Dálniční známky stály Kremlíka místo, Babiš mluví o fúzi dopravy s průmyslem
Premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Vladimír Kremlík. Foto: Úřad vlády
Premiér Andrej Babiš podal návrh na odvolání ministra dopravy Vladimíra Kremlíka kvůli pochybením v zakázce na IT systém k dálničním
Pikantní je, že v ANO stojí v řadě členové, kteří by za funkce vraždili. Ale Babiš jim nevěří a nasazuje nestraníky.
Ještě by to mohli spojit s kulturou, protože některá nádraží jsou památkami.
A některá velmi zanedbaná. Třeba Praha-Vyšehrad.
Ale to zrovna vlastní soukromník 😀
Ano, vím. Bylo prodané jako nepotřebné a teď by se dost hodilo 😉
A zcela pochopitelně, ten soukromník si toho je vědom…
MPO je v podstatě zbytečná instituce, kde se řeší pouze neproblémy, takže fůze s dopravou asi dává smysl.
Jestli ono to nesouvisí s tou hrozbou Arrivě. To víte, mocní jsou buď mezi sebou na nože nebo kamarádi neznám bráchu.
Kremlík premiéra neinformoval o něčem, co zveřejnil před novináři v září (https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/dalnicni-znamky-kupony-kremlik-e-shop-ministerstvo-dopravy.A190905_144842_eko-doprava_cfr). Můj šéf se mne na každé poradě dotazuje na průběh toho, či onoho.
Z toho mi plyne: Babiš lže, nebo Babiš se nezajímá.
V obou případech je to podle mne na rezignaci premiéra a (možná) ministra dopravy.
Kéž by to byl ten jediný důvod, proč by měl premiér odstoupit…
Ale dokud bude mít 30%, bude se ve Strakovce držet zuby nehty.
A co Faltýnek, nevezme to on? Když si může brát mandát, coz je z principu blbost, svoje kšeftíky v dopravě už má, vymlouvat se umí, ideální kandidát. Kremlíka všichni obrečí, nebude ta voda v létě v kolonách na D1…
Jediné, co dokázal Ťok za více než 4 roky ve funkci byla personální stabilizace resortu, díky které se nakonec rozeběhla řada staveb. A od té doby je to tam takový fičák, že i to málo, čeho Babišovi nominanti dosáhli, se zdevalvuje…
a nemohl by všechna ministerstva vést osobně pan Babiš?
A ideálně to sloučit s agendou holdingu.
😀
Neměli by nyni Havlíčkovi postavit přemostění jižní rampy Švermova mostu a Nových Mlýnů a spolu s tím zajistit přednost před pejskaři okolo parku Lannova, aby mohl rychleji přebíhat mezi úřady? 😉
že by Ťok tušil, jaký průser je na obzoru, a raději sbalil krám s předstihem?
TOK NEODESEL. VYHODILI HO
On byl Kremlik opravdu dopravní odborník. Oficiální životopis – vzdělání:
Advokátní zkouška (odborná profesní zkouška – Česká advokátní komora)
Právnická fakulta Univerzity Karlovy (JUDr.)
Právnická fakulta Univerzity Karlovy (Mgr.)
Vysoká škola pedagogická v Hradci Králové (Univerzita Hradec Králové), obor sociální politika, specializace sociální práce (Bc.)
V poslední době se ukazovalo, že ministr dopravy musí být spíše odborník na zákony a právo, než na dopravu. Fluktuace na MD je důsledkem stavu resortu a zejména liniových staveb u nás. Neviditelný Havlíček nemůže úspěšně řídit 2 hospodářsky nejdůležitější ministerstva. Zase to půjde do kopru. Teď čekám, kdy odvolají ředitele ŘSD, nebo ten to sám vzdá.
No jo, ale co se dá dělat, když je ANOFERT personálně vyprázdněný (nikdo soudný pro ně dělat nechce a to co zbývá by stěží uřídilo stánek s vuřty někde na dědině)? Prostě se stát, potažmo my všichni musíme přizpůsobit omezeným možnostem státoholdingu. Ale jinak, makáme, bude líp a koblihy se také najdou.
To je prave ono, ze do cela resortu jdou lidi, kteri jsou uplne mimo obor a nejsou schopni si realne nejaky oborovy prehled udelat. Na jednu stranu je to dobre (nejsou zatizeni minulymi vazbami v oboru) a na druhou stranu nejsou schopni odhalit zjevny nesmysl (cena 400mil.Kč namisto max 100mil.) a jen slepe veri SFDI, ze zakazku dobre vysoutezilo a ze je vse OK. Ze je to nesmyslna cena mu musi rict az prvni clovek z IT, ktery se na to podiva. K cemu Kremlikovi je, ze je „manazer s tahem na branku“, kdyz s tim svym „tahem na branku“… Číst vice »
Ale kde vzít a nekrást? V Anofertu už nikdo alespoň trochu použitelný nezbyl.
