regio-vlak

Další diesely pod troleje. Karlovarský kraj objednal u Českých drah dva RegioFoxy

Jednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhy

RegioSharky přesunou České dráhy na jiné tratě v kraji.

134 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyšek

A ve Zlínském kraji už 5 let pod trolejemi jezdí Arriva a když to Čunek objednal, nikdo nic neřešil. Navíc Regiofox není někde z počátku 21.století a při rozjezdu nekouří jak motorák Arrivy s neseřízenými neekologickými motory.

Prezident Planety

Vždyť ty RegioSharky mají tak malou akceleraci, že se jako dieselové jednotky nemohou rovnat akceleraci panterů ( posílat RegioSharky na tratě bez troleje ok, ale pod trolejemi na hlavní páteřní trať je přešlap ). Dále jsem jako cestující zažil, že se RegioSharky přehřívají ( slyšel jsem komunikaci mezi strojvedoucím a průvodčím, když v létě se mu odpojil jeden motor z důvodu vysoké teploty motoru a dál jsme jeli sníženým výkonem na jeden motor a samozřejmě se zpožděním ). S akcelerací souvisí i jízdní doby. A druhá stránka je ekonomika provozu. Údržba dieselových vlaků musí být nákladnější ( doplňovaní různých provozních… Číst vice »

Petr

Když to chce kraj 🤷

Pavel Skládaný

Proč ne, když může Trump milovat uhlí, proč by Karlovy Vary nemohly milovat petrolej. Leč vážně, reálné emise takovýchto lehkých dvouvozových jednotek jsou při dnešních moderních motorech nízké.

HHonza

Diesly pod dráty by samy o sobě nebyly až takový problém. Jak tady již zaznělo, děje se to i v jiných krajích. Akorát, že téměř výhradně v případech okrajových úseků na hranicách krajů se slabou frekvencí cestujících (např. Tábor – Benešov). Tady je to páteřní trať spojující tři největší města v kraji, což je trochu s podivem. Ale stejně se jedná jen o špičku ledovce mnohem hlubšího problému, a sice že Karlovarský kraj dlouhodobě není schopen vytvořit funkční systém VHD. Ani na dráze, ani v autobusech. Vždy je to o tom samém, socialistické služby za kapitalistické ceny. A kraj si… Číst vice »

Jaaa

Takový střet zájmů musí každý soud shodit.

Tomáš Záruba

V tuhle chvíli vidím jako hlavní, ze zas dvě reginy nebo dokonce 810 mohou jít směr pryč. V segmentu M je porad ještě celkem prostor pro další vozidla. Ze je nasazení možná podivné se třeba vyřeší někdy časem dalším EM. A tyhle pak přejdou někam, kde zas něco nahradí…

smasska

V dnešní době je provoz elektrických jednotek levnější významně než provoz moderních dieselových, na pořizovací ceně se rozdíl už také docela zmenšil. Za životnost vozidla ro s přehledem vyhraje elektrika.

Jaaa

Jo, ale dotace EU na provoz nejdou.

JanošNyul

To si snad dělají srandu,očekával jsem,že na ramenech budou postupně 844 vynahrazeny 650.2

Kubrt

Jasně, člověk aby nové elektrické vlaky na krajských výkonech v ČR lupou hledal, jak jsou nedostupné.

Jan Schmidt

Naprostá nekoncepčnost ČD ve vozovém parku. (Vedle Škodofilie)

Kubrt

Zákazník to tak chce, zákazník si to zaplatí. ČD mají flotilu foxů v Plzni, tyhle dva se k nim údržbově připojí, na straně ČD nevidím problém.

Středohor

V minulosti byly nakrátko zavedeny tkzv. ekopoplatky za použití dopravní cesty. Tedy že cenu za ujety km ovlivňovalo právě i to jestli pod dráty jede diesel. Jak to s nimi dopadlo? Byly zrušeny úplně, nebo jsou zanedbatelné?

Hoermalmeister

Já nevím jako, ale vždyť je to úplná blbost, ne? Elektrický vlak těchto rozměrů přece taky existuje, nemusíme se koukat jenom na portfolio Škodovky. Provozní náklady by byly nižší a na EMU by dostali 40% dotaci státu, takže pořizovací náklady by mohly být velmi srovnatelné. Nejde ani tak o ten diesel samotný, ale spíš o jízdní vlastnosti, prakticky jakékoliv EMU mají budoucnost, tohle teda nevím

Libor

Budu se možná opakovat, ale tento kraj zrušit. Plzeň by měla stačit.

