Dálnice Brno – Vídeň bude do roku 2032, věří ŘSD. Odpor proti stavbě klesá, někde se i těší

Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD

Souhlas ministerstva životního prostředí chce ŘSD ještě letos.

Odebírat
Upozornit na
guest
71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ing. Vladimír Bílý

Mezitím Miroslav Patrik přišel ze zahrádky, udělal si kafe, podrbal se na čele, zapiná počítač a jde si studovat stovky stran dokumentace, jestli tam nenajde přece jen nějakou chybu, která by se dala napadnout:⁠-⁠)

karel

Odpor Prahy klesá….tož konečně….to trvalo….

kbk

Viděl jsi mapu? Morava má mnohem lepší dálniční síť než Čechy. A to říkám jako Moravák.

karel

?????????????????

beran

Konečně jeden soudný Moravák

libor

tak to my víme, že na Moravě máte více chodníků, více dálnic, větší JZD… i když počet obyvatel je menší a rozloha taky 😉 však už by se mělo měnit začít budovat i jinde…

Jan M

Za mě by to chtělo ještě postavit I/73 od Troubska k Rajhradu, tak se to zamýšlelo dřív. Dost by to pomohlo. Ale to není snad v žádném výhledu a ani v ZÚR

PeS

Zcela zbytečné, postavit z D52 v Rajhradu spojku na D2, kolem Popovic

kix

tohle je velice zajímavé, když jsem byl pro variantu Brno-Vídeň přes Břeclav s využitím D2 a místo D52 postavi D/R38, tak mě tu všichni ukamenovali, že přeci nemůžů do Brna po D2 přitáhnout větší provoz a nakonec se postaví spojka z Popovic na D2..takže přes Brno pojede transit, co tam vůbec nepotřebuje..70-80% provozu přes Mikulov nemíří do Brna..většina je Praha a zbytek sev. Morava..takže řešení s 38 a protažením D55 by mělo mnohem větší smysl

kix

spojka na D2 naopak ten provoz v Brně na D2 ještě mnohem víc zvýší, než moje navrhované řeší s 38, kde by transit Vídeň-(Praha) vůbec po té D2 nejel, protože by jel přes Znojmo, takže na D2 by došlo ke zvýšení jen lokálního provozu od Rakouska do Brna..

PetrN

Až na to že vůbec… Drtivá většina nákladního tranzitu od Rakouska/Mikulova vede z Brna na Ostravu a do Polska, u osobní dopravy tam je rovněž velmi silná vazba, jen k ní nemám čísla, ale u té obecně převládá místní doprava do Brna… Jižní tangenta alias spojka z Rajhradu na D2 bude mít za následek to, že se uvolní nejkritičtější úsek na D1 mezi sjezdy Brno-centrum a Brno-jih, protože v současnosti se tam, dvě jasně nejsilnější tranzitní vazby vzájemně potkávají a proplétají (Praha-Bratislava a Ostrava-Rakousko) což má mj. za následek ty hrozné kolony na D1, s vybudovanou jižní tangentou se na… Číst vice »

PeS

tahle varianta není průchodná, obchvat Břeclavi když bude tak dva pruhy a pokračování Rakouskem už vůbec ne

Videnska

Původně byla v ZÚR, tím začal výprodej pozemků, hlavně zahrad kolem její trasy za hodně nízké ceny bo se toho všichni snažili honem zbavit. No a pak to ze ZÚR zmizelo. Ale to je asi jen náhoda, že to tak bylo 😉 Taky si myslím, že by to mělo smysl, aby se tento dopravní proud ze severu na jih nemusel tlačit přes úzké hrdlo D1xD52 a případně ještě dál na D1xD2.

Zlámalík

Ten problém pomine s dostavbou D55. Trasa Vídeň – Polsko bude lepší přes Břeclav – Otrokovice – Přerov než se zajížďkou přes Brno. Pak v Brně zbudou jen kamiony na trase Balkán – Německo.

Videnska

Dokončená D55 bude určitě velká úleva, ale ono je to Polsko dost velký, aby ho to stáhlo celý. Z Vratislavy se na D55 nepoženou.

PetrN

a furt je tu problém zvaný zákaz vjezdu nákladní dopravy nad 3,5 tuny na přechodu Poštorná/Reintal a žádné reálné vyhlídky na změnu na rakouské straně… dálnice je sesmluvněna přes Mikulov…

PetrN

No zatím na přechodu Poštorná-Reintal platí zákaz nad 3,5tuny a cesta z Břeclavi na Valtice do Mikulova je pitomost, to pokud bude dálnice přes Brno nějak průjezdná a tak pojedou od Katowic všichni po D1+D52… V Rakousku se sice zvažují nějak dlouhodobě obchvaty Reintalu a Grosskrutu, ale bude velkou otázkou jestli si tam k sobě i tak pustí ten nákladní tranzit od Polska, oni totiž nic nemusí a my se můžeme třeba stavět na hlavu, dálniční přechod bude v Mikulově na základě společného memoranda…

kix

ve výhledu už to měl jistý pán z Německa

PeS

Uvěřím až když to prondu ….

