Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

ŘSD chystá u Havířova úpravu nebezpečné křižovatky, omezí se odbočování

Křižovatka na silnici I/11 u Havířova. Foto: ŘSD
Křižovatka na silnici I/11 u Havířova. Foto: ŘSD
Úprava křižovatky začne v pondělí, potrvá do Vánoc.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne příští týden s úpravou křižovatky na silnici I/11 mezi Ostravou a Havířovem. Důvodem je vysoký počet dopravního nehod. Přibudou nová značení, svodidla a bezpečnostní prvky, nově nebude také možné odbočení z vedlejší ulice doleva.

Jde o křižovatku v katastrálním území havířovské městské části Šumbark. Nově nebude po úpravě možné odbočit ve směru od Šumbarku na silnici I/11 směr Havířov-centrum, zatímco levé odbočení z komunikace I/11 směr Šumbark zůstane plně zachováno. Silnice je zde ještě čtyřproudá.

V rámci přestavby aktuální křižovatky bude provedena úprava středového dělícího pásu a změní se vodorovné i svislé dopravní značení. „Kromě jmenovaných zásahů ŘSD připravuje instalaci betonových svodidel a dalších bezpečnostních prvků, jakými jsou například reflexní balisety,“ upozornil Miroslava Mazal z ŘSD.

Práce na křižovatce začnou v pondělí, pokračovat budou do Vánoc. Na silnici I/11 mezi Havířovem a Ostravou bude uzavřen vždy levý pruh a doprava povede plynule po nedotčených částech komunikace obousměrným režimem 1+1.

Přestavba vyjde na 1,8 milionu Kč bez DPH. Zhotovitelem je firma Opravy a údržba komunikací Ostrava, s. r. o.

Podle Mazala patří křižovatka k jedněm z nejrizikovějších v kraji. „Vzhledem k této skutečnosti začalo ŘSD konat potřebné kroky vedoucí k odstranění bezpečnostního deficitu spravované silnice,“ dodal.

Křižovatka na silnici I/11 u Havířova. Foto: ŘSD
Křižovatka na silnici I/11 u Havířova. Foto: ŘSD
Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ic540

Jako Havířovák to sleduji kolem křižovatky a obchvatu již 20 let… Zrušení odbočení od Ostravy na Šumbark by znamenalo kolaps. V tom Havířov zabojoval dobře proti ŘSD… Na metrans a Šumbark odbočuje několik stovek nákladních vozidel a tisíce osobáků denně. Zde by mě zajímalo že se plánovaný nadjezd neuskutečnil se stavbou metransu… Takže já dočasné nařízení a montáž úsekového radaru ve směru Ostrava vítám. Jako denní uživatel zmíněného místa bych se po případném zákazu odbočení nerad postavil do kolony na Hlavním kruháči ve městě… Obchvat je potřeba jako sůl, do té doby se v HA nemohou uskutečnit další záměry a… Číst vice »

...

Tak zrovna u téhle křižovatky by postačilo uzavřít střední dělící pás. Východně od ní je OK a západně MÚK. Problém vyřešen za pár korun.

Jiří Kocurek

To odbočení vlevo přes protisměr (v pohledu fotky z článku) vede na ČOVku. Sice vyřešíte problém za pár korun, ale všechna vozidla jedoucí na ČOVku (vč. fekálních vozů) budou najíždět kilometry.

VímVšechnoNejlíp

Nepřijde mi moc dobré posílat veškerou dopravu na kruhový objezd, případně přes Šenov.

Ic540

Tak to je vidět z vaší reakce či příspěvkyu, že jste odborník alá mapy.cz. Soudný člověk by to nevypustil z úst…

...

„Tak to je vidět z vaší reakce či příspěvkyu“, že máte hodně faktických argumentů, když se musíte uchýlit k takovému ad hominem odsudku… 🙂

MiKi

A rondel zde nesmí být, protože je to silnice 1.třídy ve městě. Paradox, že ?

