Další brněnský tunel. Začíná ražba průzkumné štoly pod Vinohrady

Prostor pro budoucí těžní šachtu pro průzkumnou štolu tunelu Vinohrady v Brně. Foto: ŘSDProstor pro budoucí těžní šachtu pro průzkumnou štolu tunelu Vinohrady v Brně. Foto: ŘSD

Průzkum má ukázat, zda tunel nepovede i bývalou skládkou.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gryf

A že v Brně to přes tunely (ale i s lanovkami) jde, kéž by se inspirovala i liberecká radnice.. sice je to sci-fi, ale aspoň nějaké plány by na to existovat mohly 😀

Dálnice

Brno zahajilo razbu pruzkumne stoly pro dalsi cast VMO. Hrib v Praze pruzkumnou stolu pro Radlickou radialu ma a hodil flintu do zita…

Jiří Kocurek

Je to sice na opačné straně města a za jinou řekou, ale Strahovský tunel už je dávno pradávno hotový.

platamond

Není hotový, jen 2/3. Poslední tubus byl začat a přerušen pro neodstatek financí. Viditelné při vjezdu ze Smíchova.

Ondra K.

VMO staví a většinově platí stát, takže je to spíš ekvivalent D0.

Pavel

Brno jede !

Marana_CZE

Tunel je už nyní potřeba jako sůl nebo alespoň úprava intervalů všech semaforů na Žarošické a Jedovnické. Aktuální kolony kvůli semaforům Jedovnická x Žarošická a Jedovnická x Novolíšeňská jsou příšerné. A to jen proto, že interval semaforů nikdy nepočítal s takovou intenzitou provozu…

PetrN

Jedovnická x Žarošická má ve směru od spalovny doleva na Žarošickou nově dost prodlouženou zelenou až příliš na úkor např. levého odbočení ze Žarošické na Klajdovku, ta křižovatka už je na hraně kapacity, další úpravou semaforů už moc nedosáhnete, jen zhoršení na jiných ramenech. To stejné Jedovnická x Novolíšeňská rozhodně není vidět že by z některého směru byla nějaká rezerva kapacita, problém je i zvýšené množství aut odbočujících doleva od severu na Novolíšeňskou jako alternativní trasa na na Ostravskou a k D1… Situace by se ale měla významně zlepšit až se znovuotevře most Otakara Ševčíka se zkapacitněným levý odbočením na… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Jestli bude dřív než tunal hotový úsek „Ostravská radiála“, tak Jedovnická a Žarošická jako VMO sloužit budou a možná i bez ostravské radiály. Město těžce zaspalo a zejména u křižovatky Jedovnické se Žarošickou mohlo s předstihem postavit mimoúrovňové vedení hlavního směru. A totéž na křižovatkách u Unicornu a Penny.

PetrN

ale furt bude vcelku kapacitní trasa po Gajdošce kolem Staré Osady s výrazným zlepšením. Dosavadní tři největší problémy na této původní trase už nebudou: – zkapacitněné levé odbočení z Otakara Ševčíka na Ostravskou na 2 pruhy s protažením levého odbočováku před most – křižovatka u Kasáren obousměrně uvolněná o relaci Tomkáč -> Vinohrady -> levý pruh od severu nebude blokovaný frontou aut na levé odbočení, směr od Staré osady na sever dostane delší zelenou (doposud omezeno tím levým odbočením na Vincky) – mimoúrovňový průjezd přes Tomkáč… Ono i to levé odbočení z estakády na Rokytovu není stavěno na převedení veškeré… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Na Gajdošovu taková zátěž nepatří. Deja-vu Provazníkova. Posledními takovými hrůzostrašnými ulicemi jsou bohužel ještě nadlouho Kotlářská a Úvoz, Mezi Mendlákem a Pionýrskou by měl být taky tunel s výjezdem/vjezdem na Tivoli.

M19

Silnici vlastní Jihomoravský kraj, takže město nezaspalo. 😉

Jiří Kocurek

Ještě je v tom most Otokara Ševčíka. Pořád není otevřený celý.

Jan

Když Krakow, tak my taky…

PeS

od 2025 průzkumná štola na tři roky to je 2028 a po 2030 mají jezdit auta, ještě kdy po 2030 ten slavný čas nastane

David

V ty době bude ve vedení už někdo jiný a současne vedení si bude užívat zaslouženého odpočinku někde v cizině a nebo na Mírově

Alex

Proč ? Když už nic, tak alespoň vypráskali gaunery z ANO s jejich Stokou.

PeS

V Brně je na magistrátě jednotná národní fronta takže kromě Pirátů a pár dalších zoufalců všichni, stejně tak všichni figurují ve Stoce

PetrN

tak doufám že Radek Mátl bude tou dobou stále ředitel ŘSD, to je totiž to nejlepší co ŘSD a nás obecně mohlo potkat, je za ním obrovský kus práce

Jirka1963

Takže se udělá estakáda,skončí u kopce a dál se uvidí.Buď bude tunel nebo nic.

Tomáš

Cože?! A jak by se to podle vás mělo asi dělat? Výstavbu tunelu nikdo nezpochybňuje, štola ale poslouží pro zjištění skutečné geologie a pro přípravu kvalitního projektu

Jiří Kocurek

Přesně tak, průzkumná štola je ke zjištění potřebných postupů při pozdější ražbě plného profilu.

Ondra K.

Průzkum má za cíl říct za jakých podmínek bude tunel realizovaný. S variantou, že by tunel nebylo technicky možné realizovat se neuvažuje.

Jirka 1963

Že ta štola již měla být.Vede pod sídlištěm a co když tunel nepůjde udělat?Teď mínusujte.

Zlámalík

On půjde, jen se musí zjistit jak. Vy jste taky hlava.