Další dopravce končí s A380. China Southern s ním dnes letí naposledy

Airbus A380 v barvách China Southern Airlines. Foto: AirbusAirbus A380 v barvách China Southern Airlines. Foto: Airbus

Po přistání letu z Los Angeles už dopravce nepočítá s využíváním největších osobních letadel na světě.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Letěl jsem letos čtyřikrát tímto typem letadla a se společností EMIRATES ,na různých linkách. A vždy takřka plně obsazené. Když jich má EMIRATES 121 ks a dokáže je smysluplně využívat, nevidím problém v letadle, ale v jeho uživatelích. Na dlouhých trasách, bezkonkurenční letadlo.I v ekonomické třídě pohodlí a výborný servis.

Roman Soudný

Emirates totiž pořád jede model superhubu, přes který vždy přestupujete. Ostatní aerolinky přešli na síť menších hubů, vyšší frekvence a větší vzájemné spolupráce.

Air Traveller

Pohodlí a servis se neodvíjí od toho, jaké je to letadlo, ale od toho, co si tam společnost objedná. ja bych třeba nesouhlasil, za za vrchol pohodlí bych se neváhal označit 767-300 (a související). no… a čí je to problém .. ono to je samozřejmě problém letadla a výrobce. airbus vsadil na model hubu, čili kdy doprava na velké vzdálenosti se provozuje skrz huby , nicméně realita se mezitím posunula a dnes se dálkovky létají menšími (a úspornějšími) letadly z menších letišt na menší letiste. a kdyz jich má emirates plnou flotilu, tak jim už nic jiného nezbývá, než s… Číst vice »

Zdeněk

767-300 je spíše vrchol nepohodlí i v premium ekonomy, alespoň u Condoru. Zlatý 747-400 dříve u AF v Y.. m

Air Traveller

ach jo.. nelze prece srovnavat s charterovkou – v jejím provedeni by byla krajne nepohodlna i 388. takze to konstatovani, je ve vsi ucte, zcela mimo.

Zdeněk

Tak aspoň že jste mě poucil:-)

Původní Aleš

Ta 767 má mj.obrovskou výhodu v tom, že pokud necestujete sám (1 osoba), tak vždy sedíte jen s lidmi ze svojí skupiny/rodiny, s nikým cizím. Dá se udělat jakákoliv kombinace sezení. To jiný stroj, schopný letět dalkovku, v současné konfiguraci sedaček v economy nedokáže.

Peeetr

Kdyby EU nedávala dotace na osobní letadla, ale na vibrátory, tak by ten ekonomický nesmysl vznikl stejně, jen se oficiálně jmenoval největší dildo na světě.

Karel

Proč nesmysl. Je to jedno z nejhezčích letadel na světě. A jak ses ním. Krásně letí. 👍👍👍

Apex

No, tak hezké úplně není, ale uznávám, že vkus je individuální záležitost. Ale že se v něm krásně letí, to je fakt… To ticho je neuvěřitelné, jak na spodní, tak ještě vice na horní palubě…

VTT

Jenže aerolinky neprovozují letadla kvůli kráse, ale aby jim vydělávala.
Pro mnoho společností to ekonomický nesmysl byl. Bohužel i pro některé z těch, které si ho objednaly.

Zdeněk

Jenže v době, kdy aerolinky tento stroj objednávaly, panovaly úplně jiné poměry, než dnes. Dobu covidovou s restrikcemi omezujícími takřka všechny oblasti života, cestování nevyjímaje, a dnešní doslova šílené ceny paliv si tehdy nikdo nedovedl představit ani v nejhorším snu.

Roman Soudný

Za koncem A380 nestojí covid, ale změna obchodního modelu aerolinek která začala už několik let před pandemií. A taky vysoká spotřeba a mizerná nákladní kapacita.

Y.K.

To je pravda, ale Covid do pozvolné transformace zaťal sekeru, která způsobila okamžitou změnu kurzu. Třeba zrovna Čína má ještě stále politiku nulové tolerance covidu, tak to se tam složitě provozuje kapacitní dálková doprava a turismus.

Luk

Letadlo A380 bylo dost drahé mj. proto, že se z „politických důvodů“ vyráběly různé části daleko od sebe, v různých zemích, a pak se obtížně a draze převážely na finálním montáž do Francie.

Hlavní problém je ale vysoká kapacita. Prosadily se spíš letecké linky s častějšími spoji a tedy s menšími letadly, často i z/na menší letiště, než vysokokapacitní přeprava mezi velkými huby. Proto výroba A380 poměrně brzy skončila. Definitivní ránu tomu zasadil covid.

Y.K.

To není jen z politických důvodů a na cenu to fakt nemá zásadní vliv. Ono je trochu problém zásobovat megafabriku pracovními silami a vůbec něco tak rozlehlého někde postavit a zásobovat. Takhle je to mnohem přijatelněji rozložené a ač ty přepravy něco stojí, v ceně letadla to je nic a eliminují zase jiné logistické problémy. A to že si různé země kousnou do koláče Evropského projektu, který je následníkem mnoha zaniklých národních firem je určitě bonus. Boeing také vyrábí po všech čertech, 787 dokonce po celém světě. Při komplexitě těch strojů a množství výroby je to v podstatě nutnost, určitě… Číst vice »