Další část trati na pražské letiště si jde pro stavební povolení. Zahrne i nový dopravní terminál
Terminál Dlouhá Míle, vizualizace. Autor: AFRY a Pavlíček Hulín architekti

Trať tvoří jeden z úseků zajišťujících napojení letiště na metro Nádraží Veleslavín.
Hele, jen tak realisticky…
Je vůbec šance, že se bude jezdit jinam než do Veleslavína?
Dal by se zbytek trasy hodit pod prostou elektrifikaci na jeden furt?
#jizBrzy
A na tohle priorita, respektive peníze jsou? Nebo se to chystá někdy výhledově..v příští dekádě?
107 (reálně tak 200) miliard? Kdě na to to vezmou? Je treba upláceť dvochodcou zlavami!
(jedná se o doslovný přepis, nikoliv o češtinu)
Proc by to melo byt realne 200 miliard?
Drážní inflace
Čím dráž se to nacení, tím spíš tomu nevyjde ekonomika a zbyde víc peněz na modré zábradlí.
dva chodce? co je to za nesmysl?
dvochodce (sk) = důchodce (cz)
Domníval jsem se, že by tam měla též jezdit tramvaj. Nikde ji ale nevidím. Špatně se koukám a nebo ji odpískali?
Na Dlouhou míli k OC Šestka se má prodloužit tramvaj z Dědiny. Je stále v plánu (i na vizualizacích terminálu), má podporu od P6, ale magistrát toto volební období jaksi reálnou aktivitou zrovna nehýří.. Dlouhodobě je vize ji dovést až k Terminálu 3, ale to bylo prozatím odloženo
Tak aktivita odpovídá rychlosti s jakou běží stavba větve na letiště a terminálu. U ledu to ale není.
https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media/tiskove-zpravy/detail/278_2255-praha-planuje-stavbu-nove-tramvajove-trate-z-dediny-k-nadrazi-dlouha-mile
Je i vize tu TT dovést až na Padesátník, ale to je asi skutečně hodně daleko v čase.
Podle mne by bylo vhodné od Padesátniku pokračovat a tramvajovou tratí hloubenym tunelem kvůli paralelní dráze až k zastávce U Hangáru a dál až na letiště. Ale zároveň by bylo vhodné postavit tramvajovou trať po celé Evropské ulici, tzn i okolo Nové Šárky a pak by se mohla zrušit trolejbusova linka 59.
Hlavně aby cesta z terminálu na vlak vedla přes taxikářskej štafl, to je základ…
no v „zemi příběhů“ si reálně dokážu představit i situaci, kdy – kromě taxikářského štaflu – z letiště na Ruzyň povede 2 kolejná, elektrifikovaná trať, ale vlaky bude tahat diesel – protože z Ruzyně na Veleslavím to pojede po stávající ttrati (jedna kolej a bez elektřiny)
Taky je možnost nasadit tam BEMU
Akorát, že se na tuto trať soutěží EMU.
Pokud ale bude nutné EMU něčím nahradit, tak diesel projde a BEMU nikoliv?
SŽ slibuje objednatelům dopravy nějaký stav a termíny, ti podle toho do soutěží požadují vozidla, nebo ne?
Sám jste napsal „slibuje“. Pokud by to závazná smlouva SŽ s objednateli s popisem rizik a závazky stran – objednat minimálně tolik a tolik vlaků vers. že SŽ bude platit ztráty, které vzniknou nedokončením. Ale by ji nikdo nepodepsal – ani objednatel a ni SŽ:-).
no tak myslím že každý objednatel dopravy, který má aspoň zbytek soudnosti si o slibech dobré správy myslí svoje a co už není ve výstavbě, na to se nekouká, i kdyby měly jezdit diesely pod dráty třeba 5 let.
pořád lepší, než slibům uvěřit a pak mít najednou připravený EMU a trať, která by provedením Jana Pernera nepřekvapila, ale stavem vysloveně rozezlila…
Emu… To je pštros 😃?
Obecná zkratka pro „Elektric Motor Unit“. a obecně jsou podobné i následující zkratky BEMU, EDMU, DMU…