Další diesely pod troleje. Karlovarský kraj objednal u Českých drah dva RegioFoxy
Jednotka 847 RegioFox v Pardubickém kraji. Foto: České dráhy
RegioSharky přesunou České dráhy na jiné tratě v kraji.
RegioSharky přesunou České dráhy na jiné tratě v kraji.
Chtělo by to asi nějakou malou defenestraci na KÚ ve Dvorech. Ta banda, co tam je teď, se očividně chystá kraj nadobro zničit. Na elektrifikované trati se budou prohánět diesly a na trati do Merklína bude místo 810 vozit vzduch několikrát těžší Shark. V roce 2024 pořád ani slovo o nějaké tarifní integraci, návaznostech, nic. Tady přece všechno funguje, jak má. Nic není potřeba nic měnit, jen pár dalších trafik pro vysloužilé politické dutohlavy by to chtělo. To víte, za ta léta v politice už si zvykli na určitý standard a zpátky na recepci do hotelu nebo učit tělocvik už… Číst vice »
Aspoň něco vykompenzuje ty BEMU v jiných krajích…:)
Proč neřeší i jiná média tohoto kariérniho neodborníka? 🙁
Jako treba nemajiteluv platek Idnes nebo regionalni Denik, jehoz sefredaktorka neustale podleza agentu Buresovi, aby zachranila ctenost?
🤣
Výhoda je že to bude dražší, předpokládám, proti tomu dostat dotaci na dvě EMU?
Ano, diesely by neměly jezdit pod trolejí. Ovšem 4/5 nákladu jedou po dálnici v dýzlovém kamionu, a to je mnohem horší problém, kterému se ovšem skoro nikdo nevěnuje.
Jenže to tady nevyřešíš, zato vlak, co jede 100% trasy pod trolejí, která tam je, vyřešit lze.
To by se v Libereckém kraji nestalo
Bodejť, když tam není ani kilometr drátů…
Ano…to je ten vtip.
V takových krajích, kde lidé odjíždějí pracovat raději do Německa auty, se uživí velký elektrický vlak tak maximálně na trase do Prahy.
Nesouvisí to s tím, že v rámci vyhrané soutěže na Sp vlaky Plzeň – Cheb – Karlovy Vary měly ČD dokoupit pro tuto linku další dvě soupravy a tento týden zrušily VŘ na rámcovou smlouvu na dodávku až 47 ks EMU140?
Děkuji mínusařům. Ono to ale dává smysl. Žádné EMU by do termínu stanoveného smlouvou ČD už nestihly. Takže by platily pokutu. Zároveň ty Foxy stojí míň než EMU140.Takže i přes vyšší náklady na provoz by se to mohlo vyplatit.
Ty zbylé dvě EMU můžou být ale až 10 let staré, to bych viděl spíš na nějaké starší pantery co nemají závazky na konkrétní kraj? A tohle co objednali prostě na osobáky?
U této linky byl plán, že dorazí dva pantery 650.2, které ČD objednaly jako zbylé z rámcovky do rezervy.
Je možné, že nyní nastala změna, ale spíš bych odhadoval, že 847 budou nasazovány do Plzně jen na jednom páru Sp vlaků, protože tam budou mít údržbu v depu. Udržovat dva vozy jiné než zbytek by pro Cheb neznělo jako výhra, ačkoliv v Havl. Brodě mají pro změnu k liškám 2x Shark, takže i takové řešení ČD umí.
Nesouvisí. Ty dvě 650.2 na určené jezdí nyní v Moravskoslezském kraji a od 12/2026 se přesunou na své působiště.
Do Merklína má i v 810 každý cestující 4-8 sedaček, to se budou ve větším vlaku fakt bát…… Proč se kupují nafťáky na ježdění pod dráty už v tomto kraji nechápu delší dobu……
Ten Merklín celkově nechápu, buď ať to jezdí nějak rozumně (v pracovní dny každou hodinu) a nebo raději vůbec. Ty 4 náhodné výstřely denně vedené 810, z nichž jen některé jedou až na dolní nádraží, ani na návoz na směny a ani do školy se to nehodí… asi jen v Karlovarském kraji může něco takového léta přežívat.
Merklín se postupně redukoval, až zbyly současné 4 páry za den, které záměrně jezdí v časech, kdy nejede autobus. Takže jinými slovy v hodinách, kdy skoro nikdo nejezdí. Tento stav se to udržuje již řadu let. Souběžnou autobusovou linku zrušit nelze, protože z Merklína pokračuje ještě dále do hor, a tak kraj vymyslel takovýto způsob, aby se vlk nažral (kraj ušetřil) a koza zůstala celá (nějaký „provoz“ na trati zůstal zachován). Podobně je to s tratí Aš město – Hranice v Čechách, kde v pracovní dny jezdí celý 1 pár. Přitom si nejsem jist, kolik se tím opravdu ušetří. Od… Číst vice »
To chápu že vlak nemá jezdit souběžně s busem na Abertamy, ale proč vlastně potřebujeme aby koza zůstala celá (aby vlak vůbec jezdil), co tím kdo získá?
