Další část Libeňského soumostí půjde k zemi. Bagry zastaví dopravu mezi Karlínem a Libní
Demolice jedné z částí Libeňského soumostí. Foto: TSK
V rámci MHD bude během demolice v provozu náhradní autobusová linka X25.
V rámci MHD bude během demolice v provozu náhradní autobusová linka X25.
Diletantismus pražského magistrátu nebere meze. Ten most už mohl sloužit lidem.
Nechci nic říkat, ale X25 není v provozu jen kvůli téhle demolici, jak muze z clanku vyznít.. je v provozu prakticky od začátku uzavření mostu…. a ještě asi dost dlouho bude…. jen tentokrát pojede kvůli demolici trochu jinudy….
A kdy tak bude ta anabáze u konce? Teď se řeší část “na souši” mezi provizorní zastávkou tram Libeňský most a Palmovkou, tedy polovina. Druhá polovina soumostí přes řeku se bude řešit až potom nebo souběžně? Kolik to bude trvat celkem let do finálního stavu – 2, 3, 5 nebo 10 let?
„Objízdná trasa bude vyznačena i pro auta. Povede z Rohanského nábřeží přes ulici Sokolovská směrem k Balabence a dále přes Černokosteleckou, Čuprovu, Povltavskou a Zenklovu do Elsnicova náměstí.“
Čtu to už potřetí a nějak z toho nejsem moudrý, není náhodou Černokostelecká ulice na druhé straně Prahy?
Určitě to má být Českomoravská.
a pak že to nejde
Už někdo veřejně vysvětlil, proč se vlastně má ten inundační most obnovovat, když už je dneska mimo inundační území a inundovat nebude moct? Zatím to vypadá, že pro krásu Scheinherrových očí, ale možná je nějaký vážnější důvod, tak bych byl rád, kdybych se ten vážnější důvod mohl dozvědět… Napište, prosím….
Co byste si tam tak představoval místo něj? Násep? Nebude lepší, když to území bude celý líp průchozí? Na jedný straně je fůra kancelářských i obytných budov hned u mostu, na druhý straně Kaufland a postupně se tam dost přiblíží zástavba z Rohaňáku a měl by tam být i park. Přijde mi zbytečný tam dávat mezi to bariéru v podobě náspu, most, kde budou moci být obchody i pod ním mi přijde lepší.
Je to podobný jako nová estakáda kolem Výstaviště, která umožní o dost lepší využití toho prostoru, než ten násep, kterej tam byl dřív…
Za ty prachy bych si (pro město) uměl koupit něco lepšího.
Ty dva podjezdy tam být musí, to je jasné, může tam být třeba i nějaký další, bude-li mít využití, ale ten velkolepý plochý oblouk je zbytečně drahá sranda.
Je to jen důkaz pro tvrzení, že „tvarová replika“ je pitomost. Když už se to staví znova, má to být podle aktuálních potřeb města.
Tvarová replika se týká AFAIK jen mostu přes Vltavu, ne téhle části soumostí na ostrově a na Libeňském břehu. U té se od začátku počítá s tím, že se bude měnit (jo, asi víc do stylu toho mostu přes řeku, nebudou to přesluhující provizoria, jako ty mosty přes Štorchovu a přes Voctářovu. Pokud vím, měl by zmizet i ten násep uprostřed a být nahrazen mostem. Jo, bude to něco stát, ale město tím získá spoustu dustupného a lukrativního prostoru namísto pofidérního, vhodného v podstatě jen pro autobazary. To se takto blízko centra sakra počítá a pro město je to přínos…… Číst vice »
Můžete udělat suterén pod úplně všechny ulice v oblasti, které máte chuť říkat centrum. Asi byste změnil názor na to, co se vyplatí. Nic lukrativního na tom není a už vůbec ne pro město, které se má věnovat svým úkolům, kterých má plno a ne se pokoušet podnikat.
Jasně, pro město je velmi prospěšný, mít v širším centru obří brownfieldy a zanedbaný prostory, kde je velmi nepříjemný se pohybovat, nebo v nich být, a jediný, k čemu lákaj, je co nejrychleji je projet autem nebo tramvají a být z nich pryč…
To je něco, bez čeho se žádný město neobejde a čím víc, tím líp…
No to jsme se zasmáli !
Násep pane, to je stráň s trávníkem, ten se dá udržovat stejně jako ten co je vedle v parku. Pokud jste si dosud myslel, že na náspu je povinné sypat odpad, tak není.
Povinné sypat odpadky tam není, ale obávám se že tenhle násep v této lokalitě by i přes veškerou údržbu (řezání křovin na svahu, o dost náročnější údržba než u mostu) přesně tak vypadal.
Sekat trávu neumíme, takže dáme přednost občůraným sloupům pod mostem? Udržovat prostor pod mostem umíme?
