Dálniční známky po roce 2020: nalepovací zmizí, nový strop 2000 Kč. Pro elektromobily zdarma

Klasické dálniční kupony často nejdou odlepit, v očích zákona jde ale o přestupek. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKlasické dálniční kupony často nejdou odlepit, v očích zákona jde ale o přestupek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ministerstvo dopravy po letech příprav dokončilo materiál, který má přinést konec papírových kupónů. Ty musejí používat auta do 3,5 tun

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kik

Takže elektroauta budou zadarmo? Tak to je hodně velký úlet. Navíc pokud by došlo k opravdu masivnímu rozšíření elektroaut tak nám velice rychle klekne rozvodná síť – viz novinové články staré cca 2-3 týdny (tam se psalo dtto o Německu). Takže pokud pan ministr podporuje masivní rozvoj elektroaut říká o hodně rychlý blackout…. Jistě mu pak všichni zatleskáme.

Honza Ol.

U nás v dohledné době nehrozí. Nejsme v Německu. Laicky řečeno není problém s nedostatkem energie, ale s jejim přebytkem.

Robert

A to nikomu nepřijdou divné zmiňované „Roční náklady na provoz … 160-240 milionů korun“?!

Za „jednorázových 110 milionů korun“ se namontují kamery s GSM modemy, provede se zabezpečení (možná) a nainstalují se 4 servery (2 primární, 2 záložní). A za těch cca 200 milionů ročně se bude dělat co? Utírat čočky na kamerách? Čistit stará data z disků? Nebo se prostě pošlou nějaké firmě za „správu sítě“?

petr.r

Já bych dal rozlišení jestli se jedná o osobák nebo nákladák a ještě v osobním vlastnictví nebo firma/podnikatel.

Mishak

Proč podnikatel ono dneska nestačí že podnikatelé platí silniční daň a musí si známku kupovat. Snad tím nebylo myšleno,, že by měli platit více…

petr.r

Ano, bylo to myšleno tak, prostě za N1 bude platit více, než děda za sandero.

Mishak

Škoda, že to není jako v Německu všichni platí silniční daň a mohou si jezdit kde chtějí. Výše daně je dle vozu. Oni totiž ne všichni podnikatelé mají firemní vozy dodávky a tu daň a známku platit musí…

Libor

Výpadek desítek milionů ročně s ohledem na elektrovozy?? Co to tady píše za pisálka? Naše republika již před dvěma lety měla vnést do legislativy osvobození elektroaut a aut s alternativním provozem CNG, bohužel i LPG tak jak znělo Nařízení Evropského parlamentu v roce 2014. Na to ovšem naši legislativci jaksi zapoměli…… Jinak 1700 dosud registrovaných elektrovozů by představovalo výpadek v příjmech 2 550 000,- Kč za předpokladu, že by si všichni kupovali roční známku! Pane redaktore vraťte do základní školy a zopakujte si matematiku……..

Jan Šindelář

Libor: Ona ta základní matematika bude po roce 2020 asi trochu jiná než dnes s ohledem na rostoucí počty elektrovozů i rostoucí ceny dálničních známek.

Jan Sova

Celková nekoncepčnost se táhne v duchu dálničních poplatků i nadále. Kosmetická úprava na časový odpočet reálných kalendářních dní (měsíců) bude znamenat možná nějaké sezónní „dopravně-špičkové“ proměny (počkáme si). Co se týče „elektro-aut“ zadarmo, tak to je surfaření na populární vlně, které nemá prapůvod v logice. Dálniční poplatek slouží od toho, aby se sounáležitě hradily náklady na vybudování, udržování a případně i rozšiřování infrastruktury (je vcelku zbytečná diskuze, zda to stačí nebo nestačí). Z podstaty existence dálnic je irelevantní, jestli po dálnici jede auto, které produkuje spaliny, nebo auto bez nich. Obě auta něco váží, odvalují kola a způsobují na povrchu… Číst vice »

sladlu

Pravdu mas 😉

Eletro auta a vidikova auta vazi o cca 500kg vice

Treba ale ulevy v centru mesta maji smysl 😉

Je to popularni vlna. Ale bez hosopodarske logistiky. Spravny spravce kazdeho podniku dba o vydelek takovy aby pokryl naklady na provoz ci existenci firmy…

Na zeleznici se to vubec nedari vydelat na provoz

JOHNNY

sladlu: je to jedna z veci jak motivovat lidi aby si zacali kupovat auta na alternativni pohon.
Ikdyz je to trosku zvracena logika – elektroauta jsou dost draha – takze toho kdo si to koupi, toho to svobozeni od poplatku za dalnice vazne nevytrhne.. 😀

Jan Sova

Rovněž podpora CNG formou slevy na dálničním poplatku.
Proč rovnou vláda nepřijde s obdobnou podporou na LPG ?? (nebo v nákladní dopravě LNG ??)
Vše jen na oko, za oponou se hrají roztodivné hry, nejde o výsledný efekt, ale o mast na hubu potenciálních voličů.

Milan

Zavedení rozeznávání pohonu aut je cesta správným směrem a snad časem zavedou zvýšení poplatků za jízdu škodlivými dieslovými auty, pro rychlejší úplnou eliminaci těchto aut.

sladlu

Moje motivace platit dalnicni znamku je nulova. Najezdim 15 000 km rocne. Dalnicni sit je nekompletni a nedomyslena

Stan

Takže se (opět) nepočítá s platbou podle ujetých kilometrů. Škoda, já bych na tom se svými 1200km za rok vydělal.

Jan

No to určítě:-) Ale i tak nevydělal 1200 * 3. Ale nebojte, dočkáte se.. EU to zařídí.

Kuba

Podle mě to je dobře. Lidé by měli tendenci se dálnicím vyhýbat. Takhle když zaplatíte jednorázový poplatek, není důvod hledat jiné cesty.

Gogo

Právě naopak, tendence vyhýbat se dálnicím bude o to větší že zdraží, a stále nebude možnost zaplatit si třeba jen jeden den, o což si systém s elektronickou kontrolou přímo říká. Protože pokud jedu ráno tam a odpoledne zpět rozhodně nehodlám platit deset dní.

petr.r

správně, bylo by to spravedlivé neboť někteří ujedou 15ookm za rok a druzí za den.