Další aerolinka vyřazuje jumbo. El Al s ním poletí naposledy v listopadu
Boeing 747-400 společnosti El Al. Foto: Dmitry Terekhov from Odintsovo, Russian Federation [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)]
Izraelská letecká společnost El Al je dalším z řady dopravců, který přestane létat s dnes již legendárním modelem Boeing 747.
Ta špinavá ocasní část letadla je od prosakujícího maziva z pohyblivých částí ocasních ploch, nebo to je špína z dráhy, která se prostě vinou aerodynamiky nalepí zrovna sem (podobně jako zacákané zadní okno u hatchbacků a kombíků)? Na bílém laku to docela vynikne.
Tipuji, že příčinou je výfuk z APU (malý proudový motor, který dodává el. energii při vypnutí hlavních motorů), který.je na zádi
Výfuk APU je ta kulatá černá díra úplně na konci, ne? Že by při stání na letišti saze lítaly až takhle dopředu? Při rychlejším dopředném pohybu si to moc nedokážu představit.
Tohle z APU nebude… to snad jedine, že by to APU jelo na max, a letadlo u toho couvalo .
tohle vypadá na bordel z SOP.
Letět 747-400 od El Al jsem možnost neměl a na vlastní oči jsem ji viděl jen jednou. Letos v létě na BKK byla vidět z pozorovací platformy v odletové hale, bohužel už byla tma zároveň ve výhledu bránil nosník konstrukce střechy. Ale zdokumentována je 🙂
To letěli nastojáka? 😀
Třeba od nich Ryan odkoukal to sezení nastojaka, co má patentované.
Nebyl to rekord v počtu prepravenych osob?
Existují fotky a videa. Sedadla byla vymontovaná… https://www.bbc.com/news/av/magazine-36357423/operation-solomon-airlifting-14000-jews-out-of-ethiopia
Taky že použili cargo verzi.
Skutečně je to tak. Mě zmátla okénka, ale je to cargo.
Podobný případ byla třeba operace baby lift na konci vietnamské války. Tam to ale nebyl jen 747, ale hlavně C-5 Galaxy a C-141 Starlifter.