HHonza

Veřejné dopravě by to určitě prospělo. Ale jinak si nemyslím, že by se něco zásadního změnilo. Lidé v kraji si často představují, že by se tím dostali na plzeňské platy, že by se vyřešil nedostatek doktorů apod. Ale to je zcela naivní představa. Ať bude krajské město kdekoliv, Vary nebo Sokolov prostě nikdy nebudou příliš dobrá adresa, bude to odtamtud všude daleko a nikdo se tam moc nepohrne. Sloučením KV kraje s Plzeňským by sice vzrostla šance, že to nepovedou úplní debilové, na druhou stranu je většině Plzeňáků celý KV kraj úplně u zadele. A podle jejich reakcí na nedávný… Číst vice »

F. K.

Změnilo by se toho více – nejen ve veřejné dopravě a to na základě stejných principů. (svět není jen doprava)

HHonza

Tak to opravdu nevím. Je pravda, že spousta problémů KV kraje je způsobena tím, že ho vedou naprosto nekompetentní politici a místní korupční klika. Když by to místo toho řídil někdo z Plzně, roste šance, že to bude alespoň někdo chytrý. I když i v Plzni mají občas různé „experty“, např. zelinář – hrošík Chovanec nebo politruk Šlajs. Na druhou stranu je to ovšem riziko, že politická reprezentace bude okresy KV, SO a CH přehlížet, protože je to pro ně daleko, nikdo z nich tam nebydlí, ani tam nejezdí na chalupu. Na ty nejpalčivější problémy KV kraje ovšem absolutně nemá… Číst vice »

Francimorka

Změnila by se především struktura obyvatel. A to je důvod proč o to v Plzni nestojí. Jedná věc je přehlasovat Tachovsko a Domažlicko. A druhá když by se k nim přidalo ještě Chebsko, Sokolovsko a Karlovarsko. Karlovarský kraj má 300tis. a Plzeňský 600 tis. Takže poměry sil by se výrazně změnily.

xyz

A ani v součtu by to nestačilo, aby šlo o NUTS2, který musí mít nad 1 mil. obyvatel.

Stejně tak „původní Jihočeský“ kraj by měl (ještě víc) pod limit.

Takže do NUTS2 by se pak muselo spojit vše „od Slavonic po Boží Dar“.

HHonza

On ten Plzeňský kraj taky není nic světoborného. Dobře to funguje akorát v aglomeraci krajského města, když vyjedete trochu mimo ni, ocitnete se ve stejně vybydlených Sudetech, jako jsou na Karlovarsku nebo Ústecku.

xyz

Jako jsou v Karlovarském nebo Ústeckém KRAJI.

Ta zkratkovitost na „Karlovarsko/Ústecko“ (obdobně tak „Plzeňsko“ u Plzeňského kraje atd.) je neuvěřitelně zavádějící – zní to, jako by šlo jen o blízké okolí toho kterého města, přičemž např. takové Podbořansko je od Ústí už hodně daleko.

P. S. Ty rozdíly jsou snad v každém kraji – stejně tak i ve Středočeském kraji je rozdíl, zda jde o blízké okolí Prahy, nebo např. o Voticko/Mšensko/Křivoklátsko/okolí Rožmitálu p. Tř. at.

HHonza

Dobrá, nemusíte mě hned brát za slovo, jen jsem nechtěl dokolečka opakovat slovo „kraj“. 😉
Zrovna v Plzeňském kraji jsou ty rozdíly dost extrémní. V jiných krajích (Jihočeský, Pardubický) mi připadá, že je to takové vyrovnanější. V Ústeckém a Karlovarském vlastně taky, protože ty jsou v řiti plošně. 😀

libor

i jihočeský kraj má periferie 😉

HHonza

To ano, ale přesto mi připadá, že okresní města Tábor nebo Písek se od Budějovic tolik neliší.

libor

to jo, to třeba v plzeňském kraji je Tachov a Domažlice totální periferie..

xyz

A Prachatice vs. Tábor? 🙂

HHonza

Co se týká ostatních jihočeských okresních měst, tak Prachatice prakticky neznám, Český Krumlov je typický turistický Disneyland, Strakonice a Jindřichův Hradec na mě působily mnohem zapadlejším dojmem než zmíněná dvě města. Jindřichův Hradec mě nepřekvapil, ale rozdíl mezi Strakonicemi a Pískem si nedokážu moc vysvětlit vzhledem k tomu, že je to v podstatě hned vedle.

Michal M

Prachatice jsou docela OK, ne?

xyz

Určitě to není plošné, viz samotné KV nebo viz ML.

V Ústeckém kraji pak zejména Podřipsko (= širší okolí Prahy) vs. velmi odlehlé např. Vejprtsko.

P. S. Když se jedná o ten který kraj, tak slovo „kraj“ v příslušném kontextu používám vždy – a to i u těch, které se nejmenují dle města. Protože např. jižní Morava = nejen Jihomoravský kraj.

HHonza

Pokud máte na mysli lázeňské části KV a ML, tak to je akorát navoněná bída celého kraje, a i tam je vidět, že svá nejlepší léta už to má dávno za sebou. Jinak ve Varech platí, že drtivá většina lidí žije na dělnických periferiích města, které se od ostatních měst v kraji příliš neliší.

Apollo 17

No v Praze také drtivá většina lidí žije na perifériích(jižní město,Letňany.. )a né na Malé Straně.

