Tak přesně tuhle situaci jsem zažil 3x a vždy jsem byl tím vpředu. Od určité doby praktikuji to, že zastavuji od přechodu s rezervou a s pně zašlápnutou brzdou. Mnoho řidičů zastavuje tak, že člověk jde těsně před vozidlem…to není dobrý způsob. Bohužel to video co bylo součástí bezpečnostní kampaně (tuším, že to bylo THINK! UK) a kde byla tato situace předvedena nemohu po těch letech najít.
Vašek
2 let
Můžu trochu osvěty? Lidi, co máte auta se světly na denní svícení, rozsviťte potkávací v dešti, sněžení, za šera. Zezadu nejste vidět. Děkujeme.
Spousta z řidičů spoléhá na pozici voliče „auto“, ale neuvědomí si, že ten senzor nevidí, že jede v mlze/dešti. Senzor měří jen množství světla, které na něj dopadá. A to je při mlze pořád velké, jen skrz tu bílou tmu není vidět. Ale opravdu to těm lidem i s drahými auty nikdo nevysvětlí 🙁 …“Mám „AUTO“ světla a ta se rozsvítí sama…“ Je to smutné
Ono se to týká jen drahých aut? Mám auto za 400tis a má senzor „auto“, a nemyslím, že 400tis je v měřítku dnešních cen drahé auto.
Nebo nám chcete jen naznačit, že je to problém řidičů lepších aut, protože ti méně používají hlavu? To je zajímavá teorie a úplně s ní nesouhlasím, doby, kdy šel podle typu auta poznat řidič či neřidič, jsou už dávno pryč.
Nemusejí to být jen ,,lepší“ auta, mohou to být i šunky za pár tisíc, jejichž majitelé si je samo domo vylepšili přidáním světel pro denní svícení. Ve finále to vyjde na stejno. Komu vzadu za zhoršených podmínek nesvítí nic, není vidět.
Já se připojím s tímto. Bylo by asi rovněž dobré, aby si řidiči před jízdou ometli sníh z vozidel. Nejen, že mají z vozidla kolikrát jen průzor vytvořený stěrači a na křižovatkách hledají skulinu, kterou by viděli bočním oknem do boku, ale také ostatním řidičům ztěžují možnost vidět, zda řidič reaguje či nereaguje a zda je vidí či nevidí. Omést celé auto trvá od sněhu, který omést lze trvá jen pár minut. Díky.
Michael
2 let
Řidiči byli překvapeni, že v lednu začalo sněžit, padla mlha a havarovali.
Wenzel
2 let
Tak ještě jednou….
Nezlobte se, ale já tady s nikým nesoutěžím, s nikým se nepřu a každý má právo na svůj názor. Jen říkám, že Český národ si stále namlouvá jak je vyspělý a dohání Západ. Vymýšlí, co už dávno funguje, ale hlavně se vyhýbá zodpovědnosti. Pokud jste někdy jeli po A1, což si myslím, že 100% ANO a viděli jste dopravní značku BEI NEBEL, tak byste věděli, o čem mluvím.
Nevím zda to už někdo nezmínil předem, ale pan Rýdl řekl , že mrak z Německa sledovali na radaru a dálnici předem podsypali.
Napadá mne , zda s takovou morálkou ohledné svícení , bezpečné vzdálenosti a tak dále chceme opravdu 150km/hod na dálnicích , ať jsou kdekoliv ?
Tak především kamionů se to týkat nebude. Druhak s takhle nečekanou bouří má morálka máloco společného. V letadle metoradar bývá, v kamionu se na něj dívat nesmí…
V tom případě opět zrušit povinnost zimních pneu a uvidíte, jak lidé budou jezdit jako beránci. Párkrát jim to uklouzne, párkrát přejedou odbočku jak na saních, párkrát trefí obrubník a časem jim to dojde.
A proč ne. Tato nehoda nebyla o rychlosti. Věřím že nejvyšší povolenou rychlost účastníci té hromadné nehody dodrželi. Jen s odstupy a hlavně správnou reakcí na klimatické podmínky to bylo horší.
Kajak
2 let
Takových nehod bude méně až řidiči osobních aut budou více respektovat řidiče nákladní a autobusové dopravy. Zatím se k nám chovají tak,že jim na cestách překážíme a velmi často schválně jezdí tak,aby nám to stížili.Mám na mysli omezení,kdy před námi schválně najedou,pokud jsme na hlavní, při předjíždění a zařazování,schválně pomalou jízdou,při parkování, couvání apod.Nebo přímo nás ohrožují jako je časté schválně vybržďování.Někdy i náhlé prudké snížení rychlosti os.vozidla nebo nečekaný manévr může ohrozit jízdu mnohatunového kolosu.Můžete udržovat správný odstup a stejnak vám ho každou chvíli osobák nesprávnou jízdou změní.Pokud nebude vzájemný respekt,tak nikdy to lepší nebude….
Inu to je tak, když někdo nevidí dál než na regál v supermarketu. Zboží tam prostě je. S takovým materiálem se blbě pracuje ikdyž to řídí jenom stavební kolečko.
Jako řidič osobního auta mohu říci, že vás respektuji. Nemám problém vás s těžkou soupravou pustit před sebe i když mám pak omezený výhled. Až to půjde tak vás předjedu a po předjetí bude trvat ještě chvíli než se před vás na dálnici zařadím zpět, aby jste měli prostor. Jenže ne všichni truckeři jsou stejní. Když jedete osobákem max. povolenou rychlostí a nalepí se vám za auto s odstupem 2m mnohatunový kolos a tlačí vás před sebou je to velice nepříjemné. A k tomu odstupu. Odstup, který kolikrát mezi sebou někteří při jízdě vytváří je směšný. Stejně tak odstup, který… Číst vice »
Ale nyní jste mi objasnil jednu věc. To jsem takhle jednou jel za soupravou s cisternou. Bylo mi divné, že jsem stále oslňován. Až mi došlo, že cisterna měla vzadu na návěsu umístěný kastlík (uvnitř byla příruba) a u něj na plynokapalinovách vzpěrách otevřený kryt směrem nahoru. Vnitřní nerezová část tohoto kastlíku sloužila jako zrcadlo a odrážela světlo od mých světlometů zpět. Mimo to otevřený kryt zakrýval všechna označení na návěsu (zejména tabulky ADR). Řidiče jsem se snažil upozornit a očekával jsem, že zajede na benzínku a tam ho na to upozorním. On však ne. Asi to bral jako nějakou… Číst vice »
Jsou! Může mi někdo vysvětlit jak někoho může napadnout přecházet za současných podmínek v křižovatce, když je ve vzdálenosti 25 m přechod ? Nebo maminka s kočárkem přecházející v klesání 20 m od přechodu? Já chápu, že přechod není všemocný, ale každý řidič, který tím místem jezdí často ví, kde je a počítá s ním. Nepočítá s tím, že chodec bude přecházet o 20 metrů dříve. Pokud vím, tak chodec má povinnost využít přechod pokud je v dosahu 50m. Tam kde přechod není musí dbát zvýšené opatrnosti. Nebo už tohle snad někdo zrušil?
tak zde na dálnici jistě za nehodu může parkování neukázněného řidiče osobního vozu….
za tu NEnáklaďákovou část Vám ale řeknu….až přestanou kamionisti a dodávkáři pořádat předjížděcí manévry na dálnicích tak, že to na poslední chvíli hodí do levého…přičemž osobák jeden 120-140 km/hod…a řidič pak málem brzdí i očima….pak se můžeme bavit, že řidiči osobáků jsou neuctiví ke kamionistům….
