Další budoucí rychlotrať má klíčové razítko. Úřad stanovil 60 podmínek

VRT Jižní Morava. Foto: Správa železnicVRT Jižní Morava. Foto: Správa železnic

Úřad stanovil celkem 60 různých podmínek pro všechny fáze stavby.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Monča

Ta nová trať je potřeba jako sůl. Protože na tu současnou se už rychlé vlaky nevejdou. Minulý týden jsem tam po delší době (asi 5 let) jela v EC a bylo to poskakování mezi regionálkou a náklady. Kde jsou ty doby, kdy tam EC jelo konstantně 160 od Břeclavi po Modřice. Teď jsem tou rychlostí jela jen 5 minut.

lokotomy

Je. Ale ne na 320km/h. Protože po takové trati projede jedno EC za hodinu (a nikoliv maximální traťovou rychlostí, to bude trvat ještě hodně dlouho, než budou v ČR takové soupravy) a všechno ostatní zůstane na té stávající.

Šalina na Špilas

A jako když byste postavil koridor na 160 v navrhované trase, tak by to mělo jakou výhodu? Stejně by na ní nebyly zastávky.

lokotomy

Tu otázku myslíte vážně? Proč se rozšiřují dálnice, když rychlost se nezvyšuje? A proč na 160? To by byl samozřejmě nesmysl. Na maximální rychlost, která ještě umožní provoz „pomalé“ (tedy především nákladní) dopravy. To je tuším 250.

Marian Kechlibar

Už teď tam jezdí cca dva mezinárodní vlaky za hodinu (EC a RegioJet, třeba si do té doby pořídí lepší soupravy), a klidně by tam šla přidat třeba i rychlá jednotka do Zlína, která by v Břeclavi jenom změnila směr.

Brno – Břeclav – Hodonín – Zlín za cca jednu hodinu od konce do konce by byla docela poptávaná relace, to je hustě osídlená oblast.

Taky je možné, že po dostavbě Přerov-Brno se tamtudy odkloní některá EC z Ferdinandky.

Vojtěch

Kéž by to byl problém jen tratě Brno – Břeclav.

Roman 7

Škody že ty plány VRT nejsou blíž k Mostu a Ústí 🤔

Jméno

Na Podřipsko už je taky podaná žádost o EIA (zjišťovací).

Dodroj

Koukám že SŽ je stejná jako já taky všechno odkládá na později 😁😁

Davidoff

Jo, akorát jejich odklad brání tisícům lidí cestovat rychleji a tím pádem i ekonomiku této země. 100× nic umořilo vola.

jaroslav.dohnalik

A já vůl si myslel, že tady představitelé říkají, že to je priorita….

Leon

Nejméně potřebný úsek z VRT.
Opět se jde cestou nejmenšího odporu?
Aby to nedopadlo tak, že VRT Jižní Morava bude postavený, ale pak se bude dlouhá léta čekat na nejdůležitější úsek Praha – Brno. Osamocený úsek VRT Jižní Morava nic nevyřeší.

lokotomy

Ano, nejspíš to tak dopadne a pak tam řadu let projede jednou za hodinu jeden vlak rychlostí 230km/h.
Jiná věc: PROČ zrovna tady 320km/h? Mezi Kolínem a Brnem budiž. Ale proč se tady nespokojí s 250, aby tam mohly i náklady? Jestli tam expres pojede 320 nebo 230 je rozdíl 2 minuty. A kdyby tam mohlo i něco jiného, stávající trati by to ulehčilo mnohem víc, než této přitížilo. Ale že se v tomhle státě vůbec ptám, že.

Martin

Jednu podmínku by měli mít cestující a tj. 300km/h a víc

HK~

Předpokládám, že se nezačne stavět v roce 2028, ale pokud by to teď rozumně rychle doprojektovali, tj zbytečně se s tím nezdržovali, tak jim to DESU dokáže přechroustat za 9-12 měscíů a pak už bude jen otázka, zda se výber zhotovitele drží na nesmyslu PP nebo z toho bude fraška jako metro D u UOHS.

Plecháč

A pak ještě jestli na to budou peníze v SFDI. Ale jo, do konce dekády by se snad mohlo začít stavět alespoň na jednom úseku VRT.

Karel Svoboda

Je mi 30. Vsadím měsíční plat, že v roce 2055 na své šedesátiny budu číst, že Sabotáž Železnic za dva roky zacne stavět VRT Jižní morava. Tak ať nic neslibují, působí jak parta bláznů.

Pražec

Rád se vsadím, že se kopne do země ještě přede dnem vašich kulatin v roce 2055.
Vsadíme se o mediánovou mzdu? (Medián podle čísel ČSÚ pro čtvrtletí, ve kterém se kopne do země)

Vojtěch

Vám někdo něco slibuje? Termíny nejsou závazné.

Davidoff

Jak by se vám líbilo, kdyby váš výplatní termín nebyl závazný? Stejně jako dohodnutá finanční částka by byla nezávazná?

Karel IV.

Že by se magický rok 2028 začal „potichu“ měnit na 2030?

kuna

To je ještě optimistické

Frantisek X

Ano. Žádný takový rok ve skutečnosti nejspíše nenastane, zvláště pak, nezměníme-li dosavadní nastavení priorit.

Karel IV.

Zatím to vypadá, že magický rok 2028 trvá.

Citace autora článku:
„V textu bylo původně uvedeno, že zahájení stavby má zpoždění. Šlo o údaj na stránkách SŽ, která později uvedla, že jde o chybu na stránkách SŽ.“

Davidoff

#již brzy

frantisek

Jo tak nemaji zajisteny finance, business case je na vode, nemaji nic moc politickou podporu … nemaji sterk a kamenivo. Asi to tam nekdo ma jako trafiku nez odejde do duchodu.

Nose Peak

Posunovač termínů, nejproduktivnější to zaměstnanec Nejlepší Správy, se činí 🙂

frantisek

Urcite mu pomaha aspon 1-2 brzdari!

Frantisek X

Není třeba. Stačí odpojený zdroj energie.