Mám kamarádku, političku. A ta říká, že tento úsek nikdy nebude. Rakušáci ji nechtějí. Odvedli transit z okrsek, a to jim stačí. Nechtějí tam tolik kamionů, které by jeli přes Rakousko místo Česka. Tečka!
Napsal jste pěkný nesmysl, v současnosti ty tisíce kamionů směřují z Polska přes Brno do Rakouska či dále, pojedou tam tak jako tak bez ohledu na to jestli na naší straně bude stát dálnice nebo tam bude současná silnice.
Krajně nepravděpodobné, jakože působením „agentů“ chtějí sabotovat proces v Česku?? Snad leda žeby ve velkém sponzorovali naše ekologické aktivisty…
Naštěstí zase jednou rakouští zelení vypadli z vlády (pod 10% hlasů ve volbách) tak snad zase bude oblast dopravy fungovat „normálněji“ než za časů sabotáže ze strany frau Gewessler…
Miroslav
1 měsíc
To teda brzo😀
Tomáš
1 měsíc
Jsem myslel, že diskuze bude i o jižním obchvatu Modřic. Ale znímku jsem neobjevil. Takže článek není o dálnici z Brna, ale dálnici z Rajhradu do Vídně.
Spojení D52 od Rajhradu na D2 exit4 se má začít stavět v roce 2027
Zbyněk19
1 měsíc
mnohem lepší varianta by mi připadalo objet Novomlýnské nádrže západně od Vlasatice a vršku Smolisko a severně od Drnholce pod Dolními Dunajovicemi. Rovina, vesnice daleko, žádná větší voda….
Akorát že úsek přes Nové Mlýny není momentálně úzkým hrdlem, a poté co se (během objížďky) opravoval tak ani bezprostředně nebude… potřeba je začít především úsekem od hranic, okolo Mikulova, kde „dočasný obchvat“ už přestal vyhovovat, poté co se tam nastavěly nové domy přímo u silnice, jsou tam nyní dva kruháče, několik přechodů pro chodce a dlouhý úsek padesátky…
Je to spíš neschopností Brněnských a Jihomoravských úředníků. Například rozšíření D1 u Brna připravovali 30 let,nebo navazující úsek MO od Pisáreckého tunelu po Žabovřeskou ulici (délka zhruba 2,5km) v několika etapách jim zabrala celkem snad 20let,tedy jen samotná realizace stavby. A když je někdo kritizoval,že jim to trvá dlouho a je potřeba plánovat i jiné stavby (třeba dálnice do rakouska a směrem na svitavy),tak jen výmluvy,že se věnují tomuto problematickému úseku MO.
jakoukoli stavbou se něco zničí, zejména liniovou. Samozřejmě vinic je mi líto, ale přijde mi to stavebně jednodušší varianta dál od vesnic. Samozřejmě je to jen názor, o trase je rozhodnuto
od Spálené hospody je to do Mikulova už jen tak 5km a vesnice tam už nejsou.
Vadí mi tam ta nádrž a tu spodní bych nechal vypustit, ať se tam vrátí řeka. Znal jsem to tam hodně dobře, když tam byla. Min. spodní nádrž má min. energetický, turistický nebo nevím jaký přínos. Když tam bude dálnice, přibude tam další stavební prvek. Vím, že je rozhodnuto, je to jen myšlenka, ty nádrže tam prostě nikdy být neměly
skoro nikde není ideální rovina, ale podle mě by to byla lepší varianta, než přes Nové Mlýny nad nebo vedle hráze. A tu spodní nádrž bych vypustil, zrušil a nechal řeku ať si vytvoří nové koryto s lužním lesem, tak jak to bylo v minulosti. U Břeclavi kolem Dyje to trvalo cca 10 let a příroda byla zpět.
Každopádně je to už jen úvaha, protože je stejně rozhodnuto
Ta trasa by byla o hodně delší. Obě nádrže jsou poměrně mělké a rozšíření náspu po kterém vede současná silnice by neměl být problém. Finančně rozšíření náspu vychází mnohem výhodněji než estakáda (cena stavby a následné údržby).
Pepa
1 měsíc
Ještě kdyby se k tomu přidal severovýchodní obchvat Vídně, tak by to bylo dokonalý.
To je nepřekvapivé, poté co z ministerstva vypadla zelená Gewesslerová, která „řádila“ až takovým způsobem že i jménem Rakouska hlasovala proti rozhodnutí vlády… fakt spolehlivá členka vlády. Vedla to ministerstvo jako osobní vlastnictví…
Ale on ani ten průjezd přes S2 a Praterbruecke už není takové maso jako kdysi Bruenerstrasse…
Karel
1 měsíc
V souvislosti dálnice Brno – Mikulov by mě zajímalo, proč byl úsek Brno – Rajhrad zrušen jako dálniční. Dřív se jezdilo od konce Brna 130km/h a teď se to plouží až po Rajhrad devadesátkou. Čtyřproudá silnice pak úplně k ničemu, když v pravém i levém pruhu se auta plouží stejnou rychlostí a pokus o předjetí = porušení rychlostních limitů. Chápu, jsou tam krátké nájezdy u Modřic, ale ten úsek mohl být kompromisně aspoň silnicí pro motorová vozidla se 110km/h.
neexistuje doprovodná komunikace a hlavně je to jediné spojení Popovic s navazující silniční sítí, tzn. že nemůže být označeno ani jako SMV, dokud není propojení buď na jih přímo do Rajhradu nebo na sever na Evropskou, jiná možnost není: https://mapy.cz/s/delepoluba
To jo, za současné situace by tam mohla být tak maximálně povolená stovka… a to by MOHLA… ale ono to zase až tak moc neřeší, na úseku 2,5km… to jen někdo musí být děsně „natěšený“…
Co já si pamatuju tak dálnice byla značena od Rajhradu. Do Modřic byla cedule pro motorová vozidla s dodatkovou tabulkou upozorňující,že jde o placený úsek. Jen tuto dodatkovou tabulku odstranili v roce 2012.
Ono to začne dávat větší smysl, až se propojí D52 a D2 (Jižní tangenta, předpoklad zahájení stavby 2030). Dálnice D52 je primárně určena pro tranzitní dopravu a je součástí sítě TEN-T. Úsek u Rajhradu, který je nyní označen jako I/52, slouží spíše pro místní dopravu a je součástí městské infrastruktury Brna, kde je řešen jako sběrný typ komunikace.
„naštěstí“ většinou nejde se výrazně vyšší rychlostí prokličkovat mezi vozidly v pruzích… ale jestli tam někdo profrčí po půlnoci 120 tak mu budiž přáno…
Co si pamatuju, tak úsek Brno – Rajhrad býval vedený podle dnešního měřítka jako dálnice, ovšem bez poplatku. Stejně tak byl bez poplatku úsek u Pohořelic, protože sloužil jako obchvat Pohořelic. Potom, už nevím která, vláda zrušila bez výjimky všechny bezplatné úseky dálnic. A protože byl požadavek mít ten úsek dál bez poplatku, tak jej museli degradovat na silnici 1. třídy.
