Letecké společnosti Letectví

Další aerolinky omezují první třídu, zrušení se dotkne i letů do Prahy

Letiště Praha, jumbo Korean Air. Pramen: Letiště Praha
Letiště Praha, jumbo Korean Air. Pramen: Letiště Praha

Dvě největší korejské letecké společnosti – Korean Air a Asiana Airlines – se rozhodly výrazně omezit počty letů, na kterých nabízejí cestujícím i první třídu. Omezení se dotkne i letů do Prahy.

Korean Air zruší první třídu od června podle listu The Straits Times na celkem 27 mezinárodních linkách. Nejdražší a nejkomfortnější třída tak zůstane jen na 35 mezinárodních linkách dopravce, tedy zhruba 30 procentech. „Rozhodli jsme se pro uspořádání se dvěma třídami pro lety zejména do turistických destinací, kde je poptávka po první třídě nižší,“ uvedly Korean Air v prohlášení.

Změny se dotknou i linky do Prahy, ale až s nástupem zimního letového řádu. „V průběhu zimy, kdy nasazujeme B787-9 Dreamliner, budeme mít v nabídce ekonomickou a business (Prestige) třídu,“ uvedl zástupce Korean Air v Česku Michal Ohnesorg.

V uplynulé zimě létaly do Prahy Korean Air s dreamlinerem s první třídou. „Sedadla v první třídě u našich dreamlinerů se v zásadě neliší od těch v business třídě. Rozdíl je v servisu a poskytovaných službách. Přechod ze tříkabinové na dvoukabinovou konfiguraci proto není tak složitý,“ dodal Ohnesorg.

Boeing 787 Dreamliner společnosti Korean Air v Praze. Foto: Michael Holeček
Boeing 787 Dreamliner společnosti Korean Air v Praze. Foto: Michael Holeček

K další redukci první třídy přistupuje i Asiana. Ta už dříve přestala první třídu nabízet ve všech letadlech s výjimkou A380, od 1. září ji nebude nabízet už na žádné lince, jak upozornil server The Points Guy.

Aerolinky sice v poslední době investují výrazně do prémiových tříd, ale většinou raději do byznys třídy než do první.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
eLKá

Rozumím tomu. Jako rozdíl mezi First a Prestige u Korean Air pochopitelně je, ale už před 10 lety do Prahy létal KAL s Business ve verzi Sleeper v takovém uspořádání, že z každého sedadla byl přímý přístup do uličky, takže jako takovou tragédii bych to neviděl… A otázka, jak ta First byla zaplněna (a stejně to bylo jen pár míst)…

v.h.

Díky za článek. K těmto společnostem, které provedli omezení nabídky F/cl je potřebné ještě přidat Malaysia Airlines, které své sedačky F/Cl na palubě A350 budou nabízet, jako produkt Business suite. De facto se tím inspirovaly Asiana Airlines. Stále více se mluví o tom, že F/Cl vytlačil lepšíci se business classs produkt. To je pravda, ale není to jen o tom. U F/Cl chybí především zásadní odlišení od businessu, neschopnost to nabízet, jako komplexní produkt (nejen, jako lepší sedačky a nebo jídlo) a není zde ani standardizace produktu, jako je u businessu např. Air France má jen jednu řadu F/CL sedačky… Číst vice »

Vojta

nevím, zda-li sem můžu hodit odkaz, ale celkem zajímavé video mj. k tomu, proč mizí první třídy:
https://videacesky.cz/video/jak-funguji-tridy-v-letadlech

Martin V.

Zajímavé video. Z té analýzy ale vyplývá, že pro BA je na zabranou plochu v letadle nejvýnosnější Premium Economy, po ní Business a pak teprve First.

Y.K.

Kdysi jsem to sledoval a cena za letenku většinou sedí relativně přesně v poměru k zabrané ploše jedním cestujícím s tím, že nejvíce za cm2 to vycházívá v bussinesu.