Další evropské letiště se dočkalo kolejového napojení s centrem hlavního města, tramvaj je zdarma
Otevření tramvajové linky na letiště v Lucemburku. Foto: LuxTram

Tramvaj zajíždí na lucemburské letiště každých osm minut.
Inspirace pro Prahu.
v Lucembursku je veřejná doprava kromě letecké a kromě 1. třídy ve vlacích zdarma, tak bezplatná přeprava nepřekvapila
V PRG už brzy.
A u nás pořád nic. Přitom už i v takové Podgorici mají vlak na letiště.
https://ibb.co/rGLnZBBf
A ani nemusíme chodit tak daleko, stačí do Ostravy.
Krakov i Katovice dtto
tak kdyby se radní v pardubkách trochu zmáčkli, tak by taky dokázali něco vypotit, ten kilák a jedna nástupištní hrana by takovej porod nebyl.
dobře, konec srandy…
Ostrava už není „u nás“?
Zastávka lokálky kus od letiště v Podgorici je srovnatelná se stanicí Středokluky u LVH. Jako džouk,
ale dobrý.
Žádná lokálka, to je hlavní tah z Beogradu k moři.
A jezdí po ní vůbec něco? Google tvrdí, že z letiště v Podgorici neexistuje spojení veřejnou dopravou jak do Podgorice, tak do Bělehradu. A přestože měla před 8 lety proběhnout rekonstrukce, tak před 5 lety bylo v novinách, že je v dezolátním stavu:
https://www.politika.rs/scc/clanak/121885/Stanje-pruge-Beograd-Bar-alarmantno
Zdá se že nějakých 10 párů osobáků tam jezdí, bývalo to horší. Ale nedokážu si představit, že to někdo využije a po příletu jde čekat do té rezavé budky v křoví na nejbližší vlak.
Jezdí, loni jsem tam byl. Ten odkazovaný článek je 15 let starý.
Sypu si popel na hlavu, měl jsem za to, že je z roku 2020.
Ta tramvaj by mozna byla rychlejsi …
Super!
Tohle je prostě naprosto jinej vesmír.
U nás jen odsouváme termíny. 25 let.
#svobodaven
Zrovna u tramvají to jde v Praze v poslední době docela rychle. Akorát v Praze je ten problém, že tramvaj by dopravu na letiště vůbec nezlepšila, Praha potřebuje rychlejší spojení do centra. A postavit trať na letiště v Praze je o dost složitější, než 3,9 km tramvajové tratě v lese vedle dálnice.
Nebojte, již brzy!
(…dojde k dalšímu posunu termínu)
Já doufám, že k vlakům na letiště nás donutí EU.
Tak já hlavně nerozumím tomu, proč se to takto zbytečně etapuje. Salámová metoda možná ještě u dálnic nějak funguje, ale u modernizace železnice je to naprostá pitomost.
Tak zrovna tady je to myslím zcela jasné, proč se to etapuje. A kdybychom na to přišli dříve, že bude vhodné to etapovat, už teď nejspíš z Veleslavína na letiště a do Kladna vlakem jezdíme.
Dokud se to řešilo jako jeden celek, tak nebylo průchodné v podstatě nic a všechno vázlo na Praze 6. Po tom rozporcování bude aspoň hotovo z Masaryčky do Stromovky (Bubny zároveň řeší i trať do Kralup) a z Kladna do Prahy (doufejme aspoň na Veleslavín k metru). A dokud nebude tunel přes Dejvice, tak už to může z letiště a z Kladna fungovat aspoň na Smíchov, případně po stávající jednokolejce k výstavišti. Není to sice radostná varianta, ale zas lepší aspoň něco než nic. A pohled na hotový úsek možná část protestujích uklidní, že to není zas tak strašně děsivá… Číst vice »