Akorát nechápu, proč na něm není povolena vyšší rychlost dopravními značkami. (Dopravní značky jsou nadřazeny obecné úpravě. Když může být v obci 70 km/h, tak proč by nemohlo být mimo obec třeba 110 km/h)
Protože tento případ zákon neumožňuje. V obci lze zvysit zakonem z 50 na 80, stejně tak na dalnici či SMV v obci kde je zákonem dáno 80 lze zvýšit až na 110. Pokud se jedna o silnici mimo obec tak tam není možné mit vice jak 90, pokud to není v režimu silnice pro motorová vozidla kde je zakonem max 110, tam ale lze zvýšit až na 130…
V krátkosti, pokud se nejedna o dalnici či SMV, nelze mít více jak 90 nikdy dle aktuálně platných zákonů…
mgr.pavel
1 měsíc
Teď ještě reálně začít s Hitlerovou dálnicí (jakkoliv je značena) a Morava může mít dálniční síť hotovou.
(jasně, vždy se najdou další potřeby typu jižní obchvat Brna nebo 4pruh z Ostravy na Slovensko apod., ale to už jsou spíš detaily)
Jojo, silnice, po které se valí doslova kolony aut denně, ale od r. 1996 se na ní nekoplo. Proč? Ano, M. Patrik Děti země opět úspěšný proti Českému státu, podobně jako na D1 u Přerova s křečky či na D49, která je rozestavěná od 2008. Dařilo se mu ale i na obchvatu Plzně anebo u přehrady Nové Heřminovy, která má chránit Opavsko před dalšími povodněmi… Děkujeme, Patriku
1. nemáme tady diktaturu, takže stejná práva má jak stát, tak občan
2. chráníme přírodu, protože je důležitá
3. za většinu průtahů na stavbách může stát, ať už tím, že nepřipraví kvalitně projekt (D8), nebo jde tvrdohlavě za svým (Prackovice, Havránková, Dluhonice), nebo prostě všechno odkládá (Heřminovy, D52, I/44)
1. u nás má občan v mnoha ohledech větší práva než stát. Alespoň v tom smyslu, že může podávat prázdný papír, plést si směry, dálnice, cokoliv. Kdokoliv může podat námitky, proti čemukoliv.
2. to je fajn, ale ne vymýšlení si a dělání medvědí služby pro tu ochranu
3. viz bod 1 a stejná práva. No spíše máme mizerné zákony
Ale jistě že má občan více práv než stát. Protože stát může dělat jen to, co má dovoleno zákonem, zatímco občan vše, co zákonem (a slušnými mravy) zakázáno nemá.
Víte, nemáme tady diktaturu (jak pravíte) a tak nám nic nebrání si navzájem sdělovat své názory na Patrika a jeho nohsledy. Mezi jeho zářné výroky patřilo například „protože nám nevyhověli, budeme podávat rozklady proti naprosto všem rozhodnutím“ no tak ano, to nám ostatním nebrání říct/jednat tak že „cokoliv podporuje Patrik si zaslouží automaticky podporu proti němu“ a bylo by dobré zvážit kdy nějaká osoba zajde tak daleko že svému původnímu úmyslu už neslouží vůbec jenom škodí… Anebo si ho holt nechejte a buďte opovrhováni spolu s ním. P.S. svalování viny na kohokoliv jiného je celkem oblíbená taktika… ale „my chceme… Číst vice »
To vaše PS. je ve skutečnosti strašně dobré chucpe. Zjistěte si trochu detailů třeba o stavbě Prackovické estakády, kde stát najust tlačil svoji vlastní variantu, přestože všichni odborníci mu říkali, že to je špatně. A taky se časem ukázalo, že to je špatně. Ale z nějakého důvodu za to můžou ekologové. Nebo zrovna přehrada v Nových Heřminovech je taky skvělý příklad – za 12 let od vydání rozhodnutí EIA v roce 2012 nebyl stát schopný pomalu ani udělat územní rozhodnutí ne přeložku silnice kolem přehrady, natož na celou přehradu. A to do procesu ekologové vstoupili jednou v roce 2021 a… Číst vice »
Prackovická estakáda je technický problém, který se vyřešil. Silnice funguje. Já osobně netvrdil že za všechny problémy na světě můžou ekologové, ale tvrdit že „oni měli obavu aby to dobře fungovalo, a tak radili lepší možnosti“ je taky blbost, co „lepšího“ je třeba navrhováno na D49 (kromě „tudy nic“)?? Podle mně je evidentní že 95% navrhovaných variant je buďto „z bláta do louže, akorát dráž“ nebo dokonce přímo cílené na to aby se projednávání zdržovalo „lesem“ variant.
Maverick
1 měsíc
Tady je na to dobré vlákno. Už dlouho pátrám proč vlastně nevyšla varianta vést dálnici z Prahy na Vídeň přes Jihlavu a Znojmo? (nemyslím jako alternativa k D52)
Ona to ale není cesta jen pro Pražský. Tím jak je Brno blíž a neni malé, tak ta poptávka je podobná jakož te Prahy. Navíc je třeba i lepší studovat ve Vidni než jezdit za studiem do Prahy.
ano proto to chtělo variantu přes Břeclav a jezdit po D55, pro Prahu D38 a Brno by jezdilo kombo D2+D55..i za cenu rozšíření D2 na 6pruh, by to byla mnohem lepší varianta, která by lépe pokryla přepravní proudy, protože jen cca 20-25% provozu přes Mikulov, míří do Brna. Ale naše koncepce je tam žene a to z obou stran..prostě druhá Praha
Máte pravdu, ale teď už je pozdě, když už dávno byly podepsané mezinárodní dohody o přechodu v Mikulově. Teď už musíme jen doufat že Rakušáci postaví výhledově obchvaty Reintalu a Grosskrutu a zruší tam zákaz nákladní dopravy… Na druhou stranu v budoucnu bude směřovat dost severo-jižního tranzitu i po I/73 a tím pádem bude muset přes brněnský uzel tak jako tak. No a část po Pohořelice plní velmi důležitou roli pro vnitrostátní spojení Brna se Znojmem a stejně by v tomto úseku byl nějaký usporný čtyřpruh nezbytný
Asi proto, že by to urychlilo spojení jen Praze a zkrátilo vzdálenost o zanedbatelných 40 km. A proč by se stavělo 90 km dálnice z Jihlavy do Hatí, když pod Pálavou je potřeba jí dostavět jen 25km jinak je hotová. Navíc Mikulov potřebuje nějaký obchvat jako sůl, dálnice mu jen prospěje.
jo dobré vlákno 🙂 Jde především o nákladní dopravu. Většina tranzitu na Vídeň z Německa jde přes Linz a z PL a Ostravska to jede na Brno. Praha jako taková má min. průmyslový potenciál a doprava na Vídeň je tedy spíš jen sezonní dovolenkovou záležitostí pro pár osobáků
Celá bývalá NDR to má do Vídně kratší a rychlejší přes Prahu. Po dokončení D0 a D52 ještě rychlejší. Dále kraje U , L, K, E, H část S a P, nejde jen o Prahu. Tohle všechno se pošle na jednu křižovatku D1 D2 kde se to potka se směry Polsko-Vídeň , sev. morava- Vídeň, Praha- Bratislava, Praha- Ostrava, Brno – Vídeň. Pěkný špunt. ( Po postavení 1/73 tam přibudou další proudy )
nejde jen o zeměpisné směry a vzdálenosti. To si můžete položit z Vídně na mapu pravítko na severovýchod…. Po téhle trase se neprovádí větší transport zboží nebo materiálu. Projeďte se po D1, D8, D7 a počítejte německé nebo dánské kamiony. Budou vám stačit prsty jedné ruky.