Vy musite mit slusny komplex. Nejezdite s kamionem?
dopravopat
2 let
Je zázrak že sa to obišlo bez mŕtvol. Ako tak pozerám na obrázky pomačkaných plechoviek medzi kamiónmi.
Diesel
2 let
Bylo to strašně rychlý, téměř v mžiku se ze silnice stal led. Jel jsem akorát ke Zdicim po staré Plzeňské a bylo to jak když člověk vjede
najednou do stěny. V tomhle počasí je i 20 km /h moc , na stary silnici je měli štěstí, kolegové na dálnici bohužel tolik ne.
Takže bylo posypáno? Já myslím, že bylo. Je tedy zvláštní, že ta silnice tak rychle zmrzla. Sníh sice napadá, ale sůl by měla zabránit namrzání na povrchu a tady to vypadalo na slušné kluziště.
ktery? asi nejaky krizenec co ma jako rodice brachu a segru
sladlu
2 let
Strasny pohled. Zabery me desi…
Asi by pomahal rychly system detekujici pocasi a dalsi vlivy a lokalne snizoval rychlost na 100km/h. K cemu mame digitalni tabule???
Ackoliv v prvnich vetach zakona o provozu na silnici stoji ze ridic musi prizpusobit jizdu k stavu vozovky atd… a dodrzovat bezpecnou vzdalenost. To se nikdy ridici nenauci :/
Na cedule nebyl čas. Bílá tma přišla během třiceti vteřin, naštěstí jsem to viděl doma z okna.
Rozestupy- souhlas. U nás se nedodržují, navíc se řidiči zabývají kde čím.
100km/h je v hustém sněžení a výrazně omezené viditelnosti stále moc. 80 a i to je kolikrát hodně. Zažil jsem i případ, kdy byla taková průtrž ,že stěrače nestíhaly a nebylo vidět vůbec nic. Tehdy všichni řidiči mlhovky, výstražné blinkry a na pravou stranu a jelo se krokem dokud déšť nezeslábl.
V těchto podmínkách, co popisujete, jsem na okresce raději zajel na benzínku (a nebyl jsem sám) a několik minut vyčkal příznivějšího počasí (a také tím schoval auto před kroupami). Na radaru jsme potom zpětně dohledal „bílý flek“.
A to je další důvod, proč rád využívám okresky. Zastavíte si kdy chcete nebo kdy potřebujete. Podle videa co je zveřejněno je vidět, že sůl asi moc nefunguje, když to tam bylo jak na kluzišti. A já myslel, že funguje do nějakých cca -7°C
Kandelábr
2 let
Jestli to byla ta bouřka s kroupama co byla dnes i v Praze, tak se nehodě nedivím. Navíc v kombinaci s následným hustým sněžením a teploty pod nulou. Řidiči klidně mohli jet zcela předpisově.
Nesouhlasím. Řidič má povinnost přizpůsobit jízdu podmínkám. Pokud by jeli předpisově (rozestup, mlhovka, snížená rychlost jízdy třeba na 50 pokud by opravdu byly podmínky tak špatné) a bez výjimky všichni, tak se riziko takové situace významně minimalizuje a když už, tak to nezajde až tak daleko.
souhlasím, ale oponuji. Tou dobou jsem byl asi 500metrů od havárie a můžu říct že takový saigon jsem dlouho nezažil. Les vzdálený cca 200 metrů najednou zmizel a během sekundy jsem neviděl ani svoje auto červené barvy na vzdálenost 20 metrů. Fakt. Během deseti minut napadlo přes 3 centimetry sněhu a brutální vítr. Tohle na dálnici a hlavně tam kde se to stalo (přechází do zářezu) kde vítr ještě zrychlí, nedivím se že se to stalo. Fakt masakr počasí a za dvacet minut sluníčko, lambáda…
Jo, boční vitr je svině. Škoda 120 na to byla citlivá a člověka fakt překvapilo, že na rovině najednou musí dávat kontra. Co teprve takhle vysoká krabice, obzvlášť prázdná.
Ano, co vítr dokáže jsme mohli letos vidět u Ml.Boleslavi. A vzhledem k tomu, že je to v místě, kde řidič projel chráněným úsekem a náhle se tento svah ztrácí a vedle dálnice je pole je možnost bočního větru možná.
„Tomáš679.2
4 hodin
Vážení, přišla zima se sněžením. Stačí chvilka a z ničeho nic je 5 cm prašanu a to je provázené hodně špatnou viditelností a celkem silným větrem, který prašan rozfoukává a shazuje suché větve ze stromů. Některé komunikace jsou protažené a kloužou jak divé, jiné pokryté rozježděnou břečkou. Snad víte, co bych tím chtěl říci 😉
Tomáš679.2
2 let
Snížení rychlosti jízdy + bezpečná vzdálenost, Co? Jak to tak vypadá tak asi nic. Kdy řidič dostane smyk? Nejčastěji při změně směru jízdy a nebo při brždění. A proto si tak říkám, jestli příčinou nemohlo být předjíždění či objíždění. Není moc běžné, že smyk nastane při konstantní rychlosti a jízdě po rovině (s vyjímkou aquaplaningu). A co se týče stavu vozovky…nic moc. Jenže to sněžení dnes bylo opravdu silné a navíc vítr. Další věcí je viditelnost. Jestli si někdo v hustém sněžení zapomněl rozsvítit koncovky …..Nejhorší jsou ty osobáky . I kdyby to oni ubrzdili tak je zezadu smete tahač.
Tak prý jako první byla nahlášena nehoda osobního vozu s nákladním, kdy její příčinou bylo nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky i povětrnostním podmínkám a postupně následovaly další nehody.
Stačí se podívat pořádně na fotku u článku.
Za příspěvek, který byl pro někoho jen prázdnými spekulacemi jsem dostal 7+ a 31-. Celkem slušné skóre, ne?
Jo, jasně. V takových podmínkách se zpomaluje tak, že se šlápne na brzdu. Tak to pak jo. A co ten červený M-B vpředu stojící u krajnice. Ten v tom celém figuruje jak?
Už jsem to psal výše. Snížit rychlost na kluzkém povrchu (nebo pokud takový lze očekávat je nejlépe dosáhnout tak, že nebudu brzdit, ale sundám nohu z plynu! I malé přibrždění může vést k zablokování kol. Pokud sundáte nohu z plynu a nebudete prudce podřazovat (opět může dojít k zablokování kol a smyku) tak vozidlo sníží rychlost plynule.
