Další část vysokorychlostní trati v Maroku postaví opět Číňané
Jednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: Alstom
Stovky nových kilometrů mají být dokončeny do roku 2030.
Jojo..jen mi tu stále cestujeme šnečí rychlostí… hlavně že se do tratí vráží stále nemalé prachy
Proč to všechny tak vzrušuje? Chtěli byste mít železnici jako v Maroku? Já teda ne.
Ta správná otázka je, jestli bychom v roce 2050 chtělí mít železnice jako v maroku 2050
Pokud tam bude mít v roce 2050 železnici skoro každé sídlo s počtem obyvatel 10.000+ tak klidně, ale to silně pochybuju. Tam ta síť vypadá, jak kdybyste k našim čtyřem koridorům přidali VRT a všechno ostatní zrušili. Děkuji, ale takovou železnici u nás fakt nechci.
A u nas kolem roku 2030 se bude jezdit po devate vizualizaci a datum zahajeni bude kazdy rok za dalsi dva roky.. 😉
…kdo to tam využívá?
Cestující
Ano, za rok 2023 7 mld. osobokilometrů, na Afriku velmi slušný výsledek (víc jen v Egyptě).
I kdyby Česko bylo poslední zemí světa, kde nejezdí rychlovlaky s našimi politiky a vedením Sabotáže Železnic to nehne. To dřív i Elon přistane na Marsu a postaví tam železniční trať.
Rychlovlak už u nás nějaký rok jezdí, bohužel náše infrastruktura mu nedovoluje využít svou maximální rychlost.
A který rychlovlak máte na mysli? Pendolino, Railjet, ComfortJet/InterJet?
Vítejte v zemi studií a putovních výstavek!
810 s turbovrtulovým pohonem.
Pendolino a ComfortJet.
Víte co je to rychlovlak ?????
Rychlovlaky v teto zemi opravdu jezdi, dokonce i s prislusnymi rychlostmi. Bohuzel teda bez cestujicich a pouze na jednom malem zkusebnim okruhu v Cerhenicich.
Tetička Wiki říká: „Vysokorychlostní vlak je vlak, jehož konstrukce mu umožňuje dosahovat rychlosti alespoň 200 km/h“
Jen ty koleje… Totiž šlo by to, jen tam nesmí být přejezdy, pouhý návěsní opakovač také nestačí. Nicméně svézt se můžete. Rekordních 237 se jelo na jih od Brna.
1. Wikipedie neni odborniky uz davno povazovana za relevantni zdroj informaci, t.j. to tam napsal vul, ktery si mysli, ze neco vi, ale neni to pravda.
Vysokorychlostni VLAK je vlak , ktery minimalne po casti trate jede rychlosti 250 km/h nebo vice.
Za Vysokorychlostni TRAT se povazuje trat nova pro rychlost 350 km/h nebo vice, nebo rekonstruovana trat pro rychlost 200 km/h nebo vice.
99 % lidstva si plete
– VR vlak
-VR souprava
– VR trat
Kazdy pojem znamena neco jine.
Vysokorychlostni VLAKOVE SOUPRAVY v Cerhenicich občas jezdi, ale ne príslušnou rychlosti podle skutecne definice VR (250 km/h nebo vice).
Tykraso, tak ze nás bude předbíhat už i Afrika, tak to jsem si fakt nemyslel. Někdo by se u nás měl hodně vzpamatovat.