Chyba byla začít se stavbou dálnic v hvězdicovém uspořádání s centrem v Praze, navíc když Praha nemá dokončený okruh a asi ani dlouho mít nebude. Kruhové uspořádání dálniční sítě, jako hrubá spojnice krajských měst, by byla mnohem výhodnější a z velké části by to vyřešilo zároveň i pražský obchvat.
Německé kamiony nejezdí ani v tom Německu. (vozí to poláci my apod) 3 pruhy se v Brně stáví pro nic za nic. Celá doprava východ- západ, sever – jih se potká v Brně. .D52 by měla být hlavně pro Brno a okolí. Ostatní po D55 a ,,D38″. To, že všechno vede do Prahy je taky špatně. Taková D19 by Praze hodně pomohla.
Kdežto když toto všechno jede přes jednu křižovatku u Říčan D0xD1 tak tam to ničemu nevadí?? Se holt ta křižovatka přizpůsobuje potřebám, to už je rozhodnuté a začíná, tak co tam máte dál??
Navíc ne každý si zajede na D1xD2, někdo to vezme „už“ na D1xD52(I/52) a bude to mít o pár kmh pomalejší zato kratší…
V dlouhodobém výhledu to stejně jednou bude, ale priority jsou jinde větší… Prosímvás Pohořelice-Znojmo se „štastnou náhodou“ podaří provést jako „odvážných“ 2+1 (a to tak že půlka křižovatek bude úrovňových) a ve stejné době bude plnotučná dálnice Jihlava-Znojmo?
Liposh
1 měsíc
Ale ten obchvat Mikulova se stavět bude a všechny povolení má . A ono by nešlo k tomu administrativně přicucnout ještě tak kilák, nebo dva směrem na sever, ať se v tuhle chvíli postaví aspoň něco?
obchvat Mikulova dávno žádné povolení nemá. EIA se dělá znova na celý úsek od Pohořelic až po hranice, kdyby to bylo tak jednoduché tak už se obchvat dávno staví
Mělo to kdysi ÚR, ale nezískalo by se SP, už to hlavně bylo rozkouskované na nekolik pidičástí, to nešlo dál. Ale díky tomu lze v teto části hojně vykupovat pozemky… Však se u této části od Věstonic na hranice mluví o možném zahájení na přelomu 2026/27
PeS
1 měsíc
A k těm snům bych připojil dva další místní evergreeny : obchvat Břeclavi a dálniční sjezd u Velkých Pavlovic
ano, aneb jak velmi levně udělat efektivní obchvat Hustopečí, je ostuda že sjezd Velké Pavlovice není… škoda že se tehdy při výstavbě od něj upustilo v rámci úsporných opatření
To když se šetření zdůvodní „normama“ a že by byly múk moc blízko…
Rakušáci mají na srovnatelném úseku S33 (čtyřpruh 130kmh) múk na kilometrech km10, km13 a přidali ještě km12 (Herzogenburg mitte)…
Když je to užitečné tak proč by to nešlo? Proč sakra všechny hnát přes náměstí v Hustopečích??
Mátl je generálním ředitelem od roku 2019, tj. za vlády Babiše s ministrem dopravy Kremlíkem. Mátl má podporu všech, ani Babiš nebude mít nejmenší důvod ho odstranit. Pokud budou chtít poslat peníze jinam, tak prostě jen sníží rozpočet pro SFDI, jak prosté…
Kolovratník je i pro Babiše takový odpad, že když mu chyběl ministr dopravy, raději sáhl po ufonovi jménem Kremlík. Ten pán má kvalifikace tak na úklid toalet ve stanici Pardubice hl.n.
To jo, ale jestli má pud sebezáchovy, zůstane, kde je. Bureš o té doby urazil dost dlouhou cestu a příčetní lidi si budou víc rozmýšlet, zda do toho jít.
Nemyslim si…uz se tesi vsichni zpatky. Plaga s kterym zametal uz je opet ve hre. Vojtech na zdravko se taky pripravi do fronty…
Láďa
1 měsíc
Poslední roky to opravdu jede a i D52,, ten největší kostlivec – řekl bych vinou hlavně jihomoravského kraje – se opravdu začne stavět,,, Tempo supr za 3 roky D6, D7, D11 hotovo, D3 a poslední kousky 2 D35 postaví PPP,, tak co vlastně dál? D55, D49 asi k hranicím nehrozí 4pruhy,,,, D0 samozřejmě dodělat a pak rozšíření dálnic od Prahy,,, už toho opravdu moc není,,, asi je opravdu čas začít malovat na papír D19, D37 a tajně přejmenovat s43 na D43, :-))
proč tajne přejmenovávat s73 na D43? bude fakticky dálnice s plnohodnotným odstavným pruhem jen v režimu silnice pro motorová vozidla, kde je sice zákonem stanovených 110km/h, ale legislativně je možné rychlost navýšit na 130km/h, viz třeba I/35 u Turnova s výrazně horšími parametry
s73,, pokud to bude plnohodnotná dálnice, tak bych ji právě přejmenoval, ale ono se to asi v Brně nebude lidem líbit,,, každopádně bylo by fajn, kdyby tuhle silnici začali také stavět,,,
Pro běžného uživatele to bude prostě dálnice, přejmenováním se nic nezmění, díky I/73 můžou být sjezdy kolem Brna více nahusto což zlepší místní obsluhu. Navíc v politice územního rozvoje je pro tuto osu vymezen koridor „kapacitní komunikace“, nikoliv „koridor dálnice“
Někdy je třeba také přestat, ona údržba dálnic také něco stojí. A třeba na mladou boleslav či Liberec je spíš než rozšíření potřeba vybudovat železnici. Stejně tak na Plzeň. Mnoho silnic prvních tříd potřebuje spíš obchvaty než nutně dálniční provedení,
I/19 má v některých místech intenzity okolo 3.5k / aut za den, podobně I/37.
Co na to Patrik z hnutí Děti země?
Dnes námitky už píše umělá inteligence. Takže Patrik během chvíle vygeneruje několik set námitek s odlišným textem na stejnou věc.
Soudní odůvodnění pak má třeba 400 stran a běda, když se spletete.
Na nedávném setkání v Pardubicích byl návrh, že by ty odvolání také psala AI a celé soudní kolečko by mohl být vyřešeno během několika sekund…
Všechno by se změnilo, kdyby byl zákon jak na Slovensku, kde subjekty musí mít k území nějaký vztah. Nebo by se k dálnicím a potřebné infrastruktuře udělalo to jak s jadernou energetikou kdy by dostali speciální status a nemohli by se donekonečna odvolávat nebo povinné kompenzace, kdy by subjekty navrhli kompenzaci, kterou by stavbu neblokovala, ale řešila problém. Nic se s tím neděje, takže to bude nadále pořád dokola pokračovat.
To dost pochybuju, že organizace k ochraně životního prostředí jsou vyloučeny, ledaže mají k území nějaký vztah. Jedna mi není jasné, jak by tento vztah měl být definován, ale hlavně by to bylo v rozporu s Aarhuskou úmluvou.
Zajímavé, že se dokázal v řadě míst dohodnout.
