Další část koridoru Praha – Česká Třebová bude několik měsíců jednokolejkou. Začne cyklická obnova
Stanice Přelouč. Foto: Antonín Maňas / Mapy.com

Práce jsou naplánovány na období od července do září.

Práce jsou naplánovány na období od července do září.
Jak by to bylo prima, kdyby už byla hotová dvojkolejka od Poděbrad/Libice do Hradce a případně dále přes Týniště do Chocně… To by se to objíždělo, že by to časově až tak nebolelo… Ale o tom se furt jenom kecá a radši se rekonstruuje nádraží v Kotěhůlkách a opravuje se trať z Horní Dolní do Dolní Horní… Už vůbec bych se nedivil, kdyby současně probíhaly i nějaké výluky na Hradec či Hradec – Pardubice…
Severni odklonová trasa je potřebná jako sůl. Ideálně včetně zkvalitnění všech propojení ke koridoru. Jak reálné by bylo např. zelekrizovat a zabezpečit Moravany – Borohradek?
Těch plánovaných a neplánovaných mimořádných situaci je prostě nějak moc.
Mohl by mi někdo znalý sdělit, jaká je obvyklá životnost betonových pražců? Dle AI je to obvykle 50 a více let, takže by měli pražce z poloviny devadesatých let být těsně za polovinou životnosti.
Si tak říkám, že to bude jako se vším – některé budou lepší a dají 100 let bez problémů, a jiné budou po 20-30 letech na odpis,až to v průměru dá těch cca 50…
Asi bude rozdíl v životnosti na koridoru a na lokálce.
Počítá jízdní řád s touto výlukou, nebo o ní Správa železnic opět neví?
Určitá část SŽ ano. Otázka zní, zda-li budou moci vlaky na Brno přes Havlíčkův Brod nebo tam bude také výluka. Za osobní a spěšné vlaky bude NAD. A nákladní doprava bude opět v rámci podpory nákladu na železnici omezena.
Ať žije Greendeal! Všechno do autobusů a kamionů! To se musí vidět. Republika od východu na západ pro nákl. vlaky skoro nepoužitelná. Lituji nákl. dopravce a cestující.
Tak ČR je politicky téměř celá proti Greendealu (68% posl. sněmovny) a o nějaký přesun nákladů na železnici tu nemáme zájem. Národní zájem je čerpat dotace a ne zajišťovat spolehlivou dopraví cestu.