Ale jistě, dnes je doba všemocného ABS. Jen ne všechna vozidla co jsou v provozu ho mají a nebo ho mají plně funkční.
Ale vždyť my vůbec nevíme co se tam tam stalo! Co když kamion musel objíždět jiný kamion co stál u krajnice? Co když se mu tam přiřítil nějaký chytrák v levém v osobáku?
Ten M-B co stál vpředu vypadal jako nehodou nedotčen. Policie sprejem značila místo kde stál- u krajnice. Následně tento kamion byl odtahovým speciálem odtažen.
No…, viděl bych to při šetření PČR na „klasiku“ podřazenou pod ust. § 4 písm. a), s přihlédnutím k 5/1 b), c) 361-ky. Takovým tím obvyklým žargónem – nepřizpůsobila se rychlost vozidel stavu a povaze vozovky.
To bude jedna z okolností. Ovšem hovořilo se, že je nejprve třeba zjistit, jak se stala první nehoda. Příčin může být mnoho. Klidně i to, že někdo, kdo chtěl něco objíždět prostě neviděl v zasněženém zrcátku auto.
A to je právě to. Není možné zpomalovat prudkým bržděním. Pořád je třeba mít na paměti to, že za vámi jedou další . Ale jinak souhlasím. Pak už to jde velice rychle. Tady je nejdůležitější to, co bylo tím spouštěčem této řetězové nehody.
Zpomalovat prudkým bržděním je kolikrát jediný způsob jak předejít nehodě. A někdy ani to prudké brždění není dost.
Některé věci totiž předvídat nelze.
Bavíme se o kluzkém povrchu. Jen auto s ABS dokáže zastavit na kratším úseku. U auta bez ABS /s nefunkčním ABS tohle nefunguje. Jak kola zastavíte jedete jak saně.
Jedna věc je nutná reakce na nastalou situaci a druhá věc je zpomalení vzhledem k podmínkám. Kdyby nebyla zima, kdyby všude netroubili, že bude sněžit, kdyby spousta lidí neměla v autě teploměr,,,,,,,,tak neřeknu ani popel.
Nevím. Já jsem si z tím vždy vystačil. Stačí dodržovat další z pravidel které říká, že řidič má jet pouze takovou rychlostí aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou má rozhled. Je to to samé jako když pojedete po dálnici v noci na potkávací světla 130km/h. Taky je to rychlost nepřiměřená.
Jenom drobné doplnění. Nikoli k víření dalších spekulací. Jestli se nepletu, jde o místo, kde dálnice táhle klesá a je to trochu v oblouku o velkém poloměru. Tady se to rádo rozjíždí… Tudíž kamioňáci přibržďují. V daný nešťastný okamžik při souhře všeho byla nejspíše i osmdesátka moc. A že tam někdo jel nalepený, by mě až tak nepřekvapilo. To se snad už má tvrdě postihovat. Pokuty za nepřiměřenou rychlost s ohledem na podmínky se ovšem zas tak často nerozdávají, jen když se něco způsobí… Spousta vejrů se silným egem prostě potřebuje liniové proměnné značení, aby jim docvaklo, že řítit se… Číst vice »
Ano, všiml jsem si, že tam je táhlý oblouk. Stoupání jsem nijak nezkoumal. A co se týče pokut…ano, řešit něco až když je pozdě není moc prevence a již to nikomu nepomůže.
Wenzel
2 let
Nové koště vlády chápu, ale jezdit na dálnicích 150 km/hod ?
To je v lidech, ne v politicích…Bez dodržování odstupů a bez tvrdého postihu, kdo tohle neumí se nikam nedostaneme. Zkuste si to v Rakousku a smích vás přejde.
Podle mne nezabíjí rychlost maximální, ale rychlost nepřiměřená. Tu sněhovou bouři, co se přehnala i v Berouně jsem zažil doma, neviděl jsem ani na protější panelák. Pokud to kamiony valily 90 jako obvykle, nedivím se, jak to dopadlo.
S odstupy souhlasím, u nás se nedodržují, ani nekontrolují. V Německu jsou za to mastné pokuty.
Předpokládám, že úplně stejně chcete trestat i kusy, co nesledují zrcátka a naruší bezpečný odestup tím, že mají nutnou potřebu předjíždět zrovna ve chvíli, kdy se za nimi blíží v druhém pruhu auto jedoucí podstatně vyšší rychlostí, než oni sami. A že takových situací vidím na dálnici dnes a denně.
Nezlob se, ale já tady s nikým nesoutěžím a s nikým se nepřu. Jen říkám, že Český národ si stále namlouvá jak dohání Západ. Vymýšlí, co už dávno funguje, ale hlavně se vyhýbá zodpovědnosti. Pokud jsi někdy jel po A1 a viděl dopravní značku BEI NEBEL, tak bys věděl, o čem mluvím. Ještě doplním, tohle se stát v Rakousku, tak se zeptej poškozených, co je čeká a nemine.
Já tady s nikým nesoutěžím a s nikým se nepřu. Jen říkám, že Český národ si stále namlouvá jak dohání Západ. Vymýšlí, co už dávno funguje, ale hlavně se vyhýbá zodpovědnosti. Pokud jsi někdy jel po A1 a viděl dopravní značku BEI NEBEL, tak bys věděl, o čem mluvím. Ještě doplním, tohle se stát v Rakousku, tak se zeptej, co je čeká a nemine.
Wenzel
2 let
„Svobodník Halík, takhle by to dál nešlo. Já rozumím tý vaší náročnosti, že jo? Já rozumím, že chcete ještě po směně zocelovat mužstvo bojovým výcvikem, já rozumím, že ste pochopil slova soudruha ministra, že naši lidově demokratickou armádu nebudujeme pro srandu králíkům, to já všechno beru, Halík, ale věc má z marxistickýho hlediska ještě druhou stránku! A tou je plnění pracovních povinností vojáků naší čety! Chlape, uvědomte si, že když po tom vašem výcviku budou druhej den padat na huby, že plnění plánu pude kam? … No pude do prdele! A jak jistě víte, i my podle plnění plánu budeme… Číst vice »
Vašek
2 let
Když jsem byl po revoluci vůbec poprvé v Západním Německu, překvapilo mne tam mnoho věcí, mezi jinými, že když se změnilo počasí ze sucha a sluníčka na mokro a déšť, všichni řidiči výrazně zpomalili a to tak, že i já jsem jim stačil svou stařičkou Dacií 1300.
Zatímco u nás, zejména kamiony, to valí tou svojí devadesátkou, hlava nehlava a tak nějak kašlou na fyzikální zákony. Jak vidíme zas a znova, opět zvítězily. Ty zákony.
Problém u kamionů nemusí být jen rychlost. Tím možná ještě horším problémem je to, když kamiony jedou za sebou s opravdu malým odstupem, který nedovolí reagovat, bezpečně dobrzdit a rovněž nedává prostor pro plynulou změnu směru a je nutné se vyhýbat prudce. I to otočení volantem může hrát ve zvládnutí situace významnou roli.
