Dálniční obchvat Běchovic se začne stavět v létě. Na přeložce I/12 finišují archeologové
Přeložka I/12 Běchovice - Úvaly. Zdroj: ŘSD

Výpadovku z Prahy na Kolín postaví Skanska, smlouva už je podepsána.
Výpadovku z Prahy na Kolín postaví Skanska, smlouva už je podepsána.
Lze někde získat alespoň orientační časový harmonogram prací na této stavbě? Abych se připravil na dlouhé odříznutí Staroújezdské ulice od MHD a odříznutí Újezda od spojení s Koloději a Uhříněvsí. Není to nic příjemného. Posledně, když se budoval pouhopouhý kruhák v Kolodějích, trvalo to čtyři měsíce a působilo nám to značné komplikace s dojížděním.
https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby/I12/i12-bechoviceuvaly?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/142/infoletak_s12-bechovice-uvaly.pdf?t=2025-05-22%2018:42:24.234
Centrem Úval nevede stávající I/12 od 50.let, kdy vznikl obchvat Úval (po kterém vede I/12 dodnes) navazující na tehdejší ztrojkolejnění trati a odvedl dopravu z centra, tedy z náměstí v Úvalech.
Na druhou stranu Úvaly trošku nabobtnaly a tak Radlická čtvť a Na slovanech na druhé straně od U přeložky jsou v podstatě stejně velké jako čtvrti kolem starého průběhu I/12
„Dnešní „dvanáctka“ se s dokončením nové silnice přesune do nižší kategorie, což obcím umožní úpravy center směrem ke zklidnění dopravy.“
_____________
To mě dost děsí, co z toho tamější obce stvoří. Tipnu, že tam bude třicítka a ještě víc radarů než teď.🙈
No a? Je to jejich komunikace pro jejich místní obsluhu a vede jin prostředkem obce, jen ať si jí zkrášlí.
Důvod tamtudy jezdit směrem na Kolín už nebude, to je jasné.
Ale myslím si, že už jsou natěšení, co tam všechno namontují, tj. šikany, prahy, balisety, zábrany atd. Pak tam bude tak jedna značka na dvacet metrů.
Prostě si tipnu, že to tam bude vypadat jak na dětském dopravním hřišti a zamoří to vizuálním smogem.
Radary právě nebudou tolik potřeba, pokud budou moci provést adekvátní úpravy silnice a jejího okolí ( = ze silnice se stane normální ulice v zástavbě).
Tak jako tak, proč by tam nemohla být třicítka, když komunikace budou sloužit jen místnímu provozu?
Nemluvě o tom , že v těchto obcích chodec podél silnice často mívá průměrnou rychlost kolony a na kole z Ujezdu nad Lesy do Běchovic se dostanete i s drobnou zajíždkou po cyklostezce rychleji než autobusem, protože ten v těch kolonach stojí taky …
Co vás děsí, to nás těší. Jinými slovy říkáte, že vy budete pořád raději svištět na Kolín centry obcí o které se tak bojíte?
Ne, jen se děsím, jak to tam bude vypadat – tedy přeregulované + vizuální smog v podobě různých barviček a značek.
tak znovu – pokud nebudete v tom místě mít start nebo cíl vaší cesty, tak vás to vůbec nemusí trápit a pokud ano, tak nájezd na kapacitní komunikaci budete mít plus mínus maximálně kilometr a to zvládnete v pohodě, ať už tam udělají cokoliv
jejda to jsou starosti “ o barvičky“ , momentálně jsou tam barevné veselé kolony dneska jsem se vracel z centra Prahy vlakem a celý Újezd nad lesy ucpaný, kolona už od nádraží Klánovice , autobus který z nádraží jede na první zastávku Hulická necelé 2 minuty to zvládl za minut cca 12, sláva sláva . Pak kolona od Rohožníku do centra . Prostě paráda barevná autíčka stojí na vyvýšené silnici, kola ve výšce oken okolní zástavby a produkují poskakující “ nevizuální smog“ . Nu a značek máme u nás dost a dost i tak . Kdyby to někdo reguloval ,… Číst vice »
Lepší vizuální než skutečný.
Vizuální smog, např. spousty reklam, zbytečných upozonění ap. bývá dost problém. Odvádí to pozornost řidičů.
Cyklostezka?
„Radary“ (úseková měření) jsou tam už teď. První kamery jsou hned na vjezdu od Úval.
Nejboze, aby kvuli teto stavbe na Ceskobrodskou nedorazil nejmocnejsi nastroj progresivnich planovacu mest: chodnik.
Samozřejmě, že tam bude třicítka. Budou to místní obslužky, bez tranzitní funkce.
Zas tolik bych se toho nebál. Jak vypadá v některých místech v současnosti už snad nemůže být o tolik horší.
Jako trvalo to, ale konečně má jeden pocit, že jeho daně nekončí v černé díře. Díky, Radku! Už jsem se bál, že se toho nedožiju.
Škoda že ten pocit jeden pořád nemá u SŽ 🙁
A nač by měl mít? I VRT pochopil, že budoucností dopravy jsou nadále především auta, a pro dálkové cesty tedy dálnice. 🙂 Železnice přece patří do 19. století, a jako takové mají také – podle současné politiky – akorát, možná s pár výjimkami, dožít.
Tak nevím, jestli ti „mínusáci“ nepochopili, že je to ironie, nebo jestli snad je to opravdu myšleno vážně.
Ne, minusáci již dávno pochopili, že F X je mešuge.