HHonza

Spíš jde o to, že kdo zná z Varů jen lázeňské centrum, ten je vnímá jako symbol luxusu. Až návštěva Staré Role, Rybář nebo Doubí vás vrátí zpátky do reality. Karlovy Vary jsou standardním městem, které se nijak zásadně nevymykají ostatním podobně velkým městům v Podkrušnohoří. Není tam sice tolik vyloženě sociálně vyloučených lokalit jako třeba v Mostě, ale i tak je to město dost chudé, pořádná práce tam není, mladí koukají, jak by odtud co nejrychleji zmizli, zůstávají tam potom hlavně senioři, takže volby vyhrává ANO a nostalgicky se vzpomíná na časy dávno minulé.

Ústečan

Tak pod Ústí 🙂

HHonza

To je taky řešení. Spolu si určitě budeme dobře rozumět, řadu věcí máme podobně (netáhla, mafiány atd.). Koneckonců v ROP Severozápad jsme už jednou spolupracovali a jak nám to šlo! A tu soutěž o úplně nejhorší kraj už budeme vyhrávat jako Gott slavíky. 😀

xyz

Však Karlovarský a Ústecký kraj právě tvoří NUTS2 „Severozápad“, proto tam ta spolupráce byla.

Jinak zejména Cheb(sko) vůči Ústí nespáduje vůbec. A i u ostatních oblastí KV-kraje by to bylo velmi sporné (přičemž svého času jezdily ty Sharky z KV-kraje až do Mostu, tzn. i v příslušném úseku Ústeckého kraje, ve kterém ostatně do roku 2022 byla „propalována nafta pod dráty“ dlouhodobě na několika tratích – t-073, t-123, t-131.

HHonza

Nafta pod dráty se tam propaluje pořád, akorát už ty vlaky nejezdí do Mostu, ale končí už v Klášterci, Prunéřově nebo Chomutově. Pokaždé jinde proto, že se kraje nemůžou dohodnout na jednotném provozním konceptu, Ústecký chce mít všechno v taktu a pro Karlovarský je naopak takt sprosté slovo, takže vlaky objednávané KV krajem navazují jednou na Os v Prunéřově, podruhé na Sp v Klášterci, potřetí jedou do prázdna. Docela by mě zajímalo, jak bude větev Chomutov – Vary vypadat za 2 roky. Pokud se nepletu, tak by linku U2 měl tou dobou převzít RegioJet, který sem plánuje nasadit své Regiopantery.… Číst vice »

VCHHA

Na lince U2 minimálně do roku 2029 zůstávají ČD. Jen si Ústecký kraj myslí, že KV kraji nadiktuje, co a kdo má jezdit po jeho území. Ve výběrku tuto linku uváděl s prázdným jízdním řádem, abychom se po dotazu dopravců dozvěděli, že je v plánu od roku 2029 linka U51 – Ústí – KV, což mi přijde vzhledem k tomu, že za tu dobu 2x vymění zastupitelstvo krajů, ve smlouvě Ústecký kraj tyto vozidla „navíc“ nemá uvedeny, jako docela troufalé.

HHonza

Škoda, já už jsem se tak těšil na tramvaje a v skrytu duše jsem i doufal v rozšíření platnosti DÚK až do Varů. 😀

VCHHA

Jestli po tom toužíte, už nyní se tak dá jezdit autobusem. Dokonce tuším, že nějaké typy jízdenek jsou už uznávané i ve vlaku.

Nikola

K prodloužení linky U51 až do KV není potřeba soupravy navíc. Souprava by jen nestála skoro 2 hodiny v Klášterci.
Stačí aby KV kraj přihodil peníze a U51 může být prodloužena klidně zítra.

HHonza

Možná by nebyly potřeba ani ty peníze navíc. Mezi Kláštercem a KV by to mohlo jet zastávkově (Kotvina, Boč, Hájek a Dalovice samozřejmě na znamení), takže by se tím dala nahradit větší část osobáků. V podstatě by byl vytvořen provozní koncept podobný Sp KV – Plzeň, tj. ve slabším úseku by to jelo zastávkově, v silnějším zrychleně. Vesnice u vody by tím nepřišly o současné vlaky, navíc by získaly přímé spojení s Ústím a mezi KV a Ústím by byl stávající 2h takt rychlíků doplněn na hodinový proklad R a Sp s rozdílem jízdní doby cca 10 minut.

Francimorka

Myslím že spojení s Ústeckým krajem by bylo vhodnější, mají společné problémy a historii. Je by pak chtělo udělat krajským městem Chomutov nebo Most aby bylo město uprostřed.

xyz

Ty společné problémy jsou řešeny i na státní úrovni v tom, že pro kraje Karlovarský, Ústecký a Moravskoslezský jsou vyhrazeny samostatné či upravené dotační tituly atd.

A slučování těch tří krajů kvůli tomu není nutné.