Tohle by mělo být prioritou pro pokuty. Tedy ne jen prosté kontrolování absolutní rychlosti, ale hlavně nebezpečného stylu jízdy. Nedostatečný rozestup a pomalé předjíždění dvou kamionů.
Proc pokutovat? Rovnou zakazat. Nevidim jediny duvod, proc by melo byt nakladnim vozidlum nad 3,5t umozneno vyuzivat jiny nez pravy pruh. Plus pro ridice s RP sk. C zavest prisnejsi pokuty a bodove hodnoceni, a po pripadnem odebrani RP trvaly zakaz cinnosti. Vyresilo by se tim velke mnozstvi nebezpecnych a koliznich situaci na ceskych silnicich.
Nikoho neobhajuji, ale co když ten co předjíždí ví, že před ním jedoucí kamion pojede do stoupání 80km/h? Řidiči kamionů by měli mít možnost předjet. Jen oni vědí jak jsou těžcí, znají své auto….. Představte si sám sebe a nemožnost předjet pomaleji jedoucí vozidlo. Jízda za takovým vozidlem vyžaduje zvýšenou pozornost a tedy i větší únavu řidiče. Bylo by fajn, kdyby každý nekoukal jen na sebe a své zájmy ale také vzal potaz možné zájmy ostatních.
Ani jsem se na to video nedíval, stačilo se podívat, kdo je autorem. Protože ho znám osobně, tak mohu říci jen to, že ten člověk podle mého názoru nemá mít platné psychotesty a vůbec by neměl sedat za volant nákladního vozidla. Ostatně, sdělil jsem to několikráte přímo i jemu. Tak zkuste jiný příklad.
Apex
2 let
Z fotek to vypada, ze to jde za kamiony..asi nejaky borec usoudil, ze sněhova vánice je výzva…
Tam jezdí hafo kamionů. Jenom podle SŽ ta dálnice neexistuje, tak “vyšlo” ( za podmínky že D5 není) že stačí 180 rekonstruovat na pomalou jednokolejku s drátem a bude konkurenceschopná.
Je to zakódované sdělení o tom, že přestože SŽ proinvestuje půl dopravního rozpočtu, na dále vše na západ budou vozit kamiony. Jenom nevím proč si něco takového krmíme. Dálnice na obrázku ve studii proveditelnosti pro SŽ neexistuje.
Ále vadí mu, že z Plzně do Domažlic nebude 200 km/h v kuse, ale jen 120 km/h a část jednokolejná. Maximálka nákladních vagonů je 100 a někdy 120 km/h, ale kvůli spotřebě elektřiny se těch 120 km/h už moc nevyplatí. A tím pádem ani vyšší rychlosti do budoucna nebudou.
Jaký je tam dopravní model a co vedlo ke kompromisu nechť popíší znalejší.
Tak rychlost by člověk přežil, ale jednokolejka a tímpádem NAD v osobce / kamiony v nákladce to posouvá do nepoužitelnosti. Nevím proč je problém chtít pro roky 2030 aspoň jednu dvoukolejnou železnici na každou stranu , poptávka tam je, viz dálnice, prázdná není. Vylhaní dopravního modelu v SP pro propagaci jednokolejky prostě nechápu.
A nyní kvůli spotřebě elektřiny asi budeme muset ještě snížit na 80 km/h (trakční energie i přes odpuštění POZE jde o 60% nahoru). Zlatá nafta, ta se docela drží.
Myslim, ze ta nehoda mozna mohla mit mensi nasledky, kdyby tam byly tri + tri pruhy.
A nebo také větší
Zajímavá teorie. Tři pruhy nějak zásadně zlepšují viditelnost ve vánici a zpomalí střelce co se řítí bílou tmou?
To není o počtu pruhů, ale o nedodržení bezpečné vzdálenosti a nepřizpůsobení rychlosti. Prostě fyzika je fyzika. Ještě že se to nebylo horší.
A ještě jeden vstup k dodržování odstupu vzdálenosti: https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostrava/11000029490/jedno-auto-zastavilo-pred-prechodem-druhe-do-nej-nabouralo-a-skoncilo-v-kolejisti?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=9wfLZxBRi7X-202201202248&dop_id=14929709
Tak přesně tuhle situaci jsem zažil 3x a vždy jsem byl tím vpředu. Od určité doby praktikuji to, že zastavuji od přechodu s rezervou a s pně zašlápnutou brzdou. Mnoho řidičů zastavuje tak, že člověk jde těsně před vozidlem…to není dobrý způsob. Bohužel to video co bylo součástí bezpečnostní kampaně (tuším, že to bylo THINK! UK) a kde byla tato situace předvedena nemohu po těch letech najít.
Můžu trochu osvěty? Lidi, co máte auta se světly na denní svícení, rozsviťte potkávací v dešti, sněžení, za šera. Zezadu nejste vidět. Děkujeme.
Spousta z řidičů spoléhá na pozici voliče „auto“, ale neuvědomí si, že ten senzor nevidí, že jede v mlze/dešti. Senzor měří jen množství světla, které na něj dopadá. A to je při mlze pořád velké, jen skrz tu bílou tmu není vidět. Ale opravdu to těm lidem i s drahými auty nikdo nevysvětlí 🙁 …“Mám „AUTO“ světla a ta se rozsvítí sama…“ Je to smutné
Ono se to týká jen drahých aut? Mám auto za 400tis a má senzor „auto“, a nemyslím, že 400tis je v měřítku dnešních cen drahé auto.
Nebo nám chcete jen naznačit, že je to problém řidičů lepších aut, protože ti méně používají hlavu? To je zajímavá teorie a úplně s ní nesouhlasím, doby, kdy šel podle typu auta poznat řidič či neřidič, jsou už dávno pryč.
Nemusejí to být jen ,,lepší“ auta, mohou to být i šunky za pár tisíc, jejichž majitelé si je samo domo vylepšili přidáním světel pro denní svícení. Ve finále to vyjde na stejno. Komu vzadu za zhoršených podmínek nesvítí nic, není vidět.
Já se připojím s tímto. Bylo by asi rovněž dobré, aby si řidiči před jízdou ometli sníh z vozidel. Nejen, že mají z vozidla kolikrát jen průzor vytvořený stěrači a na křižovatkách hledají skulinu, kterou by viděli bočním oknem do boku, ale také ostatním řidičům ztěžují možnost vidět, zda řidič reaguje či nereaguje a zda je vidí či nevidí. Omést celé auto trvá od sněhu, který omést lze trvá jen pár minut. Díky.
Řidiči byli překvapeni, že v lednu začalo sněžit, padla mlha a havarovali.
Tak ještě jednou….
