Dálniční známky na měsíc a 10 dní příští rok zlevní, nová jednodenní vyjde na 200 korun

Dálnice D7 u Letiště Praha. Pramen: foto.ceskedalnice.czDálnice D7 u Letiště Praha. Pramen: foto.ceskedalnice.cz

Celkový výnos z prodeje známek by se měl v příštím roce zvýšit o 1,3 miliardy korun z loňských 5,8 miliardy. 

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
test

proč není půlroční známka?

panda

Nedoporučuji nechávat koupi nové známky na 29.února – protože to jim tutově spadne server! 🙂

kix

by mě zajímalo jak ty jednodenní budou platit, jestli 24hodin od nákupu, nebo do konce dne..to nejen u nás ale i v cizině, protože třeba 7 a 10 denní počítají první den vždy celej i když se koupí minutu před půlnocí..což u jednodenní při jízdě v noci bude docela zásadní

liposh

prý jen do konce vyznačeného dne a nejbližší termín platnosti je 14 dní od koupě kupónu, protože podle nařízení EU Vám musí prodejce dát 14 dní na odstoupení od smlouvy 😀 …jen si dělám legraci. (Ale rakušáci to takhle mají, když kupujete online)

BND 30

Tam zakliknete, že to kupujete v režimu podnikatele, tím se zjednodušeně řečeno zříkáte lhůty pro odstoupení a můžete vyrazit na autobahno.

Jan

Dělám to tak už několik let ale žádná jiná členská země EU mě s tím neotravuje…

Mysel

To neni podle narizeni EU. To je podle vecne nespravneho vykladu toho narizeni, ktere spachal nejaky naprosty trouba (a dodnes to nikdo nenapravil). Ani v Rakousku ta statni sprava nefunguje bez chybicek.

Martin J.

Všechny státy, co mají známku to připravují vázané na kalendářní den, nikoliv na 24 hodin, být se u nás o tom chvíli uvažovalo, nakonec padlo rozhodnutí jít cestou okolních států… V Rakousku je to dané charakterem platby, tam je za službu, nikoliv jako u nás, kde to má charakter poplatku, ale v Rakousku by ta jednodenní měla jít koupit s okamžitým zahájením platnosti, nějak to nakonec snad vymyslí…

kix

no to je docela naprd řešení..kdo jezdí na noc, může paradoxně na pár hodin potřebovat 2 denní

Ian

strčte si ty Vaše známky za klobouk. ještě štěstí že chodíme do práce pěšky nebo na kole. Jel jsem 2x po sobě na letiště po D11 a nikdy víc, nikdy víc. za 200,- byly snad měsíční, ale to je už pradávno. Smutné. Pětislepenec neušetří a ani nechce tak musí lidi drbat jak to jde. Hlavně půjčme čezu, zaručme se za půjčku ukrajině, půjčme si na nové letadýlka a co ještě dalšího o čem nevíme. Pětislepenec se dostal ke korytu a teď to tam vypadá jako když hladovejm sviním po tejdnu nasypali šrot a brambory

BND 30

Všiml jste si, že nejste na novinky.cz? Nejste.

Démon

tohle je server o dopravě ty politický maniaku

Vaclav

Jo ta jednodenni je trapna, to je krasne videt jak to udelali jen aby „splni“ prani lidi. Ale v podstate se lidem „vysmejou“ tim, ze je za vysokou cenu.
Jako urcite se prodavat bude, pro ty co pojedou nekam dal na otocku se to asi „vyplati“ (kdyz to bude mene jak 10x za rok).
Lide ale casto nekam dal jedou treba na vikend, a tem to vubec nepomuze.

