Letecké společnosti Letectví

Další aerolinky v potížících. Turecký Atlas Global zastavil na měsíc provoz, 18 airbusů je uzemněno

A320 společnosti Atlas Global. Foto: Bene Riobó [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]
A320 společnosti Atlas Global. Foto: Bene Riobó [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]

Letecká společnost Atlas Global může být brzy už devátým evropským leteckým dopravcem, který letos skončí. Firma se sídlem v evropské části Istanbulu dnes oznámila, že až do druhé poloviny prosince zastaví svůj provoz a všech 18 airbusů nechá na zemi.

Vyplývá to z oznámení aerolinek na stránkách a sociálních sítích.

Podle něj firma zastaví provoz do 21. prosince, prodeje letenek obnoví 16. prosince. Jako důvod uvádí finanční problémy. Letecká historie nezná prakticky jediný případ, kdy by aerolinka přestala létat kvůli ekonomickým problémům a následně se opět vrátila k běžnému provozu.

Atlas Global vznikl v roce 2001, původně se jmenoval Atlasjet. Firma se zaměřuje hlavně na lety do Evropy a Asie, od roku 2017 spolupracuje například s KLM na lince z Istanbulu do Amsterdamu. Firma má ve flotile celkem 17 airbusů A320family a jeden Airbus A330.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dvojiteF

No, dúfam že to ustoja. Rovnako dúfam že aj Astra. V prípade oboch by to totiž znamenalo nemalé problémy pre cestovky.

Y.K.

Dost nepravděpodobné, když nelétají. To je obvykle konec. Lidi přestanou kupovat letenky, lidi začnou vracet už koupené letenky, jen výdaje na zaměstnance a letadla i když jen stojí na zemi, do půjčování peněz se také nikdo nepohrne v takovém stavu.

dvojiteF

Mozno maju investora ked pozastavenie naplanovali v presne urcenych krokoch..na stranu druhu, prave cestovky ich mozu zachranit v pripade realneho obnovenia prevadzky. Tiez tomu neverim ale dufam ze to rozlietaju.

novyv

to jsou aerolinky, o kterých jsem nikdy ani neslyšel. chybět nebudou.

dvojiteF

tak to teda budú 😀 minimálne 3 SVK cestovky majú zadelane na pekne problemy v pripade neobnovenia letov.

Janina

Odkud jejich chartery pro SK cestovky létají – Bratislava, Košice, Vídeň…?

dvojiteF

BTS, PZY, SLD, TAT

Janina

Tak já je vídám na českém nebi (když poslouchám v noci ATC Praha). Pokud krachnou, tak budou zřejmě něco dlužit ŘLP (100% státní firma ,který odvádí své zisky do českého státního rozpočtu).

Jen tak

V poměru s celkovými příjmy na poplatcích to bude marginání častka.

Martin

Alespoň bude zase pár volných letadel.

novyv

České Smartwings a ČSA je potřebují mnohem více. Přesně tak.

Daniel Novák

Tak určitěééé… Ty tři týdny bez jakéhokoliv obratu ekonomickému zdraví společnosti jedině prospějí.
I když kdyby měl někdo na tureckém trhu padnout, tak spíš Onur než Atlas.

os.ka.rek

Už se těším na 16. prosince, až si budu moci koupit letenku. Snad se nevyprodají rychle, bude o ně totiž určitě zájem.

vitapb

Asi turecký hospodářství. Myslim že určité „vyčištění“ leteckému trhu spíš prospěje.

Zdeněk

Vy jste asi v poslední době nebyl v Turecku, když používáte pojem „turecké hospodářství“, že? Turecké hospodářství dokázalo mimo jiné postavit obří nové istanbulské letiště za dobu, za jakou naše hospodářství nebylo schopno postavit ani jednu další VPD na Ruzyni, ani vlakové spojení Ruzyně s centrem – vše je dosud jen na papíře. Dokázalo postavit i další most přes Bospor, a my ani novou lávku v Praze-Tróji. I tunel pod Bosporem, kdežto naši tuneláři jen tunely poněkud jiného ražení.

Jen tak

Tak to je konec.

Martin KK

SW Group to koupí

Partneři


Czechtoll

pst
podcast