Jinak, není důležitá historie, ale současnost.

Přičemž kraj „Od Mariánských Lázní po Varnsdorf“ by byl neskutečně nesourodým slepencem.

Francimorka

V čem by byli nesourodý? Jediný nesourodý by bylo maximálně Lounsko a Litomericko, které mají mnohem větší vazby k Praze. Jinak tam žádná nesourodost není.
Od Děčína po Kraslice stejné hory , od Chebu po Litoměřice stejná řeka. Naprosto stejná historie, stejný průmysl. Vlastně by ta sourodost byla mnohem vyšší než Jihomoravském kraji( Znojemsko/Blanensko) , Moravskoslezsky ( Beskydy/ Bruntalsko), Jihočeský ( Táborsko/ Pošumaví), Zlínský ( Haná/Slovácko/ Valašsko), Středočeský (Polabí/ Podbrdsko/Kladensko), Plzeňský (Plzeňsko/Český Les), Vysočina(Pelhrimovsko/Žďársko)Olomoucký (Haná/Jesenicko)

Francimorka

Ale souhlasím s vámi že takový Varnsdorf by tak jako tak měl patřit spíše k Liberci.

xyz

Nesourodý v geografickém vymezení.
On už i Ústecký kraj je hodně protáhlý.
Tohle by bylo ještě o dost víc protáhlé vč. excentricky umístěného krajského města.

„Stejný průmysl“ – možná je stejný na Sokolovsku vs. Mostecku, ale na na Chebsku vs. Děčínsku.

P. S. V čem se tolik liší Pelhřimovsko od Žďárska?

Francimorka

Sourorodost opravdu nespočívá geografii podívejte se na Slovensko, ale olomoucký kraj, ale především v kultuře.
Jak sem psal výše Děčínsko bych viděl spíše u Liberce. A krajské město by bylo vhodnější Chomutov nebo Most. Ono Ústí stejně není silný cíl a to ani dnes a historicky už vůbec ne.
Pelhřimov vždycky spadoval do cech ať už do Budějovic nebo Prahy a Ždarsko vždy do Brna. Ano kopečky tam mají stejné ale to je všechno. Dělat kraje podle geografii nesmysl.

xyz

Pak by nastala úplně stejná otázka, v čem je sourodé Žďársko s Hodonínskem.

A připomínám nesourodé střední Čechy ve srovnání oblastí u Prahy vs. u hranic se sousedními kraji.

Chomutov/Most tuplem nejsou „silné cíle“ (to už víc ty KV).

Hasak

To samé jako zlínský…taky zbytečný.

Stráťa

Co chcete s tím Zlínským krajem dělat? Darovat ho Slovákům? Protože sousední Jihomoravský a Moravskoslezský jsou už velikostí výrazně nadprůměrné takže je určitě nechceme zvětšovat a Olomoucký kraj táhnoucí se od Javorníku k Uherskému ostrohu by byl taky poměrně zvláštní.

PS: Proč chce furt někdo spojovat velké kraje na Moravě a minikraje v Čechách nikomu moc nevadí?

Twix

Minikraje vadí úplně stejně v Čechách jako na Moravě, hodně lidem je trnem v oku ten kraj na pomezí Čech a Moravy… ale to spojování je poměrně obtížné ve všech případech.

Hasak

Zlínský rozdělit pod Moravskoslezský a Jihomoravský.. ten kraj je v otřesném stavu nic se nedělá a doprava jak za krále klacka.

xyz

Zato v Moravskoslezském je to lepší? 🙂

P. S. Zrovna krajská hranice mezi Zlínskem a Vsetínskem byla (+ opět by byla) dost nepřirozená.

Stráťa

A vytvoříme na moravě dva největší kraje v ČR s více než 1 500 000 obyvateli zatímco v čechách zůstanou kraje po půl milionu a někdy ani to ne.

Středohor

Původní nástřel byl, že ten Karlovarský kraj je zbytečný, tak co tady plácáte že minikraje v Čechách nikomu moc nevadí???? PS kdyby jsme se v tom měli šťourat více do podrobna tak je diskutabilní i ten Liberecký a Pardubický, nebo Vysočina…

xyz

Bez Kraje Vysočina byly nelogičnosti jako např. už od Štoků (12 km severně od Jihlavy) krajským městem Hradec Králové.

Nebo pro Humpolec krajské město České Budějovice (a kousek od Humpolce tedy na t-237 hranice působností „z Českých Budějovic“ vs. „z Hradce Králové“, přitom velmi daleko od obou krajských měst).

