Řidiči využívající frekventovanou tepnu I/11 v ostravské aglomeraci se budou muset příští týden vyrovnat s dalším omezením. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se v úterý pustí do opravy mimoúrovňové křižovatky ulic Rudná a Šenovská na východním okraji Ostravy.
Silničáři budou měnit asfaltové vrstvy. „Nerovnosti budou odstraněny na severní rampě silnice I/11 čili na nájezdu a sjezdu využívaném motoristy jedoucí směrem do Ostravy,“ uvedl mluvčí ŘSD Miroslav Mazal. Rekonstrukci označuje za bleskovou, neboť má skončit už ve čtvrtek. To se nicméně neobejde bez úplné uzavírky právě severního nájezdu a sjezdu.
Značená objízdná trasa směrem od Havířova povede dále po ulici Rudná až na další mimoúrovňovou křižovatku (ul. Frýdecká), kde se auta pod mostem otočí. Objížďka bude vyznačena i pro řidiče, kteří najíždějí ze silnice III. třídy.
ŘSD začne v pondělí i s úpravou nebezpečné křižovatky na silnici I/11 mezi Ostravou a Havířovem. Důvodem je vysoký počet dopravních nehod. Přibudou nová značení, svodidla a bezpečnostní prvky, nově nebude také možné odbočení z vedlejší ulice doleva.
Jde o křižovatku v katastrálním území havířovské městské části Šumbark. Nově nebude po úpravě možné odbočit ve směru od Šumbarku na silnici I/11 směr Havířov-centrum, zatímco levé odbočení z komunikace I/11 směr Šumbark zůstane plně zachováno. Silnice je zde ještě čtyřproudá.
Práce potrvají do Vánoc.
Nevím proč se nepostaví v prostoru ulic Rudna – Ostravská v místě kde býval start a cíl ,když se jezdily závody kruhový objezd. Je tam 80 procent zpevněných ploch ,které by se daly využit .Kruhový objezd byl dostatečně velký a finanční náklady by jistě byly přijatelné.
Ale 50 km/h od Ostravy tam celý dlouhý kus samozřejmě zůstane, i když v tom směru už půjde jen o odpojovací pruh…
Není na výchově Ostravy, ale v Havířově. 🙂
Rudná x Šenovská je v Ostravě 😉
„Jde o křižovatku v katastrálním území havířovské městské části Šumbark.“
Nejde o křižovatku Rudná x Šenovská, ta je tak 10 km od Havířova.
Článek je o dvou různých křižovatkách.
„ŘSD začne v pondělí i s úpravou nebezpečné křižovatky na silnici I/11 mezi Ostravou a Havířovem.“ Tady je důležité to „I“
Ta křižovatka je s ohledem na rostoucí hustotu dopravy nebezpečná ze všech stran. Hlavně odbočení na Šumbark směrem od Ostravy je velkým rizikem. Jediné řešení jak tuto křižovatku zachovat je řešit opravdu zcel mimoúrovňově nadjezdem nad Rudniu. Na to ale chechtáky nejsou, tak se něco pošolíchá, vlk se nažere a koza zůstane celá. Amatéři.
Nadjezd bude.
Stavba je součástí obchvatu Havířova. Začne se však nejdříve 2028…
Jsem rád a asi ne sám že odbočení na metrans a Šumbark zůstane…
Přes Šenov nákladní nemůžou a kapacitní dvoupruhový hlavní kruháč v HA zúžili místy do jednoho pruhu a zprasili světly….
Čili nezbylo nic jiného než ponechat odbočení…
V nadpisu je napsáno, že jde o křižovatku v Ostravě, v textu se píše, že je v Havířově. Tak kde vlastně je?
Pletou se dvě křižovatky dohromady.
Jedna je Rudná x Šenovská je v Radvanicích a ta druhá je v Havířově.
Tato křižovatka je na území Kunčic.
Sjezd ulice Rudna -Šenovská za podjezdem železniční vlečky /NHKG/ je na území KUNČIC.
Dle mého jde o mimoúrovňovou křižovatku v Šenově…
Bude se opravovat sjezd z ní do ulice Šenovské který je v tristním stavu v delce cca 1 kilometru po rybníky…
Jezdí tudy mimo jiné linky PHD do Ostravské huti Liberty dříve Mittal či NHKG. Ale i další linky směr Horní Datyně a Vratimov. Rovněž Ostravská MHD. …
Další část textu připomíná další křižovatku v již v Havířově na rozhraní katastru Šumbarku a Šenova a problematické odbočení na Šumbark a metrans…
Nedávno rovněž článek zde…
Ne, bude to opravdu v Ostravě. Tato křižovatka: https://mapy.cz/s/haropejoko
Díky za opravu.
Ta Šenovská o které píšu je totiž od Šenovských mostů k rybníkům v dezolátním stavu…
Tam mě to teda nenapadlo i když tam také denně jezdím….
Díky.
V podstatě je to ta stejná Šenovská jen druhý konec….😀
A podobná mimoúrovňová křižovatka….😀
Jooo, rozkopejte úplně všechno najednou. Místecká v Ostravě včera kolona 20 minut, Frýdek-místek kolona 30 minut krokem, tak ještě i Rudnou, ať se domů z práce dostaneme jen vrtulníkem.
Proč se to nedělalo postupně? Proč se rozkopává všechno najednou zase? Každý rok pořád dokola. Běžte už opravdu do…. někam….
Navíc mi není jasné, co se musí opravovat na dobrém povrchu. Silnic s daleko horším povrchem je všude plno, ale ono ne, ona se musí opravovat dobrá cesta.
Tfuj !
Zdeňku buďme rádi za opravy neboť opravdu pomůžou v mnoha ohledech…
I přes urcitou kumulaci bych oproti významu oprav nepovažoval to zdržení za tristní. Jinde se stojí i hodinu. To my tady díky vesměs 4 proudým silnicím mezi městy v okolí Ostravy můžeme oproti Brnu či Praze tančit a výskat…
Ne, děkuji. Nejezdím do práce proto, abych byl v práci 8 hodin a další 4 hodiny trávil v autě cestou z práce a do práce, když normálně trvá jedna cesta do 40 minut. Má se to dělat postupně a ne že najednou rozkopu všechny cesty, které vedou ven z ostravy. Za tohle by byl měl být někdo zodpovědný vyhozen na hodinu !!!