Nezlobte se, ale já tady s nikým nesoutěžím, s nikým se nepřu a každý má právo na svůj názor. Jen říkám, že Český národ si stále namlouvá jak je vyspělý a dohání Západ. Vymýšlí, co už dávno funguje, ale hlavně se vyhýbá zodpovědnosti. Pokud jste někdy jeli po A1, což si myslím, že 100% ANO a viděli jste dopravní značku BEI NEBEL, tak byste věděli, o čem mluvím.
„Pokud jste někdy jeli po A1, což si myslím, že 100% ANO a viděli jste dopravní značku BEI NEBEL, tak byste věděli, o čem mluvím.“
Omlouvám se, ale po A1 jsem nikdy nejel, takovou značku neznám a tedy nevím o čem mluvíte.
Jseš dobrej…
Tak děkuji za vysvětlení.
Predpokladam, ze pan myslel toto:
https://shop.forster.at/Verkehrszeichen/Verkehrszeichen-und-Schilder/Hinweiszeichen-fuer-Autobahnen/Nebelwarntafel.html
Nevím zda to už někdo nezmínil předem, ale pan Rýdl řekl , že mrak z Německa sledovali na radaru a dálnici předem podsypali.
Napadá mne , zda s takovou morálkou ohledné svícení , bezpečné vzdálenosti a tak dále chceme opravdu 150km/hod na dálnicích , ať jsou kdekoliv ?
Tak především kamionů se to týkat nebude. Druhak s takhle nečekanou bouří má morálka máloco společného. V letadle metoradar bývá, v kamionu se na něj dívat nesmí…
V tom případě opět zrušit povinnost zimních pneu a uvidíte, jak lidé budou jezdit jako beránci. Párkrát jim to uklouzne, párkrát přejedou odbočku jak na saních, párkrát trefí obrubník a časem jim to dojde.
A proč ne. Tato nehoda nebyla o rychlosti. Věřím že nejvyšší povolenou rychlost účastníci té hromadné nehody dodrželi. Jen s odstupy a hlavně správnou reakcí na klimatické podmínky to bylo horší.
Takových nehod bude méně až řidiči osobních aut budou více respektovat řidiče nákladní a autobusové dopravy. Zatím se k nám chovají tak,že jim na cestách překážíme a velmi často schválně jezdí tak,aby nám to stížili.Mám na mysli omezení,kdy před námi schválně najedou,pokud jsme na hlavní, při předjíždění a zařazování,schválně pomalou jízdou,při parkování, couvání apod.Nebo přímo nás ohrožují jako je časté schválně vybržďování.Někdy i náhlé prudké snížení rychlosti os.vozidla nebo nečekaný manévr může ohrozit jízdu mnohatunového kolosu.Můžete udržovat správný odstup a stejnak vám ho každou chvíli osobák nesprávnou jízdou změní.Pokud nebude vzájemný respekt,tak nikdy to lepší nebude….
Inu to je tak, když někdo nevidí dál než na regál v supermarketu. Zboží tam prostě je. S takovým materiálem se blbě pracuje ikdyž to řídí jenom stavební kolečko.
Můžu Vás uklidnit, že úplně stejně se chovají ostatní účastníci i k osobním automobilům. Bohužel.
Prosím neházet všechny do jednoho pytle. Děkuji.
Jako řidič osobního auta mohu říci, že vás respektuji. Nemám problém vás s těžkou soupravou pustit před sebe i když mám pak omezený výhled. Až to půjde tak vás předjedu a po předjetí bude trvat ještě chvíli než se před vás na dálnici zařadím zpět, aby jste měli prostor. Jenže ne všichni truckeři jsou stejní. Když jedete osobákem max. povolenou rychlostí a nalepí se vám za auto s odstupem 2m mnohatunový kolos a tlačí vás před sebou je to velice nepříjemné. A k tomu odstupu. Odstup, který kolikrát mezi sebou někteří při jízdě vytváří je směšný. Stejně tak odstup, který… Číst vice »
Ale nyní jste mi objasnil jednu věc. To jsem takhle jednou jel za soupravou s cisternou. Bylo mi divné, že jsem stále oslňován. Až mi došlo, že cisterna měla vzadu na návěsu umístěný kastlík (uvnitř byla příruba) a u něj na plynokapalinovách vzpěrách otevřený kryt směrem nahoru. Vnitřní nerezová část tohoto kastlíku sloužila jako zrcadlo a odrážela světlo od mých světlometů zpět. Mimo to otevřený kryt zakrýval všechna označení na návěsu (zejména tabulky ADR). Řidiče jsem se snažil upozornit a očekával jsem, že zajede na benzínku a tam ho na to upozorním. On však ne. Asi to bral jako nějakou… Číst vice »
Řekl bych, že na nebezpečné exoty lze narazit jak v osobáku, tak v náklaďáku, ani jedna skupina není pouze průzračně čistá.
A mezi chodci jsou zamozřejmě taky. Čuměl do mobilu, vlezl pod tramvaj/šalinu.
Jsou! Může mi někdo vysvětlit jak někoho může napadnout přecházet za současných podmínek v křižovatce, když je ve vzdálenosti 25 m přechod ? Nebo maminka s kočárkem přecházející v klesání 20 m od přechodu? Já chápu, že přechod není všemocný, ale každý řidič, který tím místem jezdí často ví, kde je a počítá s ním. Nepočítá s tím, že chodec bude přecházet o 20 metrů dříve. Pokud vím, tak chodec má povinnost využít přechod pokud je v dosahu 50m. Tam kde přechod není musí dbát zvýšené opatrnosti. Nebo už tohle snad někdo zrušil?
tak zde na dálnici jistě za nehodu může parkování neukázněného řidiče osobního vozu….
za tu NEnáklaďákovou část Vám ale řeknu….až přestanou kamionisti a dodávkáři pořádat předjížděcí manévry na dálnicích tak, že to na poslední chvíli hodí do levého…přičemž osobák jeden 120-140 km/hod…a řidič pak málem brzdí i očima….pak se můžeme bavit, že řidiči osobáků jsou neuctiví ke kamionistům….
Vy musite mit slusny komplex. Nejezdite s kamionem?
Je zázrak že sa to obišlo bez mŕtvol. Ako tak pozerám na obrázky pomačkaných plechoviek medzi kamiónmi.
Bylo to strašně rychlý, téměř v mžiku se ze silnice stal led. Jel jsem akorát ke Zdicim po staré Plzeňské a bylo to jak když člověk vjede
najednou do stěny. V tomhle počasí je i 20 km /h moc , na stary silnici je měli štěstí, kolegové na dálnici bohužel tolik ne.
Jak je možné, že vozovka ošetřená posypem zmrzne?
Tak než to přišlo nebylo co sypat. Jen tak preventivně se sůl na silnici nehází s tím že meteorologové říkali že možná bude sněžit.
No a pak už bylo pozdě. Tak hlavně, že platí výstraha od 3:00 hod. Jenže to by se muselo meteorologům věřit.
Představte si, že existuje preventivní posyp. Ale jak sám píšete výše, přišlo to tak rychle, že v tomto případě by to nepomohlo.
