Dálnice D7 od Knovíze kolem Slaného má stavební povolení, zahájení ŘSD posunulo

D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravyD7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy

Zhruba 6,5 kilometru nové dálnice kolem Slaného vznikne rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu města.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zdolalo důležitý milník na cestě k dokončení středočeské části dálnice D7. Ministerstvo dopravy aktuálně vydalo stavební povolení k prodloužení dálnice od Knovíze kolem Slaného. Konec úseku je za mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí I/16.

Žádost o stavební povolení byla podána před loňskými Vánoci, stavební řízení začalo koncem června. Povolení zatím není pravomocné, do 15 dnů lze proti němu podat rozklad k ministrovi.

Úsek D7 Knovíz - MÚK Slaný západ. Pramen: ŘSD

Úsek D7 Knovíz – MÚK Slaný západ. Pramen: ŘSD

Zhruba 6,5 kilometru nové dálnice kolem Slaného vznikne rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu města. Ten bude tvořit pravou polovinu dálnice, levou polovinu nechá ŘSD nově postavit. Mimo jiné to bude znamenat stavbu několika dálničních mostů a demolici některých budov. Zmizí například zahradní domek, který se nachází v místě budoucího mostního pilíře, nebo hala stavebnin.

Leták ke stavbě aktuálně klade dobu výstavby do let 2025 až 2027, ještě nedávno přitom ŘSD uvádělo, že stavba začne příští rok a skončí v roce 2026. Nejprve bude zprovozněn nový jízdní pás, následně projde rekonstrukcí původní silnice (pravý pás).

Podobný harmonogram má i navazující 3,4 kilometru dlouhý úsek od mimoúrovňové křižovatky Slaný západ ke Kutrovicím. Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu obce Lotouš. ŘSD už pro ni má od loňského listopadu stavební povolení. Stavět by se mělo v letech 2024 až 2026.

Všechna stavební povolení už má ŘSD i pro poslední chybějící středočeský úsek, což je 6,8 kilometru dlouhá část D7 od Kutrovic po Panenský Týnec. Stavět by se mělo rovněž v letech 2024 až 2026.

„Příprava všech úseků je koordinována tak, abychom mohli jejich stavbu zahájit přibližně ve stejném časovém období,“ uvedlo už dříve ŘSD. Téměř 17 kilometrů dálnice by se tak mělo motoristům otevřít téměř současně.

V době dokončení středočeské části D7 už by měl chybět k dokončení celé dálnice jen obchvat Postoloprt (Ústecký kraj), který se má stavět v letech 2025 až 2028, a úpravy D7 na okraji Prahy, které si vyžádá výstavba velkého pražského okruhu.

Tagy D7 D7 Knovíz - Slaný západ ŘSD
17 komentářů