Další aerolinky investují do leteckých taxíků, už si objednaly stovky kusů

Letadlo Vertical VA-X4 v barvách Virgin Atlantic. Foto: Virgin AtlanticLetadlo Vertical VA-X4 v barvách Virgin Atlantic. Foto: Virgin Atlantic

Dopravci v novém elektrickém stroji vidí budoucnost pro přepravu na kratší vzdálenosti. Pojme ale jen čtyři lidi.

Zpět na článek
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaaaa

Jupí. Silnice jsme si zacpali, hurá do vzduchu.

Javert

Zajímalo by mě, jestli předjednávají regulaci pro nízké lety nad obydlenými oblastmi. Lze předpokládat, že hluk nebude s elektrickými motory takový problém, ale např. v Británii moje znalost poměrně konzervativní regulace veřejné dopravy velí, že nikdo snadno nebe pro časté přelety neotevře.

Y.K.

To co slušíte u turbovrtulového letadla není motor ale vrtule, rambajz od vrtulníku není motor (to je pištivý zvuk), ale rotor. Přes tuto dominantu ani není proudový motor skoro slyšet, snad kromě spouštění.

Jakub P

Navíc nejde zdaleka jen o hluk, ale i o bezpečnost. Co kdyby z toho třeba Ztohoven shodili na Hrad figurínu vepře na padáku ve tvaru obřích rudých trenek…

Jaaaa

Jj, let nad obydlenými oblastmi je až na výjimky ve výšce nad terénem menší než 300 m zakázán, ale stejně to nikdo nedodržuje. Na Čechy je zřejmě nutný bič všude…

Jiří Kocurek

To můžou shodit i ze Čmeláka, i prvoválečný trojplošník lze použít. Jen potom pilot přijde doživotně o „papíry“.

Jakub P

A proto právě tipuju nebude moc ochota povolit malý letadla nad městy, bez ohledu na způsob pohonu…