Další diesely pod troleje. Karlovarský kraj objednal u Českých drah dva RegioFoxy
RegioSharky přesunou České dráhy na jiné tratě v kraji.
Jen pár dnů poté, co Státní fond životního prostředí oznámil vypsání největší dotační výzvy na pořízení nových bezemisních kolejových vozidel se Karlovarský kraj rozhodl pro objednání dalších dieselových vlaků na elektrifikovaných tratích.
Půjde o dvě motorové jednotky řady 847 RegioFox od polského výrobce PESA Bydgoszcz, které nasadí na trať z Karlových Varů do Chebu a dál do Plzně České dráhy. Objednávku výkonů v dieselové trakci dnes oznámil bez bližších detailů o financích či délce závazku kraj v tiskové zprávě.
15 miliard do nových vlaků. Stát vypsal rekordní dotační program, podpoří jen osobní dopravu
Smlouva, kterou schválili tento týden radní, má ještě bizarnější pozadí: za České dráhy o ní ještě minulý měsíc jednal Martin Hurajčík, který se stal jako člen ANO 2011 po čtyřleté pauze náměstkem hejtmanky pro dopravu. V podstatě jde o kontrakt, kdy z velké části jednal Hurajčík sám se sebou za obě strany.
„Soupravy budou nasazeny na páteřní tratě Karlovy Vary – Cheb a Cheb – Mariánské Lázně – Plzeň. Tento krok navíc umožní přesun stávajících souprav RegioShark na regionální tratě, což zajistí komfortnější cestování i v méně frekventovaných oblastech kraje,“ uvedl kraj v tiskové zprávě. Na dotazy týkající se detailů zakázky kraj neodpověděl. Uvolněné jednotky RegioShark chce nasadit kraj například na výkony Karlovy Vary – Hroznětín – Merklín, nebo do Nejdku.
Nové jednotky mají být dodány do roku 2026.