Josef

Limity jsou jasne dany, jenom blbec si muze myslet, ze stat nevyuzije toho, ze si vezme maximum mozneho. Lide co jedou na vikend jednou za rok si holt koupi desetidenni a stejne proti soucasnemu stavu usetri. Kde je problem?

liposh

Možná by bylo hezké vidět, že se nad tím někdo na ministerstvu zamyslel. Pokud by dvě jednodenní stály v součtu o 10-20 Kč víc, než desetidenní, pak se nemůže stát, že by se vybralo míň peněz. Pouze stejně anebo víc. Totéž u té roční ten skok o 800 Kč, ale až za rok. Kdyby se nad tím někdo zamyslel, mohli třeba v druhém pololetí 2023 už vybírat o pár stovek víc , ale ne celou tu „dardu“ , určitě by vybrali o něco víc, a zároveň by to vypadalo jako vstřícný krok…jenže oni mají ručičky dozadu, tak to sfouknou během… Číst vice »

Josef

Proste se drzeli maximalniho mozneho limitu, zcela logicky, ze pokud muzu neco dat za nejakou maximalni cenu, tak to nebudu davat za polovic. Pokud by se cena rocni znamky nezmenila, tak by naopak na tech kratkodobych stat prisel o dost, protoze cena by musela vyrazne klesnout, treba mesicni by musel jit ze 440 na nejakych 285.

Jura

Kdyby pred par lety byla na Slovensku jednodenni, tak bych ji bral. Stejne tak Nemec jedouci do Chorvatska na mesic.

Démon

jo, mylíš že bude řešit 30 Kč 🙂

medvěd

Už chápu, proč se nesmí maturovat z matematiky – nesmíme si spočítat, kolik to má stát ! Jen budeme platit nařízené ceny !

liposh

znamená to, že když si na konci února 2024 koupím dálniční známku na rok, tak za 1500,- jezdím až do konce února 2025?

Martin

Dálniční známka platí 365dní,takže ti platí ještě do konce února, kdo chce příští rok ušetřit tak si ji může koupit v prosinci a bude mu platit celý příští rok .

noerf

Myslím, že za 1500 Kč bude jen do konce prosince 2023.

Josef

Nove ceny jsou platne od 1.3. Je to tam napsany dost jasne. Tedy komu skonci platnost nekdy do konce unora, tak si nejspis bude moci koupit novou znamku za tech 1500 a tedy se ho fakticky zdrazeni bude tykat az v roce 2024.

bakiy

Dálniční známku jde koupit s až 90 denním odkladem, tedy za 1500 Kč by měla jít koupit známka s platností od 29.5.2024, 0:00:00 do 28.5.2025, 23:59:59. Má to podmínku, je třeba ji koupit 29.2.2024 (kdykoli během dne)…

ABC

Je to tam napsany dost jasne.

Nesmíte věřit všemu co se píše v novinách. Zatím není platné nic, protože bude potřebná změna zákona.

Martin

To ano ,ale bude platná 365 dní, takže do prosince 2024.

kix

a lze koupit novou známku přes platnou známku?

Karel Mio

Vyjimka pro elektromobily je fakt zhovadilost. V zasade dalsi uleva vyssim prijmovym skupinam, ktere to fakt nepotrebuji, navic pro auta tezsi oproti srovnatelnym modelum s ICU.

medvěd

Jak jinak chceš natlačit lidi do braku…….. co shoří napadrť. Počkej ,až začnou vozit vodík z Afriky na západ. Někdo to zavedení technologií musí zaplatit !

David

Výjimku by z toho být neměli. I ten invalidům by to spíše měli proplácet, než jim dávat výjimku – pak můžou jet naplno automatické kontrolní systémy a posílat rovnou dopisy poštou či do datovek.

Ian

Souhlas!
a elektromobil který je těžký jako tank nemůže mít přeci výjimku. Ach jo.

Karel Mio

Pardon, ICE 😀 jsem si to poplet s JIPkou 😀

Surio Mario

Elektromobily opět zdarma. Chápu, elektroauta jsou přece mnohem lehčí než klasické automobily a tedy opotřebovávají dálnici mnohem méně. #ironie

Vojtěch

Mario, nechápu na co si stěžuješ, však tvůj film vydělal v kinech už víc jak miliardu dolarů 👍 #bezsebodnout

MaT

Ha ha, to je děsně vtipné… 🙂 A že Surio Mario a Super Mario je jiná postava jste si všiml? Nebo jen lehká dyslexie?