U výstavby dálnic a ochrany přírody se to hemží samejma trumpismama…
Láďa
1 měsíc
Velká pochvala jak se to poslední roky vše rozjelo,,, na to jsme dlouho čekali,,, teď otázka co dál? Všude se staví, D3 bude PPP, D35 poslední úsek taky, D6, D7, D11, hotové za 3 roky možná celé,, tak ono asi je opravdu se podívat na ty nové dálnice co chtějí dělat,, D19?? D37?? Jinak toho už moc nezbývá co stavět,, D55 chybí, D49 ale tam je to asi na dlouho dál k hranicím,,,
Aby to nebylo s křížkem po pohřbu. Navíc, se žrádlem roste chuť, a automobilismus je teď sycen, jako už dávno ne. „Tak co ještě vyasfaltujeme, kde je toho málo,“ už tu žel zase začíná.
Automobilismus nesytí dostupnost nebo nedostupnost dálnic, za ty se koneckonců platí. Jako u všeho se začíná dole. V mém okolí už dostatečný počet sousedů jezdí autem kilometr pro rohlíky a na stejnou vzdálenost vozí děti do školy, i kdyby měli jet po polní cestě.
Nebo Vy přejmenovat na „Dálnicejecesta“ a bylo by to. 🙂 Nic osobního, jen že zvýšení podílu železnic po současných investicích do silnic těžko čekat (a zdůrazňuji ten podíl, ne trvalé zvyšování objemů „#protožechci“ a #protožemůžu).
Nebo údržbu všech silnic přenechat krajským organizacím, a ŘSD sloučit s částí SŽ (asi „SS VRT plus něco málo?“). Vznikla by tak jedna organizace pro „dopravní novostavby“, oddělená od běžné správy, údržby resp. na železnici řízení provozu. Těm by jen odevzdávala hotové stavby. 🙂
Jako dík fakt, my potřebujeme sjednocovat procesy výstavby a údržby, protože ta údržba je katastrofa ještě větší než výstavba, a tady se vesele navrhuje přesnej opak. To to můžem rovnou zavřít.
Protože Holub. Ten pán je neznalý, často míchá jabka s hruškami a vždy se snaží něco pošpinit. Když vidím, že je autorem on, vždy beru vše v článku s dost velkou rezervou. On dělá novinářům zabývajícím se dopravou bohužel jen ostudu.
zjevně byl zadání, že okruh přes suchdol NE. Podle něj ideálně tak mezi Louny, Roudnicí, MB a Poděbrady…. hlavně co nejdál od Prahy… a pak ještě natáhnout ruku směrem ke státu na vnitřní okruh a vnitřní okruh II., protože přece pražáci potřebují taky někde jezdit…
Co vím, tak je na spadnutí přeložka v úseku Stonařov – Jihlava, protože v tom úseku je víc silnice v obci jak mimo obce.
Jirka 2
1 měsíc
Děkujeme za Mátla. To, že se dělají nějaké věci dopředu a do foroty je super a pokud se to začne stavět od Věstonic dolů, tak aspoň to. Bydlím nedaleko a tohle se fakt bude hodit.
„od Věstonic dolů“ to nikam nevede. Přechod nádrží (Věstonice – Pasohlávky) je nejnižší místo celého úseku mezi Pohořelicemi a Rakouskem, odtud se na obě strany jede nahoru.
Hele, já se sem přestěhoval z relativně hornaté oblasti, takže všechno je to tu placka. 🙂 Dolů jsem myslel fakt na jih kolem strip barů až do Rakouska.
ukulele
1 měsíc
To čekání na EIA se dost protahuje. Ještě v září minulého roku by málokoho napadlo, že se nestihne vydat do nového roku.
Ať to vyjde, držím palce! 🙏
Mám kamarádku, političku. A ta říká, že tento úsek nikdy nebude. Rakušáci ji nechtějí. Odvedli transit z okrsek, a to jim stačí. Nechtějí tam tolik kamionů, které by jeli přes Rakousko místo Česka. Tečka!
Napsal jste pěkný nesmysl, v současnosti ty tisíce kamionů směřují z Polska přes Brno do Rakouska či dále, pojedou tam tak jako tak bez ohledu na to jestli na naší straně bude stát dálnice nebo tam bude současná silnice.
Nevěřím ani té části s tou kamarádkou!
Krajně nepravděpodobné, jakože působením „agentů“ chtějí sabotovat proces v Česku?? Snad leda žeby ve velkém sponzorovali naše ekologické aktivisty…
Naštěstí zase jednou rakouští zelení vypadli z vlády (pod 10% hlasů ve volbách) tak snad zase bude oblast dopravy fungovat „normálněji“ než za časů sabotáže ze strany frau Gewessler…
To teda brzo😀
Jsem myslel, že diskuze bude i o jižním obchvatu Modřic. Ale znímku jsem neobjevil. Takže článek není o dálnici z Brna, ale dálnici z Rajhradu do Vídně.
Modřice obchvat mají.
Jistě, protože D52 má největší problémy na výjezdu z Brna, a nikoliv na padesátce v Mikulově, to jo…
Spojení D52 od Rajhradu na D2 exit4 se má začít stavět v roce 2027
mnohem lepší varianta by mi připadalo objet Novomlýnské nádrže západně od Vlasatice a vršku Smolisko a severně od Drnholce pod Dolními Dunajovicemi. Rovina, vesnice daleko, žádná větší voda….
asi nějak takhle:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9l.gBxSd3f9lqQBxS8X2dn0bmfgn01T0jJ0b-39mJxBxRle0j101n8&x=16.4211306&y=48.9124284&z=11
ty Troskotovice by asi moc rady nebyly…
To zničíte hodně vinic v cestě, to nepřijde kvůli tomu… Varianta přes nádrž je dobrá, jen nechápu proč pořád nestojí… 🫤
Protože se do ní nikomu nechce. Je drahá a problematická. Bohužel alternativy jsou taky problematické.
Akorát že úsek přes Nové Mlýny není momentálně úzkým hrdlem, a poté co se (během objížďky) opravoval tak ani bezprostředně nebude… potřeba je začít především úsekem od hranic, okolo Mikulova, kde „dočasný obchvat“ už přestal vyhovovat, poté co se tam nastavěly nové domy přímo u silnice, jsou tam nyní dva kruháče, několik přechodů pro chodce a dlouhý úsek padesátky…
Je to spíš neschopností Brněnských a Jihomoravských úředníků. Například rozšíření D1 u Brna připravovali 30 let,nebo navazující úsek MO od Pisáreckého tunelu po Žabovřeskou ulici (délka zhruba 2,5km) v několika etapách jim zabrala celkem snad 20let,tedy jen samotná realizace stavby. A když je někdo kritizoval,že jim to trvá dlouho a je potřeba plánovat i jiné stavby (třeba dálnice do rakouska a směrem na svitavy),tak jen výmluvy,že se věnují tomuto problematickému úseku MO.
Mám pocit, že brečíte hezky, ale na špatném rameni. Jmenované stavby jdou za ŘSD.
jakoukoli stavbou se něco zničí, zejména liniovou. Samozřejmě vinic je mi líto, ale přijde mi to stavebně jednodušší varianta dál od vesnic. Samozřejmě je to jen názor, o trase je rozhodnuto
Od kterých vesnic prosím, od Aqualandu nebo od Spálené hospody?
od Spálené hospody je to do Mikulova už jen tak 5km a vesnice tam už nejsou.
