Další část hlavní trati přes Vysočinu projde modernizací, práce začnou ještě letos

Modernizací má dojít ke zvýšení rychlosti až na 125 km/h.
Správa železnic pokračuje v postupné modernizaci druhé nejvytíženější spojnice mezi Kolínem a Brnem.
Ještě letos chce začít s modernizací necelých šesti kilometrů trati mezi Žďárem nad Sázavou a Sázavou u Žďáru. V těchto dnech již vypsala soutěž na zhotovitele s maximální cenou 1,349 miliardy korun. Na rozdíl od některých jiných úseků tratě budou práce probíhat za provozu.
V 5,8 kilometru dlouhém úseku dojde ke zvýšení maximální rychlosti na 125 km/h. Dosud je zde maximem 100 km/h. Součástí projektu je proměna zastávky Hamry nad Sázavou. „Náplní stavby je především obnova železničního svršku a spodku, propustků a mostů, nová nástupiště, trakční vedení a nové sdělovací a zabezpečovací zařízení,“ uvádí Správa železnic.
„Rekonstrukci předpokládáme odstartovat koncem letošního roku, práce by pak měly skončit na podzim roku 2027,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Během rekonstrukce bude z této části trati jednokolejka, jen na několik dnů dojde k nepřetržité výluce.
Trať z Kolína do Brna prochází postupnou modernizací, která má zvýšit spolehlivost provozu a zkrátit jízdní doby. Význam kdysi hlavní spojnice mezi Prahou a Brnem modernizací trati z České Třebové do Brna v devadesátých letech klesl. Jde ale o prakticky jedinou kapacitní alternativu pro cesty po koridoru mezi Čechami a Moravou. I proto postupně dochází k modernizaci této sklonově náročné trati.
Přehledně: Rychleji přes Vysočinu. SŽ vybrala projektanty dvou úseků, stavět se má až do roku 2036