Jenže meteorologové i ředitelství ten mrak čekali , sledovali a dokonce i předem posypali, žel příděl sněhu byl opravdu masivní …
Takže bylo posypáno? Já myslím, že bylo. Je tedy zvláštní, že ta silnice tak rychle zmrzla. Sníh sice napadá, ale sůl by měla zabránit namrzání na povrchu a tady to vypadalo na slušné kluziště.
Uff, naštěstí bez mrtvých.
Ktery h.v.d. mohlo dat palec dolu? Usporadame lincovani
ktery? asi nejaky krizenec co ma jako rodice brachu a segru
Strasny pohled. Zabery me desi…
Asi by pomahal rychly system detekujici pocasi a dalsi vlivy a lokalne snizoval rychlost na 100km/h. K cemu mame digitalni tabule???
Ackoliv v prvnich vetach zakona o provozu na silnici stoji ze ridic musi prizpusobit jizdu k stavu vozovky atd… a dodrzovat bezpecnou vzdalenost. To se nikdy ridici nenauci :/
Jo, v Rakousku toto problém není. Přijde liják a na tabulích okamžitě 60
Na cedule nebyl čas. Bílá tma přišla během třiceti vteřin, naštěstí jsem to viděl doma z okna.
Rozestupy- souhlas. U nás se nedodržují, navíc se řidiči zabývají kde čím.
Já byl v té době v autě po Praze a najednou všichni jeli 20.
Tyjo tak rychle :/ Na tom úseku dálnice vidíte několik km dopředu. A též mraky široko daleko.
Řidič zpomalí, ovladač volantu pojede furt stejně..
100km/h je v hustém sněžení a výrazně omezené viditelnosti stále moc. 80 a i to je kolikrát hodně. Zažil jsem i případ, kdy byla taková průtrž ,že stěrače nestíhaly a nebylo vidět vůbec nic. Tehdy všichni řidiči mlhovky, výstražné blinkry a na pravou stranu a jelo se krokem dokud déšť nezeslábl.
Nevíme ani kolik jeli. A vzhledem k náslekům to nemuselo být ani přes 70 km/h.
To nevíme. Jediné co víme, že teploměr tam ukazoval Vzduch 1°C a povrch vozovky 2°C
Už jsem viděl video. Hezké. Ucpaná dálnice a povrch kluzký a proto se tam tak naskládali. Otázkou stále zůstává příčina toho ucpání.
V těchto podmínkách, co popisujete, jsem na okresce raději zajel na benzínku (a nebyl jsem sám) a několik minut vyčkal příznivějšího počasí (a také tím schoval auto před kroupami). Na radaru jsme potom zpětně dohledal „bílý flek“.
A to je další důvod, proč rád využívám okresky. Zastavíte si kdy chcete nebo kdy potřebujete. Podle videa co je zveřejněno je vidět, že sůl asi moc nefunguje, když to tam bylo jak na kluzišti. A já myslel, že funguje do nějakých cca -7°C
Jestli to byla ta bouřka s kroupama co byla dnes i v Praze, tak se nehodě nedivím. Navíc v kombinaci s následným hustým sněžením a teploty pod nulou. Řidiči klidně mohli jet zcela předpisově.
Nesouhlasím. Řidič má povinnost přizpůsobit jízdu podmínkám. Pokud by jeli předpisově (rozestup, mlhovka, snížená rychlost jízdy třeba na 50 pokud by opravdu byly podmínky tak špatné) a bez výjimky všichni, tak se riziko takové situace významně minimalizuje a když už, tak to nezajde až tak daleko.
souhlasím, ale oponuji. Tou dobou jsem byl asi 500metrů od havárie a můžu říct že takový saigon jsem dlouho nezažil. Les vzdálený cca 200 metrů najednou zmizel a během sekundy jsem neviděl ani svoje auto červené barvy na vzdálenost 20 metrů. Fakt. Během deseti minut napadlo přes 3 centimetry sněhu a brutální vítr. Tohle na dálnici a hlavně tam kde se to stalo (přechází do zářezu) kde vítr ještě zrychlí, nedivím se že se to stalo. Fakt masakr počasí a za dvacet minut sluníčko, lambáda…
Jo, boční vitr je svině. Škoda 120 na to byla citlivá a člověka fakt překvapilo, že na rovině najednou musí dávat kontra. Co teprve takhle vysoká krabice, obzvlášť prázdná.
Nebo Roomster, s tím jsem si taky užil.
I na bicyklu …
Roomster na bicyklu? To už je na mě moc punkové.
Ano, co vítr dokáže jsme mohli letos vidět u Ml.Boleslavi. A vzhledem k tomu, že je to v místě, kde řidič projel chráněným úsekem a náhle se tento svah ztrácí a vedle dálnice je pole je možnost bočního větru možná.
Ano, počasí se dnes vyřádilo. Ostatně u článku týkajícího se Autoškoly jsem k tomuto počasí nechal svůj příspěvek.
„Tomáš679.2
4 hodin
Vážení, přišla zima se sněžením. Stačí chvilka a z ničeho nic je 5 cm prašanu a to je provázené hodně špatnou viditelností a celkem silným větrem, který prašan rozfoukává a shazuje suché větve ze stromů. Některé komunikace jsou protažené a kloužou jak divé, jiné pokryté rozježděnou břečkou. Snad víte, co bych tím chtěl říci 😉
Snížení rychlosti jízdy + bezpečná vzdálenost, Co? Jak to tak vypadá tak asi nic. Kdy řidič dostane smyk? Nejčastěji při změně směru jízdy a nebo při brždění. A proto si tak říkám, jestli příčinou nemohlo být předjíždění či objíždění. Není moc běžné, že smyk nastane při konstantní rychlosti a jízdě po rovině (s vyjímkou aquaplaningu). A co se týče stavu vozovky…nic moc. Jenže to sněžení dnes bylo opravdu silné a navíc vítr. Další věcí je viditelnost. Jestli si někdo v hustém sněžení zapomněl rozsvítit koncovky …..Nejhorší jsou ty osobáky . I kdyby to oni ubrzdili tak je zezadu smete tahač.
Dva mínusy. Paráda. Prosil bych vysvětlit co se komu nelíbí . Děkuji
Bezvýznamné, prázdné, zbytečné spekulace.
Kdyby každý jel jak má nemusíme o ničem spekulovat.
Tak prý jako první byla nahlášena nehoda osobního vozu s nákladním, kdy její příčinou bylo nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky i povětrnostním podmínkám a postupně následovaly další nehody.
Stačí se podívat pořádně na fotku u článku.
Za příspěvek, který byl pro někoho jen prázdnými spekulacemi jsem dostal 7+ a 31-. Celkem slušné skóre, ne?
On se možná snažil zpomalit. To se většinou dělá tak, že se šlápne na brzdu. Jenže vy z toho vyšpekulujete pokus o předjíždění.
Jo, jasně. V takových podmínkách se zpomaluje tak, že se šlápne na brzdu. Tak to pak jo. A co ten červený M-B vpředu stojící u krajnice. Ten v tom celém figuruje jak?