Vadí mi tam ta nádrž a tu spodní bych nechal vypustit, ať se tam vrátí řeka. Znal jsem to tam hodně dobře, když tam byla. Min. spodní nádrž má min. energetický, turistický nebo nevím jaký přínos. Když tam bude dálnice, přibude tam další stavební prvek. Vím, že je rozhodnuto, je to jen myšlenka, ty nádrže tam prostě nikdy být neměly
Stačilo mi přečíst „od Vlasatice“ a víc nemusím vědět. Byl jste tam vůbec někdy?
Ona tam rovina právě moc není. Ostatně trasa na mapě, kterou dáváte v druhém postu, vede přes několik kopců.
skoro nikde není ideální rovina, ale podle mě by to byla lepší varianta, než přes Nové Mlýny nad nebo vedle hráze. A tu spodní nádrž bych vypustil, zrušil a nechal řeku ať si vytvoří nové koryto s lužním lesem, tak jak to bylo v minulosti. U Břeclavi kolem Dyje to trvalo cca 10 let a příroda byla zpět.
Každopádně je to už jen úvaha, protože je stejně rozhodnuto
Ona původně měla vést kolem Drnholce, ale Rakušané chtěli přes Mikulov.
Ta trasa by byla o hodně delší. Obě nádrže jsou poměrně mělké a rozšíření náspu po kterém vede současná silnice by neměl být problém. Finančně rozšíření náspu vychází mnohem výhodněji než estakáda (cena stavby a následné údržby).
Ještě kdyby se k tomu přidal severovýchodní obchvat Vídně, tak by to bylo dokonalý.
ten se zavrhl ne?
To sice ano, ale někteří rakouští politici chtějí stavbu prosadit zpět. Tak uvidíme, třeba se nakonec dočkáme…
To je nepřekvapivé, poté co z ministerstva vypadla zelená Gewesslerová, která „řádila“ až takovým způsobem že i jménem Rakouska hlasovala proti rozhodnutí vlády… fakt spolehlivá členka vlády. Vedla to ministerstvo jako osobní vlastnictví…
Ale on ani ten průjezd přes S2 a Praterbruecke už není takové maso jako kdysi Bruenerstrasse…
V souvislosti dálnice Brno – Mikulov by mě zajímalo, proč byl úsek Brno – Rajhrad zrušen jako dálniční. Dřív se jezdilo od konce Brna 130km/h a teď se to plouží až po Rajhrad devadesátkou. Čtyřproudá silnice pak úplně k ničemu, když v pravém i levém pruhu se auta plouží stejnou rychlostí a pokus o předjetí = porušení rychlostních limitů. Chápu, jsou tam krátké nájezdy u Modřic, ale ten úsek mohl být kompromisně aspoň silnicí pro motorová vozidla se 110km/h.
neexistuje doprovodná komunikace a hlavně je to jediné spojení Popovic s navazující silniční sítí, tzn. že nemůže být označeno ani jako SMV, dokud není propojení buď na jih přímo do Rajhradu nebo na sever na Evropskou, jiná možnost není: https://mapy.cz/s/delepoluba
To jo, za současné situace by tam mohla být tak maximálně povolená stovka… a to by MOHLA… ale ono to zase až tak moc neřeší, na úseku 2,5km… to jen někdo musí být děsně „natěšený“…
Nejsem si vědom, že by tu někdy byla dálnice. Naopak, vždy si pamatuju, že to byla silnice s omezením na 80 km/h.
Mezi roky 1996-2011 byl součástí D52 i úsek Modřice–Rajhrad.
Co já si pamatuju tak dálnice byla značena od Rajhradu. Do Modřic byla cedule pro motorová vozidla s dodatkovou tabulkou upozorňující,že jde o placený úsek. Jen tuto dodatkovou tabulku odstranili v roce 2012.
Tak pochopitelně, od cedule „konec obce“ dál, tam je teď 90 bývalo víc, ale svým charakterem a hustotou provozu je to právě tak na 100-110…
Ono to začne dávat větší smysl, až se propojí D52 a D2 (Jižní tangenta, předpoklad zahájení stavby 2030). Dálnice D52 je primárně určena pro tranzitní dopravu a je součástí sítě TEN-T. Úsek u Rajhradu, který je nyní označen jako I/52, slouží spíše pro místní dopravu a je součástí městské infrastruktury Brna, kde je řešen jako sběrný typ komunikace.
Tak jako neni tam není radar…
„naštěstí“ většinou nejde se výrazně vyšší rychlostí prokličkovat mezi vozidly v pruzích… ale jestli tam někdo profrčí po půlnoci 120 tak mu budiž přáno…
Mají tam,ale několik míst kde občas stává policejní auto.
Co si pamatuju, tak úsek Brno – Rajhrad býval vedený podle dnešního měřítka jako dálnice, ovšem bez poplatku. Stejně tak byl bez poplatku úsek u Pohořelic, protože sloužil jako obchvat Pohořelic. Potom, už nevím která, vláda zrušila bez výjimky všechny bezplatné úseky dálnic. A protože byl požadavek mít ten úsek dál bez poplatku, tak jej museli degradovat na silnici 1. třídy.
Akorát nechápu, proč na něm není povolena vyšší rychlost dopravními značkami. (Dopravní značky jsou nadřazeny obecné úpravě. Když může být v obci 70 km/h, tak proč by nemohlo být mimo obec třeba 110 km/h)
Protože tento případ zákon neumožňuje. V obci lze zvysit zakonem z 50 na 80, stejně tak na dalnici či SMV v obci kde je zákonem dáno 80 lze zvýšit až na 110. Pokud se jedna o silnici mimo obec tak tam není možné mit vice jak 90, pokud to není v režimu silnice pro motorová vozidla kde je zakonem max 110, tam ale lze zvýšit až na 130…
V krátkosti, pokud se nejedna o dalnici či SMV, nelze mít více jak 90 nikdy dle aktuálně platných zákonů…
Teď ještě reálně začít s Hitlerovou dálnicí (jakkoliv je značena) a Morava může mít dálniční síť hotovou.
(jasně, vždy se najdou další potřeby typu jižní obchvat Brna nebo 4pruh z Ostravy na Slovensko apod., ale to už jsou spíš detaily)
Budeme tedy věřit. Ale spíš se pan Mátl pomátl.
Jihomoravský hejtman to před volbama sliboval,že to prosadí,takže se snad opravdu začne,ale otázka je který úsek. Ten přes nádrže tak možná 2029.
Kdyby radsi opravili silnice v Mikulove, ktere jsou v havarijnim stavu.
to ale nemá na starosti ŘSD, ale příslušný kraj.
Jojo, silnice, po které se valí doslova kolony aut denně, ale od r. 1996 se na ní nekoplo. Proč? Ano, M. Patrik Děti země opět úspěšný proti Českému státu, podobně jako na D1 u Přerova s křečky či na D49, která je rozestavěná od 2008. Dařilo se mu ale i na obchvatu Plzně anebo u přehrady Nové Heřminovy, která má chránit Opavsko před dalšími povodněmi… Děkujeme, Patriku
No lidem jako vy asi nikdy nedojde, že
1. nemáme tady diktaturu, takže stejná práva má jak stát, tak občan
2. chráníme přírodu, protože je důležitá
3. za většinu průtahů na stavbách může stát, ať už tím, že nepřipraví kvalitně projekt (D8), nebo jde tvrdohlavě za svým (Prackovice, Havránková, Dluhonice), nebo prostě všechno odkládá (Heřminovy, D52, I/44)
1. u nás má občan v mnoha ohledech větší práva než stát. Alespoň v tom smyslu, že může podávat prázdný papír, plést si směry, dálnice, cokoliv. Kdokoliv může podat námitky, proti čemukoliv.