Jiří Kocurek

Ta okružka hned vedle je taky v obci. A řízená semafory. Jakoby tam snad měli výzkumný ústav silničních kuriozit.
Jinak tímhle směrem je rondelů 5, slovy: pět. Silnice I/35 + I/57
https://mapy.cz/s/kacomugefu

Ic540

Tak to jste nazval přesně a vtipně.
Výzkumák na kraviny a světelně řízený kruháč……..
Navíc zúžený místy do jednoho pruhu…….
A z terminálu od nádraží pro výjezd busů světla nedali. Situace v buse dle tohi vypadá. Šofér dá plyn na podlahu, aby se vlezl do škvíry a pak hned brzda na světech neboť vjíždí automaticky ve škvíře mezi auty přímo k červené……
To vymyslel opravdový inteligent. Na to i přes jistý zvyk ještě ani místní nepřišli proč zrovna my takový trest a za co……………?

PetrD

Tam by se hodil nějaký inteligentní semafor, který by pouštěl ty busy prioritně.
Na druhou stranu, ten kruháč se semafory má mnohem větší propustnost, než to bylo kdysi bez semaforů.

Ic540

Dovolil bych si nesouhlasit. Neboť vpuštění přednostně od terminálu by znamenalo totální rozhašení zbytku kruháče… Tady aspoň Havířov a tedy i já včetně ostatních čekáme na obchvat jehož součástí je nadjezd od Ostravy na Orlovou k Tescu. Viz odkaz na Havířov Třanovice ŘSD v diskuzi… A to že to teď je lepší než před tím jak píšete si vybralo daň jinde. Někteří jedou přes Šenov na jednotlivé Šumbarky či odbočují tam kde se to teď mělo zakázat. A jiní jezdí z Šenova přes Datyně úzkými cestami z čehož ani jefni výše jmenování nemají radost protože šílený provoz kde nikdy nebyl…… Číst vice »

Radovan Komínek

Před rokem 2010 jsme s městem Havířov jednali o stavebních úpravách na silniční síti a město nám řeklo, že to musí počkat, protože v roce 2011 začne výstavba obchvatu. Máme rok 2020 a bude se dělat úprava křižovatky (byť důležité) na 50 let hotové silnici. Nevinil bych ale ŘSD, totálně zde propadlo město Havířov a Moravskoslezský kraj při prosazování obchvatu Havířova. Asi je to nezajímá tak, jako zajímá město Přerov situace kolem průtahu a D1 a podle toho jednají.

john334

To se myslí tenhle obchvat? https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/138/infoletak_s11-havirov-tranovice.pdf
To rozhodně nevypadá jako stavba, co by se měla brzy stavět, a tyhle data zahájení tam dává ŘSD snad jenom proto, aby ty kolonky nebyly prázdné. A s přihlédnutím k tomu, jak se celá oblast vylidňuje, bych řekl, že se tohle nepostaví nikdy…

MiKi

Každopádně děkuji za nový leták. Pokud není překreslen obchvat účelově, tak se pomalu může začít stavět. Největší protesty vyvolala křižovatka v Životicích (MUK Havířov-západ), která by dopravu svedla do čtvrti Podlesí.

PetrD

jj a to se v Podlesí nelíbí těm, kteří si zvykly na menší provoz na 4 proudé silnici, ze které je už jen 2 proudá, protože z krajních pruhů je parkoviště.
A v Životicích bojují proti obchvatu. To je tak když každý chce jezdit po dálnici a ne přes ucpané cesty, mít elektřinu 24/7 , ale nikdo nechce mít dálníci/obchvat/stožáry (ty 400KV tam jsou v Životicách ) přímo vedle bydliště.

http://www.zivoticesobe.cz/

Hojakar

Ta krizovatka je hodně nešťastná a když jsem tam jezdil tak jsem si vždycky říkal že je s podivem že se dá odbočit doleva,nicméně srovnavat to s D1 pres Prerov je mimo….trosku se divat dal nez za svuj dvorek….

LKB

Dival jsem se na ten letak (diky za link) a prijde mi, ze cast na jihu od D48 po severni exit Terlicko je zcela nekoncepcni – proc maji lidi do Terlicka, kde je vyznamna rekreacni oblast, jezdit tak moc cik cak? Byt v CK MD, taky jim to vratim. Nechapu, proc pripojeni I/68 / D68 na jih a I/11 spolu nekoresponduje primo, ale s pripojenim a zase odpojenim – neni to narovnavani ohejbaku proti technickym normam? Navic severni cast po exit Havirov – sever by se mela stavet co nejdrive, II/475 skrze mesto uecite je zatizena a pomohla by vymistit… Číst vice »

Pezos

Podle letáku mají být obě křižovatky v Třanovicích připojeny na kolektorový pás podél dálnice.