Další část D35 má postavit česko-slovensko-maďarské sdružení, cena spadla o 800 milionů
Vizualizace dálnice D35 mezi Sadovou a Plotištěm. Foto: ŘSD
ŘSD plánuje začít se stavbou ještě v tomto čtvrtletí.
ŘSD plánuje začít se stavbou ještě v tomto čtvrtletí.
Kromě toho že to je úplná blbost je v Číně i nižší hodnota práce, a o tom koho do toho zapojují nemluvě.
Úspora vznikla tak, že místo základní vrstvy asfaltu bude těsto na halušky…posypané paprikou!
Nechápu mínusy…těsto na halušky lepí tak, že ta spodní vrstva nikdy neujede!
Je paráda, že tato vláda konečně rozjela stavby komunikací. Ale zmiňovaný úsek za 5 let ani náhodou
Super zprava, diky za to! Skoda jen toho PPP na ty posledni dva useky. Myslim, ze bez nej by se dala cela zbyla D35 dokoncit rekneme 2029.
Tj. jenže stát nechce vyspat x desítek miliard okamžitě, tak si bere hypotéku. S tím odhadem do roku 2029 bych byl i tak opatrný, u těch tunelů můžou nastat komplikace a průtahy viz. tunel Višňová.
Co se týče vybírání stavebních firem jsme na tom o trochu lépe jako Slovensko
Tak u nás se staví o sto šest. U nich jsou rádi za každý chodník. Někdy je mi to až líto, že to nejde u nich líp.
Stát si každý rok vydává dluhopisy za stovky miliard. Jo, asi není dobře, aby si půjčovaly jednotlivé složky státu – ministerstvo financí by to mělo umět líp pro všechny.
Že by si Fico přišel poklepat na základní kámen staby až bude hotová prorážka a jeho nástupce smlouvy zrušil a začal soutěžit výstavbu nanovo s pomocí Eurofondů? Aby se před zejícími tunely 6 let hádali, Národní Dálniční nedodržela vlastní termín vyhlášení výsledků soutěže… tak hluboko ani SŽ neklesla.
Zase Metrostav.
Ale vzhledem k tomu, že cena je pouhých 217 mil. za kilometr, tak je to úplně jedno. Kéž by za takový ceny stavěla i Správa železnic…
Celkové investiční náklady stavby Rekonstrukce traťového úseku Přibyslav – Pohled dosahují 2 963 711 762 Kč bez DPH
https://zdopravy.cz/sedmimiliardova-modernizace-trati-pres-vysocinu-oficialne-zacala-urad-dosud-nerozhodl-o-stiznosti-203715/
Je v tom 8,8 km trati, 7 nových nástupišť a 28 nových výhybek a celkem 4 nádraží a zastávky. Pravda, není to na rovině, ale jinak je to rozsahem stavba podobná, taky v ní není žádné velké nádraží (analogie s velkou MÚK).
Výkupy pozemků tvoří méně než 5 % ceny stavby, tak to v hrubém porovnání můžem nechat plavat.
Pravda, kdyby ta trať měla také dvě koleje v každém směru a byla na 130, tak by mě ta cena neurážela.
Ale jo, ona bude na dokonce 160, tak aspoň v tomhle kritériu dobrý.
Holt je železniční svršek dražší než položit beton finišerem na pláň. Odobčovací pruh je pak proti výhybce triviální věc.
K odbočovacímu pruhu nejsou potřeba 3 až 4 přestavníky, ani ohřev výměny a návěstidlo i s kabeláží se řeší pomocí 2 až 3 cedulí. Nic se na silnici nepřestavuje, aby mohl někdo odbočit, nikam se netahá trojice několikaživoých kabelů.
Aniž by se tahala trolej. Která je prý výrazně dražší ne povrch silnice, vtloukal mi kdosi od fochu do hlavy.
„Aniž by se tahala trolej“.
To se v blízké budoucnosti změní…
https://www.ingenieur.de/technik/fachbereiche/verkehr/siemens-testet-hybrid-lkw-autobahn-oberleitung/
Cena není všechno. Taky je důležité jak dlouho bude stavba trvat .
Jinde se prepocitava na fotbalova hriste, zde by mohlo byt zajimave uvadet ceny v procentech ceny rekonstrukce Ceske Trebove (vitezna cena za tento kousek dalnice je 9% CT)
Proč ne rovnou ve Fabiích? Podovnávat liniovku bez větší MÚK s nádražím je jako porovnávat délku křižovatky D1xD2 s tímto úsekem a divit se, že MÚK je dražší na kilometr.
S Fabiemi to není špatne srovnání, i když je to jednotka malá. Navrhuji tedy kiloFabie (tisíc Fabii). Za 4.4 kiloFabie (KF) dostanou daňový poplatníci z Hořic, Jičína a další lepší dojezdovou dobu do HK, daňoví vesničani z Lípy budou dokonce ušetřeni tranzitu.
Proti tomu za 47.7 kiloFabii dostane danovy poplatník jezdící vlakem svetle kameny místo tmavých na absurdně velkém nádraží, přes které se vlak nadále plouží šnečí rychlostí.
Takže ve Třebové není nic dožilého, nic se tam nekazí a vanovou křivku spolehlivosti si vymyslela ropná lobby.