Další část D7: Začalo stavební řízení pro středočeský úsek Slaný – Kutrovice

D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravyD7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy

Téměř 17 kilometrů dálnice ve středních Čechách by se pak mělo motoristům otevřít současně v roce 2025.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má za sebou další krok k dostavbě středočeské části dálnice D7. Ministerstvo dopravy aktuálně zahájilo stavební řízení k 3,4 kilometru dlouhému úseku od mimoúrovňové křižovatky Slaný západ ke Kutrovicím. Žádost byla podána už v listopadu.

Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu obce Lotouš. „Probíhá příprava záchranného archeologického výzkumu, pyrotechnického průzkumu a výkup pozemků,“ uvádí ŘSD v informačním letáku ke stavbě.

ŘSD chce letos vedle získání stavebního povolení vypsat i tendr na stavební firmu. Předpokládaná hodnota je 1,3 miliardy korun. Stavět se má od příštího roku.

K dokončení D7 ve středních Čechách přitom zbývají celkem tři úseky. Vedle úseku MÚK Slaný západ – Kutrovice jde o části Knovíz – MÚK Slaný západ (6,5 km) a Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km).

„Příprava všech úseků je koordinována tak, abychom mohli jejich stavbu zahájit přibližně ve stejném časovém období, a tím je zatím průběh roku 2023,“ uvedl už dříve mluvčí ŘSD Martin Buček. Téměř 17 kilometrů dálnice by se pak mělo motoristům otevřít současně v roce 2025. O stavební povolení pro úsek Kutrovice – Panenský Týnec požádalo ŘSD v dubnu, pro úsek Knovíz – MÚK Slaný západ tak chce učinit ještě v červenci.

V době dokončení středočeské části D7 už by měl chybět k dokončení celé dálnice jen obchvat Postoloprt (Ústecký kraj), který se má stavět v letech 2025 až 2027, a úpravy D7 na okraji Prahy, které si vyžádá výstavba velkého pražského okruhu.

 

Tagy D7 ŘSD
31 komentářů