Dálnice

I u laicke verejnosti doslo v prubehu dekad ke zmene pristupu ke stavbe dalnic. Byly doby, kdy část lidi verila tem blabolum ekotalibanu, ze dalnice nepotrebujeme a ze nejlepší reseni je nedělat nic. Trochu se zlepšila legislativy, soudy jsou pod drobnohledem a kazde jejich otaleni je kritizovano a hlavne všichni ti Patrikove, deti Zeme, vody z tetcic se uz v prubehu let dostatecne odkopali jen jako pomatenci a potizisti. Postoj průměrného danoveho poplatníka lze dnes shrnout ctyrmi slovy: Uz To Proboha Postavte. Tak snad i tady na D52 se to da do pohybu…

Petr

U VRT nás bude čekat celý tento koloběh odznova. Tady to ale bude horší, protože nájezdy na dálnici jsou po pěti kilometrech, zatímco stanice na VRT po padesáti.

libor

no jasný, ono přínos dálnice je i pro kdejakou „prd*l“, kdežto VRT, to je spíše pro sídla velikosti okresního města.. takže zábor krajiny horší jak dálnice, ale přínos pro místní nic moc..

Gawain

Hlavně intenzita doprava hrozivě narostla, jako tranzitní země nemáme jinou možnost než dobudovat páteřní síť dálnic.

Standa

A ještě ji posílit.. doufám že to není konec a D35 povede od Úlibic v plném profilu až na hranice s Polskem a mohl bych pokračovat…. to je ale na další dekádu…. Ještě vám to tam naroste ta intenzita po dobudování D1 u Přerova a rozšíření u Brna.

Olin

A proboha odkud, když už tam je…

Karel

Kdyby tu válce zůstal Baťa, tak ty dálnice už jsou dávno všechny postavené..

karel

….kdyby tu po válce….

Luboš Beneš

Kdyby byly v potoce ryby, nemuseli by se stavět rybníky…..no jo na kdyby se nejezdí.

Kozor24

Tady naprostý souhlas, ale předpokládám jak tady zdejší zelenobolševická úderka začne hlasitě kvičet

karel

….nemýlil jste se….

Pája

Tak zrovna dálnici Brno – Vídeň slibovali už v roce 1990 a od té doby v různý

Pája

…různých cyklech a s většími nebo menšími obmněnami. Možná se jí nakonec alespoň vnoučata dočkají.

karel

Jo kamaráde Pražáci se bojí opětného sblížení Brna a Vídně….nic jiného za tím nehledej…… 😎

Jirka

Buduj dalnice, posilis mir, nebo Dalnicemi vice prace, to je nase agitace 🙂

Ne ted vazne, drzim palce, at se ten kousek D52 uz konecne dostavi, je to velka ostuda. Skoda jen, ze se jeste minimalne 8 let musi cekat, melo to byt hotove uz davno,

Karel

Kamaráde, kdyby to Praha neblokovala, tak je to již dávno hotové. Pro Prahu je totiž důležitéjsi D3 než D52.

marty-t

ledaže by lidi z Prahy dokázali financovat prudiče co budou brzdit stavby v okolí Brna a zároveň dosadit do brněnského ŘSD méně schopné/akční lidičky… Ne, tuto geniální kombinaci by ani nejšílenějši mozek nevymyslel… No snad to bude brzo historií…

karel

Aha…potrefená husa zakejhala….

Luboš Beneš

Tak Praha to brzdí a mezi Brnem a Ostravou jsou 2 paralelní dálnice pár km od sebe….

Martin H.

Kdo musí využívat silnici I/52 v úseku Pohořelice – Mikulov st.hr. využívat, nebo s ní nějakým způsobem žít, zákonitě se musí na dálnici těšit. Na tu cestu je problém najet i ji jen přejet. Extrémně hustý provoz je na ní ve dne v noci. Jen moc nerozumím, co měli Pohořelice, když se přímo kolem města nic dít nebude, protože aktuálně končí dálnice až za městem. Snad jen přestavba té zoufalé úrovnové křižovatky, kterou je aktuální dálnice ukončena v blízkosti Velkého Dvora…

ukulele

Nová Ves je místní část Pohořelic a navíc jsou Pohořelice obec s rozšířenou působností.

Camillos

Patří pod ní Nová Ves.

Hoermalmeister

Protihlukové stěny u Novej

PetrN

co jsem četl tak Nová Ves chce také obchvat doprovodné komunikace v souběhu s dálnicí, aby v případě problému na dálnici nejela veškerá doprava přes obec, ale kolem ní…

Asd

Tak to na papíře vypadá nadějně. Snad se v dohledné době začne stavět. Včera bylo pozdě.