Středohor

je to samozřejmě otázka celospolečenské diskuze. Tím neříkám že se má za každou cenu vrátit stav před rok 1990 ( Severočeský kraj zahrnující Ústí, Libererc, Východočeský zahrnující Pardubice, Trutnov, Hradec, nebo Západočeský zahrnující Plzeň, Karlovy Vary atd…) Jen jsem reagovall na to když někdo plácne že by každý rušil mikrokraje na Moravě a v Čechách nikomu nevadí, když základem diskuze je kraj v Čechách. Byť na takovéto trolly, hatery aj. je lepší nereagovat.

xyz

Nicméně pokud by KV-kraj byl spojen s Plzeňským krajem, pak by NUTS2 „Jihozápad“ nově pojaly i KV-kraj (protože žádná NUTS2 nemá „půl toho kterého kraje“, vždy je do ní zapojen ten celý jeden kraj nebo více krajů), zato „Severozápad“ by už nestačil pro samotný Ústecký kraj, který má méně než 1 mil. obyv.

Já celkově považuji za zvláštní, když na základě jednoho konkrétního rozhodnutí jednoho konkrétního kraje někdo napíše, že by ten kraj zrušil. Přičemž nikde není psáno, že by z jiného krajského města bylo v té příslušné věci rozhodnuto jinak.

xyz

Ten Plzeňský kraj, který propaluje naftu pod trolejí v úseku Plzeň – Pňovany, kdy namísto (už před 10 lety zrušených) Os vlaků Plzeň – Stříbro (- Planá) došlo k jejich odklonění do Bezdružic? 🙂

libor

jako ano, není to ideál, ale zase jezdí přímý vlak z – do. Ale toto je něco jiného, celá cesta pod dráty a na diesel a ne krátká

Jaaa

Máte nějaký osobní problém?

Aaabbb

Já bych na jednu stranu nebyl tak kritický, jsou to dvě nová vozidla do veřejné dopravy v kraji, kde stále i na slušně vytížených tratích (jako je třeba ten Nejdek) jezdí z části Regionovy. Na druhou stranu, samozřejmě na Merklín to smysl nemá, tam by byla logická spíš nějaká RS1, byť by to byl v kraji atyp. I když třeba spolu s jedním dalším stejným vozidlem na Loket a jedním záložním (a v létě na Kounice) by to zas tak nelogické nebylo. Posílat to na hlavní elektrizovanou trať se mi také nelíbí, ale dělají to i jiné kraje bez kritiky… Číst vice »

Libor

Dělají to možná i jiné kraje, ale je to zoufalé. Hlavně to není propojeni Horní a Dolní, ale několika celkem velkých měst. Tam by se panter uživil…

Nádražák

To že jezdí diesely pod dráty i v jiných krajích je sice pravda, ale nikde nekupují pod dráhy přímo nová dieselová vozidla a ještě k tomu ne na páteřní krajskou linku, kde by se dvouvozový Panter uživil naprosto v pohodě.

libor

a ještě je třeba dodat, že ta trasa není zas až tak krátká..

Náhodný

Ze své zkušenosti vím, že do Merklína vlakem moc lidí nejezdí. Možná je to jízdním řádem. Když se do něj podíváme, zjistíme, že vlak tam jede třeba dopoledne a pak až po 15. hodině. Nebude tam řada 844 zbytečně velká? Místní tam ovšem budou moci cestovat 1. třídou.

HHonza

To je dáno tím, že po všech proběhlých redukcích tam zůstaly akorát spoje v časech jiných od souběžné autobusové linky 420310 Karlovy Vary – Abertamy. Na současnou frekvenci bohatě stačí řada 810, potenciál růstu počtu cestujících je takřka nulový. Již před 20 lety se u této trati vážně uvažovalo o zastavení provozu a od té doby cestujících rozhodně nepřibylo. Nasazení řady 844 je exemplární plýtvání veřejnými prostředky. Cestování 1. třídou na lokálce typu tratě 141 snad ani nemůže nikoho napadnout. Napadá mě, že jestli chtějí na KV kraji opravdu prolomit hranice stěží představitelného, mohli by obnovit trať do Bochova a… Číst vice »

Jaaa

Navrhuju obnovit doupovskou trať. 😉

HHonza

Super nápad! 😀 Zkusíme to napsat paní Mračkové Vildumetzové, ať to probere se svým stranickým kolegou Brabcem ze sousedního kraje a společně o tom pak přesvědčí ministryni Černochovou, protože se obávám, že bez svolení Ministerstva obrany to asi nepůjde. Akorát tady se obávám, že nejspíš padne kosa na kámen. Vzhledem k odlišnému stranickému dresu pro sebe asi nebudou mít úplně pochopení. I když možná by mohl pomoci manžel paní hejtmanky Jan Mraček (ODS) nebo by možná stačilo poukázat na její vlastní dřívější členství v ODS. 😉
Bude se s tratí obnovovat i město?

HHonza

Chtělo by to asi nějakou malou defenestraci na KÚ ve Dvorech. Ta banda, co tam je teď, se očividně chystá kraj nadobro zničit. Na elektrifikované trati se budou prohánět diesly a na trati do Merklína bude místo 810 vozit vzduch několikrát těžší Shark. V roce 2024 pořád ani slovo o nějaké tarifní integraci, návaznostech, nic. Tady přece všechno funguje, jak má. Nic není potřeba nic měnit, jen pár dalších trafik pro vysloužilé politické dutohlavy by to chtělo. To víte, za ta léta v politice už si zvykli na určitý standard a zpátky na recepci do hotelu nebo učit tělocvik už… Číst vice »

J.K.

