Další kolaps koridoru. Vlaky z Prahy do Ústí nejezdily kvůli poruše zabezpečovacího zařízení
Stanice Roudnice nad Labem. Autor: Martin Vrut – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=57414756
Odhady zprovoznění trati se liší, některé vlaky jsou odřeknuty.
Já teda nevím, jestli to bylo bouřkou, ale přestalo to jezdit ještě dávno před tím, než ta bouřka začala.
Vždy když se s hochy od zabzař bavím o nějaké moderní a levné technologii, která by mohla nějakým zpúsobem vylepšit situaci na železnici, vždy se mi dostane odpovědi, že to nejde, protože zabzař musí být bezpečné a maximálně spolehlivé a to nové technologie neumí.
Jde hlavně o to levné. I když by levnéí mohlo být bezpečné a spolehlivé, tak levné být nemůže.
Spíše nesmí 😉
Může, ale narazí to na normy, zákony, vyhlášky. Nejdražší bude lidská práce a to i v kanclu při papírování.
Nejhorší na celé věci bylo naprosto nezvládnuté informování, tedy vlastně neinformování cestujících (P-Holešovice). Absolutně žádné hlášení, pouze světelné tabule, kde bylo i napsáno „Spoj zrušen“ a přesto přijel….
A i ze strany ČD totálně nezvládnuté operativně (např. náhradní doprava apod.
Protoze Sprava zeleznic nekolikrat posunula cas zprovozneni. A kdyz uz zprovoznila, stejne se u Hrobcu zastavovalo a jelo pomalu atd. Jako vlakvedouci na jednom z tech vlaku okolo to vim dobre. A NAD pro region. dopravu CD zavedlo.
V tomto bych to nehazel na CD.
A na nadrazi tabule a hlaseni ovlada SZ, ne CD.
Čím dál více mi evokuje zab.zař SŽ spíše trenažér… pro asertivní hráče…a ne funkční zařízení 🙂 které bude dělat českou železnici dostupnou a spolehlivou
SŽ – Nedotknutelna, uradem a inspekci chranena organizace.
Nechci se jich zastávat, ale tohle mnohem více sedí na ČD.
Uz jsem se lekl , ze tady nik nerejpne do CD..
A celkem oprávněně. Např. pro liché Krušnohory chybělo v Ústí hnací vozidlo a stály tam 90 – 100 minut
Ad „mnohahodinová zpoždění“: tušíme, jaký byl nejvíce zpožděný vlak? Nebo to byla nadsázka?
R 682 má aktuálně 188 minut v UL
EC 172 cca 210 minut…
Třeba PPP výstavba počítá s tím, že správce je zodpovědný za stav infrastruktury a takovéto výpadky jdou na jeho triko.
Proč by nemohla SŽ mít obdobnou zodpovědnost a v takovýchto situacích platit tučné kompenzace? Protože by ji nikdo nechtěl pojistit 😛
Ne, vážně: současný stav je příšerný. Výpadek, spousta vlaků stojí, ekonomická škoda jak hrom. Ale nic se nebude řešit, vždyť to přece nebylo naschvál. Státní podnik prostě řekne „to nejde“, a tak se nejezdí. Zato soukromý správce by se po takové události vracel z příslušného úřadu s obtiskem podrážky na šosu.
Sprava zeleznic dobehuje nekolikalety investicni dluh, kdyz bude cela sit standartni proc ne, ale bez toho za mne ne..
Dobíhá… na mnoha místech dokonce i dobu poválečnou, kdy „údržbu“ desítky let dělali branci bez praxe v rámci základní vojenské služby. Účelem nebylo trať udržovat, ale naučit se ji zprovoznit po vybombardování, aby se dalo alespoň nějak projet. K tomu nebylo potřeba opravovat propustky, ani čistit odvodnění.
Pokud je v pořádku ukolejnenkolejnęní tak bouřku odvede mimo releovku.
ukolejnění + bleskojistky
Věřím. Noc byla výživná a několikrát i CG+.Přes den nic moc, ale třeba KH měly snad i slabší supercelu. Ale vysočina a jižní Morava je na tom s kroupami hůře.
Jen si mínusujte 😉
CNN Prima News
„Vysočinou a Jižní Moravou se prohnaly bouřky. Zastavily železnici, utrhly střechu“
Možná že kdybyste to místo CG+ a KH napsal slovy, tak byste tolik mínusů neměl.
„Kutná Hora měly supercelu“?
Třeba zkratkou KH myslel Kutné Hory.
Sedím v R 615, už přes hodinu stojíme v Lovosicích, nervozita na palubě Interjetu stoupá, uvidíme co přinesou následující minuty..
Průvodčí otevírá dveře a kuřákům nabízí možnost zapálení venku. Je tu člověk, který má být od 20:00 živě hostem na StandaShow, možná to bude z vlaku online?
Jedeme! Aktuální zpoždění 80 minut.
Opět stojíme, tentokrát v Bohušovicích nad Ohří. Aktuální zpoždění 100 minut. Někteří vystupují.