Šalina na Špilas

A nemají vůbec ale vůbec žádné nevýfukové emise, protože při brzdění se jim pneumatiky neopotřebovávají, to ví přece každý.

Honza

Nevím proč mají elektromobily mít všechno zadarmo. Přijde mi to nesystémové a do budoucna jako problém až podíl elektromobilů bude povinně vzrůstat. Pak najednou zase někdo zjistí že je třeba nastavit novou cenu a z 0 to najednou bude 1500 a víc skokově.

Vojtěch

Přesně tak. Problém to nebude, protože až se i ve středověké ČR elektroauta rozšíří, zdarma to být přestane. Neplatí za známku jako minináplast oproti zemím kde mají dotace.

Mysel

Zvyhodneni znamky je v konecnem dusledku ekvivalent te dotace. Jde o uplne stejne neospravedlnitelne svinstvo.

Mysel

Je to naopak velmi systemove, „jen“ jde o zcela zvraceny system.
Existuji jen dve metody, jak sirsimu okruhu uzivatelu vnutit elektromobily: Dotace / zvyhodneni elektromobilu nebo sikanovani uzivatelu automobilu (v krajnim pripade jejich zakaz). Nas stat v souladu s eurosajuznim pristupem pouziva obe tyto metody soucasne.

Lojza

Tak hlavně že si Kupka dal valorizační doložku, jako ke svému platu?

Pájin

Lojzo, nejsi spamer z airways.cz?
Hned mi to jméno naskočilo.
Myslím že i p. Sůrovi to bude povědomé.

panda

Není ten strop náhodou 9 %, nikoliv 19?

Josef

9% denni, 11% tydenni, 12% desetidenni, 19% mesicni, 30% dvoumesicni. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32022L0362#d1e1737-1-1 clanek 7a

Otakar

Je

Jarda

mohli tam přidat i slevu pro lpg, však je to taky plyn, nemusí to být jen pro cng. Přestavba na něj je dražší.

Radim

Nemohli, protože LPG jezdí „příliš moc“, takže by na tom nic nevydělali. A kromě toho emise jsou prý 2x takové než od CNG

Jarda

tak elektromobile to mají pořád za 0 😀 a jim taky ruší výhody, už nebýva nabíjení zdarma, už nebývá ani parkování zdarma…. Asi jich začíná být taky „příliš moc“

Radim

Někde bylo fakt nabíjení zdarma, nebo si děláte srandu?

Jarda

bylo u globusu, kauflandu, lidlu a bille co vím, ale už není, Pak bylo ještě někde, stačí si to vygooglit 😉

DavidS

Superchargery od Tesly pro S a X to zadarmo mají stále. Ale možná se mýlím

Masarykos

Vy tomu moc nerozumíte, že? Proto jen plácáte a schováváte to za „prý“…

Mysel

Predevsim tyhle nesmyslne slevy meli odstranit uplne.

Radim

+1

Jarda

slevami nabádají lidi aby neměli auta na benzín/naftu, ale „něco“ jiného. Dokud toho nebude víc. Stejně jako tam nevidím ethanol nebo lpg, ale jen cng a biometan. Asi je vozů na lpg a etanol hodně. No až se vyrojí hodně i tech dalších tak to určitě přiškrtí taky.

Vojtěch

Jestli myslíte slevy na naftu tak souhlasím.

Mysel

Tak s tim asi souhlasi kazdy. Ostatne neexistuje zadny racionalni duvod, proc by mela byt nafta levnejsi nez benzin.

Mysel

PS: Na druhou stranu neni sebemensi duvod, proc by palivove dane mely byt tak vysoke.

Alibaba

Existuje důvod. Je třeba zkásnout spotřebitele, aby bylo z něčeho silnice financovat a druhý důvod je, že takhle nejsou všechny zisky z prodeje ropným společnostem.

Patrik

Na co slevu? Naopak všechny slevy zrušit, aby si autíčkáří, kteří si hrají na rádoby ekology svůj fetiš rozmysleli a jeli třeba na kole.