Zkuste někdy jen sundat nohu z plynu a uvidíte, že zpomalení je možné i bez brždění 😉
že jsem nikdy nesjížděl z kopce na dvojku…
Opravdu ne? Náhodu je to fajn. Určitě to někdy zkuste. Obzvláště na zasněženém nebo zledovatělém povrchu.
„Určitý vliv jistě měly i povětrnostní podmínky, přes střední Čechy se prohnala sněhová vánice, ale je to jenom jeden z faktorů.“
Na vznik takové situace může stačit jen taková maličkost, aby někdo stál u krajnice třeba z důvodu závady a někdo ho musel objíždět a je vymalováno.
„Nejhorší jsou ty osobáky“
Není myšleno, že za to mohou. Jejich řidičů je mi líto. Tak jsem to myslel.
Aha. Takže ke smyku dojde při brzdění, přičemž o příspěvek výš kritizuješ, že nesnížili rychlost. A divíš se minusům.
Už jsem to psal výše. Snížit rychlost na kluzkém povrchu (nebo pokud takový lze očekávat je nejlépe dosáhnout tak, že nebudu brzdit, ale sundám nohu z plynu! I malé přibrždění může vést k zablokování kol. Pokud sundáte nohu z plynu a nebudete prudce podřazovat (opět může dojít k zablokování kol a smyku) tak vozidlo sníží rychlost plynule.
Ale jistě, dnes je doba všemocného ABS. Jen ne všechna vozidla co jsou v provozu ho mají a nebo ho mají plně funkční.
Jasně, má brzdit pouze motorem. Tedy jedinou z 5 náprav. A to ve chvíli, kdy potřebuje ubrat o 50-60 km/h protože se přihnala vánice.
Ale vždyť my vůbec nevíme co se tam tam stalo! Co když kamion musel objíždět jiný kamion co stál u krajnice? Co když se mu tam přiřítil nějaký chytrák v levém v osobáku?
Ten M-B co stál vpředu vypadal jako nehodou nedotčen. Policie sprejem značila místo kde stál- u krajnice. Následně tento kamion byl odtahovým speciálem odtažen.
Fakt jsem zvědavý na příčinu.
No…, viděl bych to při šetření PČR na „klasiku“ podřazenou pod ust. § 4 písm. a), s přihlédnutím k 5/1 b), c) 361-ky. Takovým tím obvyklým žargónem – nepřizpůsobila se rychlost vozidel stavu a povaze vozovky.
To bude jedna z okolností. Ovšem hovořilo se, že je nejprve třeba zjistit, jak se stala první nehoda. Příčin může být mnoho. Klidně i to, že někdo, kdo chtěl něco objíždět prostě neviděl v zasněženém zrcátku auto.
POkud přijde to co teď, kdy je během několika vteřin bílá tma, tak toho moc dělat nejde.
Jde. Psal jsem výše příklad s deštěm.
Jo první to zadupne, zpomalí a je v něm celá dálnice.
A to je právě to. Není možné zpomalovat prudkým bržděním. Pořád je třeba mít na paměti to, že za vámi jedou další . Ale jinak souhlasím. Pak už to jde velice rychle. Tady je nejdůležitější to, co bylo tím spouštěčem této řetězové nehody.
Zpomalovat prudkým bržděním je kolikrát jediný způsob jak předejít nehodě. A někdy ani to prudké brždění není dost.
Některé věci totiž předvídat nelze.
Bavíme se o kluzkém povrchu. Jen auto s ABS dokáže zastavit na kratším úseku. U auta bez ABS /s nefunkčním ABS tohle nefunguje. Jak kola zastavíte jedete jak saně.
Jedna věc je nutná reakce na nastalou situaci a druhá věc je zpomalení vzhledem k podmínkám. Kdyby nebyla zima, kdyby všude netroubili, že bude sněžit, kdyby spousta lidí neměla v autě teploměr,,,,,,,,tak neřeknu ani popel.
https://www.youtube.com/watch?v=mlLYJW-yIIg
To je krásná teorie. Ale v praxi často nerealizovatelná.
Nevím. Já jsem si z tím vždy vystačil. Stačí dodržovat další z pravidel které říká, že řidič má jet pouze takovou rychlostí aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou má rozhled. Je to to samé jako když pojedete po dálnici v noci na potkávací světla 130km/h. Taky je to rychlost nepřiměřená.
Pořád jen mínusy. Možná by to chtělo více vlastní iniciativy. Pak by jste to co říkám slyšeli i od jiných.
https://www.youtube.com/watch?v=CN2QncTHHNU
Řekl bych, že podle počtu příspěvků jste iniciativní velice….. 🙂
Jenom drobné doplnění. Nikoli k víření dalších spekulací. Jestli se nepletu, jde o místo, kde dálnice táhle klesá a je to trochu v oblouku o velkém poloměru. Tady se to rádo rozjíždí… Tudíž kamioňáci přibržďují. V daný nešťastný okamžik při souhře všeho byla nejspíše i osmdesátka moc. A že tam někdo jel nalepený, by mě až tak nepřekvapilo. To se snad už má tvrdě postihovat. Pokuty za nepřiměřenou rychlost s ohledem na podmínky se ovšem zas tak často nerozdávají, jen když se něco způsobí… Spousta vejrů se silným egem prostě potřebuje liniové proměnné značení, aby jim docvaklo, že řítit se… Číst vice »
Ano, všiml jsem si, že tam je táhlý oblouk. Stoupání jsem nijak nezkoumal. A co se týče pokut…ano, řešit něco až když je pozdě není moc prevence a již to nikomu nepomůže.
Nové koště vlády chápu, ale jezdit na dálnicích 150 km/hod ?
To je v lidech, ne v politicích…Bez dodržování odstupů a bez tvrdého postihu, kdo tohle neumí se nikam nedostaneme. Zkuste si to v Rakousku a smích vás přejde.
Podle mne nezabíjí rychlost maximální, ale rychlost nepřiměřená. Tu sněhovou bouři, co se přehnala i v Berouně jsem zažil doma, neviděl jsem ani na protější panelák. Pokud to kamiony valily 90 jako obvykle, nedivím se, jak to dopadlo.
S odstupy souhlasím, u nás se nedodržují, ani nekontrolují. V Německu jsou za to mastné pokuty.
No jasně. Protože co? Protože co neubrzdíš, to neukecáš.
Předpokládám, že úplně stejně chcete trestat i kusy, co nesledují zrcátka a naruší bezpečný odestup tím, že mají nutnou potřebu předjíždět zrovna ve chvíli, kdy se za nimi blíží v druhém pruhu auto jedoucí podstatně vyšší rychlostí, než oni sami. A že takových situací vidím na dálnici dnes a denně.
Maximální povolená rychlost není v tomhle ohledu jakkoliv relevantní.