Otansiho

No tvl za 8 let? 😱 Jesteze mame vylepsenou legislativu, taky to mohlo byt v roce 2050. To radsi mohli stavet po etapach a uz mohl byt komplet obchvat okolo Mikulova.

Jenda

Blbý je, že i kdyby se to náhodou do roku 2032 stihlo, tak na rakouské straně budou s tím finálním úsekem vyčkávat do roku 2031, až bude fakt jisté, že už to žádný soud nezablokuje a opravdu se to dostaví. Viz Linz.

libor

však mají rozum, tuší, jak to v ČR chodí… a hlavně trvá

Jirka

Jelikož mají aktuálně zelenou ministryni dopravy, která stopla už několik velkých silničních staveb, tak můžou být rádi, že mají svoji dálniční síť už prakticky hotovou.

Jara

Když se to hodí k vydělávání peněz, nesmrdí v Česku nic.

PeS

v Rakousku u hranic to co bylo kritické je dokončené, zbytek počká

kix

navazující úsek u Mikulova by mohl být dříve, tak i třeba v Rakousku začnou dříve, ale tam je to jen hraniční přechod, jinak je to pořešené..i u nás by to bylo fajn mít pořešené i kdyby přecho Nových Mlýnů zůstal v současné podobě, bylo by to neskutečné zlepšení, současný obchvat Mikulova už nestačí a dále hromada křižovatek i kdyby se jen udělal nový obchvat Mikulova a vytížení křižovatky mimoúrovňové, je to zlepšení o 300%, ta silnice má jinak parametry rychlostní komunikace

mic

Ohledně mostní estakády se rozhodne podle stanoviska životního prostředí. Kdo by to řekl, že ten, kdo to bude platit či udržovat chce násep a ten kdo jen kafrá prosazuje most …

218

To je hezké,že stavíme i takovou infrastrukturu,na kterou se někde těší..

Hoermalmeister

Hlavně půlka Brna už se na to těší xd

Zdeněk Hlavní

Jednoznačně nejdůležitější dopravní stavba na Moravě snad se termín dodrží a napojení na A5 bude plynulé…

Jaroslav Řezník

Za mě je tedy důležitější směr na Svitavy, kde je to opravdu velký průser. Tady ten kousek dolů je sice ostuda, ale dá se projet celkem v klidu. Směr na sever je extrémně špatný.

Rodney

Připojil bych se tu ke kolegovi Řezníkovi. Čistě řečí čísel:
nejvytíženější úsek I/52 je přes Nové mlýny – 21 400 vozidel
I/43 před Lipůvkou – 24 300 vozidel

PetrN

Je tu jedno velké ALE, na I/52 přes NM máte 3860 NSN (kamion/návěsová souprava), zatímco na I/43 před Lipůvkou jen 1060. Což z I/52 dělá jednoznačně nejzatíženější silnici těžkou nákladní dopravou v ČR…

Jara

Řekl bych Evropy, když se podíváte na registrační značky vozidel.

Láďa

Hlavně ten obchvat Mikulova ať udělají rychle,,,

Nose Peak

Schválně, jestli bude dřív v nové poloze hotovej obchvat, nebo casino a hampejz 🙂

karel

Tož on už byl jednou postavený, ale radnice povolila kolem něj zástavbu a tak se teď bude stavět další obchvat…to nevymyslíš….

Geralt

Proč jsou vždy protesty odpůrců výstavby, ale nikdy nejsou protesty proti odpůrcům výstavby (ze strany lidí, kterým nová dálnice v obci uleví od tranzitu)?

Ventura35

Asi česká klasika – je snazší si stěžovat, než dělat něco pozitivního. Odpůrci jsou bohužel vždy hlasitější.

Jan Tichavský

Negativní emoce je vždy silnější než pozitivní, takže petice za stavbu (třeba nového mostu pod Vyšehradem) nejsou populární. Na tom principu stojí všechny populární sociální sítě dneška. A televizní zpravodajství, bulvární deníky před nimi.

karel

Ano, česká klasika…když se něco navrhne, tak se nejdřív hledají důvody, proč by to nešlo udělat…jinde se myslí na to, jak by se to dalo udělat….

karel

Hmm….a proč jsou stále protesty proti D52 a D49 na Moravě a žádné protesty proti D3 a D6 a D7 v Čechách ?

Kebab

Žádné protesty proti D3?

zdeněk

„bude do roku 2032, věří ŘSD“ 😀 jo víra hory přenáší …. a někde se i těší . lol

Jakub Kováč

Ten přechod přes nádrže už teoreticky není tak důležitý. Hlavní je postavit oba okolní úseky, díky kterým se uleví Mikulovu, zvýší bezpečnost a zkrátí cestovní doba mezi Vídni a Brnem na cca 70 minut.

Dejf

Taz zase kdyby podobné prohlášení vydala dobrá správa, tak by se půlka lidí jenom zasmála a reálně by tomu věřilo možná 5% místních čtenářů. U řsd je reálně možné m, že se to i povede zhruba splnit.