Další aerolinky investují do leteckých taxíků, už si objednaly stovky kusů
Letadlo Vertical VA-X4 v barvách Virgin Atlantic. Foto: Virgin Atlantic
Dopravci v novém elektrickém stroji vidí budoucnost pro přepravu na kratší vzdálenosti. Pojme ale jen čtyři lidi.
Jupí. Silnice jsme si zacpali, hurá do vzduchu.
Zajímalo by mě, jestli předjednávají regulaci pro nízké lety nad obydlenými oblastmi. Lze předpokládat, že hluk nebude s elektrickými motory takový problém, ale např. v Británii moje znalost poměrně konzervativní regulace veřejné dopravy velí, že nikdo snadno nebe pro časté přelety neotevře.
To co slušíte u turbovrtulového letadla není motor ale vrtule, rambajz od vrtulníku není motor (to je pištivý zvuk), ale rotor. Přes tuto dominantu ani není proudový motor skoro slyšet, snad kromě spouštění.
Navíc nejde zdaleka jen o hluk, ale i o bezpečnost. Co kdyby z toho třeba Ztohoven shodili na Hrad figurínu vepře na padáku ve tvaru obřích rudých trenek…
Jj, let nad obydlenými oblastmi je až na výjimky ve výšce nad terénem menší než 300 m zakázán, ale stejně to nikdo nedodržuje. Na Čechy je zřejmě nutný bič všude…
To můžou shodit i ze Čmeláka, i prvoválečný trojplošník lze použít. Jen potom pilot přijde doživotně o „papíry“.
A proto právě tipuju nebude moc ochota povolit malý letadla nad městy, bez ohledu na způsob pohonu…