To se musíte zeptat na příslušném KÚ. Řekl bych ovšem, že se jedná trochu o alibismus vůči občanům dotčených obcí.
Navíc dvouvozovej Panter už má v některé časy problém s kapacitou, ale objedná se další nejmenší možná jednotka a ještě na naftu. Ale dělá se to proto, aby lidi rádi jezdily vlakem
V Karlovarském kraji vůbec dělají vše pro to, aby lidé jedili veřejnou dopravou. Autobusy sokolovské MHD odjíždí z nádraží 3 minuty před tím, než přijede rychlík. Na bus linkách jezdí místo autobusů dodávky, takže větší skupina lidí má prostě smůlu, s nějakým nárůstem zájmu o pravidelné cestování se ani nepočítá. Inegrace je sprosté slovo, cesta z Chebu do KV je možná za kilometrické jízdné ČD, které na těch 50 km vychází na 114 Kč. Pro cestu kamkoliv do města pak musíte zaplatit ještě dalších 25 Kč za lístek na MHD, která navíc víc nejezdí než jezdí, takže to ve výsledku… Číst vice »
Hrůza třepe kurníkem!
Jak mohl někdo vůbec schválit naftu pod drátama???
Ten, co asi jednal za obě strany. Udělali kozla zahradníkem.
Za obě strany rozhodně jednat nemohl, jednak by to byl střet zájmů a jednak v té době ještě nemělo zastupitelstvo KV kraje ustavující schůzi, takže nebyl jmenován v kraji do funkce.
V Karlovarskem kraji bych nehledal zadnou logiku…. Neni jednim z nejchudsich kraji bez duvodu… Vetsina, co ma neco v hlave odchazi a zbytek je proste zbytek. Pani Vildumetzová je zdarnym prikladem „rozumu“ napriklad.
Několikrát jsem jel osobákem z Karlových Varů do Chebu a je tam tak řídké osídlení a obsazenost byla tak nízká, že tam bohatě RegioNova stačila. Takže to naprosto chápu. Nač tam objednávat zbytečně velký elektrický vlak.
Ten zbytečně velký elektrický vlak je třeba dvouvozový Panter, co má jen o trochu víc sedaček než ten dvouvozový Fox, a vyšší podíl nízké podlahy?
147 sedadel má 650.2 a 115 sedadel má 847. To je dle vás o trochu více sedaček?
Ano, je to o čtvrtinu více sedaček a také více prostoru pro kola – takže dostačovat bude běžnému provozu obojí, nárazové poptávce (školní výlety nebo skupiny cyklistů) lépe odolá Panter. Jakou to hraje roli v celkových provozních nákladech, kolik by se ušetřilo kdyby byl ten Panter o 30 sedaček menší?
a na tom je něco specificky tragického? zřítí se svět nebo?
To ne, ale malinko to odporuje všude proklamovným řečím o dekarbonizaci. Na jednu stranu se tu vyvíjí bateriové kamiony, na druhou stranu nejsme schopni využít elektrickou trakci ani tam, kde pro ni jsou ty nejlepší předpoklady (trakční vedení). Nehledě na to, že jedním z klimatických cílů je i dostat maximum lidí ze silnice na dráhu. A cestování hlučnější soupravou s nižší kapacitou sedaček a menším prostorem pro zavazadla asi nebude tím, co by lidi přimělo nechat auto doma a jet vlakem.
Co to je „schválit naftu pod drátama“? Žádné takové schvavování se nekoná, naftových vlaků pod trolejemi jezdí spousta. Není to ideální z hlediska životního prostředí nebo využití infrastruktury, ale ani to není nic ohrožujícího. Ano, zasmluvňovat v roce 2024 motorové jednotky, které budou jezdit zřejmě 100% na elektrifikované trati je hloupost, ale partaj ANO má u obyvatel toho kraje velkou podporu, tak budiž, jejich boj.
Možná to někdo okoukal v Pardubickém kraji, kde byl vybrán dopravce Leo který jezdí na modernizované a elektrifikované trati Ustí n.O. – Lichkov taky na naftu pod dráty a ještě byl potlesk. Že jako nemá el.vozidla a přestup v Lichkově tím odpadl… Sousední Královehradecký kraj zase perlí na trati H.Králové – Choceň kde dříve logicky vše jezdilo pod dráty přímo a elektricky. Nyní nové pantery ČD končí víceméně v Týništi n.O. a dál drandí pod dráty motorové regionovy 814 a Sp vlaky s 843 , neb cílová Choceň je v jiném (fujfuj) kraji… Takže žádná výjimka…
Zrovna Choceň – Týniště dává logiku, aby vlaky jezdily přímo do Náchodu a dál, to by se jinak musely nasadit jedině výrazně dražší BEMU. A KHK bych si nedovolil označit, že perlí, myslím, že co se týká veřejné dopravy, tak jeho přístup a vize jsou z těch lepších. Stačí se podívat například na plán dopravní obslužnosti, málokterý jiný kraj ho má tak pečlivě vypracovaný.