2. to je fajn, ale ne vymýšlení si a dělání medvědí služby pro tu ochranu
3. viz bod 1 a stejná práva. No spíše máme mizerné zákony
Ale jistě že má občan více práv než stát. Protože stát může dělat jen to, co má dovoleno zákonem, zatímco občan vše, co zákonem (a slušnými mravy) zakázáno nemá.
Víte, nemáme tady diktaturu (jak pravíte) a tak nám nic nebrání si navzájem sdělovat své názory na Patrika a jeho nohsledy. Mezi jeho zářné výroky patřilo například „protože nám nevyhověli, budeme podávat rozklady proti naprosto všem rozhodnutím“ no tak ano, to nám ostatním nebrání říct/jednat tak že „cokoliv podporuje Patrik si zaslouží automaticky podporu proti němu“ a bylo by dobré zvážit kdy nějaká osoba zajde tak daleko že svému původnímu úmyslu už neslouží vůbec jenom škodí… Anebo si ho holt nechejte a buďte opovrhováni spolu s ním. P.S. svalování viny na kohokoliv jiného je celkem oblíbená taktika… ale „my chceme… Číst vice »
To vaše PS. je ve skutečnosti strašně dobré chucpe. Zjistěte si trochu detailů třeba o stavbě Prackovické estakády, kde stát najust tlačil svoji vlastní variantu, přestože všichni odborníci mu říkali, že to je špatně. A taky se časem ukázalo, že to je špatně. Ale z nějakého důvodu za to můžou ekologové. Nebo zrovna přehrada v Nových Heřminovech je taky skvělý příklad – za 12 let od vydání rozhodnutí EIA v roce 2012 nebyl stát schopný pomalu ani udělat územní rozhodnutí ne přeložku silnice kolem přehrady, natož na celou přehradu. A to do procesu ekologové vstoupili jednou v roce 2021 a… Číst vice »
Prackovická estakáda je technický problém, který se vyřešil. Silnice funguje. Já osobně netvrdil že za všechny problémy na světě můžou ekologové, ale tvrdit že „oni měli obavu aby to dobře fungovalo, a tak radili lepší možnosti“ je taky blbost, co „lepšího“ je třeba navrhováno na D49 (kromě „tudy nic“)?? Podle mně je evidentní že 95% navrhovaných variant je buďto „z bláta do louže, akorát dráž“ nebo dokonce přímo cílené na to aby se projednávání zdržovalo „lesem“ variant.
Tady je na to dobré vlákno. Už dlouho pátrám proč vlastně nevyšla varianta vést dálnici z Prahy na Vídeň přes Jihlavu a Znojmo? (nemyslím jako alternativa k D52)
Ona to ale není cesta jen pro Pražský. Tím jak je Brno blíž a neni malé, tak ta poptávka je podobná jakož te Prahy. Navíc je třeba i lepší studovat ve Vidni než jezdit za studiem do Prahy.
tak hlavně drtivá většina kamionů jedoucích přes Mikulov jede z Polska po D1 k Brnu a pak na Rakousko…
ano proto to chtělo variantu přes Břeclav a jezdit po D55, pro Prahu D38 a Brno by jezdilo kombo D2+D55..i za cenu rozšíření D2 na 6pruh, by to byla mnohem lepší varianta, která by lépe pokryla přepravní proudy, protože jen cca 20-25% provozu přes Mikulov, míří do Brna. Ale naše koncepce je tam žene a to z obou stran..prostě druhá Praha
Máte pravdu, ale teď už je pozdě, když už dávno byly podepsané mezinárodní dohody o přechodu v Mikulově. Teď už musíme jen doufat že Rakušáci postaví výhledově obchvaty Reintalu a Grosskrutu a zruší tam zákaz nákladní dopravy… Na druhou stranu v budoucnu bude směřovat dost severo-jižního tranzitu i po I/73 a tím pádem bude muset přes brněnský uzel tak jako tak. No a část po Pohořelice plní velmi důležitou roli pro vnitrostátní spojení Brna se Znojmem a stejně by v tomto úseku byl nějaký usporný čtyřpruh nezbytný
Hlavně aby se „nějak“ vyhnulo Pohořelicím jo?? A od Svitav (pojedeme na D1xD2 protože tam toho pořád jede málo…
Tomu by mohlo pomoci dokonceni D55, o kdyz neni vyresene napojeni na d52. Ale znojmo – jihlava by melo byt minimalne 2+1
Tak to by byla dobrá vlastizrada. Copak vám nestačila staletí okupace? To jim musíte dávat vydělat i 100 od osvobození?
Asi proto, že by to urychlilo spojení jen Praze a zkrátilo vzdálenost o zanedbatelných 40 km. A proč by se stavělo 90 km dálnice z Jihlavy do Hatí, když pod Pálavou je potřeba jí dostavět jen 25km jinak je hotová. Navíc Mikulov potřebuje nějaký obchvat jako sůl, dálnice mu jen prospěje.
Protože když se jede od Brna na Rakousko, tak třetina tranzitu jsou poláci. V Mikulově kvůli tomu mají i polský nápisy na banzinkách.
jo dobré vlákno 🙂 Jde především o nákladní dopravu. Většina tranzitu na Vídeň z Německa jde přes Linz a z PL a Ostravska to jede na Brno. Praha jako taková má min. průmyslový potenciál a doprava na Vídeň je tedy spíš jen sezonní dovolenkovou záležitostí pro pár osobáků
Diky !
Celá bývalá NDR to má do Vídně kratší a rychlejší přes Prahu. Po dokončení D0 a D52 ještě rychlejší. Dále kraje U , L, K, E, H část S a P, nejde jen o Prahu. Tohle všechno se pošle na jednu křižovatku D1 D2 kde se to potka se směry Polsko-Vídeň , sev. morava- Vídeň, Praha- Bratislava, Praha- Ostrava, Brno – Vídeň. Pěkný špunt. ( Po postavení 1/73 tam přibudou další proudy )
nejde jen o zeměpisné směry a vzdálenosti. To si můžete položit z Vídně na mapu pravítko na severovýchod…. Po téhle trase se neprovádí větší transport zboží nebo materiálu. Projeďte se po D1, D8, D7 a počítejte německé nebo dánské kamiony. Budou vám stačit prsty jedné ruky.
Chyba byla začít se stavbou dálnic v hvězdicovém uspořádání s centrem v Praze, navíc když Praha nemá dokončený okruh a asi ani dlouho mít nebude. Kruhové uspořádání dálniční sítě, jako hrubá spojnice krajských měst, by byla mnohem výhodnější a z velké části by to vyřešilo zároveň i pražský obchvat.
Německé kamiony nejezdí ani v tom Německu. (vozí to poláci my apod) 3 pruhy se v Brně stáví pro nic za nic. Celá doprava východ- západ, sever – jih se potká v Brně. .D52 by měla být hlavně pro Brno a okolí. Ostatní po D55 a ,,D38″. To, že všechno vede do Prahy je taky špatně. Taková D19 by Praze hodně pomohla.
