Další čínský vlak na evropské koleje. Jednotka pro Srbsko se má objevit i v Česku

Nová čínská elektrická jednotka pro srbské dráhy Srbija voz. Foto: CRRCNová čínská elektrická jednotka pro srbské dráhy Srbija voz. Foto: CRRC

Nové jednotky mají propojit hlavní města Srbska a Maďarska.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Ty unikove cedulky v kokpitu jsou evropsky predpis?

Daniel Jablonecký

Další navoněná čínská bída. Ale na Balkán asi dobrý. Ať si to tam užijou.

Pepa

Vypadá to, že Číňani získali potřebné zkušenosti s certifikací pro Evropu u Siriusu a začnou teď více nabízet vlaky po celé Evropě. U aut jim taky nikdo nevěřil, ale soustavnou a systematickou činností jsou dnes jasnými konkurenty pro všechny výrobce elektromobilů ve světě.

Kubrt

Sirius už je schválený?

Jiří Kocurek

Nepsalo se o tom… a redakci by to stěží uniklo.

Pepa

Je jedno jestli byl schválený nebo je ve zkušebním provozu, ale na naše koleje byl do provozu vpuštěn, a to znamená, že splňuje minimální standardy pro provoz. A to co Číňani zjistili při zkoušení ve Velimi a zjistí teď v běžném provozu určitě budou aplikovat na další produkty směřující do Evropy.

Gajda

Jenže, když to postavíš vedle Stadleru a Siemensu, tak jim zbývá ještě docela hezkej kus cesty. Nicméně cestu našli – východ Evropy. Tam je cokoliv novýho zlepšení o galaxii, že vedle toho nebude na druhý straně nástupiště stát něco o dost lepšího taky moc nehrozí a v případě Srbska nemůže být moc proti ani Unie.

Nose Peak

Srbové maj Kissy, srovnání mít budou…

Radim

A už si nechali opravit tu rozpadlou novou trať co si nechali stavět od Rusů? Po pár letech provozu museli sundat rychlost z 200 na 160, protože to Rusové postavili strašně kvalitně

Jiří Kocurek

PJ 160 km/h není až zas taková hrůza. Horší je Novi Sad-Subotica, 105 km přímou cestou. Vlak to jede 4 hodiny, objíždí to přes Sombor. Bus za 1:35 až 1:50.

Přímou cestou přes Bačku jsem vlak nenašel ani přes Idos, ani přes rome2rio, ani pomocí google. Openrailwaymap tam ukazuje traťovou 30 km/h.

Nose Peak

Je tam, slovníkem Nejlepší správy, nickolejný provoz. Dělaj to, co jsme měli dělat my při koridorizaci před 30 lety – přesmyky, podjezdy, nadjezdy, podchody, perony…

Jiří Kocurek

V ČR při koridorizaci sice byly a jsou výluky, ale že by EC nejezdilo 4 roky v kuse, to jsme tady neměli.

Anonymní alkoholik

To protože přímá trasa Novi Sad – Subotica už je několik let úplně zavřená kvůli rekonstrukci. 🙂

zlinak

Opravili po par dnech. Ale to jako zprava nebylo zajimave a tak se to nepsalo.

dzejejc

晚上好,同志们

Miroslav

Co?

hroch.obojzivelny

Kolik třešní, tolik višní.

Addams

Zahradkarske forum tu neni.

Twix

Pěkný jazykový chyták na dveřích, asi se tam vejdou 4 kola, je u toho i piktogram 🙂 (ve skutečnosti je kola srbsky vůz)

Addams

V Slovinsku zase prodavaji jízdenky pro otroky. 😀

mgr.pavel

Aspoň že v sousedním Chorvatsku už nemusíme platit zvířaty 🙂

(už vyměnili kuny za eura)

Martin

Cim vice kun v obehu, tim vice roste jejich kurz (mizi v prorode), u eura to je obracene…

Miroslav

Ví se kolik souprav mají dostat?
Tato linka byla často vyprodaná před uzavírkou tratě, takže si nemyslím, že 2 nebo 3 páry spojů denně budou stačit.

2101

Měli by dostat 5 souprav, každopádně se mi nějak nezdá že by to jezdilo do Budapešti. Někde jsem četl že se s nimi počítá na vnitro Bělehrad-Subotica, ale je možné že to nebyla pravdivá informace nebo že se to změnilo.

Pavel Kopeček

Spojení do Budapešťe by mohlo být. Opravuje se trať Szeged-Subotica. A Maďaři už začínají pracovat na trati Budapešť-Szeged.

platamond

Szeged-Subotica se normálně jezdí, již někdy od loňska. Naopak na Budapešť-Szeged (140) se nemůže dělat nic, protože to jediná trať do Srbska. Asi myslíte Budapešť – Kelebia-Subotica (150) kde se naopak pár něco děje, snad i maká.

Kamui

Myslíte asi Budapest – Subotica? Budapest – Szeged už zkoridorováno je.

zlinak

Belehrad-Subotica by melo byt od prosince – jakmile se dokonci stavba Novi Sad – Subotica.

Jiří Kocurek

Po 6 letech bez provozu (od 2019, zahájení až 2025), výpadek spojení dvou hlavních měst, hůř už to snad ani nejde.

Snad mají alespoň opci, aby je mohli přikoupit a případně zdvojovat.

Kamui

No budou se muset snažit, aby přetáhli lidi zpátky z autobusů.

Addams

Kdyz uzavre dohodu Cinan se Srbem, tak mu do toho Brusel kecat nebude. Nejde to do EU.

Addams

Dokud s tim Srb nebude chtit do EU, tak ani nemusi splnovat jeji normy, kdyz by vsak chctel do Budapesti, tak uz ano.

Metro

To už neplatí, že si to může dohodnout jen s MÁV a pak to nemusí být RICový, bo dál do EU by to nesmělo, ale musí na to dát pale někdo v Bruselu? I když to asi není cíl číňanů…

Mates

A kto že im to asi tak financuje?