Ukažte mi odborníky v jiných stranách, třeba právě na dopravu.
Zkuste jmenovat.
ODS
Piráti
ČSSD
Můžete připojit i další strany.
V žádné politické straně nikdy odborníky nehledejte.
Stát teď vede Anofert, ten chaos z posledních let jde jednoznačně za nimi, respektive za majitelem. Ostatní bych do toho netahal.
Děkuji pane Pražák, že jste odpověděl. Očekával jsem, že jen mluvíte místo toho, aby jste nám ty odborníky prozradil. Takže nic. Ostatní do toho netahejme. Jste alibista. Nic nevíte, jen píšete. Klávesnicový hrdina.
Bavíme se o Anofertu nebo o ostatních stranách? Pokud vím, článek je o Anofertu a jeho personální vyprázdněnosti. Takže argumenty „a Americe zase bijí černochy“ se nechte od cesty. Až bude sedět na MD nominant jiné strany (doufám, že brzy), tak se můžeme bavit o jejich personálních kapacitách. Hezký den
Jako vím, že šťourám ve vosím hnízdě, ale ono opravdu není nutné, aby ministr dopravy byl odborníkem na dopravu. Daleko důležitější je, aby měl nadhled nad věcí a byl schopen si předkládané informace ověřit, a to u jiného zdroje, než který mu ty informace předkládá.
Ale souhlasím s vámi, že ani tito lidé se v politických stranách moc nevyskytují a rozhodně nemají otevřenou cestu na horní příčky kandidátek.
Ano, musím s vámi souhlasit. O tom, že to musí být odborník píše pan Pražák. Jenže neumí svůj postoj obhájit.
Milý pane, evidentně máte problém s chápáním psaného textu. U voličů Anofertu nic zvláštního. Já jsem o tom, že ministr dopravy musí být odborník na dopravu nenapsal ani slovo. Já jsem napsal, že je Anofert personálně vyprázdněný a to co tam zbývá není schopno uřidít ani stánek s vuřty. Což ovšem neznamená, že jim chybí dopravní inženýři. V Anofertu chybí zkrátka lidé schopní něco řídit, zato všehoschopných je tam plno.
Prvně Milý pane Pražák: nejsem volič ANO, takže zklidněněte svoje hormony. Je to jako když napíšu, že jste volič komunistů.
Za druhé sloučení ministerstev průmyslu, dopravy, místního rozvoje už plánoval Kalousek. Jinak ano, vaše prázdné věty, kdy jen kopete okolo sebe a nemáte vlastní řešení mě utvrdili v názoru na vás. Přeji vám pěkný večer.
Ne zcela jste me pochopil. Nehovoril jsem o odbornicich – takovych je do politiky skoda a je lepsi, kdyz jsou uzitecni ve vykonne funkci. Ale hovoril jsem o schopnosti mit oborovy prehled – coz Kremlik zjevne nemel a v kombinaci s tim, ze i zamerenim byl mimo obor dopravy (pravnik) to resultovalo v co muselo = zasek u prvni vetsi zakazky. Tohle musel Babis vedet, kdyz ho tam daval…
Kolikátá že to už bude změna ministra dopravy za posledních cca 8 let?
Když tedy myslíte jako do počtu, tak si na to ministerstvo sednout klidně půjdu. Ministra jsem ještě neděla. A horší, než Kremlík, určitě nebudu.
Měl bys to těžké. Babiš má čtyřhran od všeho.
Inu ano, jenom se drobně zapomnělo na kořen celé akce: Kremlíka doporučil, prosadil a koučoval J. Ungerman. Ungerman se s Kleinem z Asseca zná dlouho a dobře. Náhoda? Nemyslím 😉
Kecičky
Netuším, jaká je role pana Ungermana a jeho vztah s panem Kleinem, ale tento vzorec (jen s jinými jmény) lze vysledovat se na osobních vztazích státního úředníka s někým z nějaké firmy už od dob, kdy to český premiér myslel upřímně.
