Další dopravce končí s provozem Fokkerů. Virgin Australia kupuje E190-E2
Embraer E190-E2 v barvách Virgin Australia. Foto: Embraer
Dopravce provozuje na západě Austrálie přes 30 let stará letadla.
Dopravce provozuje na západě Austrálie přes 30 let stará letadla.
Sup s nimi na Slovensko… at maji nahradni dily…
Kdovi, jestli to nebude naopak, naprosta vetsina F70/100 (hlavne od KLM a Austrianu), pokud byla jeste letuschopna, zamirila z Evropy i odjinud prave do Australie. Zejmena Alliance skupovala doslova vsechno, co bylo k mani. Pro lety na malo vybavena vnitrozemska letiste, casto s mizernymi drahami, je diky sve jednoduchosti a robustnosti F70/100 znacka ideal. Vsak jim ne nadarmo prezdivaji „bush-jet“…
Vyssi spotreba paliva neni rozhodujici (tezari plati dobre, muzou si to dovolit), a pokud mate k dispozici dost nahradnich motoru RR Tay (jejichz opravy jsou kvuli atypicnosti jinak docela draha sranda), tak muzete ta letadla jeste par let uspesne provozovat.
Realne provozuje Virgin Australia uz jen tri Fokkery, dalsi tri uvadi jako Stored, zbytek uz je veden jako Scrapped.
Co se tyce dalsich provozovatelu Fokkeru: zdaleka nejvetsim svetovym provozovatelem jsou australske Alliance Airlines (37 ks), ktera je piuziva predevsim pro charterovou dopravu personalu dulnich spolecnosti.
Nasleduje Network Aviation Australia (=QuantasLink) se 16 stroji, 8 ks provozuji Air Niugini (Papua-N.Guinea), v Australii jeste ma dva kusy Skippers Aviation, no a par dalsich leta v Iranu, Keni, Kazachstanu, Sudanu, Surinamu a na Slovensku. Celkem je aktualne celosvetove uvadeno letuschopnych 97 ks.
Tak tak https://www.planespotters.net/airline/Virgin-Australia-Regional