spor se povede zjevne o nejakou marginalii, coz vyplyva z rozhodnuti RSD v podstatne casti namitek nevyhovet. RSD si tedy zjevne za zadavaci dokumentaci a svym rozhodnutim (a tedy i nabidkou Budimexu) stoji, musi tedy rozhodnout uohs, coz doufejme bude co nejdriv. Ale chapu o co tady jde – o dalsiho hrace na trhu, jakmile ziskaji referenci na dalnicni stavbu (a tohle je jedna z nejvyznamnejsich jak rozsahem, tak provedenim), navazou subdodavatelske vztahy, tak ma nejen metrostav, ale i… Číst vice »

Michal M

Ono ty tunely jsou poměrně dlouhé, každý má půl kilometru, takže tunelářská reference smysl dává.
https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-projekt-tunelu-porici-a-opevneni-na-dalnici-d11-v-useku-trutnov-statni-hranice-s-polskem.html
Na druhou stranu bych se dost divil, kdyby největší polská stavební firma něco takového (v asi nijak komplikované geologii) nedala…

Pepan

500 metrů je krátký tunel. Spíš jde o to, jaké jsou tam geologické podmínky.

DuK

no to je právě ono, z dostupných zdrojů Budimex reference na tunely nemá….a to že získal kontrakt na 4km tunel v Lodži je riziko polského investora, ale reference to opravdu ještě není.

Vojtechh

8