Řekl bych, že v ceně za údržbu svahu se zelení a za údržbu (včetně pravidelného odstraňování graffiti), revize a opravy mostu bude sakra podstatný rozdíl.
To bude možná jedna z těch příčin nedávného skuhrání, že Praha bez státních peněz není schopná postavit ani chodník, nebo cyklostezku.
https://zdopravy.cz/tyto-stavby-se-v-praze-bez-pomoci-statu-nepostavi-na-magistratu-roste-napeti-rada-musi-jednat-s-vladou-210213/
A ještě jedna rada, projděte se pod mosty v Praze a zhodnoťte si sám, jaké jsou šance vytvořit na těch místech hodnotný prostor. Není to úplně nemožné, jak uvidíte na Kampě, ale velmi nepravděpodobné, jak zjistíte na většině ostatních míst. Malůvkám architektů nevěřte, oni mají duši umělce a hlavu v oblacích. Já vím, ty malůvky k Libeňskému mostu, ty jsou prostě k sežrání.
Ono nejde ani tak o místo pod mostem, ale o místo kolem. Když je tam most, je to průchozí a to území je jeden celek, můžete jít z jedné strany na druhou. Když tam uděláte násep, je to místo, kde nějaké území končí, a nikdo tam nepůjde, pokud tam vyloženě nemá cíl, protože jediné, co se tam dá dělat, je otočit se a jít zpět.
Kde to jde, tam se tyhle hradby ruší, ale vy byste postavil nové hradby.
Ona je prostupnost a prostupnost. Oblouky, zákoutí a doufání v nějaký budoucí kulturní nápad nebo jednoduchá estakáda u Výstaviště, která je ve své jednoduchosti nakonec celkem hezká a funkční. K funkčnosti značně přispějí podniky pod mostem, které svou přirozeností (tedy pokud to nebude na střídačku herna – zastávrna – herna) starají o čistotu svého blízkého okolí. zkuste si představit Libeňák u Palmovky, kde bylo 5-6 větších podniků a vždy po dvou průchody. To, že nahože silnice a ne vlak, ale bylo by to skoro jako Praterstern, kde to dole žije.
No a proč to tam teda podle vás nebude fungovat jako estakáda u Výstaviště?
Zlepšení prostupnosti intravilánu je žádoucí. Zmizí obrovská bariéra, která to uzemí značně degraduje. Navíc jakékoliv zlepšení lokalita kolem Palmovky potřebuje jako sůl. Máme téměř po sto letech možnost, ten prostor vyřešit lépe, tak proč to zase na dalších 100 let zakonzervovat v původním stavu?
Přesně tak, mělo by se to pojmout moderně, žádná replika. Prostupnost ano, ale nepřehnat to vygenerováním přemíry předražených občůraných ploch.
Že vás to baví, pořád tak slabomyslně prudit.
A co byste si teda představoval?
Třikrát hurá!
A nechteji zbourat i tu odpornou kancelarskou budovu? To je fakt brutal architektura…
Náhodou oproti ostatním budovám, vypadá docela dobře. Ta fotka dost klame, navíc je budova skryta za mostem, takže není moc vidět.
Z mostu vidět je. Jako by byla v řece. No, že ostatní jsou horší, není moc platný argument. Nicméně Praha si halt potrpí i na obludnosti poslední dobou, co sr dá dělat. Minimálně pokud jde o umístění a měřítko.
Naopak podobných nasázeli do okolí (říční nivy…) až až. Bohužel. Jenže hned je zase bourat by bylo mrháním hmotou i energií.
Doporucuji se jit tam nekdy podivat.
Cela ta oblast kolem, i prave nove zastavbe, neskutecne prokoukla a je radost tam ted byt.
Neni jediný duvod tam cokoli bourat. Krome mostu.
Počkete tak 30-50 roků a bude stejný ryk proti jakémukoliv bourání, kdyby náhodou chtěl vlastník vyměnit dožilý obvodový plášť, co si to dovoluje.
Tyhle hnusy bez architektury nezpamátněj, je jich všude dost.
A dojde k rozšíření této části mostu nad Voctářovou, aby se, nedejbože, třeba vešla oddělená cyklostezka, normální chodníky po obou stranách a třeba i třetí pruh na silnici k semaforům?
Něco se možná dá vykoupat z těch vizualizací.
… vykoukat
Vizualizacemi bych se neřídil. Ale byl by to zajímavý nápad na článek. Pan Sůra bydlí asi 15 minut chůze od mostu. 🙂
Jo, dalších pruhů třeba, aut nebude nikdy dost. Chodník beru, kola pak, pokud jsou tedy na silnici utlačována auty…
Tady bych spíš rád viděl snížení počtu pruhů, a to si to tamtudy autem často zkracuju.
Jako z 1+1 + 2 cyklopruhy na 0+0? To je velmi progresivní myšlenka. Já osobně bych se nebránil to o 4,5 metru rozšířit (o chodník a rezervu do budoucna).