Kdežto když toto všechno jede přes jednu křižovatku u Říčan D0xD1 tak tam to ničemu nevadí?? Se holt ta křižovatka přizpůsobuje potřebám, to už je rozhodnuté a začíná, tak co tam máte dál??
Navíc ne každý si zajede na D1xD2, někdo to vezme „už“ na D1xD52(I/52) a bude to mít o pár kmh pomalejší zato kratší…
Když to stojí v Praze za hov…, tak to musí i v Brně ? Dnes už jsou kolony kilometry před touto křižovatkou. Co tam máte dál ?
Protože je tam omezení dané stavbou???
Jak může někdo zároveň psát jako vy že je D1 ucpaná a přitom že je zbytečné ji rozšířit na 3 pruhy?
Protože je to spojnice Brna a Vídně. Proč do všeho tahat Prahu?
V dlouhodobém výhledu to stejně jednou bude, ale priority jsou jinde větší… Prosímvás Pohořelice-Znojmo se „štastnou náhodou“ podaří provést jako „odvážných“ 2+1 (a to tak že půlka křižovatek bude úrovňových) a ve stejné době bude plnotučná dálnice Jihlava-Znojmo?
Ale ten obchvat Mikulova se stavět bude a všechny povolení má . A ono by nešlo k tomu administrativně přicucnout ještě tak kilák, nebo dva směrem na sever, ať se v tuhle chvíli postaví aspoň něco?
obchvat Mikulova dávno žádné povolení nemá. EIA se dělá znova na celý úsek od Pohořelic až po hranice, kdyby to bylo tak jednoduché tak už se obchvat dávno staví
fakt? oni dokázali proje.at i tu Mikulovskou obchvatovou část, co se ještě loni říkalo, že se bude stavět v roce 2026? 😀 Proč mě to nepřekvapuje 😀
Mělo to kdysi ÚR, ale nezískalo by se SP, už to hlavně bylo rozkouskované na nekolik pidičástí, to nešlo dál. Ale díky tomu lze v teto části hojně vykupovat pozemky… Však se u této části od Věstonic na hranice mluví o možném zahájení na přelomu 2026/27
A k těm snům bych připojil dva další místní evergreeny : obchvat Břeclavi a dálniční sjezd u Velkých Pavlovic
obchvat břeclavi se začne stavět letos, nebo příští rok
Ten MÚK Velké Pavlovice by se mi fakt líbil, když by se člověk nemusel crcat přes Hustopeče.
ano, aneb jak velmi levně udělat efektivní obchvat Hustopečí, je ostuda že sjezd Velké Pavlovice není… škoda že se tehdy při výstavbě od něj upustilo v rámci úsporných opatření
To když se šetření zdůvodní „normama“ a že by byly múk moc blízko…
Rakušáci mají na srovnatelném úseku S33 (čtyřpruh 130kmh) múk na kilometrech km10, km13 a přidali ještě km12 (Herzogenburg mitte)…
Když je to užitečné tak proč by to nešlo? Proč sakra všechny hnát přes náměstí v Hustopečích??
Obchvat Břeclavi snad začnou už příští rok.
Letos nový most mezi Břeclaví a Poštornou.
Bude obojí.
Jinak ty Pavlovice se už trochu hýbou:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/727333
No Technická studie… 🙁
Takových snů, ba i vlhčích, pamatuju dvě p… brusele, uvěřím až někde u Spálené hospody odbočím kam potřebuji !
A kdy se u nás stavělo tolik km dálnic jako není? Alespoň přibližně…
Sem zvědav co s Madlem udělá nová vláda. Možná budou chtít snížit tempo aby peníze poslali jinam a proaktivní ředitel jim bude překážet.
Mátl je generálním ředitelem od roku 2019, tj. za vlády Babiše s ministrem dopravy Kremlíkem. Mátl má podporu všech, ani Babiš nebude mít nejmenší důvod ho odstranit. Pokud budou chtít poslat peníze jinam, tak prostě jen sníží rozpočet pro SFDI, jak prosté…
Tak ja se hlavne bojim aby ho nekdo nezlanaril do politicke funkce typu ministr dopravy…
Tu si Kolovratník ujít nenechá
Kolovratník je i pro Babiše takový odpad, že když mu chyběl ministr dopravy, raději sáhl po ufonovi jménem Kremlík. Ten pán má kvalifikace tak na úklid toalet ve stanici Pardubice hl.n.
Ty jsou, ale nyní v rekonstrukci, ne?
No právě!
Udržuje si kvalifikaci na simulátoru..
Takže takový simulátor na h…o
Bába údajně zase lanaří Ťoka
A Ťok tam Mátla dosadil. Jedna z mála věcí, co se té vládě opravdu povedlo.
to už bylo za Kremlíka
Ťok by byl ok…
To jo, ale jestli má pud sebezáchovy, zůstane, kde je. Bureš o té doby urazil dost dlouhou cestu a příčetní lidi si budou víc rozmýšlet, zda do toho jít.
Nemyslim si…uz se tesi vsichni zpatky. Plaga s kterym zametal uz je opet ve hre. Vojtech na zdravko se taky pripravi do fronty…
Poslední roky to opravdu jede a i D52,, ten největší kostlivec – řekl bych vinou hlavně jihomoravského kraje – se opravdu začne stavět,,, Tempo supr za 3 roky D6, D7, D11 hotovo, D3 a poslední kousky 2 D35 postaví PPP,, tak co vlastně dál? D55, D49 asi k hranicím nehrozí 4pruhy,,,, D0 samozřejmě dodělat a pak rozšíření dálnic od Prahy,,, už toho opravdu moc není,,, asi je opravdu čas začít malovat na papír D19, D37 a tajně přejmenovat s43 na D43, :-))
proč tajne přejmenovávat s73 na D43? bude fakticky dálnice s plnohodnotným odstavným pruhem jen v režimu silnice pro motorová vozidla, kde je sice zákonem stanovených 110km/h, ale legislativně je možné rychlost navýšit na 130km/h, viz třeba I/35 u Turnova s výrazně horšími parametry
s73,, pokud to bude plnohodnotná dálnice, tak bych ji právě přejmenoval, ale ono se to asi v Brně nebude lidem líbit,,, každopádně bylo by fajn, kdyby tuhle silnici začali také stavět,,,
Pro běžného uživatele to bude prostě dálnice, přejmenováním se nic nezmění, díky I/73 můžou být sjezdy kolem Brna více nahusto což zlepší místní obsluhu. Navíc v politice územního rozvoje je pro tuto osu vymezen koridor „kapacitní komunikace“, nikoliv „koridor dálnice“
Někdy je třeba také přestat, ona údržba dálnic také něco stojí. A třeba na mladou boleslav či Liberec je spíš než rozšíření potřeba vybudovat železnici. Stejně tak na Plzeň. Mnoho silnic prvních tříd potřebuje spíš obchvaty než nutně dálniční provedení,
I/19 má v některých místech intenzity okolo 3.5k / aut za den, podobně I/37.
S tím asi už u dostatečně namlsaných nepochodíme. Možná nezbude, než s nimi vyžrat hořký konec. Rád bych se mýlil.
Možná se podívejte do mapy nebo ještě lépe si I/19ku projeďte. To opravdu není silnice první třídy…
Chybějící dálnice taky něco stojí. Čas, zdraví a životy.
