Další část D35 má postavit česko-slovensko-maďarské sdružení, cena spadla o 800 milionů

Vizualizace dálnice D35 mezi Sadovou a Plotištěm. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D35 mezi Sadovou a Plotištěm. Foto: ŘSD

ŘSD plánuje začít se stavbou ještě v tomto čtvrtletí.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Zase Metrostav.

Ale vzhledem k tomu, že cena je pouhých 217 mil. za kilometr, tak je to úplně jedno. Kéž by za takový ceny stavěla i Správa železnic…

Jiří Kocurek

Celkové investiční náklady stavby Rekonstrukce traťového úseku Přibyslav – Pohled dosahují 2 963 711 762 Kč bez DPH
https://zdopravy.cz/sedmimiliardova-modernizace-trati-pres-vysocinu-oficialne-zacala-urad-dosud-nerozhodl-o-stiznosti-203715/

Je v tom 8,8 km trati, 7 nových nástupišť a 28 nových výhybek a celkem 4 nádraží a zastávky. Pravda, není to na rovině, ale jinak je to rozsahem stavba podobná, taky v ní není žádné velké nádraží (analogie s velkou MÚK).

Výkupy pozemků tvoří méně než 5 % ceny stavby, tak to v hrubém porovnání můžem nechat plavat.

watslaw

Pravda, kdyby ta trať měla také dvě koleje v každém směru a byla na 130, tak by mě ta cena neurážela.

watslaw

Ale jo, ona bude na dokonce 160, tak aspoň v tomhle kritériu dobrý.

Jiří Kocurek

Holt je železniční svršek dražší než položit beton finišerem na pláň. Odobčovací pruh je pak proti výhybce triviální věc.

Jiří Kocurek

K odbočovacímu pruhu nejsou potřeba 3 až 4 přestavníky, ani ohřev výměny a návěstidlo i s kabeláží se řeší pomocí 2 až 3 cedulí. Nic se na silnici nepřestavuje, aby mohl někdo odbočit, nikam se netahá trojice několikaživoých kabelů.

Aniž by se tahala trolej. Která je prý výrazně dražší ne povrch silnice, vtloukal mi kdosi od fochu do hlavy.

Clovek

Jinde se prepocitava na fotbalova hriste, zde by mohlo byt zajimave uvadet ceny v procentech ceny rekonstrukce Ceske Trebove (vitezna cena za tento kousek dalnice je 9% CT)

Jiří Kocurek

Proč ne rovnou ve Fabiích? Podovnávat liniovku bez větší MÚK s nádražím je jako porovnávat délku křižovatky D1xD2 s tímto úsekem a divit se, že MÚK je dražší na kilometr.

Clovek

S Fabiemi to není špatne srovnání, i když je to jednotka malá. Navrhuji tedy kiloFabie (tisíc Fabii). Za 4.4 kiloFabie (KF) dostanou daňový poplatníci z Hořic, Jičína a další lepší dojezdovou dobu do HK, daňoví vesničani z Lípy budou dokonce ušetřeni tranzitu.
Proti tomu za 47.7 kiloFabii dostane danovy poplatník jezdící vlakem svetle kameny místo tmavých na absurdně velkém nádraží, přes které se vlak nadále plouží šnečí rychlostí.

Jiří Kocurek

Takže ve Třebové není nic dožilého, nic se tam nekazí a vanovou křivku spolehlivosti si vymyslela ropná lobby.