Aspoň něco vykompenzuje ty BEMU v jiných krajích…:)

Koro

Proč neřeší i jiná média tohoto kariérniho neodborníka? 🙁

Miroslav

Jako treba nemajiteluv platek Idnes nebo regionalni Denik, jehoz sefredaktorka neustale podleza agentu Buresovi, aby zachranila ctenost?
🤣

F. K.

Ty regionální jsou z logických důvodů pro toto nepoužitelná.

J.K.

Výhoda je že to bude dražší, předpokládám, proti tomu dostat dotaci na dvě EMU?

Franta Holeček

Ano, diesely by neměly jezdit pod trolejí. Ovšem 4/5 nákladu jedou po dálnici v dýzlovém kamionu, a to je mnohem horší problém, kterému se ovšem skoro nikdo nevěnuje.

Gajda

Jenže to tady nevyřešíš, zato vlak, co jede 100% trasy pod trolejí, která tam je, vyřešit lze.

Karel

V tomto případě není.

Blzx

To by se v Libereckém kraji nestalo

Laďas

Bodejť, když tam není ani kilometr drátů…

FilFee

Ano…to je ten vtip.

Peeetr

V takových krajích, kde lidé odjíždějí pracovat raději do Německa auty, se uživí velký elektrický vlak tak maximálně na trase do Prahy.

HHonza

To jsou zase nesmysly od někoho, kdo kraj nejspíš absolutně nezná. Odliv lidí do vnitrozemí nebo za hranice je samozřejmě problém, který má na vytíženost VHD neblahý vliv. Ale dokud do kraje nepřijdou firmy, které budou ochotny dát lidem na výplatě víc než jen almužnu, bude tento trend bohužel pokračovat. I přestože organizace dopravy v KV kraji vypadá, jako by ji dělal někdo z deliria, a jízdné stojí raketu, stále je ještě dost lidí, kteří ji využívají. Nedávno tu byl článek, který jednotlivé kraje porovnával. Docela mě překvapilo, že občané KV kraje na tom byli ve využívání dráhy podobně jako… Číst vice »

Erik85

Nesouvisí to s tím, že v rámci vyhrané soutěže na Sp vlaky Plzeň – Cheb – Karlovy Vary měly ČD dokoupit pro tuto linku další dvě soupravy a tento týden zrušily VŘ na rámcovou smlouvu na dodávku až 47 ks EMU140?

Erik85

Děkuji mínusařům. Ono to ale dává smysl. Žádné EMU by do termínu stanoveného smlouvou ČD už nestihly. Takže by platily pokutu. Zároveň ty Foxy stojí míň než EMU140.Takže i přes vyšší náklady na provoz by se to mohlo vyplatit.

J.K.

Ty zbylé dvě EMU můžou být ale až 10 let staré, to bych viděl spíš na nějaké starší pantery co nemají závazky na konkrétní kraj? A tohle co objednali prostě na osobáky?

Pán jeskyně

U této linky byl plán, že dorazí dva pantery 650.2, které ČD objednaly jako zbylé z rámcovky do rezervy.
Je možné, že nyní nastala změna, ale spíš bych odhadoval, že 847 budou nasazovány do Plzně jen na jednom páru Sp vlaků, protože tam budou mít údržbu v depu. Udržovat dva vozy jiné než zbytek by pro Cheb neznělo jako výhra, ačkoliv v Havl. Brodě mají pro změnu k liškám 2x Shark, takže i takové řešení ČD umí.

Medvěd JihoČech

Nesouvisí. Ty dvě 650.2 na určené jezdí nyní v Moravskoslezském kraji a od 12/2026 se přesunou na své působiště.

Avlaky

předpokládám, že to bude 237 a 238, ktere nemají validátory ?

O.K.

Můžu se zeptat, co bude v MS kraji jezdit místo nich?

Miloslav

Do Merklína má i v 810 každý cestující 4-8 sedaček, to se budou ve větším vlaku fakt bát…… Proč se kupují nafťáky na ježdění pod dráty už v tomto kraji nechápu delší dobu……

Twix

Ten Merklín celkově nechápu, buď ať to jezdí nějak rozumně (v pracovní dny každou hodinu) a nebo raději vůbec. Ty 4 náhodné výstřely denně vedené 810, z nichž jen některé jedou až na dolní nádraží, ani na návoz na směny a ani do školy se to nehodí… asi jen v Karlovarském kraji může něco takového léta přežívat.