Nezlob se, ale já tady s nikým nesoutěžím a s nikým se nepřu. Jen říkám, že Český národ si stále namlouvá jak dohání Západ. Vymýšlí, co už dávno funguje, ale hlavně se vyhýbá zodpovědnosti. Pokud jsi někdy jel po A1 a viděl dopravní značku BEI NEBEL, tak bys věděl, o čem mluvím. Ještě doplním, tohle se stát v Rakousku, tak se zeptej poškozených, co je čeká a nemine.
Já tady s nikým nesoutěžím a s nikým se nepřu. Jen říkám, že Český národ si stále namlouvá jak dohání Západ. Vymýšlí, co už dávno funguje, ale hlavně se vyhýbá zodpovědnosti. Pokud jsi někdy jel po A1 a viděl dopravní značku BEI NEBEL, tak bys věděl, o čem mluvím. Ještě doplním, tohle se stát v Rakousku, tak se zeptej, co je čeká a nemine.
„Svobodník Halík, takhle by to dál nešlo. Já rozumím tý vaší náročnosti, že jo? Já rozumím, že chcete ještě po směně zocelovat mužstvo bojovým výcvikem, já rozumím, že ste pochopil slova soudruha ministra, že naši lidově demokratickou armádu nebudujeme pro srandu králíkům, to já všechno beru, Halík, ale věc má z marxistickýho hlediska ještě druhou stránku! A tou je plnění pracovních povinností vojáků naší čety! Chlape, uvědomte si, že když po tom vašem výcviku budou druhej den padat na huby, že plnění plánu pude kam? … No pude do prdele! A jak jistě víte, i my podle plnění plánu budeme… Číst vice »
Když jsem byl po revoluci vůbec poprvé v Západním Německu, překvapilo mne tam mnoho věcí, mezi jinými, že když se změnilo počasí ze sucha a sluníčka na mokro a déšť, všichni řidiči výrazně zpomalili a to tak, že i já jsem jim stačil svou stařičkou Dacií 1300.
Zatímco u nás, zejména kamiony, to valí tou svojí devadesátkou, hlava nehlava a tak nějak kašlou na fyzikální zákony. Jak vidíme zas a znova, opět zvítězily. Ty zákony.
Problém u kamionů nemusí být jen rychlost. Tím možná ještě horším problémem je to, když kamiony jedou za sebou s opravdu malým odstupem, který nedovolí reagovat, bezpečně dobrzdit a rovněž nedává prostor pro plynulou změnu směru a je nutné se vyhýbat prudce. I to otočení volantem může hrát ve zvládnutí situace významnou roli.
Tohle by mělo být prioritou pro pokuty. Tedy ne jen prosté kontrolování absolutní rychlosti, ale hlavně nebezpečného stylu jízdy. Nedostatečný rozestup a pomalé předjíždění dvou kamionů.
jeden jede 88, druhý 92 a za tím…30 naštvaných osobáků tvořících kolonu…a za kilometr další takový umělec….
Proc pokutovat? Rovnou zakazat. Nevidim jediny duvod, proc by melo byt nakladnim vozidlum nad 3,5t umozneno vyuzivat jiny nez pravy pruh. Plus pro ridice s RP sk. C zavest prisnejsi pokuty a bodove hodnoceni, a po pripadnem odebrani RP trvaly zakaz cinnosti. Vyresilo by se tim velke mnozstvi nebezpecnych a koliznich situaci na ceskych silnicich.
Nikoho neobhajuji, ale co když ten co předjíždí ví, že před ním jedoucí kamion pojede do stoupání 80km/h? Řidiči kamionů by měli mít možnost předjet. Jen oni vědí jak jsou těžcí, znají své auto….. Představte si sám sebe a nemožnost předjet pomaleji jedoucí vozidlo. Jízda za takovým vozidlem vyžaduje zvýšenou pozornost a tedy i větší únavu řidiče. Bylo by fajn, kdyby každý nekoukal jen na sebe a své zájmy ale také vzal potaz možné zájmy ostatních.
Tak větší blábol jsem dlouho neslyšel. A to ani od Vás.
Nápodobně.
“ Vyřesilo by se tim velke mnozstvi nebezpecnych a koliznich situaci na ceskych silnicich.“
Tak to už aby bylo zakázáno předjíždění i pro osobní automobily jejich řidiči přivádějí předjížděné do rizikových situací.
Já za cizí chyby a nebo špatná rozhodnutí platit nehodlám.
Nebylo nutné hledat dlouho, co by mé tvrzení pomohlo obhájit:
https://www.youtube.com/watch?v=tCVhASlThG0
Ani jsem se na to video nedíval, stačilo se podívat, kdo je autorem. Protože ho znám osobně, tak mohu říci jen to, že ten člověk podle mého názoru nemá mít platné psychotesty a vůbec by neměl sedat za volant nákladního vozidla. Ostatně, sdělil jsem to několikráte přímo i jemu. Tak zkuste jiný příklad.
Z fotek to vypada, ze to jde za kamiony..asi nejaky borec usoudil, ze sněhova vánice je výzva…
Tam jezdí hafo kamionů. Jenom podle SŽ ta dálnice neexistuje, tak “vyšlo” ( za podmínky že D5 není) že stačí 180 rekonstruovat na pomalou jednokolejku s drátem a bude konkurenceschopná.
To bych potřeboval přeložit.
To je v kódovaném jazyce držitelů režijních průkazů a drážních fanoušků;)
Je to zakódované sdělení o tom, že přestože SŽ proinvestuje půl dopravního rozpočtu, na dále vše na západ budou vozit kamiony. Jenom nevím proč si něco takového krmíme. Dálnice na obrázku ve studii proveditelnosti pro SŽ neexistuje.
Ale Olda přece říkal, že jen díky nim tam bude jednokolejka na 90 pod dráty. A že máme být rádi.
Ále vadí mu, že z Plzně do Domažlic nebude 200 km/h v kuse, ale jen 120 km/h a část jednokolejná. Maximálka nákladních vagonů je 100 a někdy 120 km/h, ale kvůli spotřebě elektřiny se těch 120 km/h už moc nevyplatí. A tím pádem ani vyšší rychlosti do budoucna nebudou.
Jaký je tam dopravní model a co vedlo ke kompromisu nechť popíší znalejší.
Děkuji, už jsem pochopil i já a to nejsem žádnej malej blbec.
Tak rychlost by člověk přežil, ale jednokolejka a tímpádem NAD v osobce / kamiony v nákladce to posouvá do nepoužitelnosti. Nevím proč je problém chtít pro roky 2030 aspoň jednu dvoukolejnou železnici na každou stranu , poptávka tam je, viz dálnice, prázdná není. Vylhaní dopravního modelu v SP pro propagaci jednokolejky prostě nechápu.
A nyní kvůli spotřebě elektřiny asi budeme muset ještě snížit na 80 km/h (trakční energie i přes odpuštění POZE jde o 60% nahoru). Zlatá nafta, ta se docela drží.
Spíš to bude chtít aerodynamičtější lokomotivy a spoejní mezi vagony. To můžou přidat k tomu novému automatickému spřáhlu.