Další evropská aerolinka krachuje. Druhý největší dopravce ve Francii je v nucené správě
Letecký byznys v Evropě může opustit další zavedená značka. Společnost Aigle Azur, která je druhou největší aerolinkou ve Francii po
Letecký byznys v Evropě může opustit další zavedená značka. Společnost Aigle Azur, která je druhou největší aerolinkou ve Francii po Air France, vstoupila do nucené správy. Stalo se tak po žádosti firmy o vyhlášení konkurzu. Aerolinku založenou v roce 1946 prodělávající stovky milionů eur dlouhodobě sužují spory mezi akcionáři.
Podle francouzského listu La Tribune i přes insolvenci aerolinka dál pokračuje v provozu, což ukazují i webové stránky firmy, kde o vstupu do insolvence není aktuálně ani slovo. Francouzským médiím insolvenci firmy potvrdil tamější úřad civilního letectví DGAC.
Ve Francii se zatím mluví nejčastěji o tom, že firmu s 11 letadly a více než tisícovkou zaměstnanců převezmou Air France.
Aigle Azur na několik let ochromily spory mezi akcionáři. Největším akcionářem je se 49 % čínská skupina HNA, které patří například Hainan Airlines. Silným akcionářem je ve skupině také David Neeleman, americký letecký podnikatel, který založil například aerolinky JetBlue. Spory vyvrcholily minulý týden, když došlo k odvolání šéfa firmy Frantze Yvelina. Akcionáři ho vinili ze strategických pochybení.
Aigle Azur se zaměřily v posledních letech hlavně na spojení Francie s Alžírskem, tvoří polovinu jejich byznysu. Firma loni dosáhla tržeb 300 milionů eur, přepravila 1,9 milionu cestujících. Firma v létě oznámila plán prodat veškeré trasy z Portugalska společnosti Vueling, aby pokryla část svých ztrát.
Nucená správa má ochránit zejména 1150 zaměstnanců firmy. Podle La Tribune má společnost hotovost do poloviny října. Kromě Air France zůstává ve hře i nadále Vueling, který by získal převzetím firmy velkou část slotů na letišti Orly v Paříži, kde má firma hlavní základnu. To by znamenalo velkou konkurenci hlavně pro Transavii, dceru Air France. Na Orly aktuálně není žádná volná kapacita dalších letů.