Zatímco ta existující žádné náklady, bariéry a zdravotní dopady nemá, že.
Máte pravdu, údržba (a hlavně rekonstrukce) železnice je drahá záležitost, málem bych na to zapoměl…
To je frajer! Jestli to dopadne, tak je to tady taky na sochu v nadživotní velikosti.
Pokud po bude hotové aspoň okolo Mikulova, přidám se ke sbírce…
Dálnici do Vídně? To Praha neschválí. Co kdyby po ní přijel Habsburka a ujal se České koruny, které nikdy zbaven nebyl.
A udělal z ní konečně Euro? To by bylo super! 🙂
Co na to Patrik z hnutí Děti země?
Dnes námitky už píše umělá inteligence. Takže Patrik během chvíle vygeneruje několik set námitek s odlišným textem na stejnou věc.
Soudní odůvodnění pak má třeba 400 stran a běda, když se spletete.
Na nedávném setkání v Pardubicích byl návrh, že by ty odvolání také psala AI a celé soudní kolečko by mohl být vyřešeno během několika sekund…
:DDDD
Všechno by se změnilo, kdyby byl zákon jak na Slovensku, kde subjekty musí mít k území nějaký vztah. Nebo by se k dálnicím a potřebné infrastruktuře udělalo to jak s jadernou energetikou kdy by dostali speciální status a nemohli by se donekonečna odvolávat nebo povinné kompenzace, kdy by subjekty navrhli kompenzaci, kterou by stavbu neblokovala, ale řešila problém. Nic se s tím neděje, takže to bude nadále pořád dokola pokračovat.
Zatímco u nas se staví, jak nikdy. Tak na tom Slovensku mají alespoň ten zákon.
Ano suhlas, my mame zakon a Cesko stavia 😀 pekne ste to napisali
To dost pochybuju, že organizace k ochraně životního prostředí jsou vyloučeny, ledaže mají k území nějaký vztah. Jedna mi není jasné, jak by tento vztah měl být definován, ale hlavně by to bylo v rozporu s Aarhuskou úmluvou.
Ta organizace nema s zivotnim prostredim nic spolecneho. Patrik je ideolog bojujici do krve a posledniho dechu proti vsemu z betonu.
Zajímavé, že se dokázal v řadě míst dohodnout.
U výstavby dálnic a ochrany přírody se to hemží samejma trumpismama…
Velká pochvala jak se to poslední roky vše rozjelo,,, na to jsme dlouho čekali,,, teď otázka co dál? Všude se staví, D3 bude PPP, D35 poslední úsek taky, D6, D7, D11, hotové za 3 roky možná celé,, tak ono asi je opravdu se podívat na ty nové dálnice co chtějí dělat,, D19?? D37?? Jinak toho už moc nezbývá co stavět,, D55 chybí, D49 ale tam je to asi na dlouho dál k hranicím,,,
Peníze se přesunou na nové železnice
Aby to nebylo s křížkem po pohřbu. Navíc, se žrádlem roste chuť, a automobilismus je teď sycen, jako už dávno ne. „Tak co ještě vyasfaltujeme, kde je toho málo,“ už tu žel zase začíná.
Automobilismus nesytí dostupnost nebo nedostupnost dálnic, za ty se koneckonců platí. Jako u všeho se začíná dole. V mém okolí už dostatečný počet sousedů jezdí autem kilometr pro rohlíky a na stejnou vzdálenost vozí děti do školy, i kdyby měli jet po polní cestě.
Pak by se měl Mátl přesunout na Dobrou Správu.
Nebo Vy přejmenovat na „Dálnicejecesta“ a bylo by to. 🙂 Nic osobního, jen že zvýšení podílu železnic po současných investicích do silnic těžko čekat (a zdůrazňuji ten podíl, ne trvalé zvyšování objemů „#protožechci“ a #protožemůžu).
Nebo údržbu všech silnic přenechat krajským organizacím, a ŘSD sloučit s částí SŽ (asi „SS VRT plus něco málo?“). Vznikla by tak jedna organizace pro „dopravní novostavby“, oddělená od běžné správy, údržby resp. na železnici řízení provozu. Těm by jen odevzdávala hotové stavby. 🙂
A pak by se to pěkně rozpadalo, ne?
Jako dík fakt, my potřebujeme sjednocovat procesy výstavby a údržby, protože ta údržba je katastrofa ještě větší než výstavba, a tady se vesele navrhuje přesnej opak. To to můžem rovnou zavřít.
Údržbu lokálek samozřejmě předat krajům…
Bavime se ze stavime za 6,6 mild 23km dalnic, cca 300mil/km a na seznamu dneska vysel dehonestujici clanek o predrazenych stavbach RSD:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-cesko-chysta-jednu-z-nejdrazsich-dopravnich-staveb-muzeme-si-ji-dovolit-271551
Premyslim proc se pise clanek v teto podobe a strukture a proc se ukazuje zrovna na RSD a nikoli SZ?
Protože Holub. Ten pán je neznalý, často míchá jabka s hruškami a vždy se snaží něco pošpinit. Když vidím, že je autorem on, vždy beru vše v článku s dost velkou rezervou. On dělá novinářům zabývajícím se dopravou bohužel jen ostudu.
Všechny stavby se podle něj dvojnásobně prodražují… to je fakt „kvalitní“ článek.
zjevně byl zadání, že okruh přes suchdol NE. Podle něj ideálně tak mezi Louny, Roudnicí, MB a Poděbrady…. hlavně co nejdál od Prahy… a pak ještě natáhnout ruku směrem ke státu na vnitřní okruh a vnitřní okruh II., protože přece pražáci potřebují taky někde jezdit…
mindráček z Prahy?
Co taky čekat od Holuba, že jo.
Spousta místních uživatelů je už na pochvaly R. Mátla alergická. Objektivně je, ale potřeba uznat, že ten jeho „tah na branku“ si uznání zaslouží.
Třeba se potom svezeme dřív, jak po znojemském obchvatu (tím nemyslím to torzo na severu).
už aby to bylo… a ještě aspoň 2+1 do jihlavy vč. obchvatů, protože to co je tam teď je fakt peklo…
Co vím, tak je na spadnutí přeložka v úseku Stonařov – Jihlava, protože v tom úseku je víc silnice v obci jak mimo obce.
Děkujeme za Mátla. To, že se dělají nějaké věci dopředu a do foroty je super a pokud se to začne stavět od Věstonic dolů, tak aspoň to. Bydlím nedaleko a tohle se fakt bude hodit.
„od Věstonic dolů“ to nikam nevede. Přechod nádrží (Věstonice – Pasohlávky) je nejnižší místo celého úseku mezi Pohořelicemi a Rakouskem, odtud se na obě strany jede nahoru.
Dolů je i na jih.
Ano, třeba „nahoru“ po proudu Labe do Hamburku – taky logická blbost. 🙂 Ale ujímá se to rychle…
A už jste zjistil, že mapa nemusí být orientována vždy k severu?
Hele, já se sem přestěhoval z relativně hornaté oblasti, takže všechno je to tu placka. 🙂 Dolů jsem myslel fakt na jih kolem strip barů až do Rakouska.
To čekání na EIA se dost protahuje. Ještě v září minulého roku by málokoho napadlo, že se nestihne vydat do nového roku.