Ian

napsal jste to velmi trefně, jinak se jim nedá říct 🙂

Martin

Jenže ty autíčka točí v ekonomice X miliard naproti kolo X miliónů.

Kebab

Třeba na elektrokole nabíjeném elektřinou z uhlí.

Alibaba

Známky by měla být odstupňovaná podle hmotnosti, ne podle používaného zdroje energie.

Turnovak

Proč nelze prosadit objektivní platbu za ujetý kilometr obdobně jako pro ND?

Josef

Protoze byste nakonec plakal ze to je jeste drazsi nez ta dalnicni znamka.

mic

Nejde o to, že by Turnovák plakal. Bylo by to alespoň spravedlivé.
V hospodě taky neplatí stejně host za jedno kafe a za pořádnou oslavu…

mgr.pavel

Se změnami bych i vcelku souhlasil, ale známka na den za 200? Ve srovnání s 10denní za 270 ?

Nechci zde aplikovat trojčlenku, vícedenní musí stát v přepočtu na den méně. Ale 1) ten nepoměr je hodně velký, 2) samotná cena za 1 den použití dálnice je dost vysoká – řádově vyšší, než mýtné pro nákladní auto (např. při modelovém příkladu „pojedu z Bnra do Prahy na otočku“ zaplatí auto 200Kč, ale malý náklaďák na mýtném jen kolem 20Kč).

Cena jednodenní známky by měla být tak 100, max 150Kč.

původní Jakub P

To by nevyslo na tech devet procent rocni. Uz tech 200 vychaz jeni s hodne odrenejma usima diky zaokrouhleni, takze uvidime, jestli to projde. Cistejch 9 procent z 2300 by bylo 207.

ABCD

Těch 9 % (207 Kč) je ale maximální možná cena známky, stát si ji může určit libovolně pod tím.

Ten Onen

Těch 9 % není jako pevné procento, to je jako maximum, klidně může být 1 % nebo i méně.

původní Jakub P

Sorry, překouknul jsem se a bral těch 9 % jako určený minimum, ne jako maximum.

Radim

Jednodenní se budou používat jedině když člověk jede na víc jak 10 dní ven z ČR a i tak si podle mne radši lidi koupí měsíční a těch 30Kč rozdílu řešit nebudou. A nebo teda když člověk pojede vyloženě na otočku a stihne tam i zpět ten samý den.

Otakar

Koupím celoroční a nemusím řešit ptákoviny. Pořád je to jedna z nejlevnějších položek při provozu auta a pořád ta cena vychází příznivěji, než dálnice jinde (ne Německo jako argument neuznávám, protože tam místo dálnic platí silniční daň, dálnice fakt nemají zadarmo).

fous55

Když někdo bydlí na Šumavě nebo v Krkonoších a 2x ročně jede do Prahy a jinak jen kolem baráku, tak je roční známka fakt výhra.

Lojza

To si spočítal Kupka na počítadle?

Josef

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32022L0362#d1e1737-1-1 Tady mate jasne dany kolik musi maximalne ktera kratkodoba znamka stat. Takze proste se vypocetlo maximalni procento a nejak zaokrohlilo, aby to cislo vypadalo hezky. Vy pocitate procenta na pocitadle?

Josef

Ten nepomer je dan tim co rika smernice, respektive jake dovoluje maximum. Pro desetidenni dovoluje 12%, coz je 276, takze proto tech 270. Pro jednodenni dovoluje 9%, coz je 207, takze proto tech 200.

mgr.pavel

Ta procenta jsou maxima. Stát si klidně může zvolit nižší ceny (při stejné ceně roční známky).

jkjk

V Polsku na placených dálnicích s autem ujedete za 200 Kč tak 200 km. Ale máte pravdu, že pro dodávky a malé náklaďáky (do 7 tun) je u nás mýto hodně levné.

Nemanic

Jestli je to opravdu tak, jak píšete, tak se na otočku z Brna do Prahy vyplatí jet radši dodávkou 😉