Byl jsem v EC 175 z Flensburgu.
Taky jsme stáli v Lovosicích.
Odj. byl +53. Zastavovalo se v Bohoušovicich a Roudnici.
Praha příj. 18:38. Asi + 70min.
Navíc v tomto prestižním spoji ČD chyběl jídelní vůz.
Tak tam chyběl, umřel kvůli tomu někdo hlady ? Určitě neumřel … Kdo myslí na „zadní kolečka“, ten si bere sváču a pití s sebou …
U nas co jsme v 21 stoleti cekame jako soucast sluzby min. minibar a restaurak, nebo období sluzbu. – jsem zakaznik ne dobytek…..Vidim, ze Vase teleportace z minuosti je uspesna a jsem ohleduplny k tomu co jste nevidel zacatkem 20 stoleti..
A v zimě deku a teplý čaj….
Jídelák v Berlinerech chybí dost často, bývá jen bufetový vozík:-( Chápu, že ČD si potřebují v Německu udělat ještě větší ostudu, než jinak mají….
Se zpožděním 180 minut konečně vyjíždíme z Bohušovic na Prahu. Bylo nabídnuto 30 Kč jako voucher na nákup v ČD minibaru.
Náš vlak byl ukončen v Kralupech! Byli jsme posláni na 2. nástupiště a po asi 10 minutách jsme přestoupili do EC 177.
Se zpožděním 195 minut konečně přijíždíme na Hlavák.
Kompenzaci nedostanu, jelikož moje jízdenka stála 99 Kč.
Člověk by dostal větší kompenzaci kdyby jel jako náklad než jako cestující, to je přístup…
Mam moravakum na tom po zkušenostech z poslední doby nepřijde nic zvláštního.
A to je v Hrobcích ještě výpravčí…
Až budou všichni na Balabence, prodleva bude ještě delší, než se tam vůbec někdo dostane. Nemluvě o možnosti, že by něco takového mohlo postihnout více stanic. Nemám nic proti dálkovině, ale to že je čím dál víc stanic úplně prázdných považuji za poněkud nerozumné. Snaha ušetřit za každou cenu se vymstí, i když to potom cestujícím suše oznámíme, že to je přeci mimořádná událost, na kterou jsme nemohli být připraveni atd…
(zamykání nákladů SprŽel řeší jen tehdy, když jim překáží)
A zvládne výpravčí pozamykat výhybky? Nevím, ptám se.
Zvládne pokud má dostatek zámků. Ale stanice typu Hrobce, nebo Bohušovice je to otázka na víc jak hodinu jedno zhlaví, pro jednu osobu. Lovosice nebo Roudnice jsou daleko složitější a
Podobně funguje Švýcarsko, Německo, Italsko, Francie, Rakousku – přesněji řečeno téměř celá „západní Evropa“, severské státy nevyjímaje.
Ale tady na to jaksi nejsme připravení jak pracovitostí lidí tak infrastrukturou.
Na CDP výpravčí z této trati minimálně dalších 10let nebudou. A to v podstatě platí pro celé OŘ Unl. Veškeré zapojení do CDP odloženo na neurčito.
Tak to by měly okamžitě nastoupit odklony přes Straškov a Libochovice. Zdůvodnění existence této trati jako odklonové čtu pokaždé, když se řeší smysl její další existence.
No ono by to bylo určitě super, jízdní doba Lovosice – Roudnice přes Libochovice a Straškov by byla tak hodina a půl, a to předstírám, že by ty TŘI úvratě pro například rychlík labe byla maličkost
Hned co bude trať uvedena do stavu, aby po ní mohly i těžké nákladní vlaky. Ta údržba neúdržbou se prostě časem projeví…
Jaký je tam maximální sklon?
A dívám se do fotomapy, že stanice Libochovice má má po rekonstrukci nejdelší staniční koleje cca 400 m dlouhé od námezníku po námezník. Před tím to bylo také 400 m. Ovšem se zablokováním trati do Straškova (a tedy nemožností jízdy tím směrem) dokonce 540 m, což by ale nepomohlo pro řešený případ.
Ve Straškově vypadají výhybky docela nově, i se štěrkem.
Zabýváte se zbytečností – elektrická lok se tam nedostane a motorová není …
Ptám se proto, abych věděl jestli vůbec má smysl, aby motorová lokomotiva byla.
Samozřejmě, ale elektrická lokomotiva si na neelektrifikované trati „nevrzne“, motorové lokomotivy jsou „nejblíže“ v depu ve Vršovicích …
Ano odklon by byl možný, za předpokladu že budete mít traktor. A ten bohužel není a nebude.
Pamatuju si dobu (tak 15 let), kdy se to takhle a zrovna konkrétně při bouřce řešilo odklonem. Tenkrát jsme jeli pro ségru do Straškova z UL autem, aby přijela aspoň o trochu dřív.
Ještě, že to TGV stihlo odjet o víkendu. 😂