Přece to pořád myslí upřímě: všeci kradnú, iba ja čerpám
To platí a nikdy platit nepřestalo
Je tu zásadní rozdíl – až do dob upřímně myslícího premiéra se ctila jedna zásadní podmínka – muselo to fungovat. A tuto podmínku se podařilo za oné vlády překonat…
Jde do tuhýho…. Před volbami se bude hodit každá špína…
Ještě by sebou mohl vzít Svobodu a Filipa
Jak je vše pomíjivé (viz i Jaroslav Kubera hovořící v sobotu na stranickém sjezdu a o 2 dny později již…). Je to pár dnů, kdy ministr pohrozil Arrivě výpovědí. Je to pár dnů, kdy ministr „chtěl otevírat diskusi“ o tom, že by i Os/Sp vlaky byly objednávány centrálně ministerstvem… P. S. Při sloučení ministerstva dopravy do ministerstva průmyslu a obchodu se mi jeví ještě o něco víc nesmyslné (i když – za velmi nesmyslné to považuji tak jako tak), aby regionální vlaky byly objednávány (resp. především tvořeny jejich jízdní řády + vůbec určováno, kde vůbec vlaky objednány budou či ne)… Číst vice »
Tak ono je nesmysl aby objednávalo i rychlíky přímo ministersto. Měl by vzniknout něco jako celostátní koordinátor doopravy, který by měl pak v krajích pobočky. Dopravu v krajích taky dneska neorganizují krajští úředníci, ale různé společnosti. IREDO, KORDIS, IDSOK…
to není přesné. krajští úředníci řeší jízdní řády (bus i vlak) hned ve čtyřech krajích (Hradec, Pardubice, Ústí, v zásadě Vysočina). IDSOK také není název organizátora, v OLK se organizátor jmenuje KIDSOK.
To nic nemění na tom, že ty krajské jízdní řády fungují jen v okolí centra kraje, ale jakmile se dostanete na návaznosti spojů přes hranice krajů, tak je to totální katastrofa!
Slouceni ministerstev je dobry tah. CR je moc mala na to, aby mela vlastni ministerstvo dopravy. I kdyz nekteri by si asi predstavovali i vlastni ministerstvo pro zeleznice,jako v Cine.
Nevím, jestli jsou tohle zrovna nejlepší adepti na sloučení – doprava má velký rozpočet, je dost specifická (její financování i značná nezávislost na jiných oborech…), dohled nad úředníky je potřeba ultra pečlivý a spolupráce s EU/kraji/městy je náročná. To už si umim představit spíš třeba MPO+MZ, MPO s rozvojem, MŽP s rozvojem nebo třeba MK+MŠMT…
A nebo ministerstvo volných a nelicencovaných živností.
Už takhle tu dopravu ministři nezvládají. Po sloučení by to bylo ještě horší.
Odbor hlavního architekta schvaluje projekty eGovernmentu nad 5 milionů/rok a tohle za 400 milionů šlo mimo? To má být vtip?
Otázka je, jak to má ten odbor podchycené. Jdou do něj i zakázky příspěvkových organizací? To by snad musely hlásit každou takovou zakázku i fakultní nemocnice u kterých to s egovernmentem nemá nic společného. Jinak to není 400 mil. rok, ale méně (nad těch 5 mil. to samozřejmě je)
Ne, to je jen přeúřadováno, úřední postupy jsou přece pro plebs.
Málem vyšel pěkný tunel. Ale těsně před tím, než se povedlo finance odklonit, se to dostalo do médií. Andrej doteď ani nepípl, jenže když se to provalilo, tak se teatrálním způsobem koulejí hlavy, aby se od toho mohl distancovat.
Novým ministrem dopravy by mohl být poslanec Kolovratník. To by asi někteří diskutující nevydýchali.
To by nemusel být tak blbý nápad, to by stálo za zvážení. To by totiž mohlo pomoci hnutí ANO k zaslouženému volebnímu výsledku 😉
Jak to říkal Jan Werich?
‚To je blbý, to se musí líbit!‘ 😃
Nebyl by lepší Tronda? Podle příspěvků největší odborník :)))))
Tronda do Strakovky! Prosím hlasujte.
To jde o to jestli Tronda a Kolovratník nejsou to samý, moudra to jsou stejný. Ale tronda je jen troll, Kolovratník to myslí vážně.
To by hlavně nevydýchal pan premiér
Loutkoherec vypad, bude instalován nový..
Loutkoherec nebo loutka? 😉
Politická loutka, herec pro veřejnost, klaun na provázku, ale to je celý ANOfert.
to je bohužel celá politika.. noty se rozdávají jinde..
Ten se tam teda dlouho neohřál
Snad má dobře sbalený (zlatý) padák.., nebo je ještě ve zkušebce!?
