Letecká společnost Atlas Global může být brzy už devátým evropským leteckým dopravcem, který letos skončí. Firma se sídlem v evropské části Istanbulu dnes oznámila, že až do druhé poloviny prosince zastaví svůj provoz a všech 18 airbusů nechá na zemi.
Vyplývá to z oznámení aerolinek na stránkách a sociálních sítích.
Havayolumuz tarafından alınan karar ile 26 Kasım 2019 itibarıyla 21 Aralık 2019 tarihine kadar geçici süreyle operasyonlarımıza ara verilmiştir.
✈️
As of the 26th of November 2019, we have temporarily suspended all our flights until 21th of December 2019. pic.twitter.com/o3xLXS2m5m— Atlasglobal (@Atlasglobal) November 26, 2019
Podle něj firma zastaví provoz do 21. prosince, prodeje letenek obnoví 16. prosince. Jako důvod uvádí finanční problémy. Letecká historie nezná prakticky jediný případ, kdy by aerolinka přestala létat kvůli ekonomickým problémům a následně se opět vrátila k běžnému provozu.
Atlas Global vznikl v roce 2001, původně se jmenoval Atlasjet. Firma se zaměřuje hlavně na lety do Evropy a Asie, od roku 2017 spolupracuje například s KLM na lince z Istanbulu do Amsterdamu. Firma má ve flotile celkem 17 airbusů A320family a jeden Airbus A330.
Turkish airline AtlasGlobal has announced it is ‘temporarily suspending’ operations from 26 Nov to 21 Dec. The airline operates an 18-strong fleet of Airbus A320, A321, and A330 aircraft.
Four flights in the air now: https://t.co/nNmdKjJzQF pic.twitter.com/d6zjeKV6bO
— Flightradar24 (@flightradar24) November 26, 2019
No, dúfam že to ustoja. Rovnako dúfam že aj Astra. V prípade oboch by to totiž znamenalo nemalé problémy pre cestovky.
Dost nepravděpodobné, když nelétají. To je obvykle konec. Lidi přestanou kupovat letenky, lidi začnou vracet už koupené letenky, jen výdaje na zaměstnance a letadla i když jen stojí na zemi, do půjčování peněz se také nikdo nepohrne v takovém stavu.
Mozno maju investora ked pozastavenie naplanovali v presne urcenych krokoch..na stranu druhu, prave cestovky ich mozu zachranit v pripade realneho obnovenia prevadzky. Tiez tomu neverim ale dufam ze to rozlietaju.
to jsou aerolinky, o kterých jsem nikdy ani neslyšel. chybět nebudou.
tak to teda budú 😀 minimálne 3 SVK cestovky majú zadelane na pekne problemy v pripade neobnovenia letov.
Odkud jejich chartery pro SK cestovky létají – Bratislava, Košice, Vídeň…?
BTS, PZY, SLD, TAT
Tak já je vídám na českém nebi (když poslouchám v noci ATC Praha). Pokud krachnou, tak budou zřejmě něco dlužit ŘLP (100% státní firma ,který odvádí své zisky do českého státního rozpočtu).
V poměru s celkovými příjmy na poplatcích to bude marginání častka.
Alespoň bude zase pár volných letadel.
České Smartwings a ČSA je potřebují mnohem více. Přesně tak.
Tak určitěééé… Ty tři týdny bez jakéhokoliv obratu ekonomickému zdraví společnosti jedině prospějí.
I když kdyby měl někdo na tureckém trhu padnout, tak spíš Onur než Atlas.
Už se těším na 16. prosince, až si budu moci koupit letenku. Snad se nevyprodají rychle, bude o ně totiž určitě zájem.
Asi turecký hospodářství. Myslim že určité „vyčištění“ leteckému trhu spíš prospěje.
Vy jste asi v poslední době nebyl v Turecku, když používáte pojem „turecké hospodářství“, že? Turecké hospodářství dokázalo mimo jiné postavit obří nové istanbulské letiště za dobu, za jakou naše hospodářství nebylo schopno postavit ani jednu další VPD na Ruzyni, ani vlakové spojení Ruzyně s centrem – vše je dosud jen na papíře. Dokázalo postavit i další most přes Bospor, a my ani novou lávku v Praze-Tróji. I tunel pod Bosporem, kdežto naši tuneláři jen tunely poněkud jiného ražení.
Tak to je konec.
SW Group to koupí