Další dílek do skládačky D6. Začalo povolovací řízení k sedmi kilometrům na Karlovarsku
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého dálničního spojení mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 kilometrů.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se rok a pět měsíců po podání žádosti dočkalo zahájení povolovacího řízení k úseku dálnice D6 Knínice – Žalmanov na Karlovarsku. Řízení o vydání společného povolení aktuálně začalo u Dopravního a energetického stavebního úřadu (DESÚ).
ŘSD podalo žádost o společné povolení loni v únoru na ministerstvo dopravy. Chybělo ovšem několik stanovisek, mimo jiné Správy železnic nebo města Bochov. Následně si agendu převzal nově vzniklý DESÚ. Současně se ŘSD snaží získat potřebné pozemky, vykoupeno má zhruba 64 procent parcel.
„Zahájení výběrového řízení na zhotovitele plánujeme začátkem letošního čtvrtého čtvrtletí a zahájení realizace začátkem druhého čtvrtletí příštího roku,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Dle informačního letáku ke stavbě by mělo být hotovo v roce 2027.
Zhruba sedmikilometrová stavba vznikne v nové stopě mimo trasu stávající silnice I/6. Ta se změní po dokončení dálnice v silnici II. třídy II/606. Součástí stavby bude jedna mimoúrovňová křižovatka u Bochova.
Stavba by měla probíhat zhruba ve stejném období jako sousední osmikilometrový úsek Bošov – Knínice, na který ŘSD před několika dny vypsalo tendr. Předpokládaná hodnota zakázky je 3,36 miliardy korun bez DPH. Stavební řízení u DESÚ stále běží. Půjde o první úsek D6 na území Karlovarského kraje východně od krajského města. Pokud se nepodaří oba úseky dokončit zároveň, počítá ŘSD s provizorními sjezdy.
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého dálničního spojení mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 kilometrů dálnice. Před nedávnem začalo ŘSD stavět 12 nových kilometrů v úseku Petrohrad – Lubenec. Práce vyjdou na 3,47 miliardy. Celá D6 mezi Prahou a Karlovými Vary by měla být hotová v roce 2028.