Jsem zvědav kdo bude novým ředitelem ČD a ŘSD 😁
a doufam, ze prezije svobodak, ten je dobrej…
v čem?
Ten barák na nábřeží L.S. je ze všech stran špatně…. dlouhodobě….. Není to jen o jedné figurce na špici…. Ale tlaková tendence, setrvalý stav. Figurka dolů, bude nová…. Jedině fakt to sloučení s MPO, nebo já fakt nevím…..
“Expert” Kolovratník se už určitě těší. Teď nás bude svými geniálními nápady oblažovat z postu ministra.
Jej. Snad jen to ne.
Jen to ne! Jakoby nestačil LuftJarda Tvrdík.
A co Bobosikova, kandidatka na vsechno…
Babiš je nejhorší premiér, kterého tato země od roku 1989 měla. Je to příšerný manažer a řídí se pouze tím, co mu řekne jeho PR tým. Objevila se zakázka, která byla pro veřejnost nepřijatelná. Dá se předpokládat, že předpokládaná cena a nakonec i posudková cena byla přibližně stejná jako vysoutěžená. Jenom to na tiskovém blbě nazvali e-shop a oheň byl na střeše. Samozřejmě chyba byla už v tom, že zakázkáři nechtěli riskovat konflikt s NBÚ a zadali to s výjimkou ze ZZVZ. Já myslím, že i při nejvhodnějším postupu dle ZZVZ by ta cena byla podobná (aspoň ze zkušeností s… Číst vice »
A jste si jistý, že to opravdu levněji nejde? Pokud vím, tak vysoká cena byla odůvodněna bezpečnostní certifikací firmy, která kvůli tomu jako jediná směla do soutěže. Auta tajných služeb apod. totiž mají mít dálnice zadara, a pro manipulaci s takovýmito daty je nutná bezpečnostní certifikace. Pokud by tajní místo toho dostali od státu příspěvek na dálniční známky, problém by odpadl a veřejná soutěž by mohla cenu výrazně srazit.
Já si myslím, že ta zakázka měla být zadána dle ZZVZ. Souhlasím s Vámi, že ty dálniční známky pro bezpečností služby se měly řešit jinak (a bezpečněji). Jen Vás opravím. Těch společností bylo 5, 3 projevily zájem, nabídku předložily 2. Přesto si myslím, že takové IT systémy musí dělat prověřené společnosti (tedy společnosti s bezpečnostními certifikacemi). Pokud by se to dělalo podle ZZVZ, tak by stejně byla přísná kritéria, že by se dost možná přihlásily podobné společnosti. Dneska je bezpečnost na prvním místě a to je správně. Ono se tu bude pracovat s osobními údaji. Což SPZ ve spojení s… Číst vice »
Ale to všechny eshopy, včetně těch velkých, kde se točí stamiliony, taky nakládají s osobními údaji. Přece šlo použít běžnou praxi, kdy se eshop vyrobí na dummy datech a přepnutí na ostrá data může udělat prověrený ajťák na ministerstvu, firma by na náhradních datech odladila. Není žádný důvod proč by nějaká komerční firma se vůbec k těm SPZkám bezpečnostních složek měla dostat, když už je to takové terno.
No ta zakázka nebyla jen na výrobu systému, ale i na provoz, SLA a byla tam i opce (pokud to tak můžu nazvat) na rozvoj systému (cca 70 mil., které nemusely být využity). Samozřejmě, že jde o to jaký koncept se zvolí. A je otázka jestli takové zakázky nelze dělat třeba komunitně jako hackhlathon. Což je hezká idea, ale nikdo neví je to bezpečné. Myslím, že kvalifikace – tj. bezp. certifikace je třeba i u vytváření takového IS bez osobních údajů (ač se tam dostanou později). Ta společnost pak má odpovědnost (minimálně ze smlouvy) za bezpečnost. Ještě k tomu hackhlathonu… Číst vice »
Nevidím jediný důvod, proč ŘSD dávno nemá stejnou formu, jako rakouský Asfinag (když už se MD chlubí, jak se Rakouskem inspiruje). Pak by ten eShop provozovalo ŘSD a skončilo by stávající idiotské zdůvodňování, proč něco nejde
Požadavek byl pouze na status Duvěrné pro vznik osobních údajů, to má u nás několik tisíc firem a je to nutná podmínka pro většinu státních IT zakázek.
Právě ale kvůli utajení tajným SPZ tenhle projekt vypsali ve speciálním režimu a celkově to udělali dost nepřirozeně, to je asi problém.