Já už to tady píšu několik let, a nebylo to totiž proti dopravě. Vtip je totiž v tom, že za to z velké části nemůže železnice, vůbec doprava, ale naprosto neefektivní struktura celého národního hospodářství, lhaní si do kapsy, kdy jste např. slyšeli nějakého našeho premiéra, říct něco podobného. Nikdy. Tím, že si nalháváme, připravujeme se o možnost odrazit se ode dna. Důležitá Carnegieho poučka, nejprve je potřebné dopadnout na dno, aby- chom se od něj mohli odrazit. A my si pořád lžeme, že na dně nejsme. Abychom se odrazili, potřebujeme, kromě velmi důležité dopravy, abychom neměli nejhorší přístup k… Číst vice »
Ano.. v Česku fungují skvělé soukromé firmy, některé z nich mají lepší servis než v USA. Co se státního sektoru a jeho řízení týče.. V neděli mi na Ruzyni přistál balík z Ameriky, mám informace o každém jeho pohybu, každý den. Okamžitě po příletu do Česka spadne do černé díry, nevím jestli je ukraden, ztracen, poslední info je odlet z Lisabonu. Píšu tam, ve středu mi pošta sebevědomě lže, že to nepřišlo. Teprve v pátek se dozvím, že skutečně sedí od neděle v Praze. Procleno samozřejmě není, tak snad další týden… Pro mne je to naprosto nepochopitelná africká situace. Žiju… Číst vice »
“ struktura celého národního hospodářství,“
A co navrhujete? Za komunistů přes stanice max 100 km/h a tím to končilo. Tím chci říct, že návrat do komunistické ani jiné diktatury fugovat nebude.
Je to tak. A především potřebujeme vládu s jasným plánem a celkovou vizí (což prostě Babiš a ani moc Fiala nepředkládají). Když si vzpomenu, jak Babiš vyváděl ohledně dolu na lithium a kolik z toho bude peněz-zkrátka samé plané řeči a žvásty. To stejné Korejci a výstavba na Ostravsku. Opět se nic nepostavilo a jen se mluvilo. Gigafactory na baterky-ta samá písnička. Nikdo nic nedotáhne do konce a Vse se natahuje. Bohužel ovšem v současné době nikoho s takovou vizí v politice ani nevidím. Možná Kuba z ODS, ale kdo ví.
Zrovna Maroko už nás (v tomhle) předběhlo dávno, VRT už je tam od roku … tuším … 2018?
My s nimi závodíme? 😲
Virtuálně / pomyslně ano.
Klidně si místo „Maroko nás předběhlo“ dosaďte „Maroko mělo VRT už před 5 lety, my zato máme malůvky a opakované sliby že se za 5 let začne kopat“
Mezitím u nás… Proběhne možná nějaké to poklepání kladívkem, proběhne raut… Pár politiků a lidí od stavebních firem se poplácá po ramenou.A nějaký zapomenutý bagr někde rýpne do země…
A bude to stát přibližně stejně 😂
Nějak mi nesedí ta měna, marocký dinár ( dirham ) = 2,35 Kč. Přes 6 Kč je saudskoarabský. I tak by bylo zajímavé vědět, co je v té ceně, za 375 km VRT by to bylo za hubičku.
Ta trať, kterou už mají, byla úplně nejlevnější ze všech vysokorychlostních tratí na světě – cca 6M euro na kilometr.
díky za upozornění, opraveno
Pche, u nas za tech 5mld CZK zvladneme jedno vetsi nadrazi!
Reko kolejí a zabezpečení hlaváku v Brně před pár lety byla asi za tři…
Akorát v Arábii mají rijál
O měnu nejde, s tím neztrácejte čas.
A s Flasťymylem Kocoukrem čas sträceťý máme? Diť o to nejde!
Obecně Čína má většinou uměle sníženou cenu stavby, ale vybere si to na půjčkách, možnosti těžby a jiných kontraktech. Neříkám, že je to zrovna v tomto případě, ale pravděpodobně to tak bude.
Taky se lépe staví, když jste král, velitel armády a nejvyšší duchovní.
Kupodivu, ten diktátor nezakázal lidem auta… což nejeden úderník z Dlážděné považuje za základ podpory železnice.
„, kdy bude Maroko ze Španělskem a Portugalskem hodnotit fotbalový šampionát.“
Možná, že budou ten šampionát hostit…
Proč „možná“, když už bylo složení zemí dávno oznámeno?
HODNOTIT nebo HOSTIT ?
Hodnotit/hostit už je opravené, ale „ZE“ tam pořád zůstalo. Ach ty překlepy.