HHonza

Merklín se postupně redukoval, až zbyly současné 4 páry za den, které záměrně jezdí v časech, kdy nejede autobus. Takže jinými slovy v hodinách, kdy skoro nikdo nejezdí. Tento stav se to udržuje již řadu let. Souběžnou autobusovou linku zrušit nelze, protože z Merklína pokračuje ještě dále do hor, a tak kraj vymyslel takovýto způsob, aby se vlk nažral (kraj ušetřil) a koza zůstala celá (nějaký „provoz“ na trati zůstal zachován). Podobně je to s tratí Aš město – Hranice v Čechách, kde v pracovní dny jezdí celý 1 pár. Přitom si nejsem jist, kolik se tím opravdu ušetří. Od… Číst vice »

Twix

To chápu že vlak nemá jezdit souběžně s busem na Abertamy, ale proč vlastně potřebujeme aby koza zůstala celá (aby vlak vůbec jezdil), co tím kdo získá?

HHonza

To se musíte zeptat na příslušném KÚ. Řekl bych ovšem, že se jedná trochu o alibismus vůči občanům dotčených obcí.

Z. Lapil

Zkuste se zeptat zelených. Obávám se, ze odpověď bude znít, že vlak je mnohem ekologičtější.
Mně nenadávejte, moje odpověď to není.

Kubrt

Ovšem místní dopravu v Karlovarském kraji neřídí nikdo, kdo by se dal označit slovem „zelený“, v jakémkoliv jeho významu 🙂

HHonza

Maximálně by se tam mohl vyskytnout nějaký zelený mozek. 😀

Twix

To bych neřekl, odpověď bude spíš taková, že s tím je kdokoliv líný cokoliv provést. Tak teď tam aspoň „propadnou“ lehce ojeté nízkopodlažní vlaky místo 810.

F. K.

No jo, to se řešilo už před 15 – 20 lety? Mezitím se mění akorát politická žumpa na Gorsovětu ve Dvorech.

HHonza

Jj, pamatuji. Tratě do Merklína a Hranic byly už tehdy na seznamu navrženém na zastavení provozu. Nakonec se to vyřešilo takto „šalamounsky“ a ta agonie dosud trvá.

F. K.

Jojo. A když se to snažíte místním vysvětlit, tak se ještě urazí.

Gajda

Navíc dvouvozovej Panter už má v některé časy problém s kapacitou, ale objedná se další nejmenší možná jednotka a ještě na naftu. Ale dělá se to proto, aby lidi rádi jezdily vlakem

HHonza

V Karlovarském kraji vůbec dělají vše pro to, aby lidé jedili veřejnou dopravou. Autobusy sokolovské MHD odjíždí z nádraží 3 minuty před tím, než přijede rychlík. Na bus linkách jezdí místo autobusů dodávky, takže větší skupina lidí má prostě smůlu, s nějakým nárůstem zájmu o pravidelné cestování se ani nepočítá. Inegrace je sprosté slovo, cesta z Chebu do KV je možná za kilometrické jízdné ČD, které na těch 50 km vychází na 114 Kč. Pro cestu kamkoliv do města pak musíte zaplatit ještě dalších 25 Kč za lístek na MHD, která navíc víc nejezdí než jezdí, takže to ve výsledku… Číst vice »

F. K.

Dlouho jsem přemýšlel jak si toho Hurajčíka označit, ale pologramotný mafián se mi líbí asi nejvíc!

F. K.

Nikoli pro lidi. Dělá se to proto, že z toho někdo něco má (= peníze).

Chleba Nakup

Hrůza třepe kurníkem!

Fandík

Jak mohl někdo vůbec schválit naftu pod drátama???

V. P.

Ten, co asi jednal za obě strany. Udělali kozla zahradníkem.

Laďas

Za obě strany rozhodně jednat nemohl, jednak by to byl střet zájmů a jednak v té době ještě nemělo zastupitelstvo KV kraje ustavující schůzi, takže nebyl jmenován v kraji do funkce.

Jarda

V Karlovarskem kraji bych nehledal zadnou logiku…. Neni jednim z nejchudsich kraji bez duvodu… Vetsina, co ma neco v hlave odchazi a zbytek je proste zbytek. Pani Vildumetzová je zdarnym prikladem „rozumu“ napriklad.

F. K.

Kdy se ona potkala s rozumem? Existuje o tom nějaký důkaz?

Kubrt

Napsala ódu na Miloše Zemana, to je její maximum 🙂

Swariner

Nikoli, kritická důkazní nouze. A přitom lup ho – hejmanka a senátorka, kariéra jako bič!

Medvěd JihoČech

Několikrát jsem jel osobákem z Karlových Varů do Chebu a je tam tak řídké osídlení a obsazenost byla tak nízká, že tam bohatě RegioNova stačila. Takže to naprosto chápu. Nač tam objednávat zbytečně velký elektrický vlak.

Twix

Ten zbytečně velký elektrický vlak je třeba dvouvozový Panter, co má jen o trochu víc sedaček než ten dvouvozový Fox, a vyšší podíl nízké podlahy?

Medvěd JihoČech

147 sedadel má 650.2 a 115 sedadel má 847. To je dle vás o trochu více sedaček?