Zakázka je podezřelá nejen tím, že nebyla soutěž, ale hlavně, že ji chtěli tiše ututlat a „Neinformovali o zakázce nejen vládu, ale ani dozorčí radu SFDI“ a toto je fatální selhání a jednoznačný důvod pro okamžitý vyhazov.
Já té pohádce o neinformování vlády nevěřím. Jak nemůže být vláda informovaná, když ty elektronické známky musela schválit?
Tak el. známky se schválily zákonem, a to už je nějaký pátek (jsem líný to teď hledat. Ale konečně – já bych se nedivil, kdyby Andrej o všem věděl, dokonce připouštím i možnost, že to bylo na jeho popud a překvapeného udělal ve chvíli, kdy to začal být kardinální prů…
Ale vláda jako celkem o tom nemusela být informována, to může být i pravda (protože proč se dělit i s ČSSD, že).
Schvalování návrhu zákona a vypsání zakázky je poněkud rozdíl.
Ale samozřejmě 😉
Nicméně, termín zavedení el. „známek“ byl zákonem dán, stát žádný k tomu vhodný eShop nemá, takže bylo zřejmé, že taková zakázka nastane. A naprosto upřímně – má-li vláda či její člen nějakou činnost danou zákonem, tak být premiérem, tak si takovou věc ohlídám. Ne z toho důvodu, abych to přímo řídil, ale aby z toho nebyl průs…
Konečně, je to věc, kterou musí zvládat každý PM (tedy jak Project Manager, tak Prime Minister).
Předpokládám, že vláda to neschvaluje tak, že si bez dalšího řekne, že za dva roky budou elektronické známky, ale ministr přinese nějaké podklady a plán, jak to bude fungovat. Vláda schválí návrh zákona a zároveň pověří ministra, aby po schválení příslušného zákona vykonal vše potřebné pro bezproblémový chod systému.
Ale na druhou stranu, pokud tu je nějaké nařízení vlády, tak by se mělo dodržovat a myslím, že velký problém MD a jeho organizací je právě špatná komunikace.
Příšerný manažer. A vybudoval a udržel obrovskou firmu na trhu.. Ještě navíc v potravinářství..
Ministra Kremlíka opravdu litovat nebudu, ale trochu se děsím toho, že dopravu bude řídit člověk, který už jedno větší ministerstvo má a zároveň je místopředseda vlády. Kdyby to bylo dočasně, dávalo by to logiku, ale dlouhodobé řízení dvou velkých ministerstev se projeví negativně. Zrovna ministerstvo dopravy je známé tím, že bez politického biče se tam nehne ani oběžník.
Tak bylo naznačeno sloučení obou ministerstev. Havlíček je asi bez pochyby odborník na průmysl, uvidíme, jak zvládne takhle náročnou roli.
Teoreticky by sloučení těchto ministerstev asi dávalo nějákou logiku, ale takové věci by se měly dělat promyšleně a ne na základě ad hoc kroků a momentální situace. Tohle se teď stane čistě jen pro to, že Babiš má obecně problém sehnat někoho schopného, tak to hodí na krk člověku, který už velké úkoly má (např. v energetice), ale kterému věří a o kterém si myslí, že se osvědčil a že schopný je. Podle mého názoru to není dobrý manažerský přístup 🙂
Tak do voleb máme tak rok a půl, takže pro osazenstvo MD naprosto luxusní situace. Nový pan ministr se bude půl roku seznamovat a pak se vrhne do předvolební kampaně na 100%
Stejně to Andrejko dělá jen proto, že to nedostala firma z Holdingu….
Pokud Babiš bude pokračovat tímto tempem, bude nucen recyklovat z již vyhozených „odborníků“
Paní Válková vezme loajálně cokoliv po ní bude chtít 🙁 A jistě i jiní, jí podobní.
Jo za federace se říkalo: „Kto ešte niebol ministrom alebo námestkom ministra v Prahe, nech sa hlásí u súdruha Žinčicu. Autobus do Prahy odchádza ve 14 hodin“ 😀
ANO, bude Líp. Našel se obětní Kremlíček a guru může MAKAT s čistými rukama dal.
Přesně to mě taky napadlo. Měl to udělat Ťok, nestihl to za několik roků. A když na to měl někdo půl roku a nezvládl to…
PS: Rychle, levně, kvalitně. Vyberte si dvě možnosti z těchto tří.
Ne, vina je jednoznačně na Kremlíkovi, pakliže: „Neinformovali o zakázce nejen vládu, ale ani dozorčí radu SFDI,“