Další čínský vlak na evropské koleje. Jednotka pro Srbsko se má objevit i v Česku
Nová čínská elektrická jednotka pro srbské dráhy Srbija voz. Foto: CRRC
Nové jednotky mají propojit hlavní města Srbska a Maďarska.
Nové jednotky mají propojit hlavní města Srbska a Maďarska.
Ty unikove cedulky v kokpitu jsou evropsky predpis?
Další navoněná čínská bída. Ale na Balkán asi dobrý. Ať si to tam užijou.
Vypadá to, že Číňani získali potřebné zkušenosti s certifikací pro Evropu u Siriusu a začnou teď více nabízet vlaky po celé Evropě. U aut jim taky nikdo nevěřil, ale soustavnou a systematickou činností jsou dnes jasnými konkurenty pro všechny výrobce elektromobilů ve světě.
Sirius už je schválený?
Nepsalo se o tom… a redakci by to stěží uniklo.
Je jedno jestli byl schválený nebo je ve zkušebním provozu, ale na naše koleje byl do provozu vpuštěn, a to znamená, že splňuje minimální standardy pro provoz. A to co Číňani zjistili při zkoušení ve Velimi a zjistí teď v běžném provozu určitě budou aplikovat na další produkty směřující do Evropy.
Jenže, když to postavíš vedle Stadleru a Siemensu, tak jim zbývá ještě docela hezkej kus cesty. Nicméně cestu našli – východ Evropy. Tam je cokoliv novýho zlepšení o galaxii, že vedle toho nebude na druhý straně nástupiště stát něco o dost lepšího taky moc nehrozí a v případě Srbska nemůže být moc proti ani Unie.
Srbové maj Kissy, srovnání mít budou…
A už si nechali opravit tu rozpadlou novou trať co si nechali stavět od Rusů? Po pár letech provozu museli sundat rychlost z 200 na 160, protože to Rusové postavili strašně kvalitně
PJ 160 km/h není až zas taková hrůza. Horší je Novi Sad-Subotica, 105 km přímou cestou. Vlak to jede 4 hodiny, objíždí to přes Sombor. Bus za 1:35 až 1:50.
Přímou cestou přes Bačku jsem vlak nenašel ani přes Idos, ani přes rome2rio, ani pomocí google. Openrailwaymap tam ukazuje traťovou 30 km/h.
Je tam, slovníkem Nejlepší správy, nickolejný provoz. Dělaj to, co jsme měli dělat my při koridorizaci před 30 lety – přesmyky, podjezdy, nadjezdy, podchody, perony…
V ČR při koridorizaci sice byly a jsou výluky, ale že by EC nejezdilo 4 roky v kuse, to jsme tady neměli.
To protože přímá trasa Novi Sad – Subotica už je několik let úplně zavřená kvůli rekonstrukci. 🙂
Opravili po par dnech. Ale to jako zprava nebylo zajimave a tak se to nepsalo.
晚上好,同志们
Co?
Kolik třešní, tolik višní.
Zahradkarske forum tu neni.
Pěkný jazykový chyták na dveřích, asi se tam vejdou 4 kola, je u toho i piktogram 🙂 (ve skutečnosti je kola srbsky vůz)
V Slovinsku zase prodavaji jízdenky pro otroky. 😀
Aspoň že v sousedním Chorvatsku už nemusíme platit zvířaty 🙂
(už vyměnili kuny za eura)
Cim vice kun v obehu, tim vice roste jejich kurz (mizi v prorode), u eura to je obracene…
Ví se kolik souprav mají dostat?
Tato linka byla často vyprodaná před uzavírkou tratě, takže si nemyslím, že 2 nebo 3 páry spojů denně budou stačit.
Měli by dostat 5 souprav, každopádně se mi nějak nezdá že by to jezdilo do Budapešti. Někde jsem četl že se s nimi počítá na vnitro Bělehrad-Subotica, ale je možné že to nebyla pravdivá informace nebo že se to změnilo.
Spojení do Budapešťe by mohlo být. Opravuje se trať Szeged-Subotica. A Maďaři už začínají pracovat na trati Budapešť-Szeged.
Szeged-Subotica se normálně jezdí, již někdy od loňska. Naopak na Budapešť-Szeged (140) se nemůže dělat nic, protože to jediná trať do Srbska. Asi myslíte Budapešť – Kelebia-Subotica (150) kde se naopak pár něco děje, snad i maká.
Myslíte asi Budapest – Subotica? Budapest – Szeged už zkoridorováno je.
Belehrad-Subotica by melo byt od prosince – jakmile se dokonci stavba Novi Sad – Subotica.
Po 6 letech bez provozu (od 2019, zahájení až 2025), výpadek spojení dvou hlavních měst, hůř už to snad ani nejde.
Snad mají alespoň opci, aby je mohli přikoupit a případně zdvojovat.
No budou se muset snažit, aby přetáhli lidi zpátky z autobusů.
Kdyz uzavre dohodu Cinan se Srbem, tak mu do toho Brusel kecat nebude. Nejde to do EU.
Dokud s tim Srb nebude chtit do EU, tak ani nemusi splnovat jeji normy, kdyz by vsak chctel do Budapesti, tak uz ano.
To už neplatí, že si to může dohodnout jen s MÁV a pak to nemusí být RICový, bo dál do EU by to nesmělo, ale musí na to dát pale někdo v Bruselu? I když to asi není cíl číňanů…
A kto že im to asi tak financuje?