Twix

Ano, je to o čtvrtinu více sedaček a také více prostoru pro kola – takže dostačovat bude běžnému provozu obojí, nárazové poptávce (školní výlety nebo skupiny cyklistů) lépe odolá Panter. Jakou to hraje roli v celkových provozních nákladech, kolik by se ušetřilo kdyby byl ten Panter o 30 sedaček menší?

Jaaa

Jo jel jste tam několikrát – asi vždycky jindy než já. Ty vlaky bývají plné.

Air Traveller

a na tom je něco specificky tragického? zřítí se svět nebo?

HHonza

To ne, ale malinko to odporuje všude proklamovným řečím o dekarbonizaci. Na jednu stranu se tu vyvíjí bateriové kamiony, na druhou stranu nejsme schopni využít elektrickou trakci ani tam, kde pro ni jsou ty nejlepší předpoklady (trakční vedení). Nehledě na to, že jedním z klimatických cílů je i dostat maximum lidí ze silnice na dráhu. A cestování hlučnější soupravou s nižší kapacitou sedaček a menším prostorem pro zavazadla asi nebude tím, co by lidi přimělo nechat auto doma a jet vlakem.

Chronosphere

A kdo ty proklamované řeči o dekarbonizaci vede? Někdo z KV kraje? Kraje jsou samosprávné,pokud to odhlasuje krajská rada,můžou si provozovat co chtějí,pokud to neodporuje zákonům. Úplně eko to patrně není,ale tahle společnost funguje na peníze,ne na proklamace.

HHonza

Tlačí na to EU a zbytek se jen přizpůsobuje, jsou na to vypsány různé dotační tituly. Kraj má samozřejmě plné právo jít proti proudu, akorát tedy potom nedosáhne na dotace a není vyloučeno, že se časem dostaví nějaké sankce.

xyz

Srov. se stavem v SRN za hranicemi (nejen) toho Karlovarského kraje. 🙂

HHonza

Myslíte jako chybějící a neustále odkládanou elektrifikaci na sever od Řezna a na východ od Norimberka?

xyz

Ano.

Kubrt

Co to je „schválit naftu pod drátama“? Žádné takové schvavování se nekoná, naftových vlaků pod trolejemi jezdí spousta. Není to ideální z hlediska životního prostředí nebo využití infrastruktury, ale ani to není nic ohrožujícího. Ano, zasmluvňovat v roce 2024 motorové jednotky, které budou jezdit zřejmě 100% na elektrifikované trati je hloupost, ale partaj ANO má u obyvatel toho kraje velkou podporu, tak budiž, jejich boj.

Karel

Nebudou. úsek K.V horní- K.V dolní elektrizován není.

Aleš

Možná to někdo okoukal v Pardubickém kraji, kde byl vybrán dopravce Leo který jezdí na modernizované a elektrifikované trati Ustí n.O. – Lichkov taky na naftu pod dráty a ještě byl potlesk. Že jako nemá el.vozidla a přestup v Lichkově tím odpadl… Sousední Královehradecký kraj zase perlí na trati H.Králové – Choceň kde dříve logicky vše jezdilo pod dráty přímo a elektricky. Nyní nové pantery ČD končí víceméně v Týništi n.O. a dál drandí pod dráty motorové regionovy 814 a Sp vlaky s 843 , neb cílová Choceň je v jiném (fujfuj) kraji… Takže žádná výjimka…

Dan

Zrovna Choceň – Týniště dává logiku, aby vlaky jezdily přímo do Náchodu a dál, to by se jinak musely nasadit jedině výrazně dražší BEMU. A KHK bych si nedovolil označit, že perlí, myslím, že co se týká veřejné dopravy, tak jeho přístup a vize jsou z těch lepších. Stačí se podívat například na plán dopravní obslužnosti, málokterý jiný kraj ho má tak pečlivě vypracovaný.

Kubrt

Přesedat z osobáku na osobák v Lichkově jenom kvůli tomu, že tam končí elektrifikace, je fakt blbost. Ty osobní vlaky jsou tam pro lidi, ne pro maximální využití infrastruktury.
Osobáky/Sp z Chocně jezdí po 026 do různých stanic v KHK, takže „argumentace“ s fuj fuj sousedním krajem taky nefunguje.
Ten stávající rozsah elektrifikace na tratích kolem Týniště a Letohradu není z hlediska vedení osobních vlaků vůbec šikovný, s tím ovšem kraje nic nesvedou, takže je potřeba jezdit na tom, co je.

Twix

Co je na tom divného? Jezdí se tak, co infrastruktura umožňuje a co vyhovuje cestujícím. Přestup v Lichkově nedává smysl a z Chocně je významné spojení především na Náchod, ne na Hradec – čím dál více se jezdí z Náchoda a okolí do světa přes Choceň díky koridoru, místo hrkání dvojitou úvratí přes Starkoč a věčně rozkopanou trať z Jaroměře do Pardubic.