Letecké společnosti Letectví

Další dopravce končí s A380. Hi Fly jediný stroj vyřadí do konce roku

A380 společnosti Hi Fly. Foto: Hi Fly
A380 společnosti Hi Fly. Foto: Hi Fly
Podle portugalského dopravce doba velkým letadlům nepřeje.

Portugalská společnost Hi Fly vyřadí do konce roku svůj jediný Airbus A380 ve flotile. S jeho provozem končí po necelých třech letech. Dopravce byl zatím prvním a jediným, kdo do flotily zařadil použité největší osobní letadlo světa.

Konec A380 ve flotile oznámil Hi Fly v tiskové zprávě. „Rozhodnutí neprodloužit leasing tohoto letadla je důsledkem současné situace na trhu, která dramaticky omezila poptávku po cestování největšími letadly,“ uvedla firma v prohlášení.

Hi Fly začal s A380 létat v roce 2017, letadlo registrace 9H-MIP původně létalo v barvách Singapore Airlines, které se ho po uplynutí doby leasingu zbavily. Hi Fly je charterový dopravce, kterého si najímají aerolinky například jako náhradní stroj. V minulosti se často objevoval na trasách Norwegian Air Shuttle jako náhrada za často odstavené dreamlinery.

Portugalská společnost je jedním z patnácti dopravců, kteří s A380 létají nebo létali. Řada dopravců ale tato letadla buď na několik let odstavila, nebo zcela vyřadila. Definitivní konec nastal například u Air France.

Hi Fly má letadlo v netradičním nátěru, který vyzývá k ochraně korálových útesů. Firma tento motiv použije na jedno ze svých letadel A330.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Ono to vypada,ze to letadlo vlastnili a ukoncili jeho provoz, ale ve skutecnosti jen ukoncili leading. To je ale obrovsky rozdil. Pujci si jine letadlo proste.

Jana

Ano, mate naprostou pravdu

Y.K.

Zase tak velký rozdíl to není (z hlediska osudu letounu), protože zatím toto byl jediný případ, kdy se podařilo najít nového provozovatele pro jednu vyřazenou A380. Takže je zralá na rozřezání.

Z hledisky aerolinky na tom nic není, pronajmou si jiný letoun.

jirka

ještě se budou hodit, uvidíte

Já, kdo jiný

Anebo taky ne.

kulhán

Doufejme že ne.

xcon

Milujem tieto reci ze nie. A380 som letel mnohokrat v biz aj eco…v „normalnej“ dobe mali LF tak 90%+ a co sa tyka economy tak to boli najpoholdnejsie lietadla na oblohe. Ale hold, teraz je v kurze A380 kritizovat, tak A380 su proste zle a treba ich poslat na prepadlisko dejin. Ano, bohuzial v tejto dobe su nepotrebne, ale nebyt covid-u, tie lietadla su stale vytazene a ludia by ich na svojich cestach vyhladavali. Ale ano, „po vojne je kazdy general“…

Y.K.

Ve skutečnosti je pohled cestujících naprosto neurčující. Důležité je, jestli jej budou aerolinky schopné uplatit a spíše to vypadá, že ne. Problém je, že cestující za to vyhlášené pohodlí nejsou ochotni platit extra vyšší tarify, aby se pokryly vyšší náklady letounu a aerolinky se musí chovat ekonomicky.

kulhán

Já jsem ho kritizoval od začátku, za mě nejošklivější letadlo, co peněz stála úprava letist…
Jumbo je králem nebes přes 50 let. Tečka a nebo bodka.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast